Billig SMS-gateway på en anden måde..
Fra : "Stig N. Færch"

Dato : 08-09-06 12:07

Hejsa

Jeg har forsket lidt i mulighederne for at lave billig to-vejs SMS
gateway. Der er jo selvfølgelig muligheden for at koble en mobiltelefon
man har i overskud til webserveren via et kabel.
Men nu er det jo bare ikke alle der har den mulighed - slet ikke hvis
man kun har et webhotel.

Så er jeg kommet på følgende tanke:
Man har en billig J2ME midp 2.0 kompatibel mobiltelefon. På denne kører
der et lille J2ME sms program. I sin simple form fungerer det som følger:
1. hvis der kommer en sms til telefonen, sender J2ME app'en indholdet af
sms'en videre til webserveren via GPRS eller lign. dataforbindelse.
2. man kan sende en besked til J2ME programmet i mobilen om at den skal
sende en besked som sms til et bestemt nr.

Dette kræver selvfølgelig en åben dataforbindelse - eller en periodisk
åben dataforbindelse.
Prismæssigt vil det jo kun koste SMS'ens pris + GPRS trafikken som jo
ikke kan være så stor igen.

Mon sådan et lille og umiddelbart forholdsvist simpelt J2ME program
allerede eksisterer?
Burde det ikke kunne lade sig gøre at lave sådan en form for gateway?

(denne er postet både i:
dk.teknik.telefoni.mobil OG
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php)

/Stig

Fra : ...::: Andreas EH ::~

Dato : 09-09-06 16:30

Stig N. Færch skrev:
> [...]
>
> (denne er postet både i:
> dk.teknik.telefoni.mobil OG
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php)

--- snip ---

Hej Stig

Er ikke helt sikker på hvad du mener, men du kan evt. kigge på ozeki -
sms-server, den synes jeg er ret fancy.

MVH
Andreas EH

--
Servage coupon code: fck
http://www.servage.net/?coupon=fck

Fra : inshadow

Dato : 10-09-06 11:42

> Hej Stig
>
> Er ikke helt sikker på hvad du mener, men du kan evt. kigge på ozeki -
> sms-server, den synes jeg er ret fancy.

Nej, det jeg har i tankerne er slet ikke - så vidt jeg kan se -
ligesom Ozeki.
Ozeki installeres på en alm. pc-server.

Jeg tænker på et lille J2ME java program som installeres på selve
mobilen.
Programmet fungerer blot som et bindeled imellem mobil og webserver,
som hhv sender modtagne sms'er videre til serveren og sender sms'er
afsted på ordre fra webserveren. Tanken er at det skal kunne lade sig
gøre via GPRS, så man ikke er bundet af at skulle koble telefonen til
en web-server fysisk.

Burde dette ikke kunne lade sig gøre?

/Stig

Fra : Martin

Dato : 11-09-06 12:12

inshadow wrote:
> [...]
> afsted på ordre fra webserveren. Tanken er at det skal kunne lade sig
> gøre via GPRS, så man ikke er bundet af at skulle koble telefonen til

Jeg tror egentlig ikk at en mobil siger til de åbne "programmer" på
mobilen - "Hej Program, jeg har lige fået en SMS, vil du have den?"

Altså tror ikk det er muligt at videresende SMS'erne igennem en java
spil/program.

Men måske du nok hellere skulle spørge i enten en mobil gruppe, eller en
java gruppe :)

Fra : "Stig N. Færch"

Dato : 11-09-06 14:04

Martin skrev:

> [...]
> mobilen - "Hej Program, jeg har lige fået en SMS, vil du have den?"
>
> Altså tror ikk det er muligt at videresende SMS'erne igennem en java

Jeg har fundet andre J2ME apps som reagerer på indkomne sms'er og deres
indhold. Så den del burde være muligt.

> Men måske du nok hellere skulle spørge i enten en mobil gruppe, eller en
> java gruppe :)

Har prøvet der - men så at de fleste J2ME indlæg forekom i denne gruppe.
Og der er også her jeg har fået flest svar.

/Stig