Afghanistan og olie-resourcerne
Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-09-06 13:54

Er USA + visse andre vestlige lande militært tilstede i
Afghanistan for at sikre amerikanske selskabers kontrol med
olie-resourcer:

http://www.brasscheck.com/videos/911/91110.html

Argument for: Det må efterhånden være klart for enhver, at
USA's officielle politik ikke har forbindelse med deres
reelle politik.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

-- To hell with religious rhetoric in politics! --

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-09-06 14:19

On Thu, 07 Sep 2006 14:53:52 +0200, Mogens Michaelsen skrev:

> [...]
>
> Argument for: Det må efterhånden være klart for enhver, at
> USA's officielle politik ikke har forbindelse med deres

Derom ingen tvivl; men for alt i verden - Karl Schwartz er
ikke personen, man skal søge de dybere analyser fra. Indenfor
911-forskning er han berygtet for at fastholde "beviser", der
forlængst er pillet fra hinanden og for i det hele taget at
komme med påstande, der er helt hen i vejret. Og han har det
ikke med at ændre holdning. Manden er ikke seriøs, og jeg er
overbevist om, at han enten er gal eller har det som
beskæftigelse at komme med rablende påstande.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-09-06 15:13

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> overbevist om, at han enten er gal eller har det som
> beskæftigelse at komme med rablende påstande.

Det kan du muligvis have ret i. Jeg er ikke stødt på Karl
Schwartz før, og det er begrænset hvor meget jeg har set på
911-forskning.

Fra : John

Dato : 07-09-06 14:23

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er USA + visse andre vestlige lande militært tilstede i
> Afghanistan for at sikre amerikanske selskabers kontrol med
> olie-resourcer

Næppe, da Afghanistan jo ikke producerer olie:
https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/af.html#Econ

Prøv evt også at følge lidt mere med i nyhederne:

"OSLO, Norway Sep 5, 2006 (AP)- Tests of a deep-water well in the
Gulf of Mexico could indicate a significant oil discovery, three
companies announced Tuesday, in the first project to tap into a
region that reportedly could boost U.S. oil and gas reserves by
as much as 50 percent .."
http://abcnews.go.com/Business/wireStory?id=2395433

Andre steder er yderligere gjort store fund, og samtidig kan ny
teknologi udnytte eksisterende oliefelter endnu bedre.

Har du flere konspirations-teorier?

Mvh John

Fra : Allan Riise

Dato : 07-09-06 14:49

John wrote:

> [...]
>
> Andre steder er yderligere gjort store fund, og samtidig kan ny
> teknologi udnytte eksisterende oliefelter endnu bedre.

Logistik, du ved, transport af olien.

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 07-09-06 20:44

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Logistik, du ved, transport af olien.

Ja, hvad er mere naturligt, end at lægge en rørledning tværs gennem Hindu
Kush...........

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 07-09-06 21:47

Sten Schou wrote:

> Ja, hvad er mere naturligt, end at lægge en rørledning tværs gennem
> Hindu Kush...........

Læs på din lektie.

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-09-06 09:16

On Thu, 7 Sep 2006 15:49:04 +0200, Allan Riise skrev:

> Logistik, du ved, transport af olien.

Der har været planer om, at føre olie gennem Afghanistan; men
planen handler mest af alt om, at olien ikke skal føres gennem
Iran, som ville være det logiske og langt sikreste land at
bruge.

Tegningens oversigt er heller ikke helt god/dækkende, da man
arbejder på at føre en ledning fra Turkmenistan henover Det
Kaspiske Hav (og ikke gennem Iran - tegningens ledning nr. 5)
til Aserbaijan, hvis diktatur er en god ven af Amerika.

En del af øvelsen har også handlet om, at kontrollere
olieforsyningen til Kina og tage vinden ud af Ruslands hidtige
kontrol af ledningsnettet.

Amerikanerne forsøgte at få en aftale med taliban om sagen;
men der gik ged i det, og så kom 911. Forinden da havde
Amerika bygget baser i diktatur-lande omkring Afghanistan og
Iran - bare lige for en sikkerheds skyld. Nogen steder haster
det åbenbart ikke så meget med demokrati ...

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : Voluntary Victim of ~

Dato : 07-09-06 15:07

> Næppe, da Afghanistan jo ikke producerer olie:
> https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/af.html#Econ

det behøves de da heller ikke. Hvis nu fx landet bare lå et sted, hvor
Unocal ville lægge en pipeline . Bare som et eksempel

http://www.counterpunch.org/tomenron.html

Her er etpar udvalgte citater:

"According to a December 17, 1997 article in the British paper, The
Telegraph, headlined, "Oil barons court Taliban in Texas," the Taliban was
about to sign a "£2 billion contract with an American oil company to build a
pipeline across the war-torn country. ... The Islamic warriors appear to
have been persuaded to close the deal, not through delicate negotiation but
by old-fashioned Texan hospitality. ... Dressed in traditional salwar
khameez,Afghan waistcoats and loose, black turbans, the high-ranking
delegation was given VIP treatment during the four-day stay."

Hvad Unocal havde at sige efter 9/11:

"... we have made it clear that construction of our proposed pipeline cannot
begin until a recognized government is in place that has the confidence of
governments, lenders and our company." Meaning that UNOCAL's ability to
construct the Afghan pipeline was a cause worthy of U.S. taxpayer dollars.

"Maresca's prayers have been answered with the Taliban's replacement. As
reported in Le Monde, the new Afghan government's head, Hamid Karzai,
formerly served as a UNOCAL consultant. Only nine days after Karzai's
ascension, President Bush nominated another UNOCAL consultant and former
Taliban defender, Zalmay Khalilzad, as his special envoy to Afghanistan."

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-09-06 15:08

John skrev:

> Næppe, da Afghanistan jo ikke producerer olie:
> https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/af.html#Econ

Hvorfor tror du jeg ikke vidste det?

Den her tråd handler om, hvorvidt USA forsøger at
kontrollere *adgangen* til olie.

> Prøv evt også at følge lidt mere med i nyhederne:

Hvorfor tror du ikke jeg følger med i nyhederne?
Den nyhed du nævner nedenfor kender jeg...

> [...]
>
> Andre steder er yderligere gjort store fund, og samtidig kan ny
> teknologi udnytte eksisterende oliefelter endnu bedre.

....men den beviser ikke nødvendigvis, at Karl Schwartz's påstande
er forkerte. Det kan godt være de er - jeg har ikke lagt mig fast
på, at han nødvendigvis har ret. Det er derfor jeg lægger det her
i gruppen.

> Har du flere konspirations-teorier?

Ok ja - f.eks. at CIA har hemmelige fængsler rundt om.