Skærme
Fijala 3554
DVI kabler
Fra : f00ge

Dato : 07-09-06 11:56

Er der en grænse for, hvor langt et DVI kabel må være, før det mister
'sovsen'.?

Da jeg fik min ViewSonic VX922 satte jeg den til med et 5 meter kabel fra
Roline.
Der var alt grønt/rødt på skærmen. Storts et umuligt at se noget.

Så forbandt jeg skærmen med det medfølgende kabel fra ViewSonic, der kun er
én meter langt. Nu var problemerne væk.

Nu har jeg lige forbundet den igen med et kabel på 3 meter (også fra
Roline). Nu har jeg igen grønt og rødt hist og her. Dog langtfra så slemt
som med det kabel på 5 meter.

Er dette normalt?
Er det bare Roline, der er noget skod?

Jeg skal have et kabel på mindst 2 meter. Kan nogen anbefale et mærke?

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 12:54

f00ge wrote:

> Er dette normalt?

Ved jeg ikke, har ikke selv brugt lange DVI kabler.

> Er det bare Roline, der er noget skod?

Men jeg kan roligt sige at Roline er billigbørge grej og man får hvad
man betaler for.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Anders Majland

Dato : 11-09-06 10:20

> Men jeg kan roligt sige at Roline er billigbørge grej og man får hvad
> man betaler for.

Måske f00ge's skærm har en dårlig følsomhed. Jeg bruger uden problemet
et 5meter roline dvi-hdmi mellem et n6200 og en sanyo z3.