Alle gør sig selv til objekter
Fra : Bo Warming

Dato : 07-09-06 09:51

Alle gør sig selv til objekter

Immanuel Kants popsmarte formulering om at vi ikke må gøre medmenneske
til TING, bruges konstant af fx kvindesag, der rådspørges om
Rudy-monsteret

Men hvad med Østrig-bortføreren - han har nok virkelig haft kærlighed
til sit offer, er det bedre?

Han har begået selvmord i sorg over at hun forsvandt ud af hans liv.
Hun var mere end en ting for ham.

Forældrene har nok lært pigen at slikke pik så godt, at hun valgte det
redskab for at overleve, og hun var pusher, der gjorde ham afhængig af
hende.

Hendes enorme ordforråd tyder på, at hun evnede at gøre sig selv til
objekt - "because I am worth "it, som alle siger, når de køber l'oreal-kosmetik
for at behage handyrene og oge egen pris på ting-marked, kødmarked.

Pigerne der begærligt opsøgte Rudy Frederiksen og skræv-åbent leflede
for ham, som alle skuespillerinder gør for at få rollen af
instruktøren, de gør sig til objekt, om nogen.

Når Jens Rohde nu skal ansætte radiofolk til TV2 vil ansøgerne gøre
sig til objekt, helt som en præst overfor det ansættende menighedsråd.

Kan han holde sit missil i ro, så? - det tror jeg, han har løbet
hornene af sig og har en næsten kvindeevne til at gøre sig kostbar -
ellers når man ikke så højt op i politik.

Fra : Peter Kirk

Dato : 07-09-06 15:03

> [...]
> sit offer, er det bedre?
>
> Han har begået selvmord i sorg over at hun forsvandt ud af hans liv. Hun

Er du sikker på det var grunden? Kunne det være skam over det han havde
gjort?

> Forældrene har nok lært pigen at slikke pik så godt, at hun valgte det
> redskab for at overleve, og hun var pusher, der gjorde ham afhængig af
> hende.

Hun var 10 år gammel da hun blev bortført. Jeg håber ikke forældrene havde
nået til det stadie i pigens undervisning.

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 09-09-06 16:58

> [...]
> sit offer, er det bedre?
>
> Han har begået selvmord i sorg over at hun forsvandt ud af hans liv. Hun

Eller også begik han selvmod, fordi han ikke ville i fængsel. Gætter du nu
igen, Bo. Du har bevisbyrden!

> Forældrene har nok lært pigen at slikke pik så godt, at hun valgte det
> redskab for at overleve, og hun var pusher, der gjorde ham afhængig af
> hende.

Dejlig tanke, men gætter du nu igen, Bo? Bevis!

Fra : Bo Warming

Dato : 09-09-06 18:34

"Peter Wing Larsen" <peterwing@mail.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Eller også begik han selvmod, fordi han ikke ville i fængsel. Gætter
> du nu igen, Bo. Du har bevisbyrden!

Som altid har der været en blanding af motiver.Det jeg nævner og det
du nævner og andre supplerer hinanden

> Dejlig tanke, men gætter du nu igen, Bo? Bevis!

Selv i en retssag dømmes på ikke-beviser - når beviser ikke kan
skaffes