Psykisk frihedsberøvelse er vås.
Fra : Bo Warming

Dato : 07-09-06 09:13

Psykisk frihedsberøvelse er vås.

Det er forældrene, der ejer børnene, og staten søger, at købe sig
børnenes kærlighed ved at give dem myndighed før 18 års alderen, og
gode forældrer gør ungerne selvhjulpene før de er 15 vedr alt andet
end indtægt, hvor de børneprofessionelle har fået livslang barndom sat
på skinner, med SU så de unge intet selv behøver yde økonomisk.

Til forældres vigtigeste pligter hører derfor helt klart at hjælpe de
unge til at forstå sig selv og sige nej til, hvad ikke er godt for den
unge og hans/hendes nære netværk, som der er kærlighed til.

Østrigsk kidnapning af tiårige Natasja Kampusch er voldsforbrydelse,
og det er trist at høre, når usikkerhed og Stockholmsyndrom gir
sympati for bortføreren.

Lettere er at forstå, at teenagere får sympati for uvoldelige
sex-forførere, men her er løsningen typisk bedre opdragelse til
selvrealisering og sund egoisme.

Man bør modarbejde at lærere får autoritet og udstråling, så de let
kan forføre - igen en forældre opgave og ikke noget der kræver
undtagelses-§-er i straffeloven. Den skal være enkel.

Med mine børns mor havde jeg strid om jeg skulle kaldes "far" eller
"Bo",
for hun var provinsielt opdraget til at eje børnenes følelser og
uddelegere dem til far, lærere osv, men jeg ser alle voksne som
jævnbyrdige venner til barnet, så fornavn er naturlig betegnelse.

"Frihed er ikke at have noget at tabe" synger kyniske rocksangere, der
forguder at man ejer hinanden

Jeg ser trivsel i selvhjulpenhed, selvstændighed og bevidstgørelse, så
man vælger og vrager blandt venskaber og ikke kaster sig i grams som
slave under først en forælder og så en
elsker/lærer/kidnapper/integrationskonsulent osv.

TV2 bruger som ekspert en psykiater Henrik Day Poulsen, der gør alt
sort hvidt og stempler chefer som onde psykopater og lovpriser
Natascha som superkvinde og kalder forholdet mellem bortført og
bortførere for "sygt" - som om det var fundamentalt anderledes end
pigers forhold til den af forældrene opreklameret håndboldstræner, -
som siden projiceres over på elskere, der lever op til den skabelon,
som hendes forældre har skab.

Måske bortføreren tændte på magt, måske på sex - det er helt
ligegyldigt for andre end §-fladlusede tåber. Men
hemmelighedskræmmeriet om evt erotik er som alt hemmelighedskræmmeri
så skadeligt, at sygdom i journalisthjernerne nok er acceptabel
metafor.

Journalister har dårlig proportioinssans, når de laver særlig
nyhedsudsendelse iaften om den østrigske kidnapning, hvor kun lidt
sult ramte den frihedsberøvede pige - men Vollsmose-galning får liden
omtale, når de saboterer det danske brandvæsens slukningsarbejde i håb
om at vantro indespærrede vil stege langsomt og ikke blive reddet i
tide.
At hjertepatienter har gavn af familiemedlemmers sympati gøres også
til større nyhed end fx selvmordsbombedes lidelser, der let kunne
hindres ved at adskille muslimer fra civiliserede.

"For lovers in the real and strong meaning of the term, the
satisfaction of sexual desire is inessential. It is merely a symbol."
Nietzsche

"Sex er til af begynde med ganske tilokkende, men det, der tæller i
længden, er magt. Jiang Qing (hustru til Mao)

" Allerede Achilles fejrede sine sejre med sex. Nederlag
formindsker lysten. Det hænger sammen med det vegetative nervesystem.
Heinz Dietrich

" Jeg bliver seksuelt ophidset på en scene. Det er som at elske
med 9000 mennesker på én gang. Prince

Kvinder civiliserer menneskeslægten. Hvad er civilisation. Jeg svarer:
Gode kvinder magt. Ralph Waldo Emersen

" Hvor højt kvinder end ærer deres mænd, så ærer de
dog endnu mere de af samfundet anerkendte magter og høje stillinger. ;
de har i århundreder været vænnede til at træde frem for alt herskende
i bøjet stilling, med hænderne foldet over brystet og til at
misbillige al opsætsighed mod den offentlige magt.
Nietzsche " En dame er en kvinde, hvis tilstedeværelse bevirker, at
mændene opfører sig som herrer. Somerseth Maugham