Feriekørsel - igen igen.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-09-06 09:22

Det er tid igen.

Hyundai'en skal belemres med en ferietur til Frankrig.

Jeg er ny i gruppen, så kan jeg lige få ridset op, hvad det er
nødvendigt at medbringe, for at være sikker på at det hele bare
funker.

Jeg har selv følgende liste:

Kone

Hele indboet, idet risikoen for at noget bliver stjålet mens vi er
væk, dermed elimineres.

Da konen har et udtalt ønske om at se Alpe de Huéz, monteres vinterdæk
og der medbringes 2 termokedeldragter samt varme tæpper. Derudover
termokander med varme drikke. Og en sneskovl.

Sneskovl og snekæder er en selvfølge, og startkabler og slæbetov
ligeledes.

Bilen er i øjeblikket på værksted for at bkive totalt adskilt, bare
for at forebygge eventuelle driftstop.

Personligt har jeg købt et par kørehandsker, og går i overvejelser om
hvilket fodtøj jeg skal iføre mig. Er det klogt at købe noget med
ekstra støtte i svangen? Hvad siger panelet?

Vi har tænkt os at køre i etaper på ca. 5-600 km. pr. dag både ud og
hjem, Det er jo langt for en urutineret. Det er vel ikke uforsvarligt,
hvis vi holder ind på alle tankstationerne langs autobahn, og holder
et par timers pause på hver?

Vi skal køre på lørdag. Hvornår skal vi begynde at indtage pillerne
mod køresyge, og i hvilke mængder?

Det er min opfattelse, at det på en sådan tur er uhyre vigtigt at
holde øje med hvad lastbilerne kører og laver, så man senere i denne
NG kan besvære sig over deres umulige opførsel på offentlige veje. Da
det er blevet mig fortalt, at disse monstre optræder i et uhyrligt
antal i udlandet, vil det så være klogt at tage naboen med, som
observatør, eller kan konen og jeg godt selv overkomme opgaven?

Jeg tænker her specielt på at det måske er dumt at flytte ens fokus
fra det at fremføre bilen på en sikker måde, fordi man skal
koncentrere sig så umådeligt om hvad andre foretager sig.

Vi har også overvejet det økonomiske aspekt i sådan en tur. Hvad kan
man regne med at sliddet på dækkene vil være?

Vi er på forhånd blevet enige om, at eventuelle seværdigheder skal
betragtes inde fra bilen, så vi derved minimerer slid på dørstop og
hængsler.

Hvad har jeg overset?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-09-06 09:29

Folmer Rasmussen wrote:

> Hvad har jeg overset?

Husk poliovaccine, shutgun (til roadrage) og elefantriffel, felthospital
og knebel til konen. Lån en mukkert hvis du planlægger baneskift
undervejs. Og god tur frem for alt - men husk at i kommer til at vente
længe på Tourfeltet.

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-09-06 10:23

Det er altsammen tilføjet listen.

Man glemmer s'gu altid noget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-06 09:32

Folmer Rasmussen skrev:

> Hvad har jeg overset?

Har du trucker-nosser - de hører vist til!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-09-06 10:27

On Thu, 7 Sep 2006 10:32:03 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Har du trucker-nosser - de hører vist til!?

>--

Jeg har kun et gammelt par, som jeg har haft hele livet.

Tror du at det går an at køre så langt med så gammel en model, eller
skal jeg indhente dispensation?

Jeg synes også at kunne forudse visse problemer med at få dem placeret
ved bakspejlet, men på den anden side så har de moderne biler jo
mulighed for at justere førersædet på alle mulige måder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-09-06 10:30

> Jeg har kun et gammelt par, som jeg har haft hele livet.

Men de har vel ikke hængt og dinglet i bakspejlet hele livet ..

Andreas M. Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-09-06 10:39

On Thu, 7 Sep 2006 11:29:47 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Men de har vel ikke hængt og dinglet i bakspejlet hele livet ..

>--

Nej, som sagt er det en ældre udgave med stor herlighedsværdi, hvorfor
jeg tager dem med, når jeg forlader køretøjet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-09-06 11:00

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> writes:

> Nej, som sagt er det en ældre udgave med stor herlighedsværdi, hvorfor
> jeg tager dem med, når jeg forlader køretøjet.

Måske du i det mindste sku' få dem forsølvet?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-09-06 12:57

Den Thu, 07 Sep 2006 11:27:02 +0200 sendte Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> følgende røgsignaler:

>Jeg synes også at kunne forudse visse problemer med at få dem placeret
>ved bakspejlet, men på den anden side så har de moderne biler jo
>mulighed for at justere førersædet på alle mulige måder.

Det er jo til at få lange nosser af...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Christopher Stein

Dato : 07-09-06 09:41

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
>
> Jeg er ny i gruppen, så kan jeg lige få ridset op, hvad det er
> nødvendigt at medbringe, for at være sikker på at det hele bare

Er det nødvendigt? Sådan en kan vel fås billigere dernede.. + du sparer
benzinen til den ekstra vægt.. ;)

> Hele indboet, idet risikoen for at noget bliver stjålet mens vi er
> væk, dermed elimineres.

Ikke nødvendigt eftersom du lader konen blive hjemme.. :)

> Da konen har et udtalt ønske om at se Alpe de Huéz, monteres vinterdæk
> og der medbringes 2 termokedeldragter samt varme tæpper. Derudover
> termokander med varme drikke. Og en sneskovl.

Du mangler satelittelefon, GPS og en stor sneplov til at spænde foran bilen

> Sneskovl og snekæder er en selvfølge, og startkabler og slæbetov
> ligeledes.
>
> Bilen er i øjeblikket på værksted for at bkive totalt adskilt, bare
> for at forebygge eventuelle driftstop.

God ide.. tag den med i plastikposer i toget, adskilt..så kan du altid
samle den når du skulle få brug for den.. ;)

> Personligt har jeg købt et par kørehandsker, og går i overvejelser om
> hvilket fodtøj jeg skal iføre mig. Er det klogt at købe noget med
> ekstra støtte i svangen? Hvad siger panelet?

Jeg kan anbefale et par bjørnepoter på fødderne.. Disse er også handy
når man skal fange føden selv..

> [...]
> hjem, Det er jo langt for en urutineret. Det er vel ikke uforsvarligt,
> hvis vi holder ind på alle tankstationerne langs autobahn, og holder

Er der ikke for langt imellem hvert stop? Jeg vil anbefale mindst ET
stop imellem tankstationerne. gerne to..

> Vi skal køre på lørdag. Hvornår skal vi begynde at indtage pillerne
> mod køresyge, og i hvilke mængder?

Tag gerne to, aftenen før, en om morgenen på selve køreturen og dernæst
efter behov :D

> [...]
> antal i udlandet, vil det så være klogt at tage naboen med, som
> observatør, eller kan konen og jeg godt selv overkomme opgaven?

Hvis du imod de tidligere råd skulle beslutte dig for at tage konen med
alligevel, vil denne helt sikkert kunne observere alle andre trafikanter
for dig. Hun vil tilmed kunne fortælle dig om hvilket tøj føreren havde
på og om det er en mærkevarelæbestift vedkommende bruger. (skulle den
anden trafikant være en mand, vil konen kunne fortælle dig om denne var
ubarberet og om vedkommende havde klippet negle denne dag)

-GPS'en klarer alligevel kortet for dig eftersom koner med
kortlæsningsfærdigheder ikke fås i de udstyrsmodeller vi har herhjemme..
(er det en import? ) ;)

> [...]
>
> Vi har også overvejet det økonomiske aspekt i sådan en tur. Hvad kan
> man regne med at sliddet på dækkene vil være?

Jeg synes at kunne huske at du kører rundt i noget med automatgear. De
ekstra 50Kkr du har betalt for dette burde kunne give udslag i dækslid..
så du skal nok regne med at der er mere mønster på dækkene når du er
hjemme igen, end når du tager afsted.. :s

> Vi er på forhånd blevet enige om, at eventuelle seværdigheder skal
> betragtes inde fra bilen, så vi derved minimerer slid på dørstop og
> hængsler.
>
> Hvad har jeg overset?

Et kreditbrev fra banken, så du evt kan købe hus, når du alligevel er
dernede.. :D

LOL :D

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-09-06 10:21

On Thu, 07 Sep 2006 10:41:05 +0200, Christopher Stein
<cstein@softhome.net> wrote:

> [...]

>-GPS'en klarer alligevel kortet for dig eftersom koner med
>kortlæsningsfærdigheder ikke fås i de udstyrsmodeller vi har herhjemme..

Ja, der er tale om en import-model. )

Ikke en af de sædvanlige tyskere, men en solid norsk granitudgave.
Uden ekstraudstyr.

Der var ikke tale om nogen registreringsafgift, og ikke heller moms.

De daglige driftsudgifter er til gengæld kollosale.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 07-09-06 09:47

> Det er tid igen.
>

> Da konen har et udtalt ønske om at se Alpe de Huéz,

Så må du endelig huske hendes cykel.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-09-06 10:30

On Thu, 7 Sep 2006 10:46:35 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmig.dk> wrote:

>Så må du endelig huske hendes cykel.

>--

Den er med. Den er jo forsikret under indboforsikringen.

Min bekymring går lidt på, at jeg som følgevogn vist nok er nødt til
at anvende det elektriske rudehejs til at lukke og åbne vinduet med.
Det er strengt taget unødvendig slidtage, som på sigt vil øge
driftsomkostningerne på vognen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 07-09-06 10:35

> [...]
> at anvende det elektriske rudehejs til at lukke og åbne vinduet med.
> Det er strengt taget unødvendig slidtage, som på sigt vil øge

Bare hold dem lukket.
Du kan sagtens høre hendes åndedræt alligevel.
--
hilzen
hanzen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-06 09:56

Hans Paulin (6310) wrote:

> Har du trucker-nosser - de hører vist til!?

Eller bumber nuts

http://www.bumpernuts.com/

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-09-06 10:33

On 7 Sep 2006 01:55:58 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Eller bumber nuts
>
>http://www.bumpernuts.com/

>--

Der er ikke afsat penge i budgettet til nye investeringer, og som du
ser i mit svar til Hans, har jeg tænkt mig at anvende de gamle jeg har
fra før.

Vognen er ikke monteret med jydekrog, og jeg forudser iøvrigt også
visse problemer med kørestillingen, hvis de gamle skulle hænge derude.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 10:19

On Thu, 07 Sep 2006 10:21:46 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg er ny i gruppen, så kan jeg lige få ridset op, hvad det er
>nødvendigt at medbringe, for at være sikker på at det hele bare

Velkommen i gruppen, hvor alle mulige råd gives

<snipper lidt i oppakningen>

> [...]
>hjem, Det er jo langt for en urutineret. Det er vel ikke uforsvarligt,
>hvis vi holder ind på alle tankstationerne langs autobahn, og holder

Det er vel også den tid, det tager at fylde den helt op Af hensyn
til turister og risikoen for at spilde er de standere turister
henvises til forsynet med dråbetæller

> [...]
>antal i udlandet, vil det så være klogt at tage naboen med, som
>observatør, eller kan konen og jeg godt selv overkomme opgaven?

Hvis du kan få plads for al bagagen ville jeg installere to kameraer
foran, to bagtil og på taget efter skøn. Så skulle der være
dokumentation for alt

>Jeg tænker her specielt på at det måske er dumt at flytte ens fokus
>fra det at fremføre bilen på en sikker måde, fordi man skal
>koncentrere sig så umådeligt om hvad andre foretager sig.

Det er det kameraerne er til Men det er en sikkerhedsrisiko at
medbringe konen - send hende med toget, hun distraherer bare far, når
han skal køre bil

> [...]
>
>Vi er på forhånd blevet enige om, at eventuelle seværdigheder skal
>betragtes inde fra bilen, så vi derved minimerer slid på dørstop og

At du skal passe på med at komme over 100 i yderbanen på de tyske
motorveje - de kører så stærkt dernede, så du må hellere lægge en
dæmper på det
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-09-06 10:45

On Thu, 07 Sep 2006 11:19:03 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]

>At du skal passe på med at komme over 100 i yderbanen på de tyske
>motorveje - de kører så stærkt dernede, så du må hellere lægge en

Det har jeg også hørt.

Tror du ikke at det går an, hvis man skal passere sådan en lastbil, og
man er forsigtig?

Jeg havde tænkt mig, efter at konen har orienteret sig til alle sider
og givet grønt lys for overhalingen, at foretage den med så lille en
hastighedsforskel som muligt.

Det vil også gavne den stramme økonomi.

Man skulle måske i tillæg til kameraerne montere et par rotérblink?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 10:56

On Thu, 07 Sep 2006 11:45:05 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det har jeg også hørt.
>
>Tror du ikke at det går an, hvis man skal passere sådan en lastbil, og
>man er forsigtig?

Du skal være meget forsigtig - men du skal jo også forbi. Nu er den
vel ikke vindfølsom som en Berlingo, dem ser jeg tit bremse lige før
de passerer lastbilen

>Jeg havde tænkt mig, efter at konen har orienteret sig til alle sider
>og givet grønt lys for overhalingen, at foretage den med så lille en
>hastighedsforskel som muligt.

Det er der så mange andre der gør - du skal dog regne med et vist
bifald i form af blinkende lygter og måske ligefrem hornlyde, når folk
skal sætte pris på din forsigtighed Hvis dem med akvarium på taget
observerer dig kan de ligefrem blive så begejstrede, at de er nødt til
at tage notater om begivenheden, så de kan sende dig et
lykønskningskort (og måske ligefrem en bøn om et lille bidrag til
citronmånekassen)

>Det vil også gavne den stramme økonomi.
>
>Man skulle måske i tillæg til kameraerne montere et par rotérblink?

Det vil måske være tilrådeligt - men jeg er efterhånden bange for, at
dine bekymringer om at overhale lastbiler er unødvendige med al den
last. Transporter af den karakter har typisk ledsagevogne med blink,
så du må ud og hyre sådan en fætter

Fra : spamsen

Dato : 07-09-06 14:03

<Ivan Madsen> wrote in message
> [...]
Jeps, det gælder om at prøve om man ikke kan få en kæmpe merc eller bmw ind
på bagsædet! (eller igennem sneglehuset) :)

> Du skal være meget forsigtig - men du skal jo også forbi.
> Nu er den vel ikke vindfølsom som en Berlingo, dem ser
> jeg tit bremse lige før de passerer lastbilen

LOL - ja der er fanme mange der laver det stunt'.. det skaber nemlig ikke
farlige situationer... (ses ofte ved hovedrysten hos lastbil chaufutten)
har dog set mange andre bilmærker gøre det samme, og når de så ER kommet ind
foran lastbilen får den som regel fuld havre(så de kan genere mest muligt
trafik ved næste overhaling af næste lastbil i rækken), faktisk til et klip
i kortet herhjemme..(glæder mig til at se den første der inddrager det!)

:)
vh.
Flemming

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 07-09-06 12:40

> [...]
> og der medbringes 2 termokedeldragter samt varme tæpper. Derudover
> termokander med varme drikke. Og en sneskovl.

Husk eventuelt at tilføre en bobslæde til indboet. Det er et glimrende sted
også til vinteraktiviteter.

> Sneskovl og snekæder er en selvfølge, og startkabler og slæbetov
> ligeledes.

Hun kræver da en del hva?

> Bilen er i øjeblikket på værksted for at bkive totalt adskilt, bare
> for at forebygge eventuelle driftstop.

God idé. Husk at bede om at få skiftet sæderne så I ikke så nemt får ondt i
røven undervejs.

> Personligt har jeg købt et par kørehandsker, og går i overvejelser om
> hvilket fodtøj jeg skal iføre mig. Er det klogt at købe noget med
> ekstra støtte i svangen? Hvad siger panelet?

Ekstra støtte er vel som udgangspunkt altid godt.

> [...]
> hjem, Det er jo langt for en urutineret. Det er vel ikke uforsvarligt,
> hvis vi holder ind på alle tankstationerne langs autobahn, og holder

Husk så for guds skyld (og konens) et bykort over Ausfarht hvis I skulle
trænge til lidt forandring og vælger at dreje helt væk fra motorvejen.

> Vi skal køre på lørdag. Hvornår skal vi begynde at indtage pillerne
> mod køresyge, og i hvilke mængder?

Nu må vel være et godt tidspunkt - uden at vide det med sikkerhed. Det er
som bekendt bedre at forebygge frem for at helbrede.

> [...]
> antal i udlandet, vil det så være klogt at tage naboen med, som
> observatør, eller kan konen og jeg godt selv overkomme opgaven?

Du har ret bortset fra at det altså gælder alle erhvervskøretøjer store som
små.
Og det kan I sagtens selv klare. Husk fotoudstyr (som vel er med som indbo)
til dokumentation.

> Jeg tænker her specielt på at det måske er dumt at flytte ens fokus
> fra det at fremføre bilen på en sikker måde, fordi man skal
> koncentrere sig så umådeligt om hvad andre foretager sig.

I kunne overveje om det ikke kunne klares under de vidunderlige ophold I
skal have på diverse tankstelle undervejs. Så er det også nemmere at få
noteret nummerplader til samlingen.
Husk eventuelt også regnslag hvis I skal stå ved en afkørsel (flasker kan jo
være utætte).
Jeg ved planen var at I ikke ville forlade bilen for at holde
slitageomkostningerne nede. Har en løsning på det problem længere nede.

> Vi har også overvejet det økonomiske aspekt i sådan en tur. Hvad kan
> man regne med at sliddet på dækkene vil være?

Beklager jeg ikke kan hjælpe med den. I mit job rører vi så sjældent
vejbanen at dækslid ikke er en faktor vi regner med, så jeg ved ganske
enkelt ikke hvor meget du skal regne med. I betragtning af godsmængden i
medbringer kunne man dog forestille sig at der alene ville være slid på
bagdækkene.

> Vi er på forhånd blevet enige om, at eventuelle seværdigheder skal
> betragtes inde fra bilen, så vi derved minimerer slid på dørstop og
> hængsler.
>
> Hvad har jeg overset?

Husk at fortælle forsikringsselskabet at I tager afsted. De plejer at være
lidt sære med den slags, men der er jo ingen grund til at betale
indboforsikring derhjemme mens I er afsted. Besparelsen her kunne dække slid
på dørstop og hængsler hvis I nu finder noget der er så interessant at I
skal ud af bilen - eller konen mod forventning punkterer så du *skal* ud og
lappe (kan undgås hvis du monterer et lappe-kit under sadlen på hendes
cykel).
Husk også et passende antal tomme platicflasker (gerne med skruelåg) således
at vandet kan hældes fra undervejs mellem tankstationerne og bortskaffes på
passende vis (hvis den norske granitmodel er utryg ved ordningen kan der med
fordel monteres en tragt - altså på flasken). Ordningen vil naturligvis
slide på rudehejs og kontakter, men det er imho klart den billigste løsning.

> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
> Der ikke vil udelukke at der forekommer et strejf af humor i
> indlægget.

En strejf? Det var vist dagens bedste underdrivelse
Håber I får en god tur

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : KMH

Dato : 07-09-06 17:58

> Det er tid igen.
[KLIP]
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Folmer
> Der ikke vil udelukke at der forekommer et strejf af humor i

Et fotoapperat til at gemme lidt ferieminder om de farverige elefanter i
overhalingsbanen.

Kim

Fra : Mogens...

Dato : 07-09-06 18:04

> Hvad har jeg overset?

Jeg må anbefale dig at tage din GPS med. Dette fordi du
har gjort turen et utal afgange og derfor må forventes at
ha' en vis viden på området - hvad man bør ha' med. Og
når du spørg om den slags her - hvordan fan vil det så ikke
være med stifinderiet

Guur tour :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-09-06 19:03

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ha' en vis viden på området - hvad man bør ha' med. Og
> når du spørg om den slags her - hvordan fan vil det så ikke

Han har dog stadig glemt det vigtigste:
En mobil PC med 24/7 opkobling.
Så kan han altid spørge her i gruppen hvad han skulle have husket.

God tur Folmer.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-09-06 20:44

Hej

Folmer Rasmussen wrote:
> Kone

Svigermor? Hun kan sikkert altid lige give et tip til en seværdighed
hist og pist.

> [...]
> hjem, Det er jo langt for en urutineret. Det er vel ikke uforsvarligt,
> hvis vi holder ind på alle tankstationerne langs autobahn, og holder

Det er alt for langt. Det er altid fornuftigt at tanke bilen op når
tanken er halvfuld. Så risikerer man ikke så meget kondens i tanken og
desuden skal man nok kunne nå næste tank selvom man missede en. Så nøjes
med det halve.

> Vi skal køre på lørdag. Hvornår skal vi begynde at indtage pillerne
> mod køresyge, og i hvilke mængder?

Start søndag og tag 4x 2stk dagligt. Det skulle tage det værste. Tag
eventuel Valium oveni, så du slipper for stress.

> Vi har også overvejet det økonomiske aspekt i sådan en tur. Hvad kan
> man regne med at sliddet på dækkene vil være?

Det er meget nemt. Tag en boogietrailer med og kør indenom Hannover når
i nu alligevel kommer forbi. Det er der lageret for ReifenDirekt ligger
og så kan du få billige dæk uden forsendelse. Og husk at fylde traileren
op, så sparer du mest.

Købt også en 12v pumpe hos THansen. Så kan du nemlig smide reservehjulet
ud og så få plads til endnu et billigt dæk fra Reifendirekt.

> Hvad har jeg overset?

Ja. Hastighedsgrænserne. Jeg synes du skal nøjes med max 70km/t hele
vejen derned. Det sparer penge og desuden er i sikre på ikke at få nogen
bøder på motorvejen.

Desuden mangler der både en benzindreven nødstrømsgenerator, 2 x 10
liter reservedunke. Der mangler også en køletaske til mad undervejs, da
det jo ikke er sikkert, at det er til at finde noget mens man kører.
Husk også telt hvis uheldet nu er ude og alt er optaget. Dertil hører
naturligvis vandtætte termosoveposer og luftmadrasser. Sidstnævnte kan
pumpes med THansen pumpen.

Og til sidst, men ikke mindst når du skal sydpå, så husk kondomer!!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-09-06 09:10

Folmer Rasmussen wrote:

> Hyundai'en skal belemres med en ferietur til Frankrig.

Husk campingvognen, hvis hotellet er brændt ned når I når frem.

--
Per, Esbjerg