Vinterdæk? ;-)
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-09-06 23:23

Ja, jeg véd godt det er tidligt, men...:

Hvad siger "man" til disse dæk hos "Superdæk":

185/65R14 86T TS780 M+S CONTINENTAL á 530 kr.

(Håber det går med copy/past)

Er de gode nok (til konevognen)?

Nogen der ved hvad man skal gi for 4 stk (ET35) stålfælge
sammesteds? - kan ikke se priser.

Ikke at vi vil købe nu - men jeg vil godt være forberedt, da vi agter
at købe et sæt til hver vogn.

Har kigget hos reifendirect, men synes ikke der er så meget at spare.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 07:37

> Ja, jeg véd godt det er tidligt, men...:
>
> Hvad siger "man" til disse dæk hos "Superdæk":
>
> 185/65R14 86T TS780 M+S CONTINENTAL á 530 kr.

Hej

Der er ikke helt sammenhæng i det du skriver, I subj. skriver du vinterdæk,
men de dæk du skriver, er IKKE vinterdæk, men helårsdæk. Helårsdæk er mærket
M+S (mud and snow) og er faktisk ikke særlig gode (IMO) til hverken det ene
eller det andet.

Dem der hedder premium contact 2 har fået gode anmeldelser.

Mvh Tommy

Fra : Thomas

Dato : 07-09-06 08:13

"TBJ" skrev i en meddelelse
"Re: Vinterdæk? "

> [...]
> eller det andet.
>
> Dem der hedder premium contact 2 har fået gode anmeldelser.

Hej
M+S er netop mærkningen på vinterdæk, finten er, at helårsdækkene (såsom Goodyear
Vector) er mærket som vinterdæk, altså med M+S.
Et Continental TS780 er altså i den grad et vinterdæk, for nogle år siden (2002?)
det ypperste ifølge diverse test (FDM, Tænk, ADAC). Det ville jeg ikke have kvaler
med at anbefale. Har selv haft "lillebror" TS760 monteret på 2 tidligere biler,
det fungerede til UG.
Så køb du bare løs. Jeg kan ikke fortælle dig, om prisen er fair, eller om der er
andre, nyere dæk der klarer opgaven bedre.
Kører pt. på Michelin Alpin 2, de er heller ikke dårlige.
Fælgene bør du kunne få for godt 450 kr. pr. styk i den "beskedne størrelse".
Prøv i øvrigt at undersøge hvad forhandleren af dit bilmærke skal have for et
komplet sæt, jeg ved at både Skoda og Peugeot kører OK tilbud hvert år. Mine
Michelin'er inkl. stålfælge kostede 4800 kr. i efteråret 2004, sidste år havde
Peugeot tilsvarende tilbud.

Vh og god vinter
Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:129.178.88.76)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-06 09:27

Thomas skrev:

> [...]
> ville jeg ikke have kvaler med at anbefale. Har selv haft "lillebror"
> TS760 monteret på 2 tidligere biler, det fungerede til UG.

Dét lyder fint - ku godt ha købt samme dæk til begge biler, men i "min"
størrelse (205/55x16 har de kun 3 )

> Jeg kan ikke fortælle dig, om prisen er fair,
> eller om der er andre, nyere dæk der klarer opgaven bedre.

Sammenlignede med de sommerdæk jeg fik monteret i går: 2 stk. = 2664 kr. :-/
(Michelin Primagy 205/55x16) på egne aluer hos "Euromaster" - det tidligere
"Hjulcenteret")

> Kører pt. på Michelin Alpin 2, de er heller ikke dårlige.
> Fælgene bør du kunne få for godt 450 kr. pr. styk i den "beskedne
> størrelse".

Med ET 35?

> [...]
> Peugeot kører OK tilbud hvert år. Mine Michelin'er inkl. stålfælge
> kostede 4800 kr. i efteråret 2004, sidste år havde Peugeot

Jeg tror Toyota tar kraftigt ved - men dét er da absolut en mulighed!

> Vh og god vinter

Jow tak - i lige måde!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jens

Dato : 07-09-06 20:27

> Sammenlignede med de sommerdæk jeg fik monteret i går: 2 stk. = 2664 kr.
> :-/ (Michelin Primagy 205/55x16) på egne aluer hos "Euromaster" - det
> [...]

Hej Hans
Lyder dyrt med de Michelin.
Daekonline.dk har dem til til under 850.- pr stk.
Så er der stadigvæk 900 tl at få dem krattet på fælgene og afbalanceret. Det
burde være rigeligt
Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-06 20:43

Jens skrev:

> Lyder dyrt med de Michelin.
> Daekonline.dk har dem til til under 850.- pr stk.
> Så er der stadigvæk 900 tl at få dem krattet på fælgene og
> afbalanceret. Det burde være rigeligt

Ja, dét var svinedyrt - Superdæk havde dem til 1030 stykket monteret og det
hele - dét véd man så bagefter - jeg stod med et punkteret dæk hvor
karkassen var ødelagt af et søm, og så købte jeg "på stedet".
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-06 09:18

TBJ skrev:

> [...]
> Helårsdæk er mærket M+S (mud and snow) og er faktisk ikke særlig gode
> (IMO) til hverken det ene eller det andet.

På "Superdæk"s hjemmeside:

http://www.sds.dk/

står:

"Dæk mærket med "M&S" er vinterdæk"

> Dem der hedder premium contact 2 har fået gode anmeldelser.

Nu var de andre bare på tilbud
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-09-06 09:42

In article <44ffbe03$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:

> [...]
> M+S (mud and snow) og er faktisk ikke særlig gode (IMO) til hverken det ene

Har du drukket? M+S er vinterdæk...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-09-06 10:20

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> writes:

> Har du drukket? M+S er vinterdæk...

Så er du uenig med http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=62
som siger at det er vinterdæk *og* helårsdæk. Et dæk der *ikke* er
beregnet til mudder og sne er et sommerdæk, uanset hvad man forsøger
at sælge det som....

(Gu' ve' hvad Yarisen egentlig er født med?)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-09-06 11:23

In article <x2hczkghja.fsf@viggo.kubism.ku.dk>,
Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:

> [...]
> som siger at det er vinterdæk *og* helårsdæk. Et dæk der *ikke* er
> beregnet til mudder og sne er et sommerdæk, uanset hvad man forsøger

Ja, men alle de M+S jeg er faldet over har alle været vinterdæk ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : .J.S...

Dato : 07-09-06 17:50

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Ja, men alle de M+S jeg er faldet over har alle været vinterdæk ;)

M+S betyder at dækket må bruges om vinteren i de lande som kræver vinter
egnede dæk en del af året, og det gælder så rene vinterdæk eller helårsdæk
som også er M+S mærket.

Kører selv på vredestein Quatrack2 som er M+S mærkede helårsdæk.
Synes i øvrigt de fungerer vældigt både på tør vej og i sne.

mvh/JS

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-09-06 06:39

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Kører selv på vredestein Quatrack2 som er M+S mærkede helårsdæk.
> Synes i øvrigt de fungerer vældigt både på tør vej og i sne.

Velkommen i klubben :). Er 110% enig, der er ikke meget "slinger i valsen"
der. Det er 1. gang jeg køre helårs, Quatrack efter anbefaling, og som
tingene er nu, bliver de bare udskiftet med nye når den tid kommer.

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-09-06 21:38

> Ja, men alle de M+S jeg er faldet over har alle været vinterdæk ;)

Ja, men det er de bare ikke allesammen. Da jeg ville have vinterdæk på
Jaguaren kiggede jeg lige på de dæk der var monteret, og hovda: M&S-mærkede
dæk og f..... også kun T-mærkede. 190 km/t. Det er lovligt, fordi det er
'vinterdæk'. I øvrigt kører de sgu fint og holder aldeles fremragende, så
jeg er ikke rigtig ked af det mere. Mønsteret er lidt groft, så de er nok
mere M end S. Ingen lameller. Eneste ulempe er at jeg skal holde mig fra
længere stræk med 190+ (og kortere stræk med 190++) og så huske et lille
'max 190 km/t'-skilt til kørsel i Tyskland. Slæden blev købt privat, så jeg
gad ikke engang overveje at brokke mig.

Leo

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-09-06 08:56

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Ja, jeg véd godt det er tidligt, men...:
>
> Hvad siger "man" til disse dæk hos "Superdæk":
>
> 185/65R14 86T TS780 M+S CONTINENTAL á 530 kr.

Jeg havde TS780 på min hedengangne Citroen, og på Skodaen har jeg TS810 som
jo er den nye model - Jeg er meget godt tilfreds med Conti vinterdæk, de
passer efter min mening perfekt til dansk vinter.
Men TS780 - det er jo den gamle model - laves de stadigvæk ? - måske du
skulle kigge på produktionskoden for at checke om det ikke er nogle gamle
overgemte dæk han prøver at sælge dig ?

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-06 09:29

Andreas M. Hansen skrev:

> Men TS780 - det er jo den gamle model - laves de stadigvæk ?

Ikke nødvendigvis - "Superdæk" har 40 stk. liggende.

> - måske
> du skulle kigge på produktionskoden for at checke om det ikke er
> nogle gamle overgemte dæk han prøver at sælge dig ?

Jeg mener der er en øvre grænse for hvor gamle (vinter) dæk må være ved
salg - prisen afspejler jo nok osse dét faktum
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-06 09:05

Hans Paulin (6310) wrote:

> Ja, jeg véd godt det er tidligt, men...:
>
> Hvad siger "man" til disse dæk hos "Superdæk":
>
> 185/65R14 86T TS780 M+S CONTINENTAL á 530 kr.
>
> (Håber det går med copy/past)
>
> Er de gode nok (til konevognen)?

Det er meget gode vinterdæk.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-06 09:29

Christian B. Andresen skrev:

> Det er meget gode vinterdæk.

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-06 09:07

TBJ wrote:
> [...]
> M+S (mud and snow) og er faktisk ikke særlig gode (IMO) til hverken det ene

M+S er vinterdæk, punktum.
Jeg kører selv med Continental TS780 og det er udprægede vinterdæk.

> Dem der hedder premium contact 2 har fået gode anmeldelser.

Som sommerdæk måske det er nemlig sommerdæk.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-06 10:11

Hans Paulin (6310) skrev:

> 185/65R14 86T TS780 M+S CONTINENTAL á 530 kr.

Kunne egentlig godt finde på at lade dem montere på hendes nuværende fælge
og så lade hende køre med dem året rundt - med de ca. 5000 km. hun kører på
årsbasis må det formentlig gå lige o-p op med holdbarhed/funktion!?

Am I right? - or am I right?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Michael Westi

Dato : 08-09-06 02:29

> Ja, jeg véd godt det er tidligt, men...:
>
> Hvad siger "man" til disse dæk hos "Superdæk":
>
> 185/65R14 86T TS780 M+S CONTINENTAL á 530 kr.
>
> (Håber det går med copy/past)
>
> Er de gode nok (til konevognen)?

Det er gode dæk. Købte selv et par sidste år. Godt greb, støjsvag ect.
Kan anbefales, hvis det "bare" er til konevognen.
Husk at tjekke hvornår det er lavet.
TS780 er ikke en ny model mere.

Mvh Michael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-09-06 08:14

Michael Westi skrev:

> Det er gode dæk. Købte selv et par sidste år. Godt greb, støjsvag ect.
> Kan anbefales, hvis det "bare" er til konevognen.
> Husk at tjekke hvornår det er lavet.
> TS780 er ikke en ny model mere.

Nej, Superdæk har 40 stk. tilbage
Hans