Kvinder i parforhold får mindre lyst....
Fra : Patruljen

Dato : 14-08-06 21:46

Hvad vi alle har vidst, er nu blevet undersøgt og dokumenteret.
Vi er nu helt sikre på, at hvad vi alle ved, er rigtigt, nu også er
rigtigt.
Kvinder har en højere tendens end mænd til en reduceret seksualitet.

Mænd antages, at ville holde konkurenter borte fra partneren.

Kvinder antages, at bruge effekten, af at hvad er frit tilgængeligt
også aftager i værdi.
Det er således et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.Og dermed
rendyrket Desmond Morris for kultfans.

Best regards Bruun

Fra : Trine P

Dato : 15-08-06 16:32

Patruljen wrote:

> [...]
> rigtigt.
> Kvinder har en højere tendens end mænd til en reduceret seksualitet.

Og så er der effekten af at spise p-piller - noget som ret mange kvinder
i faste forhold gør for ikke at få børn ...

--
Trine P

It's not who I am underneath, but what I do that defines me.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 15-08-06 16:41

Trine P wrote:

> Og så er der effekten af at spise p-piller - noget som ret mange kvinder
> i faste forhold gør for ikke at få børn ...

Måske. P-piller er selvfølgelig blevet undersøgt i hoved & røv, indtil
flere gange, for at se om der skulle være målbare fysiologiske
bivirkninger. Men man kan godt forestille sig bivirkninger som ikke
opfanges af sådanne undersøgelser.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Trine P

Dato : 16-08-06 08:20

Peter Knutsen (usenet) wrote:

> [...]
> flere gange, for at se om der skulle være målbare fysiologiske
> bivirkninger. Men man kan godt forestille sig bivirkninger som ikke

Det er så vidt jeg ved ganske velkendt at p-piller i en del tilfælde
sløver lysten. Blandt andet fordi kvinder i sagens natur har mest lyst
omkring ægløsning - som jo forhindres af p-pillerne.

Blot bliver det kamufleret under det "faktum" at alle kvinder jo får
mindre lyst når de sådan kommer ind i et forhold - efter et stykke tid.
(Vi kan jo ikke kneppe hele dagen osv!) Og det bliver ikke registreret i
"den anden ende" når p-pillerne lægges i forplantningsøjemed fordi
"Jamen det er nok bare fordi man er så fokuseret på det der med at få
børn!".

Fra : Anita

Dato : 16-08-06 19:53

"Trine P" skrev
> Det er så vidt jeg ved ganske velkendt at p-piller i en del tilfælde
> sløver lysten.

Det var jeg faktisk ikke klar over. Men det blev jeg, da jeg stoppede med
pillerne. Min lyst til sex steg markant.

Venligst Anita

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-08-06 06:04

Anita wrote:
> Det var jeg faktisk ikke klar over. Men det blev jeg, da jeg stoppede med
> pillerne. Min lyst til sex steg markant.

Jeg havde præcis samme oplevelse, lysten blev markant større i månederne
efter jeg stoppede med P-pillerne. Desuden oplevede jeg at jeg ikke
havde problemer med at blive våd nok, hvilket var et problem mens jeg
tog pillerne.

Marianne Feddersen

Fra : PetrolHead

Dato : 19-08-06 11:37

On Tue, 15 Aug 2006 17:40:59 +0200, "Peter Knutsen (usenet)"
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
>flere gange, for at se om der skulle være målbare fysiologiske
>bivirkninger. Men man kan godt forestille sig bivirkninger som ikke

Jeg har nu altid opserveret at min partner har haft mere lyst af at være
på p-piller end da hun ikke var
Flemming Jacobsen

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-08-06 23:30

"Trine P" <snoeffe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og så er der effekten af at spise p-piller - noget som ret mange kvinder i
> faste forhold gør for ikke at få børn ...
>

> --

Der står da på nogle af disse (eller gjorde i det mindste tidligere), at de
kan "øge vellysten".

Men kvinder kan jo nogle tricks med dårlige undskyldninger.

Mvh. Brian

Fra : Nuser

Dato : 16-08-06 06:40

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Der står da på nogle af disse (eller gjorde i det mindste tidligere), at
> de kan "øge vellysten".

Hmmmm....på mine står der under bivirkninger: nedsat lyst

men Ok jeg er jo heller ikke i fast forhold og falder som sådan uden for
udnersøgelsen

> Men kvinder kan jo nogle tricks med dårlige undskyldninger.

Jaa...a la den..Det er ikke størrelsen, men gørelsen *smiler*

Hilsen Nuser

Fra : Brian Olesen

Dato : 18-08-06 18:55

"Nuser" <tortieFJERNDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udnersøgelsen

> Jaa...a la den..Det er ikke størrelsen, men gørelsen *smiler*

Well selv denne har jeg endda mest hørt kvinder fremføre.

Brian

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-06 14:18

Nuser wrote:
> [...]
> udnersøgelsen

> Jaa...a la den..Det er ikke størrelsen, men gørelsen *smiler*

Kan vi ikke blive enige om, at i et parforhold, må kvinden formentlig
have fået øje på størrelsen og gørelsen, inden det blev til et
langvarigt forhold?
Bemærkningen hører ikke helt hjemme i denher sammenhæng.

Tilgengæld var det måske mere "naturligt", hvis manden med tiden fik
reduceret lyst, efterhånden som blyantstest og frie associationer til
sokker
med et æble i, kommer på banen... Blodsprængte åreknuder og gud ved
hvad.

Regards Bruun

Fra : Trine P

Dato : 16-08-06 15:06

Patruljen wrote:

> [...]
> sokker
> med et æble i, kommer på banen... Blodsprængte åreknuder og gud ved

Det er jo på linie med bodegavom, hængerøv og flabrearme ... Mænd får i
øvrigt også åreknuder - det er ikke kun kvinder forundt.

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-06 14:21

Trine P wrote:

> [...]
>
> --
> Trine P
>
> It's not who I am underneath, but what I do that defines me.

Det er en lidt særpræget forkaring du leverer på fænomenet, Trine.
Som skrevet, er der som oftest en tendens til øget lyst som
bivirkning.
Kan du på nogen måde levere en kilde som understøtter din teori om
reduceret lyst til sex, som bivirkning af P piller?

Best regards Bruun

Fra : Trine P

Dato : 16-08-06 15:05

Patruljen wrote:

> [...]
> Kan du på nogen måde levere en kilde som understøtter din teori om
> reduceret lyst til sex, som bivirkning af P piller?

http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/fakta/sexmedicin.htm fx. ...

"# Kvindelige kønshormoner ( østrogen, gestagen for eksempel eller
hormonsubstitutioner): Kan både øge og hæmme sexlysten p-pillerhos
kvinder! Hæmmer sexlyst og rejsning hos mænd."

Hvis du gider kan du jo tromle en tur gennem beskrivelserne af de
forskellige p-pilletyper og så kan du jo tælle sammen på hvor mange af
dem "nedsat" eller "ændret" sexuallyst er opført som bivirkning!

Fra : Trine P

Dato : 16-08-06 15:26

Trine P wrote:

> [...]
> forskellige p-pilletyper og så kan du jo tælle sammen på hvor mange af
> dem "nedsat" eller "ændret" sexuallyst er opført som bivirkning!

Hmm, nu har jeg selv lige tjekket og det viser sig at det kun er opført
på et mærke - nemlig det mærke der er nyest på markedet - Yasmin. Og jeg
kan konstatere at der intet sted står noget om ØGET lyst.

Bortset fra det så er det en ting jeg hører ofte i forbindelse med det
at lægge pillerne som forberedelse til graviditet. At lysten øges
abnormt i forhold til normalen - og som jeg nævnte i mit første indlæg
så sker det ofte at det bliver bortforklaret med at "Jamen man er jo
også så fokuseret på "projekt Baby"" (Men siden hvornår har stress været
en positiv faktor i forhold til at få lyst?)

En helt anden ting er så mænds måde at håndtere det at komme i forhold
på ;) Det er jo ofte sådan at en mand man dater er supercharmerende,
nydelig og ordentlig og ryddelig og som regel efter eget udsagn en helt
fantastisk fyr. Og på forunderligvis viser det sig så når man ER faldet
for ham at han faktisk sjældent går i bad mere end en gang om ugen ,
helst lever i et rod af pizzabakker og mener at "Skal vi kneppe nu?" er
alletiders gode oplæg til sex - det er fakkertalt alt det forspil man
kunne behøve ....

Med ovenstående noget outrerede eksempel - som ikke er hentet direkte
fra den virkelige verden - men dog kunne være det omend der er tale om
flere forskellige mænds "herligheder" i en sammenfatning - vil jeg
egentlig blot konstatere at der skal to til tango - og det uanset om
p-piller nedsætter lysten eller ej drejer sig om at spille op til
hinanden og som det så poppet hedder: "Score hinanden hver dag!"

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-06 15:37

Trine P wrote:

> [...]
>
> --
> Trine P
>
> It's not who I am underneath, but what I do that defines me.

Ja, men mænd får dem ikke med hudsprængningerne allerede i 30 erne

Bodegavom, flabrearme og hængerøv, har vi selv en vis indflydelse
på.
Det har vi ikke på hudsprængninger og sokker til håbløse
blyantstest... medmindre selvfølgelig kniven vælges som pyntende
omstændighed.

Men syntes nu Nuser startede, den, der type snak.

Best regards Bruun

Fra : Trine P

Dato : 16-08-06 15:49

Patruljen wrote:

> Ja, men mænd får dem ikke med hudsprængningerne allerede i 30 erne

Og de fleste kvinder får karsprængninger, åreknuder og hudsprængninger i
forbindelse med graviditet.

> [...]
> Det har vi ikke på hudsprængninger og sokker til håbløse
> blyantstest... medmindre selvfølgelig kniven vælges som pyntende

Det betyder blot at mange mænd er for dovne til at gøre noget ved sig
selv - mens kvinder blot er genetisk uheldigt disponeret ... (!) Det må
vel være konklusionen.

Igen - der er tale om at forhold er en tovejsting - og jeg oplever at
mange mænd så snart de har fået fat i damen bliver ulideligt dovne -
både i forhold til sig selv, i forhold til forholdet og til det daglige
hjemmeliv. Der er så sandelig også mange kvinder der falder af på den -
ingen tvivl om det. Men når det nu lige kommer til kvinders sexlyst så
er det altså et faktum at de færreste kvinder gider at dyrke sex efter
en 8 timers arbejdsdag, afhentning af børn, indkøb, madlavning,
oprydning, opvask, rengøring osv.... Især når manden hænger ud i sofaen
med fødderne på bordet og i sin bedste netundertrøje (Overdrivelse
fremmer forståelsen).

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-06 17:37

Trine P wrote:

> Og de fleste kvinder får karsprængninger, åreknuder og hudsprængninger i
> forbindelse med graviditet.

Ja, det er nemlig rigtigt.

> Det betyder blot at mange mænd er for dovne til at gøre noget ved sig
> selv - mens kvinder blot er genetisk uheldigt disponeret ... (!) Det må
> vel være konklusionen.

Ja, der er en uvilje mod at pleje sigselv fysisk. Men jeg tror
fordelingen er
nogenlunde lige fordelt mellem kønnene, når det drejer sig om fysisk
vedligeholdelse, mon ikke?

> [...]
> oprydning, opvask, rengøring osv.... Især når manden hænger ud i sofaen
> med fødderne på bordet og i sin bedste netundertrøje (Overdrivelse

Point taken. Der er adskillige undersøgelser, som støtter dit
synspunkt.
Kvinder bruger langt mere tid på arbejde i hjemmet end mænd. Langt
mere tid på deres børn. Det er specielt iøjenfaldende når
pegepinden falder på området handicappede børn. Kvinder har et gen,
der, som burde fordeles mere lige mellem kønnene. Du har ret. Men
forklarer det alle tilfælde?

Best regards Bruun

Fra : Trine P

Dato : 16-08-06 17:42

Patruljen wrote:

> [...]
> pegepinden falder på området handicappede børn. Kvinder har et gen,
> der, som burde fordeles mere lige mellem kønnene. Du har ret. Men

Som jeg skriver i ovenstående så er der også kvinder der falder af på
den - nogen har jo luret at vejen til mandens hjerte går gennem hans
kønsdele så at sige. Og det er så det de spiller på indtil han er helt
og holdent i garnet... herefter flytter mormortrusserne så ind i skabet
sammen med de lange pyjamasser osv. ;)

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-06 17:52

Trine P wrote:

> [...]
> kønsdele så at sige. Og det er så det de spiller på indtil han er helt
> og holdent i garnet... herefter flytter mormortrusserne så ind i skabet

Jep. man kan være uheldig, du

Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-06 22:03

> Det var jeg faktisk ikke klar over. Men det blev jeg, da jeg stoppede med
> pillerne. Min lyst til sex steg markant.

> Venligst Anita

Hm. Det skulle da være sært, hvis det ikke var blevet påvist i en
eller anden sammenhæng. Selvfølgelig kunne man få den tanke, at et
evt. ophør med p piller, som gav en forøget lystfølelse, ikke
ligefrem var i medicinalindustriens interesse at få belyst specielt
grundigt.
Om ikke andet kunne de forskellige firmaer sandsynligvis finde sigselv
i vindstyrke 9 modvind fra et stort antal af ægtefæller og samlevere
. Som pludselig med stor omhu argumenterede for pessar, kondomer og
spiraler.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Trine P

Dato : 17-08-06 08:14

Patruljen wrote:

> [...]
> i vindstyrke 9 modvind fra et stort antal af ægtefæller og samlevere
> . Som pludselig med stor omhu argumenterede for pessar, kondomer og

En del mennesker ser det jo også som en passende pris for ikke at få
børn. Og så skal vi ikke forglemme at det er hundesvært at få
registreret sine bivirkninger. Det skal jo helst være noget som lægen
ser som et problem også - ellers kommer det helt sikkert ikke videre ...