Trendforsker: Tatoveringer er yt!
Fra : Per Hansen

Dato : 16-07-06 17:23

Så, nu siger en trendforsker det samme: Tatoveringer er yt!

I Lørdagens udgave af Fyens Stiftstidende er der en
helside artikkel om tatoveringer i Weekend sektionen.
Her har trendforsker Kirsten Poulsen bla de her kommentarer
til tatoveringer:

"Piger med en stor tatovering på lænden signalerer underklasse
og lav status. Amagerstemplet, som det er kommet til at hedde,
betragtes som noget proletaragtigt, og det er lige så yt som
silikonebryster og alt for solbrun hud."

"Det er meget utrendy at være tatoveret. Vi lever i en tid, hvor
vi alle sammen gerne vil vise, hvor individuelle vi er, og derfor
har mange fået en tatovering. Problemet er bare, at stort set alle
har en idag, og så har det ligesom mistet sin effekt."

"Hvis man vil være helt med på noderne, er det tværtimod in at være
helt fri for nogen former for kropskunst."

Hun kommer også lige lidt ind på piercings, som hun kalder for
gårsdagens nyhed. Men som hun selv siger, så kan de jo heldigvis
bare pilles ud og så må man håbe at der kun bliver et lille hul tilbage.

--
Per Hansen.

Fra : Basil

Dato : 16-07-06 20:19

Per Hansen har bragt dette til verden:
> [...]
> gårsdagens nyhed. Men som hun selv siger, så kan de jo heldigvis
> bare pilles ud og så må man håbe at der kun bliver et lille hul tilbage.

Jeps, my point excactly
Amagerstemplet, jeg kunne ikke være kommet på et grimmere og mere
beskrivende ord for det selv. lol
Kai

Fra : Leif Neland

Dato : 16-07-06 20:31

"Per Hansen" <onoman99opo****etikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hun kommer også lige lidt ind på piercings, som hun kalder for
> gårsdagens nyhed. Men som hun selv siger, så kan de jo heldigvis
> bare pilles ud og så må man håbe at der kun bliver et lille hul tilbage.

Og så er der de, der er ligeglade med trends og er piercet for effektens
skyld.
Den kilder så dejligt, siger hun...

Leif

Fra : Per Hansen

Dato : 17-07-06 08:47

Leif Neland wrote this

> "Per Hansen" <onoman99opo****etikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er der de, der er ligeglade med trends og er piercet for
> [...]
Skal lige siges at det må være Leif's kæreste/kone der er tale om.
For dette nævnes ikke i artiklen.

--
Per Hansen.

Fra : Samsara67

Dato : 16-07-06 23:42

> [...]
> betragtes som noget proletaragtigt, og det er lige så yt som
> silikonebryster og alt for solbrun hud."

Er der nogen som ved, hvorfor det lige er kommet til at hedde
"Amagerstemplet"? Det har da ikke noget specielt med Amager
at gøre eller hvad?

Samsara67
(som er amagerkaner !)

Fra : Basil

Dato : 17-07-06 04:53

Samsara67 tastede følgende:
> [...]
>
> Er der nogen som ved, hvorfor det lige er kommet til at hedde
> "Amagerstemplet"? Det har da ikke noget specielt med Amager

Fordi generelt tænkes der i resten af Storkbh. om Amager, at det er et
gammelt lortedepot for Kbh. og det er fyldt med sutter og bumser,
typerne som ofte kan finde på at tatovere sig for at hævde sig over for
de andre sutter (Holmbladsgade).
Noget i den stil (lav status).
Kai

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-07-06 08:47

Den Mon, 17 Jul 2006 05:52:45 +0200 sendte Basil
<Kunta@starmail.invalid.co.za> følgende røgsignaler:

> [...]

>gammelt lortedepot for Kbh. og det er fyldt med sutter og bumser,
>typerne som ofte kan finde på at tatovere sig for at hævde sig over for

Hvis du ændrer "Storkbh." til "Verden uden for Lorteøen", så er den
dækket helt ind...

--
Hr. Jensen

Getz er ikke noget man hører -
Det er noget man kører

Fra : Basil

Dato : 17-07-06 20:13

Hr. Jensen:
> Den Mon, 17 Jul 2006 05:52:45 +0200 sendte Basil
> <Kunta@starmail.invalid.co.za> følgende røgsignaler:

> Hvis du ændrer "Storkbh." til "Verden uden for Lorteøen", så er den
> dækket helt ind...

Jeg forsøgte at være lidt diskret :oÞ
Kai

Fra : Samsara67

Dato : 17-07-06 21:57

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> [...]
> som ofte kan finde på at tatovere sig for at hævde sig over for de andre

Hm .. jeg troede (lidt naivt, måske), at vi var kommet lidt videre

Venligst
Samsara67

Fra : preben nielsen

Dato : 18-07-06 06:11

"Samsara67" <Snyde@adresse.se> skrev i en meddelelse

> Hm .. jeg troede (lidt naivt, måske), at vi var kommet lidt
> videre

Alt som på et tidspunkt er totalt IN bliver derefter totalt YT.
Sådan er det bare, og dem som følger moden - selvom de mener de
har andre grunde dertil end at det er "mode" - bliver ofre

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-07-06 21:30

preben nielsen wrote:

> Alt som på et tidspunkt er totalt IN bliver derefter totalt YT.
> Sådan er det bare, og dem som følger moden - selvom de mener de
> har andre grunde dertil end at det er "mode" - bliver ofre

Problemet med tatoveringer er bare, at de er lidt sværere- og dyrere - at
komme af med end umoderne tøj.

Per V.

Fra : Stig Holmberg

Dato : 18-07-06 18:14

> [...]
> som ofte kan finde på at tatovere sig for at hævde sig over for de andre

Fantastisk så sejlivede fordomme kan være.

Nu er det vist mere end 30 år siden der var losseplads herude, og
Holmbladsgadekvarteret er blevet byfornyet og trendy med caféer, snart vil
den sidste bums være væk, på samme måde som som det er ved at ske med
Istedgade.

Tatoveringer er jo ikke noget sutter og bumser bruger flere penge på end
resten af befolkningen (de bruger vel mest på øl!), snarere er det
almindelige unge mellem ca. 18 og 35 der bliver tatoveret.

I "gamle" dage var det jo sømænd men de forsvandt med det gamle Nyhavn.

Synes udtrykket Amagerstempel er rigtig sjovt, men tror ikke der er
statistisk grundlag for at hævde at der skulle være flere tatoverede pr.
1000 indbyggere på Amager end så mange andre steder.

Mvh. Stig

Fra : nusle nuslesen

Dato : 18-07-06 19:42

"Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Holmbladsgadekvarteret er blevet byfornyet og trendy med caféer, snart vil
> den sidste bums være væk, på samme måde som som det er ved at ske med

Man kan ikke byforny sig væk fra beboerne i kvarteret - og i
Holmbladsgadekvarteret er de omkringliggende skoler ved at drukne i de
sociale problemer som nogle børn tager med sig.

Ja, der er sat nogle flotte lamper op, gadebelysningen vandt en pris - nogle
excentriske (trendy) butikker er dukket op, og Bizzaro's indehaver er intet
mindre end et genialt pust til gaden.

Når det er sagt, så er problemerne der stadig - glasuren er fandme tynd!

Man skal bare gå en tur gennem gaden 3 gange på en aften, og så er man
sikker på at blive vidne til mindst et mere eller mindre voldeligt optrin -
dermed ikke sagt, at man ikke selv kan gå ram forbi - det kan man heldigvis.
Men er det så i orden at det går ud over andre?

- er forøvrigt spændt på at se, hvad den nye idrætshal vil byde på, og om
den kommer til at gøre en forskel. Den ser en kende "lille" ud,
befolkningsgrundlaget i kvarteret taget i betragtning.

Fra : Brian Olesen

Dato : 17-07-06 12:20

> [...]
> betragtes som noget proletaragtigt, og det er lige så yt som
> silikonebryster og alt for solbrun hud."

Well noget skal de vel skrive om i bladene, for at tjene deres penge -
Dere er jo argurketid.

Fra : ThomasB

Dato : 18-07-06 19:51

> [...]

> betragtes som noget proletaragtigt, og det er lige så yt som
> silikonebryster og alt for solbrun hud."

Plastikpatter og lændetatoos har aldrig været in - så er det sagt

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-07-06 22:33

ThomasB wrote:
> "Per Hansen" <onoman99opo****etikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Plastikpatter og lændetatoos har aldrig været in - så er det sagt

men prøv du at forklare det til een med lavt selvværd og intilligens ...

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Basil

Dato : 19-07-06 04:24

Frank Leegaard udtrykte præcist:

> men prøv du at forklare det til een med lavt selvværd og intilligens ...

Jeps, det er ikke let.
Alle dem som jeg kender/har kendt, der har silikone og stempel, de
skulle have været hos psykologen og et par år mere i folkeskolen,
fremfor kirugen og "maleren".
Kai