Sex og religion
Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-07-06 15:44

Det begynder efterhånden at se ud til, at modvilje mod Islam er blevet en
fetish for nogle skribenter i dette forum.

Hvordan kan en modvilje mod en bestemt religion ellers forbindes med
seksualitet?

Det kommer selvfølgelig ikke mig ved, hvordan andre mennesker får seksuel
udløsning...

Børge
E-mail: brahbech(snabel-a)post8.tele.dk

Fra : Ole Andersen

Dato : 16-07-06 16:01

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> seksualitet?
>
> Det kommer selvfølgelig ikke mig ved, hvordan andre mennesker får seksuel

Du er offtopic, Børge. Ti stille og drik noget mere rødvin.

FUT: dk.snak.off-topic

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-07-06 16:22

"Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Du er offtopic, Børge.

Check lige tråden "Min Danske Kone" og fortæl mig, hvor mange af indlæggene
dér, der er on-topic - og hvordan.

Hvis de muslim-relaterede indlæg i den tråd ikke er off-topic, mener jeg
heller ikke, denne tråd er. Hvis de er off-topic, kunne du jo begynde at
sætte FUT på dem...

Fra : Ole Andersen

Dato : 16-07-06 18:03

> [...]
> Hvis de muslim-relaterede indlæg i den tråd ikke er off-topic, mener jeg
> heller ikke, denne tråd er. Hvis de er off-topic, kunne du jo begynde at

Tag dig nu sammen, Børge. Din "hvis de andre må, så må jeg også"-holdning er
latterlig.

Fut: dk.admin.netikette

Fra : R. Andersen

Dato : 16-07-06 21:01

> [...]
>
> Hvis de muslim-relaterede indlæg i den tråd ikke er off-topic, mener jeg
> heller ikke, denne tråd er. Hvis de er off-topic, kunne du jo begynde at

Det er vel ikke være end når du snakker om dit alkohol problem i denne
gruppe, eller hvad ?

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-07-06 21:27

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> [...]
> blevet en fetish for nogle skribenter i dette forum.
>
> Hvordan kan en modvilje mod en bestemt religion ellers forbindes med

Religion og seksualitet er i reglen tæt forbundet, især fordi alle
religioner bruger tabuisering og styring af folks sexvaner som
undertrykkelsesmiddel. Hvis man hævder, at Gud (hvad man end kalder ham)
forbyder, at man gør noget, man meget gerne vil, er det lettere at få folk
til at føle sig som syndere, når de gør det alligevel og derfor enten har
behov for gudens tilgivelse eller frygter hans straf,.

Og det er ikke noget specielt for islam.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-07-06 13:37

In news:44c28a32$0$867$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
`
> Religion og seksualitet er i reglen tæt forbundet, især fordi alle
> religioner bruger tabuisering og styring af folks sexvaner som
> undertrykkelsesmiddel.

Spændende. Kan du venligst forklare mig, hvor eksempelvis buddhisme -
verdens 4. største religion - bruger tabuisering og styring af folks
> [...]

> derfor enten har behov for gudens tilgivelse eller frygter hans
> straf,.
> Og det er ikke noget specielt for islam.

Jo, islam er helt i særklasse på dette område. Få religioner har så rigide
krav og regler, og ikke mindst babariske straffe for overtrædelse heraf, som
islam. Og lad nu være med at bruge GT som eksempel på, at jøder og kristne
har samme krav, regler og straffe.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 24-07-06 14:18

> Spændende. Kan du venligst forklare mig, hvor eksempelvis buddhisme -
> verdens 4. største religion - bruger tabuisering og styring af folks
> sexvaner som undertrykkelsesmiddel?

Kan du ikke selv læse dig til det? Så vidt jeg ved, er et væsentligt aspekt
ved buddhismen netop, at den troende skal frigøre sig fra kroppens fysiske
behov for udelukkende at fokusere på bevidsthedens åndelige behov.

> Jo, islam er helt i særklasse på dette område. Få religioner har så rigide
> krav og regler, og ikke mindst babariske straffe for overtrædelse heraf,
> som islam.

Det må da være op til den enkelte troendes egen samvittighed, hvorvidt de
religiøse normer skal følges, med mindre de direkte håndhæves af
myndighederne i det land, hvor den troende bor.

For mig er det et langt mere interessant spørgsmål, hvorfor Islam åbenbart
betyder så meget for dig - og andre - at det viste sig helt umuligt at
forholde sig til andet i en tekst, der indeholdt ordet "islam". Det ligner
næsten en slags opstemthed a la et adrenalin-kick eller virkningen af en