FTP proghram
Fra : Nederbasse

Dato : 06-09-06 11:18

Hej NG

Hvis dette er OT så henvis til rette ng

Vi har hidtil brugt WS-ftp LE som ftp klient på jobbet og er nu gået over
til SmartFTP.
Dette har givet en del problemer med rettigheder på serveren, vores sysadm
siger det er fordi vi ikke bruger UMASK i ftp klienten

Nogen der ved om UMASK kan sættes ind i Smartftp eller kender et andet
freeware ftp prog der kan bruge UMASK ?

LN

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-09-06 12:39

Nederbasse skrev:

> Nogen der ved om UMASK kan sættes ind i Smartftp eller kender et andet
> freeware ftp prog der kan bruge UMASK ?

Jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg ville gerne vide hvad det der
UMASK er (og bruger i øvrigt selv SmartFTP).

--
Bertel

Fra : Nederbasse

Dato : 06-09-06 13:32

http://www.mkssoftware.com/docs/man1/umask.1.asp

Fra : Frederik Sunne

Dato : 06-09-06 14:02

Nederbasse wrote:

> Nogen der ved om UMASK kan sættes ind i Smartftp eller kender et andet
> freeware ftp prog der kan bruge UMASK ?

Tjek Filezilla - fantastisk klient!
http://filezilla.sourceforge.net/

Mvh,

Frederik

Fra : Svend

Dato : 06-09-06 14:38

Frederik Sunne wrote:

> Tjek Filezilla - fantastisk klient!
> http://filezilla.sourceforge.net/
>
> Mvh,
>
> Frederik

Ja den kan da også umask, ik !?

--
Svend

Fra : Pistolprinsen

Dato : 06-09-06 15:50

> Vi har hidtil brugt WS-ftp LE som ftp klient på jobbet og er nu gået over
> til SmartFTP.

Hvorfor skifte et system, der virker, ud med et system, som man ikke ved om
virker?!?

> Dette har givet en del problemer med rettigheder på serveren, vores sysadm
> siger det er fordi vi ikke bruger UMASK i ftp klienten

Hvorfor ikke bare gå tilbage til det system, som man ved virker (og, som
alle allerede kender)?

> Nogen der ved om UMASK kan sættes ind i Smartftp eller kender et andet
> freeware ftp prog der kan bruge UMASK ?

Hvorfor ikke teste det nye system, INDEN man inplementerer det?

Med venlig hilsen, og med fare for at blive beskyldt for at være krakilsk

Pistolprinsen

Fra : Nederbasse

Dato : 06-09-06 19:35

--
<LarsN />
www.neder.dk
"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvorfor ikke teste det nye system, INDEN man inplementerer det?
>

> Med venlig hilsen, og med fare for at blive beskyldt for at være krakilsk

Du har fuldstændigt ret
Grunden til vi skiftede var fx. at Smartftp kan fxp, køre en kø på et givent
tidspunkt m.m.
Smartftp er bare bedre end ws-ftp og det kan sikkert også køre med umask jeg
kan bare ikke finde hvor det skal sættes ind
Hvis det var Linux vi havde på vored maskiner var der en cobf fil vi kunne
rette i men på Windows...

LN

Fra : Gert Krabsen

Dato : 06-09-06 19:49

Nederbasse wrote:

"Grunden til vi skiftede var fx. at Smartftp kan fxp, køre en kø på et
givent tidspunkt m.m."

Det kan WS-FTP også. Søg efter 'Scedule utility'..

Men det kræver muligvis, at man investerer indtil flere hundrede kroner
i den registrerede udgave, og det kan jo godt være en stor mundfuld for
et firma

mvh
Krabsen

Fra : Nederbasse

Dato : 06-09-06 20:20

--
<LarsN />
www.neder.dk
"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den registrerede udgave, og det kan jo godt være en stor mundfuld for et

Det bliver en anelse mere end flere hundrede kroner (nordjysk
underdrivelse)

LN

Fra : Gert Krabsen

Dato : 06-09-06 20:38

Nederbasse wrote:
"Det bliver en anelse mere end flere hundrede kroner (nordjysk
underdrivelse)"

Øh... 55 dollaser svarer til ca. 420 kroner..

http://www.ipswitch.com/purchase/products/ws_ftp.asp

Flere licenser? 2 for 100 USD, altså under 400 kroner pr. styk.

Det burde ikke være en prohibitiv pris for et firma, hvis
funktionaliteten har betydning og er i orden.
(Nordjysk underdrivelse)

mvh
Krabsen