Skattelettelser - nogensinde?
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-09-06 22:03

Hvornår tror i at Danmark ser skattelettelser?

a) Før det næste Folketingsvalg?
b) Som valgløfte under valget (fra FOgh & Co)
c) ...b) men som aldrig realiseres...?
d) Efter at socialdemokraterne er kommet til magten igen i 2009?
e) ALDRIG!

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Bertel Brander

Dato : 05-09-06 22:31

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> Hvornår tror i at Danmark ser skattelettelser?

Det er nok ikke sandsynligt at der kommer skattelettelser
de første par år. At give skattelettelser nu ville øge
sandsynligheden for overophedning af økonomien, og med
den meget høje beskæftigelse vi har for tiden er det næppe
en god idé.

Spørgsmålet er nok mere hvilken type skattelettelse der
skulle gives. Jeg ville mene at skattelettelser der gjorde
det mere attraktivt for lavtlønnede at tage et job (f.ex.
avisbud) er det der er mest påtrængende, og det der bedst
kunne forsvares i den nuværende økonomiske situation, fordi
det kunne være med til at øge arbejdsstyrken.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Thomas

Dato : 05-09-06 22:34

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> [...]
> want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
> - James Dale Davidson, National Taxpayers Union

De bliver givet op til næste valgkamp for at sikre genvalg. De vil
sandsynligvis blive givet sammen med nogle mindre velfærdsforbedringer
for at imødegå beskyldninger om at spare på velfærden for at give
skattelettelser og endelig vil der både blive givet skattelettelser i
toppen og i bunden. Det vilvære almindelig logik

Thomas

Fra : Jesper

Dato : 06-09-06 05:19

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> [...]
> c) ...b) men som aldrig realiseres...?
> d) Efter at socialdemokraterne er kommet til magten igen i 2009?

Når Danmark har betalt Anker 'Ødeland' Jørgensens klatgæld ud.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 06-09-06 10:39

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> [...]
> c) ...b) men som aldrig realiseres...?
> d) Efter at socialdemokraterne er kommet til magten igen i 2009?

ALDRIG - hvis politikerne får lov at bestemme!

Enhver krone tilbage i lommen på borgerne representerer en helt
utilbørlig magt og selvstændighed hos befolkningen. Politikerne vil
styre, regulerere og ensrette udi alle forhold - målet er ikke nået så
længe folk stadigvæk er i stand til at handle på egen hånd.

Det sidste og eneste håb er Markedskræfterne:

At ejendomsmarkedet omsider vælter og Danske Bank, Nykredit o.s.v.
ringer og forklarer at de er et tocifret milliardbeløb "i hullet" på
dårlige lån og forlanger at regeringen "gør noget".

Regeringen vil i så fald sandsynligvis fjerne topskatten fordi de dybt
forgældede boligejere så kan have to jobs hver for at betale både til
banken og familien og derved naturligvis stadigvæk er under fuld
kontrol i modsætning til at de røg i skifteretten, solgte alt og
derefter boede i en anvist bolig og ernærede sig ved sort arbejde.

Fra : Michael Weber

Dato : 06-09-06 11:22

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
> - James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Når den demografiske sammensætning m.h.t. alder skifter.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Allan Riise

Dato : 06-09-06 11:23

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:
> Hvornår tror i at Danmark ser skattelettelser?
>
> a) Før det næste Folketingsvalg?

Om sommeren lige før folketingsvalget som nok kommer om efteråret, bare
sådan for at få fårene ind i folden.

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 06-09-06 20:08

> [...]
> c) ...b) men som aldrig realiseres...?
> d) Efter at socialdemokraterne er kommet til magten igen i 2009?

Det er ihvertfald utroligt at høre en borgerlig regerings skatteordfører
bankes på plads fordi han siger at man ønsker skattelettelser hvis det
økonomiske råderum kommer.

Jeg er også helt overbevist om at det ikke sker i denne valgperiode,
medmindre selvfølgelig at socialdemokraterne rent faktisk fortsætter den
nuværende kurs og ikke knivstikker hinanden. Nu har de ikke gjort det i
flere måneder og partiet går pludselig frem i målingerne, så mon ikke snart
en hr. Lykketoft nok skal dolke en eller anden, Frank Jensen har heller ikke
råbt om Helles lederegenskaber de sidste måneder, det begynder han nok på
igen og så falder partiet selvfølgelig igen.

Men skulle det lykkes for Helle at holde sammen på partiet og bliver
oppositionen en reel trussel for regeringen, så kommer der skattelettelser
enten nu eller som et direkte valgløfte.

mvh
Kim

Fra : Mark Jensen

Dato : 06-09-06 21:28

On Wed, 6 Sep 2006 21:07:36 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>Men skulle det lykkes for Helle at holde sammen på partiet og bliver
>oppositionen en reel trussel for regeringen, så kommer der skattelettelser
>enten nu eller som et direkte valgløfte.

Næppe. Jeg tror der er større sandsynlighed for at regeringen
overtrumfer Soc. Dem. og hælder et par mill i den offentlige sektor,
hvis den skulle føle sig truet. Jeg tror simpelthen ikke at danskerne
er nær så interesseret i skattelettelser som i offentlig service.

Men personligt ville jeg ønske at regeringen tog konsekvensen af at
det for for mange mennesker ikke reelt kan betale sig at arbejde og
sænkede skatten på den førsttjente krone, eller indførte et større
jobfradag, så det kunne mærkes.

Men ingen ting sker der, og skal heller ikke ske, så længe
højkonjunturen er så tæt på overophedning. Det vil være økonomisk
uansvarligt

Fra : Kim2000

Dato : 06-09-06 22:18

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis den skulle føle sig truet. Jeg tror simpelthen ikke at danskerne
> er nær så interesseret i skattelettelser som i offentlig service.

Den måde regeringen har "hældt penge i den offentlige sektor" er ulækker. Fx
fjernede man det første år ved regeringsmagten 1 milliard (!) fra
gymnasierne, året efter "forbedrede" man gymnasierne ved at tilføre dem 200
millioner.

For os folkeskolelærere "satses der massivt" på efteruddannelse, 200
millioner over de næste 4 år, altså godt og vel 800 kroner pr. lærer pr. år.
Man skal ikke være et geni for at regne ud at det er meget begrænset hvad
man får ud af sådan et beløb.

Og forresten kan jeg da oplyse at de stort anlagte elevplaner, der skal
bruges i år, ifølge ministeren, endnu ikke er kommet ud til skolerne.

mvh
Kim