Ny Seat Cordoba - kommentarer udbedes!
Fra : Jan

Dato : 05-09-06 20:35

Den nye Seat Cordoba ser umiddelbart ud til at være et meget attraktivt køb,
til en startpris fra kun kr. 156.979,-.

http://www.seat.dk/modeller/Default.aspx?model=Cordoba

Hva' sir du?

Har der været nogle test/anmeldelser af den?

mvh Jan

Fra : T.

Dato : 05-09-06 21:19

"Jan" <janelne@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.seat.dk/modeller/Default.aspx?model=Cordoba
>
> Hva' sir du?
>
> Har der været nogle test/anmeldelser af den?

Hej Jan

Vi har haft 2 Seat Cordoba, og vi SKAL aldrig have sådan en mere.
Da vi syntes den 1. var rigtig god, var det meget nærliggende at kigge på
sådan næste gang vi købt ny bil.

Vi valgte så en hel ny igen for ca. 6 år siden. Den nye model dengang. Seat
Cordoba Sport
På de 6 år har vi ud over almindelig service ofret ca.35000kr på den.

Da bilen var ca.3 år gammel begyndte så følgende ting
Det startede med at den meldte fejl i et eller andet, det vidste sig at være
en ledning der var ødelagt under sædet.

Næste gang den meldte fejl var den gal med ABS systemet, de kunne ikke finde
fejlen i starten, den var på værksted 4 gange før de fandt ud af ,at de blev
nød til at skifte en styre enhed til ABS anlægget (Pris 7500kr.) Der gik
ikke mere end 14 dage så var den galt igen, nu var der kommet vand i de
ledninger der gik ud til bremserne fra den tidligere styre enhed der var
skiftet 14 dage tidligere.(Pris 3500kr.)
De vidste sig at den gamle enhed havde været utæt.

I julen 2005 kunne den lige pludselig ikke starte, en reservedel neden under
ratstammen bliver skiftet (pris 2500kr)

I vinter melder den nu om fejl igen, denne gang er det styre enhed til hele
motoren der er gået, den bliver så skiftet (pris 11000kr.)
Det skal lige siges at ifølge Bosch er det ting der aldrig skal skifte på
sådan en bil, man sætter dem i bilen når man laver dem, og så er det
meningen at de bliver skråtet når bilen er gammel nok, uden udskiftning.
Det er ikke mere end 1måned siden vi skiftet katalysatoren (pris 7500kr),
den burde ikke være skiftet allerede, lydpotten er aldrig skiftet.(så noget
posetivt er der da)

Der har så ind imellem været andre små reparationer, lige fra 500kr. og op
til 2500kr.

Så en ting er sikkert, vi har haft vores sidste SEAT

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-09-06 04:10

> Den nye Seat Cordoba ser umiddelbart ud til at være et meget attraktivt
> køb, til en startpris fra kun kr. 156.979,-.
>
> Har der været nogle test/anmeldelser af den?

Ved ikke om det kræver login, men prøver alligevel:
www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DB4EC073-E7C7-4700-A17A-D94C2DD5F5F7/0/8.pdf

Jeg har været ude og kigge på flere biler i denne prisklasse og nedefter,
blandt andet Seat Cordoba, den blev vraget pga. alt for lidt benplads til
bagsædepassagerer. Jeg er 192 cm høj, og måtte køre førersæden i bageste
position i Cordoba'en for at sidde nogenlunde ok, men benpladsen bagi var
slet ikke ok. Så jeg nåede ikke at få kørt i den...

Mvh

Emil
Kommende ejer af en spritny Mitsubishi Colt 1,3 Cash CP

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-09-06 06:42

Hej

Jan wrote:
> Den nye Seat Cordoba ser umiddelbart ud til at være et meget attraktivt køb,
> til en startpris fra kun kr. 156.979,-.
>
> http://www.seat.dk/modeller/Default.aspx?model=Cordoba
>
> Hva' sir du?

At du skal se dig godt for da mange netop har sænket deres priser med
efterårsprogrammets nye udgaver af diverse biler.

Cordoba er i princippet en Polo med bagarum og dem findes der ikke så
mange af. Du kan hverken få Fiesta, Corsa, Mazda 2, 207, C3 eller
lignende med det udvendige bagarum. Hvis du har brug for det store
bagaerum, så skal du enten vælge den eller kigge efter andre typer.

Når du er oppe i den pris, så kan du måske overveje Opel Astra Classic.
Den fås til 167.829,- og er en klasse større end Seat'en.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5433