Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon med fuld CCD
Fra : Frederik Sunne

Dato : 05-09-06 09:21

Hej gruppe,

Jeg har ikke fulgt med i fotoverdenen på det seneste, men
venter på at Nikon laver et semi-prof 1:1 CCD hus, så forhåbenlig kan
bruge min gamle Nikon zoom objektiver og SB-25.
Er der kommet noget / noget på vej ?

Mvh,

Frederik

Fra :    ab©

Dato : 05-09-06 09:35

"Frederik Sunne" <frederiksunneFJERNMIG@gmail.com> skrev i en meddelelse

>... Er der kommet noget / noget på vej ?

Nej, jeg tror du kan risikere at blive en gammel mand inden (hvis
nogensinde), der kommer en sådan fra Nikon

ab©

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-09-06 09:58

ab© wrote:
> "Frederik Sunne" <frederiksunneFJERNMIG@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg tror du kan risikere at blive en gammel mand inden (hvis
> nogensinde), der kommer en sådan fra Nikon

-men du kan godt bruge dine gamle objektiver.

Bo //

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-09-06 12:05

Frederik Sunne skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er der kommet noget / noget på vej ?
> Frederik

Ifølge Nikon, så kommer det "aldrig" - men de har jo lov til at
have et standpunkt, til de tager et nyt

Men hvorfor skulle du ikke kunne bruge dine gamle objektiver på
et 1.5x crop kamera ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Frederik Sunne

Dato : 06-09-06 10:45

> Men hvorfor skulle du ikke kunne bruge dine gamle objektiver på et 1.5x
> crop kamera ?

Fordi brændvidden ændrer sig... ik'? min 28-85 mm bliver så noget mindre
interessant...

Mvh,

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 11:02

> Fordi brændvidden ændrer sig... ik'? min 28-85 mm bliver så noget mindre
> interessant...

Har du aldrig ønsket dig et perfekt portrætobjektiv?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Frederik Sunne

Dato : 06-09-06 11:29

> Har du aldrig ønsket dig et perfekt portrætobjektiv?
>
> Mvh. Claus Petersen

?? - det jeg ønskede var, at kunne genbruge mine gamle Nikon objektiver,
men hvis brændvidden ændrer sig vil jeg hellere prøve at sælge dem og
starte forfra med Canon - evt. EOS 30D som jeg læser om nu.

Mvh,

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 11:38

> ?? - det jeg ønskede var, at kunne genbruge mine gamle Nikon objektiver,
> men hvis brændvidden ændrer sig vil jeg hellere prøve at sælge dem og
> starte forfra med Canon - evt. EOS 30D som jeg læser om nu.

Jamen det er skam også et dejligt kamera. Har det selv. Men det er jo ikke
fullsize.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Frederik Sunne

Dato : 06-09-06 13:27

Claus Petersen wrote:

> Jamen det er skam også et dejligt kamera. Har det selv. Men det er jo ikke
> fullsize.

Nej, men den eneste grund til at det skulle være fullframe var, at jeg
kunne bruge min gamle optiker. Nu gider jeg ikke vente mere og køber mig
en Canon og ser om jeg kan sælge mit gamle Nikon grej med F4 hus, men
det er sikkert ikke meget værd mere...

Mvh,

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 13:47

> [...]
> en Canon og ser om jeg kan sælge mit gamle Nikon grej med F4 hus, men det

Du kan jo en overgang lege med dine Nikonobjektiver på Canon. Du kan få en
adapter, der gør at de kan monteres på en Canon. Med lysmåling.
Mvh. Claus Petersen

Fra : Frederik Sunne

Dato : 06-09-06 13:58

Claus Petersen wrote:

> Du kan jo en overgang lege med dine Nikonobjektiver på Canon. Du kan få en
> adapter, der gør at de kan monteres på en Canon. Med lysmåling.
> Mvh. Claus Petersen

Uhhh, interessant - hvor finder man sådan en bandit?
Fantastisk at kunne trække på jeres ekspertise!

Mvh,

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 14:01

> Uhhh, interessant - hvor finder man sådan en bandit?
> Fantastisk at kunne trække på jeres ekspertise!

Hmm jeg googlede og fandt det her:
http://www.kenrockwell.com/tech/nikcan.htm

Mvh. Claus Petersen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-09-06 16:40

"Frederik Sunne" <frederiksunneFJERNMIG@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Uhhh, interessant - hvor finder man sådan en bandit?
> Fantastisk at kunne trække på jeres ekspertise!

En søgning på www.ebay.de giver mange hit.....

God jagt.

--
MVH Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-09-06 12:14

Frederik Sunne skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Fordi brændvidden ændrer sig... ik'? min 28-85 mm bliver så
> noget mindre interessant...

OK - men du kan stadig bruge dem, og så nøjes med at supplere op
med et ekstra objektiv i den helt korte ende.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Tonni

Dato : 06-09-06 21:19

> OK - men du kan stadig bruge dem, og så nøjes med at supplere op med et
> ekstra objektiv i den helt korte ende.

For eksempel et D200 hus + et 18-70mm f::/ 3,5-4,5
Så er man kørende...
Din 28-85 ekvivalent til 42 - 127,5 @ 35mm.
Og førnævnte 18-70 ekvivalent til 27-105 @35mm.

Ja omregning til ekvivalent24*36 = mm*1,5

Hvorfor D200? - Fordi du har adgang til AI-koblet lysmåler på det, - og de
dyrere D2 serier, men ikke i D50 - D80'erne.

Og, så er der jo lige det med adgang til, billige, brugte objektiver af høj
kvalitet...

med venlig hilsen
Tonni

Fra : Claus Smith

Dato : 05-09-06 13:53

Alternativt så køb et Kodak, som skulle være fullframe

Claus Smith