Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Microdrive vs FlashRam
Fra : Jan

Dato : 04-09-06 22:52

Hej,

Jeg har et Casio QV5700, som fint dækker mit behov, med et IBM (Hitachi)
1GB microdrive i.
Dette vil jeg gerne skifte med et FlashRam kort, også 1GB da jeg ikke
mener kameraet understøtter mere, da jeg syntes det er meget længe om at
gemme, også selvom drevet er næsten tomt/nyformatteret.
Jeg havde tænkt på et SanDisk Extreme III, vil det være et dårligt valg.
Umiddelbart skulle overførselshastigheden være omkring 4x, eller tager jeg
fejl?

mvh
Jan

Fra : Steen Larsen

Dato : 05-09-06 06:40

In article <op.tfdi0q0bppmw50@bamse.gtk.gtech.com>, Jan wrote:
> [...]
> Umiddelbart skulle overførselshastigheden være omkring 4x, eller tager jeg

Jeg vil tro det er overkill med et ExtremeIII kort. Et Nikon D70 som
formentlig kan skrive mindst lige så hurtigt som dit kan ikke udnytte
et ExtremeIII kort men kan fint "nøjes" med et UltraII.

Fra : Per

Dato : 05-09-06 08:24

> Jeg havde tænkt på et SanDisk Extreme III, vil det være et dårligt valg.
> Umiddelbart skulle overførselshastigheden være omkring 4x, eller tager jeg
> fejl?

Mit 2GB kort er på 40x, så Extreme III er nok 60-80X.

Fra : E.M.

Dato : 05-09-06 14:57

> Jeg har et Casio QV5700, som fint dækker mit behov, med et IBM (Hitachi)
> 1GB microdrive i.
> Dette vil jeg gerne skifte med et FlashRam kort, også 1GB da jeg ikke
> mener kameraet understøtter mere

Det burde ikke være noget problem at benytte et større kort, CF har
controlleren indbygget i kortet, et Extreme III ville være spild af penge,
så hurtigt er dit kamera langt fra.

Mvh. E.M.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-09-06 14:57

"Jan" <leonberger-fjern-@operamail.com> wrote in message
news.tfdi0q0bppmw50@bamse.gtk.gtech.com...

[8<8<8<]
> Dette vil jeg gerne skifte med et FlashRam kort,

Dit spørgsmål vil nok kunne besvares bedre i news:dk.fritid.foto.indkoeb
Jeg har svaret i den gruppe.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jan

Dato : 05-09-06 21:42

> Dit spørgsmål vil nok kunne besvares bedre i news:dk.fritid.foto.indkoeb
> Jeg har svaret i den gruppe.

Beklager meget, følger op der.

Tak for svarene til alle.

mvh