en lille rejseberetning og lidt om Hvordan~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-09-06 22:51

Halløj rødder (og de obligatoriske...........)

Sådan næsten lige hjemvendt med karavanen - altså Previa +
campingvogn, skal i da lige have en lille (halvlang) historie :

Ser i ... Vi skulle bare lige et smut til Hamborg, for at udstille
gødyr2 og gødyr3 - altså Dusty og Nanna.
Sidstnævnte kaldes enten tyskeren, pga hendes mangel på evne til at
forstå dansk, eller kravledyret, fordi hun tror hun er en lille
skødehund... ermmmmm.... på et halvt hundrede kilo ;)

Nuvel - campingskrumplet blev pakket, efter en kort tur til en
forhandler efter endnu et nyt baglygteglas (spørg ikke hvorfor det
ikke blev købt i god tid - vi må jo holde stilen!)

Opdagede at der ikke var stoplys på lortet - ergo, nyt stik...
Og klokken løb....

Fandt så en bil at hægte foran - altså en Previa, den eneste
tilbageværende kasse, med træk på - unger, folk og fæ, ombord, og
kursen udstukket sydover - dvs vestover, da vi havde erfaret, at
færgerne er hamrende dyre ... Tjaehhhh bensin koster jo også en
slags penge - men afsted.

Efter at have passeret den der knold, på vejen til tysklands-odde -
måtte jeg overtage rattet, og styre ekvipagen nedover. Vi havde
tanket i Vordingborg, og nåede på en og samme tank, da hele vejen til
Hamborg. D'herre John Cleese, er sgu' lidt trættende, når han i en
god time forsøger at få folk til at vende om, og hitte Rødby
færgehavn, og jeg har jo den indstilling til tingene, at jeg nægter at
pille/rode/rage ved hendes navigator, så den faldt vist af holderen,
og ned i en foret kamerataske - hva' hulen - Altså Hvor svært kan det
være at finde Hamborg ???

Tværs over bemeldte knold (Nogen kalder den Fyen) blev nogen stykker
vist lidt mugne, men jeg forbeholder mig sgu' retten til at overhale
lastbiler og andre langtsomt kørende objekter, så når der var frit
bagude, kunne ekvipagen skam godt rubbe neglene - den tingest ligger
så absolut bedst (læs: roligt!) omkring de 90-95

Det pissede jo selvfølgelig både Brian bomstærk, Karl hurtigløber, og
Olfert_iført_BMW_med_tågelys ganske alvorligt af, altså dette at jeg
tillod mig at lægge beslag på hans vejbane.

Er i klar over hvorlang tid det "kan" tage, at overhale en lastbil
kolonne, på 5-6 stykke ... Tænk, jeg opnåede at få en lille disputs
med en motorcyklist, iført hvid knold, og grøn plastikfrakke - han
påstod dælme at jeg ikke måtte overhale der hvor jeg gjorde - en ting
han og jeg var temmeligt uenige om, thi klokken havde passeret
angivelserne på tavlerne - Jeg kender nemlig godt forskel på sommer og
vintertid - noget hans ur vist ikke gjorde (Fnis!!!!)

Og hvorfor helvede jeg ikke trak ind mellem lastbilerne, når jeg kunne
se en bil bag mig ?????

(Kviksvaret var jo at Stevns_metoden ikke du'r på Fyen)

Han fik lige smidt §21 stk3 i bøtten - og et hurtigt ? om hvad
bremseafstand er for en størrelse - så kunne han måske fatte lidt af
hvorfor jeg ikke sådan lige havde lyst til at lave min campingdims om
til en trailer.

Han var i virkeligheden nok mest sur over at jeg, da han gav mig tegn
til at stoppe, ikke havde i sinde at stoppe midt ude på motorvejen,
men valgte den sidste rasteplads inden lillebælt - ungerne skulle jo
passende på toilettet, så jeg skule holde ind der alligevel.

mht til de der labaner, der ikke kan holde afstand, kan de bare vente
sig til jeg laver en fjernstyrbar ventil til toilettønden i
campingvognen ....... hehe ;)

Nok om det... Nede i Hamborg skulle vi jo ind og campere for natten,
så vi fandt en god plads, ganske tæt ved en frakørsel, så vi slog
pinde i jorden, og overnattede der - næste morgen gik turen jo gennem
Hamborg (uden campingvogn, som vi lod blive på pladsen)

Det er sjovt, som en navigator, og sund fornuft har meget lidt til
fælles med vejskilte og vejarbejder ;) Tro mig ! Vi nåede dårligt
ind på pladsen (altså udstillingen) , før ringdommerne kom farende :

Nu ville de gerne se både Nanna og Dusty i ringen - altså hver sin
ring, så eders forfatter måtte tage Dusty, og prøve at charme sig ind
på den kvindelige dommer ... hmmmmmmmm.....
(Medens fruen tog Nanna, ind i den anden ring)

Ser i - jeg er nok ikke ligefrem i træning til at spurte rundt med et
legesygt gødyr , og iøvrigt har jeg aldrig "gået ring" før, så det
skulle nok blive rigtigt sjovt.

Nogle tillod sig bagefter at påstå, at jeg måske skulle finde en anden
fritidsbeskæftigelse, end at tosse rundt med et uregerligt gødyr, men
vi hentede da en præmie i hus (eller gjorde jeg ????)

En af tøserne sagde 10 for det kunstneriske, og 3 for udførelsen - Gæt
selv hvem der fik opvasken den aften !

Da hele tabernaklet var overstået - skulle vi jo bare hjem igen, så
hvor var det nu den campingvogn stod - Ja - netop - i den anden ende
af Hamborg - og tro mig.- *den* by er sgu' stor

Vi - dvs - navigationen - fandt vores campingvogn, efter at have
gelejdet os uden om Hamborg, af diverse kryptiske motorveje, og forbi
en masse byer, der hed Ausfart (mangel på fantasi, eller Ordnung muss
sein ???) Så vi hængte den på krogen, og satte kursen hjem

Se - Nu bliver det sjovt - for da vi kom til den motorvej vi kom fra
(altså oppe fra Flensborg) - Så mente både Navigator og Frue - at vi
skulle op ad den tilkørsel der underligt nok var skiltet
Hannover/Lübeck

Jaja .... Man skal da endeligt ikke tro, at man måske bør køre
tilbage af den vej, man egentligt kom fra - vel ???

Jeg valgte klogeligt ( 25+ års erfaring i samme) at holde mig bøtte,
og finde Odessa kartoteket frem - altså bogen - så jeg lænede mig da
bare tilbage og læste

En god bog, Pilotsæder, og varm kaffe i koppen, så kunne jeg da nemt
klare et par timer, med munden knappet i - altså med næbbet flettet ;)

En Navigator, og en frue der mere tror på den, end mig, vil jeg da
ikke modsige ....

Jeg måtte da kommentere, at det er lidt underligt, at den der vandpyt,
de kalder Elben, den har vi da vist passeret 3 gange nu .......

Ok - I har fanget den ?? Jeg faldt tilbage til min bog ;)

Vi var nemlig på vej til Lübeck - den der Navidims, havde åbenbart et
horn i siden på mig, siden jeg nægtede at vende om og køre til Rødby
på vejen ned til Hamborg, så nu ville den absolut hævne sig.

At "nogen" ikke havde set, at den ville tage den korte vej hjem, vil
jeg bestemt ikke kommentere yderligere.

Klog af skade, havde jeg holdt købegenet i ave - jeg har nemlig ikke
det der kvindelige gen, at man skal købe, hvad der er at købe - så jeg
havde da et par øvro'er til færgen tilbage på kistebunden ;)

Men hjem kom vi - sent - og karavanen havde da holdt et flot snit på
turen - 9.5 km/literen - Jaja - den er vist ved at finde ud af det
nu , den der 112%'er

--
Jan_stevns

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 05-09-06 03:08

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Halløj rødder (og de obligatoriske...........)

[KLIP - gødyr på tur i Prehest]

Og hvad var svaret så fra den kunststofklædte kæmper da du stak ham §21 stk.
3? (og tillykke med præmien

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 07:30

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev :

>Og hvad var svaret så fra den kunststofklædte kæmper da du stak ham §21 stk.
>3? (og tillykke med præmien

Han sagde ikke ret meget - jeg tror han erkendte sin forkerte
vurdering af situationen, og måtte give mig ret i at det ikke er en
kørselsfejl, at vente med at trække ind i højre bane, indtil der er
plads til at man kan gøre det, uden at fratage de andre deres
bremseafstand, og vel at mærke sikre sig, at man selv (altså den der
trækker ind) også har afstand til bilen foran.

Jeg "ser" meget gerne et hul på 100 meter, før jeg trækker ind igen,
så har jeg 40-50 meter at reagere på, og cirka det samme vil den, jeg
trækker ind foran også få ~ ergo sikkerheden er relativt god

Det kunne han ikke rigtigt modsige.

Jeg spurgte ham iøvrigt om hvad han mente der var i afstand - til den
bagvedkørende , da jeg trak ud for at overhale ? Den afstand fejlede
ikke noget, de 4 hurtigløbere kunne så nemt som ingenting bare slække
på speederen, indtil der var plads igen .... Det var overhalingens
varighed, der havde "tricket" hans opmærksomhed.

--
Jan_stevns

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 05-09-06 12:16

> [...]
> bremseafstand, og vel at mærke sikre sig, at man selv (altså den der
> trækker ind) også har afstand til bilen foran.

Fair nok. Sådan skal det være. Det er en ærlig sag at fejlvurdere i
øjeblikket men fint nok at man kan erkende det ved nærmere eftertanke.

> [...]
> så har jeg 40-50 meter at reagere på, og cirka det samme vil den, jeg
> trækker ind foran også få ~ ergo sikkerheden er relativt god

Og sådan skal det bare være.

> [...]
> på speederen, indtil der var plads igen .... Det var overhalingens
> varighed, der havde "tricket" hans opmærksomhed.

Det er jo heller ikke hver dag han møder vogntoget fra Stevns

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Henrik B.

Dato : 05-09-06 06:46

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Halløj rødder (og de obligatoriske...........)
>
> Sådan næsten lige hjemvendt med karavanen - altså Previa +
> campingvogn, skal i da lige have en lille (halvlang) historie :

*ROFL* Goooooood fortælling.

> [...]
> men valgte den sidste rasteplads inden lillebælt - ungerne skulle jo
> passende på toilettet, så jeg skule holde ind der alligevel.

Jan , du er sgu NØDT TIL at udstyre frue, unger, hund m.v. med et moderne
videos-cam, så vi andre kan se bøtten på de dersens æggeskaller, når du
smider paragraffer i hovedet på dem. Det vil være langt mere underholdende,
end noget TV-program. )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 07:40

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev :

>*ROFL* Goooooood fortælling.

takker ....

Selv om jeg var "noget" knotten, på hjemvejen, kan jeg såmænd sagtens
se komikken i det hele

( Jeg læser mange bøger for tiden ;)

> [...]
>smider paragraffer i hovedet på dem. Det vil være langt mere underholdende,

Det burde jo ikke være nødvendigt at skulle forklare at man gerne vil
vise hensyn overfor dem man eksempelvis overhaler.
Lastbilerne er sgu flinke nok til at kippe med lyset, når man er i god
afstand foran dem - og de 30-?? meter ser vist meget passende ud ;)

--
Jan_stevns

Fra : Il Duce

Dato : 05-09-06 08:14

Spændende nok historie, men hvis vi nu drejer det hele lidt og ser på, hvad
du må og bør, ikke hvad du har ret til, var det så strengt nødvendigt at
overhale en flok lastbiler med 90-95km/t når lastbilerne med 99 % sikkerhed
kører 89km/t? Og som du skrev, så passede det fint med et hvil, da ungerne
skulle på toilettet. Måske du skulle være blevet bag lastbilerne og holdt et
hvil der var 7.5 sekund kortere?
Uanset hvad du og andre har ret til, så er det utroligt ødelæggende for
trafikken når der køres elefantvæddeløb og det uanset om det er lastbiler
eller campingsvogne der lægge beslag på overhalingsbanen i flere minutter ad
gangen. Hvis de 5 lastbiler du overhalte kørte med en rimelig afstand så har
det nok været ca. 500 meter langt, det stykke du overhalte. Hvis du kørte
90-95km/t må det være ca. 92.5km/t i snit og det vil derfor have taget dig
ca. 10 minutter at komme forbi. Er det rimeligt? Var du blevet bag
lastbilerne og kørt f.eks. 20 km før hvilet var du kommet 40 sekunder senere
frem!

§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed,
så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre.

Er det hensynsfuldt at sætte en hel motorvej til at køre 95km/t for at spare
40 sekunder inden et hvil?

--

MVH

Thomas

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-09-06 08:25

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

[snip] en masse gode argumenter.

Enig.

Men NU vanker der...forbered dig på et ordentlig læs l... og en del tudekiks

/Caspersen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 08:49

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev :

>Men NU vanker der...forbered dig på et ordentlig læs l... og en del tudekiks

Hvorfor skulle han det ? Han har jo ret i en del af tingene

ting kan ses fra 2 sider af - jeg kan sagtens selv blive irriteret,
over at nogle er længe om at overhale - jeg kan også sagtens køre
hjemmefra 5 minutter før ;) så det betyder mig ikke ret meget

Men mange skulle selv prøve at færdes i trafikken i lastbil, eller med
en god stor campingvogn bagefter - så vil antallet af solgte
tællepråse hurtigt stige ;)

--
Jan_stevns

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 08:45

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev :

> [...]
>kører 89km/t? Og som du skrev, så passede det fint med et hvil, da ungerne

Det kan altid diskuteres - nu sagde jeg, det kunne tage forfærdeligt
lang tid, hvis jeg satte farten marginalt højere end lastbilerne, jeg
vælger typisk at give den noget havre, så en overhaling går hurtigere
end det - men du ved jo lige så godt som alle andre, at en der
overhaler andre, og dermed er i vejen for ens egen fremfart, altid vil
være (efter egen vurdering) til stor gene, og alt for lang tid om at
overhale - uanset det tager 15 sekunder, eller 5 minutter

>Måske du skulle være blevet bag lastbilerne og holdt et
>hvil der var 7.5 sekund kortere?

Måske - jeg foretrækker nu at ligge foran lastbilerne, så jeg kan se
hvad der sker længere fremme - en bagsmæk (på en lastbil) er sgu ret
kedelig at glo på i længden ;)

> [...]
>eller campingsvogne der lægge beslag på overhalingsbanen i flere minutter ad

Nu var der ikke ligefrem tykt med biler på vejen, sådan en lørdag sen
eftermiddag, så de par stykker jeg måtte genere lidt kunne vist tælles
på en hånd

> [...]
>ca. 10 minutter at komme forbi. Er det rimeligt? Var du blevet bag
>lastbilerne og kørt f.eks. 20 km før hvilet var du kommet 40 sekunder senere

Nu ved jeg ikke hvor meget du selv kører motorvej, men lastbiler i
kortege, der holder god afstand, er vist lidt et særsyn ;)

> [...]

>Er det hensynsfuldt at sætte en hel motorvej til at køre 95km/t for at spare

Hehe - ord kan drejes på mange måder - og altid vendes til egen
fordel.

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-06 09:50

On Mon, 04 Sep 2006 23:51:16 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Halløj rødder (og de obligatoriske...........)

Hammerfed fortælling. Du har jo ligefrem tilføjet en ny dimension til
begrebet elefantræs. Jeg fatter bare ikke, hvor du fandt den der klare
bane bagud på Fyn - jeg synes efterhånden altid der er godt befolket.
Men man behøves nu ikke sneglehus på slæb for at blive upopulær. Jeg
havde som dig sikret mig bagud og overhalede "fem på stribe" med 130.
Så havde jeg en, der var så tæt på, at hunden bare behøvede lette
hovedet for at bide ham Der var Stevs-tricket lige ved at blive
udført, men jeg gjorde bare færdig og trak ind. Fjolset slog fandme
efter mig, da han passerede, men han kørte jo også Audi. (her i
weekenden var der godt nok mange arrige Audier på vejen, gad vide om
de leveres med et "kom gratis ud af fængsel" kort)

>Men hjem kom vi - sent - og karavanen havde da holdt et flot snit på
>turen - 9.5 km/literen - Jaja - den er vist ved at finde ud af det
>nu , den der 112%'er

Så har jeg pludselig 212% Til 7,83 kr/l - dankortet skriger ikke
så slemt, så
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Leonard

Dato : 05-09-06 15:08

Ivan Madsen <> wrote:

>men han kørte jo også Audi. (her i
>weekenden var der godt nok mange arrige Audier på vejen, gad vide om
>de leveres med et "kom gratis ud af fængsel" kort)

Jeg har også lagt mærke til en del sorte A6 st.car i den sidste uge,
der alle har gjort sig uheldigt bemærket ved deres kørsel ... der er
nok noget givet lidt for meget rabat ved salgene ...

--
Leonard

Aldrig mere holde i kø: http://oy-blu.dk/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 16:00

Ivan Madsen <> skrev :

>Hammerfed fortælling. Du har jo ligefrem tilføjet en ny dimension til
>begrebet elefantræs.

;)

>Jeg fatter bare ikke, hvor du fandt den der klare
>bane bagud på Fyn -

Mellem Odense og Broen er der ikke specielt tæt trafik om lørdagen -
sidst på eftermiddagen

>Men man behøves nu ikke sneglehus på slæb for at blive upopulær.

Nøehh - deri har du vist ret - folk er ved at indarbejde
hverdagsrutinen igen efter feriesæson'en åbenbart

snip
>......men han kørte jo også Audi.

Jeg har ikke mødt dem - men mange Seat'er på gule plader, der kører
som de havde stjålet lortet.

Der er vist godt skrald på dem - desværre for dem, er vi andre jo også
på vejene ;)

>Så har jeg pludselig 212% Til 7,83 kr/l - dankortet skriger ikke
>så slemt, så

Jeg har fået øvro på hjernen ....... jeg studsede iøvrigt også over
priserne syd for grænsen - de er vist svulmet lidt op

En halvkold delle, og en portion kartoffelsalat : 3.60 i øvro ....
det er da dyrt

Til gengæld fandt vi en græsk restaurant om aftenen - det kostede
næsten gratis - og de gav skam Ouzo eller hvad det hed, som
velkomstdrink ....

Nede på udstililngsområdet, havde de kun dellerne, og så deres vamle
bratwurst - Yicksssss!

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-06 21:29

On Tue, 05 Sep 2006 16:59:39 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Ivan Madsen <> skrev :

<...>

>Nøehh - deri har du vist ret - folk er ved at indarbejde
>hverdagsrutinen igen efter feriesæson'en åbenbart

Jooh, det er nok rigtigt. Nu har de parkeret campingvognen

>snip
>
>Jeg har ikke mødt dem - men mange Seat'er på gule plader, der kører
>som de havde stjålet lortet.

Jeg så nogle stykker med fart på - men det var så det.

> [...]
>
>Jeg har fået øvro på hjernen ....... jeg studsede iøvrigt også over
>priserne syd for grænsen - de er vist svulmet lidt op

Jooh, det er der nogen der klager over. Især de små "nemme" impulskøb.

>En halvkold delle, og en portion kartoffelsalat : 3.60 i øvro ....
>det er da dyrt

Hmmm.....så vil jeg ikke vide, hvad du mener om priserne på
Bernermarkedet Jeg var jo gratis med

<...>

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 21:33

Ivan Madsen <> skrev :

>Hmmm.....så vil jeg ikke vide, hvad du mener om priserne på
>Bernermarkedet Jeg var jo gratis med

<<<grumle>>>

Jeg synes nu de var sådan deromkring, men grillen var sgisme for lille

Og vort medbragte kød, noget klyt

Men brødet ..... det var godt.
--
Jan_stevns

Fra : Anders Majland

Dato : 05-09-06 18:09

> Jeg
> havde som dig sikret mig bagud og overhalede "fem på stribe" med 130.

I formiddag kørte jeg også lige 500km (på mc) - overvejende motorvej fra
hobro slagelse og igen på den anden side næstved->køge->næstved->
København. Jeg passerede århus ved 7 tiden og trafikken blev temmelig
tæt sydover for at gå helt i stå omkring hedensted - og videre over fyn
var der også trælse tæt trafik.

Og der var ederneme mange der gjorde sig temmeligt uheldigt bemærket.

- Lastbiler der trak ud for at overhale trods overhalingsforbud.
- Vognbaneskift uden at se sig for - gerne direkte fra en
tilkørselsrampe og ud venstre spor (og også meget ofte uden signalering)
- Lastbiler og campingvogne der havde endog meget svært ved at blive i
egen vognbane - dels pga vinden men også andre aktiviteter. Bla en
lsatvognschauffør der åbenbart var nybegynder ud i kunsten selv at rulle
sine cigaretter (det var hvad det lignede for mig da i et hurtigt
blik) - han kunne ihvertfald ikke føre bil imens. Jeg trak forbi ham da
han slingerede ud i nødsporet, og jeg kunne se bagude at de forreste
bilister ikke turde overhale ham for han lå og skiftede mellem halvt
nødspor og halvt andet spor.
- Trafikanter der ikke vil trække ind fordi de kan se en lastvogn en km
eller mere fremme i højre bane.
- Personbiler der insterer på at 106km/t er alt rigeligt hvor man må
køre 130km/t (kørte bag ham over 5km)
- Manglende afstand (Jeg kommer altså ikke hurtigere væk af at man
tænder fjernlyset og kravler helt op under topboksen)

På sjælland var der knap så meget trafik og der var den typiske fadæse
at blive hængende i 2. (eller 3.) spor med <110km/t selvom der var
masser af plads længere inde.

Jeg kom også på et tidspunkt til at passerer cirka 30-40 biler højre om
da trafikken i venstre spor gik i stå mens der var frit i højre spor med
en lastbil laaaangt fremme. Så da der var helt frit i højre spor
skiftede jeg til og lå der med ca 100km/t og indhentede kun langsomt
lastbilen der sikkert kørte de 89. Da jeg endeligt indhentede lastbilen
var der også et hul i sporet til venstre så jeg kunne komme ud. Hele
proppen var vist forårsaget af en enkelt der lå med <100km/t i venstre
spor og nægtede at trække ind.

Nej det var ikke lige en dag hvor trafikken flød - jeg er glad for at
jeg normalt tager over med molslinien over kattegat så jeg slipper for
den "krig" på strækningen Århus->Odense

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-09-06 20:08

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Halløj rødder (og de obligatoriske...........)

Hold op med det P.., vi kender dig ;)

> Sådan næsten lige hjemvendt med karavanen - altså Previa +
> campingvogn, skal i da lige have en lille (halvlang) historie :

Karavane?, det er sgu' da Benneweis på tour?. Der er både dyr& klovne? ;).

> Efter at have passeret den der knold, på vejen til tysklands-odde -
> måtte jeg overtage rattet,

Hva' er det nu den hedder, odden, Gyl.....Jylland? ;).

D'herre John Cleese, er sgu' lidt trættende, når han i en
> god time forsøger at få folk til at vende om,

Jeg har også taget livet af ham, bogstavligt, det var nu ikke en ham, men
etterandet fruentimmer. Jeg har ødelagt min PDA, Mio168-klon, fordi
displayet var for dårligt og stemmen træls at høre på!.

> Tværs over bemeldte knold (Nogen kalder den Fyen)

Er det ikke et brønddæksel?.

> Det pissede jo selvfølgelig både Brian bomstærk, Karl hurtigløber, og
> Olfert_iført_BMW_med_tågelys ganske alvorligt af, altså dette at jeg
> tillod mig at lægge beslag på hans vejbane.

Hvis tåbelyset er tændt- no mercy, de må jages hele året- de er kun fredet
når der er tåget= < 30m. sigt ;).

> Han fik lige smidt §21 stk3 i bøtten - og et hurtigt ? om hvad
> bremseafstand er for en størrelse -

Så kan han lære det, klaphat.

> [...]
> men valgte den sidste rasteplads inden lillebælt - ungerne skulle jo
> passende på toilettet, så jeg skule holde ind der alligevel.

Hvor kunne du, han risikerede kun at få krummer fra citronmånen ;).

, så eders forfatter måtte tage Dusty, og prøve at charme sig ind
> på den kvindelige dommer ... hmmmmmmmm.....

Var det en "Frau" ? ;).

> (Medens fruen tog Nanna, ind i den anden ring)

Belejliget? ;).

> Ser i - jeg er nok ikke ligefrem i træning til at spurte rundt med et
> legesygt gødyr , og iøvrigt har jeg aldrig "gået ring" før, så det
> skulle nok blive rigtigt sjovt.

Come on, hvorsværtka'det
vær? :

> En af tøserne sagde 10 for det kunstneriske, og 3 for udførelsen -

Piruetter og dobbelt salto undalles?.

> Jaja .... Man skal da endeligt ikke tro, at man måske bør køre
> tilbage af den vej, man egentligt kom fra - vel ???

Nu kan Tyskens veje være uransagelige. Jeg har prøvet Hamburg "på tværs"
vha. et par kopier fra ViaMichelin, kun vha. en suspekt Aral-tank fandt jeg
DK. .

> En god bog, Pilotsæder, og varm kaffe i koppen, så kunne jeg da nemt
> klare et par timer, med munden knappet i - altså med næbbet flettet ;)

Det er snyd detder, så kan enhver klare månen rundt i 80 dage.. . Rigtige
mænd tager tørnen både som pilot og navigatør.... ,

> En Navigator, og en frue der mere tror på den, end mig, vil jeg da
> ikke modsige ....

Det er det jeg siger..., havde du ikke en CV. hun kunne sættes i?.

> Vi var nemlig på vej til Lübeck - den der Navidims,

Den har jeg også været på, det var nu Via' og den mangl, navigatørs skyld,
piloten var optaget andetsteds.

> Men hjem kom vi - sent - og karavanen havde da holdt et flot snit på
> turen - 9.5 km/literen -

Det er ca. = uden CV., dvs den er "gratis" at have med?.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 21:29

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Hold op med det P.., vi kender dig ;)

Den indledning er nu mit varemærke ! så den beholder jeg ;)

>Karavane?, det er sgu' da Benneweis på tour?. Der er både dyr& klovne? ;).

Vi har det ret underholdende på vore ture, så ja - det er nærmest et
cirkus.

Især med at komme helskindet afsted - det er altid spændende hvad der
tilstøder

>Hva' er det nu den hedder, odden, Gyl.....Jylland? ;).

Da jeg boede deroppe hinsides klisterkanalen - blev det kaldet
hovedlandet - de vendelboer er sgu' noget om sig ;)

> [...]

>etterandet fruentimmer. Jeg har ødelagt min PDA, Mio168-klon, fordi
>displayet var for dårligt og stemmen træls at høre på!.

Jeg tør ikke røre hendes dims, højst vælte den ned i en pose

Hun bruger den jo også som håndfri til mobilen, hvilket ikek kan
anbefales i en Previa, thi rudeforkanten er edder langt væk, fra
sæderne

Vi har skam "skaffere" til at rage til os - altså fange de ting, der
ligger længst fremme

>, så eders forfatter måtte tage Dusty, og prøve at charme sig ind

>Var det en "Frau" ? ;).

Jep !

>Belejliget? ;).

igen Jep !!

>Come on, hvorsværtka'det
>vær? :

Tro mig - det bliver der vist stadig talt om , dernede i tyskernes
land. Vor gode ven Dan - griner sgu' stadig

Ivar fra gruppen her, kender også Dan, og kender nok også grinet ;)

>Piruetter og dobbelt salto undalles?.

Nej - egentligt ikke, onde tunger påstår dommeren gloede mere på mig,
end på hunden

>Nu kan Tyskens veje være uransagelige. Jeg har prøvet Hamburg "på tværs"
>vha. et par kopier fra ViaMichelin, kun vha. en suspekt Aral-tank fandt jeg
>DK. .

Jeg kan ikke li' den by - basta!

>Det er snyd detder, så kan enhver klare månen rundt i 80 dage.. . Rigtige
>mænd tager tørnen både som pilot og navigatør.... ,

Helt ude i hampen - rigtige mænd, ved hvornår man blander sig udenom !

>Det er det jeg siger..., havde du ikke en CV. hun kunne sættes i?.

Så skulel jeg jo selv køre karavanen - og tro mig - Hamborg og jeg,
er vist 2 uforenlige størrelser

Bare spør de måbende mennesker der gloede fuldstændigt åndsvagt på den
dumme däne, der steg ud af en Previa, iført 20kg mukkert - gik ind i
banen til højre, og truede med at moddelere kølerhjælme, hvis ikke der
var en kegle, der kunne lægge sine solbriller (det var øs-regnvejr) -
og lade føromtalte karavne få en plads i højre vognbane

Sådan en mukkert, er åbenbart velegnet til at overtale folk ??

>Det er ca. = uden CV., dvs den er "gratis" at have med?.

Ja - næsten - uden CV holder den et snit lidt over 10, så jeg er
sgisme svært godt tilfreds med den.

Men for hulen - den trænger et gear ekstra i kassen

--
Jan_stevns

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-09-06 19:40

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Vi har det ret underholdende på vore ture, så ja - det er nærmest et
> cirkus.

Det er det je sir' :).

> Især med at komme helskindet afsted - det er altid spændende hvad der
> tilstøder
> ,
Du er ikke alene, nærmre hva' man har glemt ;).

> Da jeg boede deroppe hinsides klisterkanalen - blev det kaldet
> hovedlandet - de vendelboer er sgu' noget om sig ;)

Det er som man tager det, el mangel på ;).

> Jeg tør ikke røre hendes dims, højst vælte den ned i en pose

Tøsedreng, omend for at få lidt fest i gaden.+

bliver der vist stadig talt om , dernede i tyskernes
> land. Vor gode ven Dan - griner sgu' stadig

udentvivl ;).

> Jeg kan ikke li' den by - basta!

Deb er for vidrekomne især i myldretidenb, og man siger tysken er ååå så
dygtige, venlige :(((. De er ikk et hak' bedre.

> Helt ude i hampen - rigtige mænd, ved hvornår man blander sig udenom !

Du har forstået?, man ender i Hampen. Men jeg lover, Hamborg er sjovere,
Hampen by night er HURTIGT overstået :(.

> Så skulel jeg jo selv køre karavanen - og tro mig - Hamborg og jeg,
> er vist 2 uforenlige størrelser

Comeon, det er en udfording.

> Bare spør de måbende mennesker der gloede fuldstændigt åndsvagt på den
> dumme däne, der steg ud af en Previa, iført 20kg mukkert

Who cares? ;).

- gik ind i
> banen til højre, og truede med at moddelere kølerhjælme,

YIIHAAA, roadrage,,, :).

hvis ikke der
> var en kegle, der kunne lægge sine solbriller (det var øs-regnvejr) -
> og lade føromtalte karavne få en plads i højre vognbane

Var tåbelysene tændt?? ;).

> Sådan en mukkert, er åbenbart velegnet til at overtale folk ??

Hvorfor tror jeg dig ikke?, så kunne du ikke lave andet end at flagre rundt
på fx. Køgebugt med din hammer ;). Jeg har været ude for det som er værre
med d'herre truckere. De er pishammerende ligeglde med alt som køre < 120-
og vejer < 40 ton :(.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-09-06 20:42

On Wed, 6 Sep 2006 20:39:44 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> [...]
>med d'herre truckere. De er pishammerende ligeglde med alt som køre < 120-

Århhh, dit lille pus.

Har de nu været efter dig igen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 05-09-06 21:37

> [...]

> Ser i ... Vi skulle bare lige et smut til Hamborg, for at udstille
> gødyr2 og gødyr3 - altså Dusty og Nanna.

Har du fået bilen reg. på hvide plader ?

> Men hjem kom vi - sent - og karavanen havde da holdt et flot snit på
> turen - 9.5 km/literen - Jaja - den er vist ved at finde ud af det
> nu , den der 112%'er

Det er din historie også - stor ros for den, Jan !

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 21:47

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev :

>Har du fået bilen reg. på hvide plader ?

Nope - tøserne er nemme at gemme under hundene ;)

>Det er din historie også - stor ros for den, Jan !

takker - jeg bidrager da gerne med lidt fra vores eskapader :)

Næste langtur går til Polen - hmmmmmmmmm.....

--
Jan_stevns

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-09-06 06:49

jan@stevns.net wrote:

> Nope - tøserne er nemme at gemme under hundene ;)

> takker - jeg bidrager da gerne med lidt fra vores eskapader :)
>
> Næste langtur går til Polen - hmmmmmmmmm.....

Så må vi altså lige have dig til at tage et kamera med så vi rigtig kan
se nogle af de ting du oplever når du er på tur... umiddelbart virker
det som om at du oplever mere end gennemsnittet

Fe' historie....

Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-09-06 08:08

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev :

>Så må vi altså lige have dig til at tage et kamera med så vi rigtig kan
>se nogle af de ting du oplever når du er på tur... umiddelbart virker
>det som om at du oplever mere end gennemsnittet

Jeg har det nu sådan at jeg hellere vil få noget sjovt ud af
absurde/skøre ting - end sidde og blive irriteret over det

Der går ikke en dag uden et godt grin .....

--
Jan_stevns