Biler er en fantastisk film
Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-06 21:30

Jeg har netop været inde at se Biler (Cars) med mine to drenge. Det er
simpelthen en helt fantastisk film. Pixar har endnu engang overgået sig
selv. Den er charmerende, humoristisk og fyldt med en masse små geniale
påfund. Og så er teknologien efterhånden fantastisk højt udviklet. Den
er kommet en lang vej siden Toy Story, og den var endda flot. Nu kan
man næsten ikke se, at der er tale om animation og ikke en rigtig film.

Blandt de sjove detaljer er, at alle personer er biler. Køerne på
marken er traktorer. Selv fluerne er biler. Det er VW Bobler, der jo
hedder Beetle på amerikansk. Til slut, når rulleteksterne kører, er
alle bilerne i en drive-in bio. Der ser de bil-udgaver af de klassiske
Pixar-film som f.eks. Toy Story, Monsters, Inc. og Græsrødderne. Det er
ret komisk at se alle personerne lavet om til biler. Så kort sagt, så
er det virkelig en film, der kan anbefales, hvis man er bare lidt af en
barnlig sjæl.

Det er geniet John Lasseter, der står bag, men jeg kan se på
rulleteksterne, at danske Jørgen Klubien har spillet en meget væsentlig
rolle i skabelsen af filmen. Desuden så jeg, at navnet Karl Antz
dukkede op blandt de danskere, der havde lagt stemmer til den danske
version af filmen. Det må da være ham, vi kender her fra gruppen, selv
om jeg ikke synes, vi hører så meget til ham mere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karl Antz

Dato : 05-09-06 08:31

> [...]
> version af filmen. Det må da være ham, vi kender her fra gruppen, selv
> om jeg ikke synes, vi hører så meget til ham mere.

... men jeg rører da lidt på mig igen her på det sidste ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-06 08:45

On 2006-09-05 09:31:05 +0200, karl@antz.dk (Karl Antz) said:

> ... men jeg rører da lidt på mig igen her på det sidste ...

Nå, der er du! Det er vel nok en god film, synes du ikke? Du gør dig
godt som Ferrari
Jeg tillod mig at søge lidt på dit navn på nettet. Jeg kan se, at du
også taler fransk:

<http://www.competencemicro.com/auteurs.php?ID=13>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karl Antz

Dato : 05-09-06 08:58

> <http://www.competencemicro.com/auteurs.php?ID=13>

heldigvis havde jeg en god oversætter, der også havde sans for at
overføre mine jokes ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-06 21:26

> Nå, der er du! Det er vel nok en god film, synes du ikke? Du gør dig
> godt som Ferrari

Sammenfaldet mellem Karl og Ferrari syns' ikke umidelbart at ligge lige
for.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Karl Antz

Dato : 05-09-06 21:57

> Sammenfaldet mellem Karl og Ferrari syns' ikke umidelbart at ligge lige
> for.

næ - men man er vel skuespiller, omend i denne film kun med sin stemme

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-09-06 00:00

On 2006-09-05 22:57:25 +0200, karl@antz.dk (Karl Antz) said:

> næ - men man er vel skuespiller, omend i denne film kun med sin stemme

Men er det ikke Ferrari Fittipaldi, du lægger stemme til? Det gik lidt
hurtigt med rulleteksterne, og jeg havde lidt travlt med diskret at
skubbe en større portion popcorn ind under sædet, så kontrolløren ikke
blev. Drengene er ikke så gode til at holde styr på deres popcorn i
mørke, så de spilder en del. Og vi skulle selvfølgelig sidde på
sofarækken, så alle kunne se det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karl Antz

Dato : 06-09-06 09:09

> [...]
> blev. Drengene er ikke så gode til at holde styr på deres popcorn i
> mørke, så de spilder en del. Og vi skulle selvfølgelig sidde på

jojo - åsså også en firehjulstrukken hvis navn jeg ikke kan huske men
som minder lidt um go'e gamle Brutalis. Så her vil Morten måske finde en
anelse mere lighed
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-09-06 21:06

On 2006-09-06 10:09:02 +0200, karl@antz.dk (Karl Antz) said:

> jojo - åsså også en firehjulstrukken hvis navn jeg ikke kan huske men
> som minder lidt um go'e gamle Brutalis. Så her vil Morten måske finde en
> anelse mere lighed

Er det den der forfinede Hummer, der aldrig har prøvet at køre udenfor
asfalten?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karl Antz

Dato : 06-09-06 21:21

> Er det den der forfinede Hummer, der aldrig har prøvet at køre udenfor
> asfalten?

såvidt jeg husker er det en autokran (eller va så'n en nu hedder)
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-09-06 13:38

> Jeg har netop været inde at se Biler (Cars) med mine to drenge.

MacAddict, september udgaven har en demo på CDen.