En hyldest til Nancy Friday
Fra : Vanillepigen

Dato : 21-06-01 12:34

Hej alle,
var der nogen af jer der så det morsomme og tankevækkende program
i går aftes fra TV2 om kvinders fantasier?

Jeg vil bare komme med en hyldest til Nancy Friday, der også
medvirkede. I 60erne og 70erne var hun primus motor i at skabe
opmærksomhed om og få kvinder til at tale om deres fantasier.
Senere blev det mænds tur.

Bibliotekaren anbefaler som sommerferielæsning: Nancy Friday: Når
kvinder elsker, Når mænd elsker, Forbuden frugt og Når kvinder
bestemmer.

Knuz fra Kriztine,
/der netop har afsluttet dette semester på tilfredstillende vis
og nu vil begive sig ud i sommeren.

PS: Jeg ønsker jer alle en god og saftig sommer - suk hvis så
solen ville skinne.
----------
kristine@gazel.dk
www.gazel.dk/kristine/

"He who lends a book is an idiot. He who returns the book is more
of an
idiot".
- Anonymous, Arabic Proverb

Fra : John Sahl

Dato : 21-06-01 12:52

"Vanillepigen" <kristine@gazel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og nu vil begive sig ud i sommeren.
>
> PS: Jeg ønsker jer alle en god og saftig sommer - suk hvis så

Hjertelig tillykke og et ønske om en lige så god og saftig sommer til dig..
Og til Mark

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-06-01 13:11

Vanillepigen wrote:

> Bibliotekaren anbefaler som sommerferielæsning: Nancy Friday: Når
> kvinder elsker, Når mænd elsker, Forbuden frugt og Når kvinder
> bestemmer.
^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^

Sidstnævnte er da uforeneligt med din status som vanillepige?!?!

--
Peter Knutsen
(Forvirret)

Fra : Vanillepigen

Dato : 21-06-01 13:53

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

Når
kvinder

> Sidstnævnte er da uforeneligt med din status som
vanillepige?!?!

Søde Peter,

1. Som Vanillepige siger jeg bare; Derfor kan man vel godt glæde
sig over andres fantasier, iøvrigt

2. Bibliotekarer bør ikke lade deres egne fordomme, samt
seksuelle eller æstetiske præferencer influere på hvad de
anbefaler. De bør snarere tænke på hvad deres evt. "brugere" har
lyst til eller (informations)behov for at læse - mon ikke der er
en del af DSS' læsere og skribenter der vil glæde sig over dens
slags sommerfeirelæsning?

Knuz fra Kriztine.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-06-01 14:17

Vanillepigen wrote:

> [...]
> vanillepige?!?!
>
> Søde Peter,
>
> 1. Som Vanillepige siger jeg bare; Derfor kan man vel godt glæde

Jeg driller også bare

--
Peter Knutsen

Fra : Henning

Dato : 21-06-01 19:22

> Hej alle,

Hej Kristine

> var der nogen af jer der så det morsomme og tankevækkende program
> i går aftes fra TV2 om kvinders fantasier?

Jeg så programmet, der for øvrigt er en genudsendelse fra
sidste år

> [...]
> medvirkede. I 60erne og 70erne var hun primus motor i at skabe
> opmærksomhed om og få kvinder til at tale om deres fantasier.

Ja hatten af for de der var forgangs M/K for fjernelsen af de
seksuelle tabu.
Det var godt nok nogle lækre, saftige fantasier imellem *GGG*

Men efter min smag, er disse programmer for overfladiske og
populistiske, går ikke nok i dybden med emnerne.

Tankevækkende synes jeg udsagnene om at fortælle
partneren om fantasierne var, at partnerne ofte ikke
fattede, at det var fantasi og ikke reelle ønsker og
disse mænd så begyndte at arrangere samvær, der
matchede kvindernes fantasier, eller at mændene fik
mindreværds følelser, blev bange for ikke at slå til,
blev jaloux på kvindernes fantasi elskere etc.
Jeg har selv ikke besvær med kvinders seksuelle
fantasier, for de er jo af nøjagtig samme natur som
mine egne *GGGG*

MVH
Henning

Fra : Vanillepigen

Dato : 26-06-01 11:27

"Henning" <h2m65@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Henning

> Jeg så programmet, der for øvrigt er en genudsendelse fra
> sidste år

Nå ja hvad faen?

> Ja hatten af for de der var forgangs M/K for fjernelsen af de
> seksuelle tabu.
> Det var godt nok nogle lækre, saftige fantasier imellem *GGG*

Uhm ja.

> Men efter min smag, er disse programmer for overfladiske og
> populistiske, går ikke nok i dybden med emnerne.

Det kan jeg godt give dig ret i. På den anden side fungerer det
så også som underholdningsprogram.
Og det er altså ikke fordi at jeg synes at man skal lave sjov med
folks fantasier,
men det kan godt lade sig gøre at få noget sjovt ud af dem.

> [...]
> fattede, at det var fantasi og ikke reelle ønsker og
> disse mænd så begyndte at arrangere samvær, der

Jeg synes nu at det blev understreget at man ikke skal forveksle
fantasi med virkelighed.
Men for den der ønsker at indvie sin partner i sin fantasi, må
fremgangsmåden være,
at være 100 % sikker på, at denne er fuldt ud klar over, hvad det
vil sige at have en fantasi.
Sådan at der ikke opstår nogle pinagtige situationer, hvor manden
fx
benytter muligheden for at være sammen med to kvinder, fordi han
"tror", at det er i hans partners interesse.

eller at mændene fik
> mindreværds følelser, blev bange for ikke at slå til,
> blev jaloux på kvindernes fantasi elskere etc.

Igen man må være 100 % sikker på hvad det handler om.

> Jeg har selv ikke besvær med kvinders seksuelle
> fantasier, for de er jo af nøjagtig samme natur som
> mine egne *GGGG*

Det er jo det

knuz fra Kriztine, der nu har sommerfeire og glæder sig til den
7. juli.