Jeg er godt nok træt af...
Fra : Morten Steen

Dato : 04-09-06 07:47

.... fallerede danske sangerinder der forsøger at genoplive karrieren, ved at
høvle det ene røvsyge jazz-album på gaden efter det andet. Jeg elsker jazz,
men de kan sgu taget modet for enhver.
Tragisk nok at se Caroline Henderson (hvem kan overhovedet huske hende) på
TV2 her til morgen, synge det mest kedelige nummer i verdenshistorien.
Men hvad værre er... hun var omgivet af toppen af danske jazz-musikere.
Niclas Knudsen, Nikolaj Hess, Anders Christensen og Martin Andersen. Man må
satme håbe de har taget sig godt betalt.
Ikke mere af det, tak!

Morten

Fra : Holst

Dato : 04-09-06 07:57

Morten Steen wrote:

> [...]
> Niclas Knudsen, Nikolaj Hess, Anders Christensen og Martin Andersen. Man må
> satme håbe de har taget sig godt betalt.

Jeg tror, at man kan huske og kender til Caroline Henderson. Til gengæld
er der sikkert rigtig mange, som ikke aner hvem pokker Niclas Knudsen,
Nikolaj Hess, Anders Christensen og Martin Andersen er.

Men der udgives meget musik, som efter min mening ikke burde udgives.
Men smag og behag er jo så forskelligt, så selvom du ikke synes om det,
så er der måske alligevel andre, der synes om det. Nik og Jay sælger jo
utroligt nok også plader.

Fra : Morten Steen

Dato : 04-09-06 08:20

> Jeg tror, at man kan huske og kender til Caroline Henderson. Til gengæld
> er der sikkert rigtig mange, som ikke aner hvem pokker Niclas Knudsen,
> Nikolaj Hess, Anders Christensen og Martin Andersen >er.

Så var det her indlæg nok ikke rettet mod dig.

> [...]
> der måske alligevel andre, der synes om det. Nik og Jay sælger jo utroligt

Og du har fuldkommen misset pointen med mit indlæg. Jeg kommenterede
overhovedet ikke at musikken som så fejler noget.
Jeg kommenterede at det ser ud som om den eneste måde fallerede sangerinder
herhjemme, kan få lidt førstehjælp til deres karrierer, er ved at udgive
jazz-albums.
Der FINDES faktisk andre genrer i verden.

Og ikke et ondt ord om Nik & Jay. Jeg kunne ikke drømme om at købe deres
plader selv, men har stor respekt for det de har opnået. Det er godt gået.

Morten

Fra : Holst

Dato : 04-09-06 08:31

Morten Steen wrote:

> Og du har fuldkommen misset pointen med mit indlæg.

Og du har tydeligvis misset pointen med mit svar.

> [...]
> jazz-albums.
> Der FINDES faktisk andre genrer i verden.

Ligesom der findes et publikum for Nik og Jay, så finder der måske også
et publikum, som er interesseret i jazzplader med fallerede sangerinder.
Hvem ved, måske synes Niclas Knudsen, Nikolaj Hess, Anders Christensen
og Martin Andersen faktisk, at det er en rigtig god udgivelse.

> Og ikke et ondt ord om Nik & Jay. Jeg kunne ikke drømme om at købe deres
> plader selv, men har stor respekt for det de har opnået. Det er godt gået.

Absolut.

Fra : Max

Dato : 04-09-06 08:31

Hej Morten

> Jeg kommenterede at det ser ud som om den eneste måde fallerede
> sangerinder herhjemme, kan få lidt førstehjælp til deres karrierer,
> er ved at udgive jazz-albums.

Er det du prøver at sige "de må ikke pille ved mit musik" ?

Mvh Max

Fra : Morten Steen

Dato : 04-09-06 09:48

> Er det du prøver at sige "de må ikke pille ved mit musik" ?

Ja, det er LIGE det jeg siger. Klovn.

Morten

Fra : Max

Dato : 04-09-06 10:04

Hej Morten

> Ja, det er LIGE det jeg siger. Klovn.

Ja med det sprogbrug du har, ja så behøver vi vidst
ikke diskutere mere.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 04-09-06 10:06

Morten Steen wrote:

> Ja, det er LIGE det jeg siger. Klovn.

Hvem mon det er, der efterhånden fremstår som den største klovn, Morten.

Har du besvær med din argumentation i en debat, så lad dog ved med at
synke ned til et lavpunkt, hvor du sviner dine meddebattører til.

Fra : Morten Steen

Dato : 04-09-06 10:14

> Hvem mon det er, der efterhånden fremstår som den største klovn, Morten.

Det kan nok diskuteres.

> Har du besvær med din argumentation i en debat, så lad dog ved med at
> synke ned til et lavpunkt, hvor du sviner dine meddebattører til.

Besvær med min argumentation? Når folk insisterer på at læse (og forstå) det
jeg skriver, som det passer dem, og ikke som jeg skriver det, kæmper selv
den bedste argumentation forgæves.
Hvor i det jeg skrev, antydede jeg at jazz var "min" musik?

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 10:25

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message

> Besvær med min argumentation? Når folk insisterer på at læse (og forstå)
> det jeg skriver, som det passer dem, og ikke som jeg skriver det, kæmper
> selv den bedste argumentation forgæves.

Du har vist ikke fanget i forbifarten, at i enhver dårlig kommunikation
ligger problemet altid hos afsenderen, ikke hos modtageren.

Det hedder ikke: "Du forstår mig ikke", men derimod: "Måske har jeg ikke
udtrykt mig klart nok"
Lær det, så undgår du mange ærgelser :)

/Alex

Fra : Morten Steen

Dato : 04-09-06 10:33

> Det hedder ikke: "Du forstår mig ikke", men derimod: "Måske har jeg ikke
> udtrykt mig klart nok"
> Lær det, så undgår du mange ærgelser :)

He-he, god pointe. Tak. ;)

Morten

Fra : Hauge

Dato : 04-09-06 08:34

Hejsa
Morten Steen wrote:
> Der FINDES faktisk andre genrer i verden.

Kan det være fordi der er så mange der lytter til den type musik, der på
ingen måde generelt er kritiske med hvad de får?
Der må jo være en grund til at disse fallerede personer altid skal lave
jazz.
Det er da endnu værre for os der lytter radio. Når disse gammel-kendte
personer jo _skal_ spilles i radioen i de almindelige dagtimer, så er vi
andre der ikke kan tåle lyden af jazz, ved at smadre radioen når det så
sker.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060904073432@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Morten Steen

Dato : 04-09-06 10:21

Jeg må vist hellere forsøge at uddybe...

Min anke går på at trenden tilsyneladende er, at når man som sangerinde i
Danmark ikke længere kan fænge nogen som helst, kan man betale de bedste
danske jazz-musikere til at hjælpe, og spytte et jazz-album på gaden.
Cæcilie Norby startede, og jeg husker Søs Fenger, Signe Svendsen (!!!) og nu
også Caroline Henderson. (Flere kan sikkert findes frem, hvis det er).
Hvorfor lige jazz? Er det for at komme til at fremstå som "ægte" kunstnere?
At jeg synes det stinker, og at de plader jeg har hørt, er søvnfremkaldende,
er vel min sag?

Morten

Fra : Max

Dato : 04-09-06 10:28

Hej Morten

> at komme til at fremstå som "ægte" kunstnere? At jeg synes det
> stinker, og at de plader jeg har hørt, er søvnfremkaldende, er vel
> min sag?

Hvis du ikke laver det som et oplæg til en debat, hvorfor ialverden
ofentliggøre dine synspunkter ?

Mvh Max

Fra : Morten Steen

Dato : 04-09-06 10:34

> Hvis du ikke laver det som et oplæg til en debat, hvorfor ialverden
> ofentliggøre dine synspunkter ?

Det var det sådan set også, men hvis det eneste man fik ud af det er at jeg
er fornærmet fordi mainstream-kunstnere laver jazz-plader, og dermed
forpester MIN hemmelige, eksklusive genre, er der da skudt helt forbi. Helt
til grin.

Morten

Fra : Holst

Dato : 04-09-06 10:44

Morten Steen wrote:

> [...]
> er fornærmet fordi mainstream-kunstnere laver jazz-plader, og dermed
> forpester MIN hemmelige, eksklusive genre, er der da skudt helt forbi. Helt

Men hvorfor er du så egentlig træt af det?

Jeg er træt af Nik og Jay; jeg er træt af dansktop-musik; jeg er træt af
covernumre, der som oftest er meget ringere end originalen; ja, der er
skam meget musik, jeg er træt af af den ene eller anden grund.

Men så længe der er lyttere (købere) til netop den slags musik - eller
der forventes at være det - så vil vi sikkert se sådant musik på
markedet i dag og også fremover.

Fra : Max

Dato : 04-09-06 10:50

Hej Morten

> [...]
> at jeg er fornærmet fordi mainstream-kunstnere laver jazz-plader, og
> dermed forpester MIN hemmelige, eksklusive genre, er der da skudt

Det var lidt svært at se din mening ud af de første indlæg du lavede.
Men jeg syntes også at mange af dem der skal prøve deres evner
af på jazz er trælse at høre på, jeg syntes nu også at mange af de
gamle hæderkronede jazz musikere er trælse at høre på. Jeg skelner
ikke mellem de forskellige genre, for mig er ingen af dem hverken
bedre eller ringere end andre, der findes både dårlig jazz og dårlig
rock musik. Forøvrigt er mange kunstners forsøg på at lave rock
musik også trælse at høre på, og Pik og Gay er også trælse at høre
på uanset hvad genre de laver.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 10:35

> Cæcilie Norby startede

Ja, og det gjorde hun eddermadme flot!

> Hvorfor lige jazz? Er det for at komme til at fremstå som "ægte"
> kunstnere?

Jazz er nok ikke den nemmeste genre at slå igennem inden for, så mit bud er
at diverse kunstnere der har skabt sig et navn inden for pop eller dele af
den lettere genre, med erfaringen ønsker at prøve kræfter med noget mere
avanceret.
Jeg kan altså ikke se noget odiøst i, at en kunstner "avancerer" på scenen,
med større eller mindre held.

> At jeg synes det stinker, og at de plader jeg har hørt, er
> søvnfremkaldende, er vel min sag?

Tjo... Jeg synes der er en pokkers masse jantelov over dine udsagn.

/Alex

Fra : Morten Steen

Dato : 04-09-06 10:42

> [...]
> mere avanceret.
> Jeg kan altså ikke se noget odiøst i, at en kunstner "avancerer" på

Og der er vi så uenige. Du synes det er en naturlig udvikling for de
pågældende, fra deres aktuelle "stadie". Jeg synes det er has-been
sangerinders desperate forsøg på at få noget ud af karrieren.
Men den uenighed er vel også grundlaget for en fornuftig debat? :)

> Tjo... Jeg synes der er en pokkers masse jantelov over dine udsagn.

Hvorfor?

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 11:01

> Jeg synes det er has-been sangerinders desperate forsøg på at få noget ud
> af karrieren.

Cæcilie Norby vil du da ikke kalde "has been"?

> Hvorfor?

Det lå ret meget gemt i ordvalget synes jeg, og den forsvarsberedhed der
lige poppede op et kort øjeblik

/Alex

Fra : Morten Steen

Dato : 04-09-06 11:07

> Cæcilie Norby vil du da ikke kalde "has been"?

Alt er vel relativt? Jeg kan faktisk ikke huske hvad hun lavede siden One
Two og hun udgav sin første jazz-plader. :)

> Det lå ret meget gemt i ordvalget synes jeg, og den forsvarsberedhed der
> lige poppede op et kort øjeblik

Heh, skyldig! Var måske lidt kort for hovedet. Men ja, det irriterede mig
altså at se ENDNU en af de piger i GoMorgen Danmark. :) Jeg tænker bare
"find nu på noget andet, for pokker! Det dér har 100 andre før dig gjort."

Morten

Fra : Morten Steen

Dato : 04-09-06 11:12

> Alt er vel relativt? Jeg kan faktisk ikke huske hvad hun lavede siden One
> Two og hun udgav sin første jazz-plader. :)

Dårligt formuleret... jeg mener selvfølgelig at jeg ikke kan huske hvad hun
lavede EFTER One Two, INDTIL hun udgav sin første jazz-plade.

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 11:26

> Alt er vel relativt? Jeg kan faktisk ikke huske hvad hun lavede siden One
> Two og hun udgav sin første jazz-plader. :)

Cæcilie er faktisk en meget alsidig dame, der har sunget jazz siden hun
næsten kunne kravle:
http://www.roland.dk/New%20Pages/roland/C%E6cilie_bio.html

> Men ja, det irriterede mig altså at se ENDNU en af de piger i GoMorgen
> Danmark. :) Jeg tænker bare "find nu på noget andet, for pokker! Det dér
> har 100 andre før dig gjort."

Kan godt se pointen.
Som min søn på 17, der er musiker siger: "Hvor er det træls at være født så
sent, for al den gode musik er allerede skrevet, og resten er gentagelser".
Det er svært at distancere sig fra nogetsomhelst, nu hvor udbuddet er så
massivt.

/Alex

Fra : Bruno

Dato : 04-09-06 22:14

Morten Steen wrote:

> [...]
> "find nu på noget andet, for pokker! Det dér har 100 andre før dig gjort."

Når du vælger at se gomorgen Danmark, så har imho selv bedt om det. Om
noget er det program da indbegrebet af emner der ikke vil noget, så
kedelig Jazz passer jo fint ind.

Jeg synes forøvrigt også, at det Caroline Henderson laver i dag er
trættende, men sådan har jeg det med næsten al Jazz.

Mvh

Bruno

Fra : Holst

Dato : 04-09-06 10:41

Morten Steen wrote:

> [...]
> Hvorfor lige jazz? Er det for at komme til at fremstå som "ægte" kunstnere?

Det tror jeg ikke. Hvem skal vurdere, hvad der er ægte eller ej. Jeg
ved, at mange mennesker, der har kunnet lide de omtalte kunstnere, ikke
har nogen stor interesse i jazz og ikke finder disse album synderligt
interessante.

Måske er de blot ved at være så fallerede, at de eneste, som gider købe
deres album, er jazzfolket.

> At jeg synes det stinker, og at de plader jeg har hørt, er søvnfremkaldende,
> er vel min sag?

Ja, ligesom det vel er deres sag, at de udgiver disse plader.

Fra : Morten Steen

Dato : 04-09-06 10:57

> Det tror jeg ikke. Hvem skal vurdere, hvad der er ægte eller ej.

Jeg kommenterer på ingen måde "ægtetheden" af det. Forstår bare ikke det
tilsyneladende er den eneste genre de kan forsøge sig med.

>Jeg ved, at mange mennesker, der har kunnet lide de omtalte kunstnere, ikke
>har nogen stor interesse i jazz og ikke finder disse album synderligt
>interessante.

Og omvendt.

> Måske er de blot ved at være så fallerede, at de eneste, som gider købe
> deres album, er jazzfolket.

Nu fornærmer du jazzfolket. :)

> Ja, ligesom det vel er deres sag, at de udgiver disse plader.

Korrekt. Jeg kan næppe forhindre dem i det. Jeg synes det er påfaldende, og
trættende, fordi det i mine øjne er en trend der netop udvander konceptet.
Den slags sker når Gud, hvermand og hans kones nabo "gør det". For mange
kokke fordærver maden.

Morten

Fra : Holst

Dato : 04-09-06 11:21

Morten Steen wrote:

> Jeg kommenterer på ingen måde "ægtetheden" af det. Forstår bare ikke det
> tilsyneladende er den eneste genre de kan forsøge sig med.

Det er vel den genre, de har lyst til at forsøge sig med. Hvorfor skulle
de hoppe over i countrygenren, hvis den genre ikke siger dem noget? Man
må jo i en vis udstrækning formode, at de forsøger sig med jazzgenren,
fordi de ser en udfordring i dette arbejde.

Men der kan selvfølgelig også være en udelukkende økonomisk grund. Det
er trods alt deres arbejde, og de skal jo tjene til føden, og det
vurderes måske, at jazz er en mere økonomisk rentabel genre for dem at
forsøge sig med, end country ville være.

> Og omvendt.

Givetvis. Det er jo meget subjektivt.

> Nu fornærmer du jazzfolket. :)

Hehe ...

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 04-09-06 22:53

Morten Steen wrote:
>Hvorfor lige jazz? Er det for
> at komme til at fremstå som "ægte" kunstnere?

Det er der sikkert rigtig mange grunde til.
Det kan være så banalt at det faktisk er sjovt - og sindsygt svært at synge
jazz.
Det kræver en høj grad af rutine som sanger, og når man skifter fra f.eks
pop til jazz, åbner der sig en helt ny verden af muligheder i musikken,
muligheder der lader sangeren udforske sin stemme på en helt ny og meget
anderledes måde.

Det kan også være fordi det netop er i jazzen man finder de helt store,
beundrede sangerinder. Billy Holliday, Sarah Vaughn o.s.v. er ofte store
forbilleder for mange sangerinder.

En mere provokerende grund kunne være at de sangerinder har lyst til at
synge en musikgenre hvor de rent faktisk bliver vurderet på deres musikalske
talent, og ikke udelukkende på brystmål og dåbsattest, som de gør i
popverdenen.

Flying Hotdogs

Fra : Peter Juhl

Dato : 04-09-06 11:17

Morten Steen wrote:

> [...]
> må satme håbe de har taget sig godt betalt. Ikke mere af det, tak!

Jeg er træt hver gang Johnny Deluxe udgiver plader...

Men ellers kan man ikke ligefrem sige at Caroline Henderson havde det
dårligste soloridt af de "fallerede". Måske skyldes antallet af jazz
albums fra "fallerede" Danske sangerinder, at de rent faktisk har den
samme inspirationskilde og forsøger sig med en fortolkning af materialet
på et tidspunkt, om udfaldet så er kedeligt eller ej er smag og behag,
jeg synes f.eks. at det hører til sjældenhederne at en cover-version er
mere interessant end originalen og kommer derfor til at kede mig bravt
med coveralbums/fortolkninger.

I forhold til den massive mængde elendige pop og urban udgivelser
herhjemme så er de få jazz-plader fra fallerede sangerinder vel noget
man nemmere kan forbigå?

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 04-09-06 13:24

Alex Linaa wrote:

> [...]
> Det er svært at distancere sig fra nogetsomhelst, nu hvor udbuddet er så

Det er nu alligevel "sjovt" at et aldrende band som Stones i den grad
kan levere varen set i forhold den popmusik man hører i dag - eller
måske pga :)

Da fx Johnny Cash lavede Amerrican Recordings og blev "genopdaget" var
det netop fordi han lavede nogle ting han selv kunne stå inde for

Ja der er et massivt udbud af musik, men hvor meget af det er værd at
huske på?

- Peter

Fra : Holst

Dato : 04-09-06 13:57

peter.aghl@gmail.com wrote:

> Ja der er et massivt udbud af musik, men hvor meget af det er værd at
> huske på?

Men sådan har det vel være til alle tider. I 90'erne var der også masser
af musik, som ikke var værd at huske på. I 80'erne var der også masser
af musik, som ikke var værd at huske på. I 70'erne var der givetvis også
masser af musik, som ikke var værd at huske på.

Om 10, 20 eller 30 år husker var blot kun det, der var værd at huske på,
og vi har lykkelig glemt alt lortet af i dag.

Fra : Bruno

Dato : 04-09-06 22:18

peter.aghl@gmail.com wrote:
> Det er nu alligevel "sjovt" at et aldrende band som Stones i den grad
> kan levere varen set i forhold den popmusik man hører i dag - eller
> måske pga :)

LOL - tænk jeg synes ikke de har leveret varen de sidste 20-30 år

> Ja der er et massivt udbud af musik, men hvor meget af det er værd at
> huske på?

Noget, men sådan er det med alt. Ofte er det som let og gå til kedeligt
i længden, mens meget som kræver en indsats kan nydes i lang tid. Det
gælder forøvrigt for næsten alt

Mvh

Bruno

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 04-09-06 15:05

Holst wrote:

> Men sådan har det vel være til alle tider.

Det lissom ikke min pointe!

Procentvis bliver der mere musik der ikke er vedvarende
Eller rettere musikudbuddet er stigende men den vedvarende musik er
faldende

- Peter

Fra : Holst

Dato : 04-09-06 15:18

peter.aghl@gmail.com wrote:

> Procentvis bliver der mere musik der ikke er vedvarende
> Eller rettere musikudbuddet er stigende men den vedvarende musik er
> faldende

Men er det vitterlig sådan, eller er det mon ikke bare os, der er ved at
være nogle sure, gamle mænd, der ikke kan forstå det nymodens pjat?

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 15:29

On Mon, 04 Sep 2006 16:18:26 +0200, Holst <newsjul06@shelter.dk>
wrote:

>Men er det vitterlig sådan, eller er det mon ikke bare os, der er ved at
>være nogle sure, gamle mænd, der ikke kan forstå det nymodens pjat?

Absolut ikke.
Jeg fik netop denne svada fra min søn på 17, ikke fra nogle "mavesure
gamle mænd" :)

Jeg deler utrolig meget musik med min søn, lige fra Beatles via Deep
Purple, til RHCP, Robbie og ikke mindst jazz.
Da jeg var 17 havde jeg intet musikalsk til fælles med min far, og vi
fik først en fælles platform da jeg begyndte med jazzen.
Min søns generation har hele spektret med, fra 60'erne og til i dag,
og der er ufattelig meget af det jeg selv lyttede til der holder i
dag.
Det er hammersvært som udøvende musiker at skrive et riff i dag, som
ikke er hørt før.

/Alex

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-09-06 10:59

peter.aghl@gmail.com skrev:
> Procentvis bliver der mere musik der ikke er vedvarende
> Eller rettere musikudbuddet er stigende men den vedvarende musik er
> faldende

Det er jo sådan en påstand, der er til at springe op og falde ned på,
fordi den hverken kan be- eller afkræftes. Lad os snakke igen om 20
år, samme tid og sted.

Det eneste, der er helt forudsigeligt, er, at folk vil blive ved med
at tage afstand fra yngre generationers musikvalg.

Den anden påstand om, at al ny musik blot er gentagelser eller
minimale variationer over tidligere generationers musik, køber jeg
ikke. Genreudviklingen gennem blot de sidste par årtier - hiphop og
elektronisk musik, for eksempel - modbeviser det. Verden er fuld af
musik, der ikke kunne være lavet i 60'erne, fra Eminem til Basshunter,
fra Björk til Nik & Jay.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 04-09-06 15:54

Holst wrote:

> Men er det vitterlig sådan, eller er det mon ikke bare os, der er ved at
> være nogle sure, gamle mænd, der ikke kan forstå det nymodens pjat?

Du må hjertens gerne kalde mig en mavesur olding når jeg nu skriver
at Paris Hiltons musik ikke siger mig et klap :)

Som jeg skrev tidligere: At Stones har den success de har siger imho
mere om nutidens musikudbud end om Stones som liveband

- måske sat lidt på spidsen ... :)

Anyways can du huske Phil Spector og hans "Wall of music"?
Sat i kontrast til bølgen af unplugged der dukkede op - hmm sidst i
90'erne?

- Peter

Fra : Holst

Dato : 04-09-06 16:15

peter.aghl@gmail.com wrote:

> Du må hjertens gerne kalde mig en mavesur olding når jeg nu skriver
> at Paris Hiltons musik ikke siger mig et klap :)

Deri kan vi to sikkert kun være enige, selvom jeg ikke har hørt hendes
musik.

Men der har helt sikkert tidligere været andre Paris Hiltoner, som man
rystede på hovedet over, men som i dag er gået i glemmebogen. I dag
husker vi kun det gode musik fra dengang.

Om tyve år vil vi også have glemt det meste af den musik, som er oppe i
dag. Til gengæld vil vi så huske nogle ganske få kunstnere, som trængte
langt bedre igennem med noget langt bedre musik end gennemsnittet.

> Anyways can du huske Phil Spector og hans "Wall of music"?

Nej, ikke rigtig. Phil Spector må jeg - med skam - erkende, er en
person, som jeg hovedsagelig kender til af navn og ikke meget andet.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-09-06 16:54

Holst wrote:

> Nej, ikke rigtig. Phil Spector må jeg - med skam - erkende, er en
> person, som jeg hovedsagelig kender til af navn og ikke meget andet.

Han ver en berømt/berygtet producer op igennem 70'erne
http://en.wikipedia.org/wiki/Phil_Spector

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Holst

Dato : 05-09-06 21:00

Peter Lykkegaard wrote:

> Han ver en berømt/berygtet producer op igennem 70'erne

Ja, så meget vidste jeg også om ham. Men nærmere om hvem og hvad han
beskæftigede sig med, ved jeg ikke rigtig.

> http://en.wikipedia.org/wiki/Phil_Spector

Burde kigge på det for at udvide min horisont, men sådan er der jo så
meget. Der er desværre kun 24 timer i døgnet.

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 21:05

Morten Steen wrote:
> [...]
> jazz-musikere. Niclas Knudsen, Nikolaj Hess, Anders Christensen og
> Martin Andersen. Man må satme håbe de har taget sig godt betalt.

Jeg synes ikke hun er falleret. Men hun skal nok bare prøve en anden genre.
Men jeg har fuld forståelse for at hun prøver nyt territorium. Det må da
være en udfordring for enhver (professionel) musiker. Nogen synes det er
godt, andre synes det sucks. Og fair nok hvis du er træt af at høre på
hende. Så fik du da luft for det. Og er verden så blevet et bedre sted eller
er vi blevet klogere af det? Næh...

/Peter

Fra : Morten Steen

Dato : 05-09-06 07:12

> Så fik du da luft for det. Og er verden så blevet et bedre sted eller er
> vi blevet klogere af det? Næh...

Er det et krav for at poste her, Hr. Politimand?

Morten

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 05-09-06 13:32

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Det eneste, der er helt forudsigeligt, er, at folk vil blive ved med
> at tage afstand fra yngre generationers musikvalg.

Måske - Men den yngre generation (mine knægte) søger tilbage og
lytter til den musik som mine forældre lyttede til da jeg var ung op
igennem 70'erne, musik som jeg tog afstand fra ...

Og det er sgu ikke noget jeg har proppet ned i halsen på dem :)
Har forsøgt mig med at præsentere nyere musik i samme genre/stilart -
det bliver blot mødt med et overbærende skuldertræk

- Peter