Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskel på Cokin a- og p-holder
Fra : Mark Schiller

Dato : 03-09-06 20:27

Hej i gruppen,

er der ikke en venlig sjæl som kan fortælle mig, hvad forskellen er på
en "Cokin A holder" og en "Cokin P holder"?

/Mark

PS
Har googlet, men fandt ikke et svar

--
Mark Schiller
Email : ms (a) definitivt.dk

"Technology - No place for wimps"

Fra : HKJ

Dato : 03-09-06 20:32

Mark Schiller wrote:
> er der ikke en venlig sjæl som kan fortælle mig, hvad forskellen er på
> en "Cokin A holder" og en "Cokin P holder"?

Størrelsen, P er beregnet til større filtre end A

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 03-09-06 20:51

HKJ skrev i Message-ID: <44fb2dcc$0$146$157c6196@dreader2.cybercity.dk>:

> Størrelsen, P er beregnet til større filtre end A

Og P er vel bedst passende til dSLR (bruger det selv - "ned til" 10 mm
objektiv)?

Se evt. http://gallery.fjelsten.dk/v/peter/fototeknik/filtersetup/

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Mark Schiller

Dato : 03-09-06 21:31

Sun, 3 Sep 2006 21:50:59 +0200, berigede Peter Fjelsten
<fjelsten@despammed.com> dk.fritid.foto med:

>Og P er vel bedst passende til dSLR (bruger det selv - "ned til" 10 mm
>objektiv)?

Hvorfor er P vel mest passende til dSLR?

/Mark

Fra : Mark Schiller

Dato : 03-09-06 21:31

Sun, 03 Sep 2006 21:32:28 +0200, berigede HKJ
<henrik.k.jensen@miscel.dk> dk.fritid.foto med:

>Størrelsen, P er beregnet til større filtre end A

Okay - men når jeg nu sidder med en Cokin-holder, hvordan kan jeg så
se, om det er en P'er eller en A'er?

/Mark

Fra : HKJ

Dato : 03-09-06 22:05

Mark Schiller wrote:
> Sun, 03 Sep 2006 21:32:28 +0200, berigede HKJ
> <henrik.k.jensen@miscel.dk> dk.fritid.foto med:

> Okay - men når jeg nu sidder med en Cokin-holder, hvordan kan jeg så
> se, om det er en P'er eller en A'er?

Et P filter er cirka 83*83 mm

Fra : Leif Langgaard

Dato : 04-09-06 09:49

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> skrev i en meddelelse

> er der ikke en venlig sjæl som kan fortælle mig, hvad forskellen er på
> en "Cokin A holder" og en "Cokin P holder"?

Hej

Findes svaret, findes det her!

http://www.cokin.com/

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Mark Schiller

Dato : 04-09-06 16:20

Mon, 4 Sep 2006 10:49:04 +0200, berigede "Leif Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dx> dk.fritid.foto med:

>Findes svaret, findes det her!
>http://www.cokin.com/

*suk* Hvor langsomt kørende har man lov til at være?!

Tak, ja selvfølgelig kan jeg finde svaret der *dobbelt suk*
(man var vist ramt af den med skoven og træerne

Jeg fandt det præcise svar på:

   http://www.cokin.com/ico15-A.html

Tak til alle som bidrog!
(....... og beklager)