Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tele objektiv til EOS 350D
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 03-09-06 13:35

Hej

Hvilket tele objektiv vil I anbefale til et Canon EOS 350D?

Det skal bruges primært til sports- og naturbilleder.

Det er selvfølgeligt svært for andre at vide - men hvor højt skal jeg op i
mm? Har bl.a. fundet en 75-300 mm og en 80-400 mm...er det godt til
"husbehov"? Kan det eksempelvis lade sig gøre at tage et nær-billede af en
fodboldspiller fra en tribune på et fodboldstadion?

Jeg har kigget lidt på Sigma og Canon, men de er jo "lidt" pebrede - kan man
gøre en god handel ved at vælge et knapt så kendt mærke, eller skal man
holde sig fra det?

Mvh
Morten

Fra : Ivar

Dato : 03-09-06 14:08

Morten Munk-Jensen skrev:

> Hvilket tele objektiv vil I anbefale til et Canon EOS 350D?

Der findes en gruppe til den slags spørgsmål.
Den hedder dk.fritid.foto.indkoeb

> [...]
> "husbehov"? Kan det eksempelvis lade sig gøre at tage et nær-billede af en
> fodboldspiller fra en tribune på et fodboldstadion?

Du skal passe på ikke kun at koncentrere dig om brændvidden. Det er
mindst lige så vigtigt, at det er et lysstærkt objektiv.

> Jeg har kigget lidt på Sigma og Canon, men de er jo "lidt" pebrede - kan man
> gøre en god handel ved at vælge et knapt så kendt mærke, eller skal man holde
> sig fra det?

Alternativerne til Canon's originale sælges udelukkende på prisen.
Kvaliteten lider ofte der under. Hvis du kun ser på brændvidde, kan
du få objektiver næsten lige så billigt som du vil have dem.

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Træt af Outlook Express? Se her: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : KBP

Dato : 04-09-06 08:57

Hvor lysfølsomt bør et "husmands/amatør" tele objektiv være?