Sølvager. En sikret lukket ungdomsinstitut~
Fra : Patruljen

Dato : 02-09-06 16:53

Mellem 80 - 90% af de unge, som er anbragt på Sølvager er af anden
etnisk herkomst end dansk.

Institutionen modtager unge mellem 15 - 17. enten
"varetægtsfængslede" under pædagogisk og psykologisk observartion
eller unge, der afsoner ungdoms - sanktioner.

En plads koster omkring 4000 kr. pr. døgn.

" Vores arbejde er psykologisk meget belastende og uforudsigeligt. De
unges adfærd er ofte meget voldsom, og vi har oplevet adskillige
voldelige episoder - trusler (også knive og slagvåben), overfald og
flugtforsøg. Selv om mange arbejdsdage foregår i et hyggeligt samspil
med de unge, kan du aldrig vide, hvilke problemer du møder ind til.
Det er en usikkerhedsfaktor, der slider på psyken"

"det er ikke alle, der kan klare de psykiske belastninger, der følger
med jobbet. Det er det skisma, vi lever med. Det kan være svært at
vælge de rette medarbejdere, hvilket afspejles i et stort
personaleflow og mange langtidssygemeldinger hos os".

Regards Bruun

Fra : ThomasB

Dato : 02-09-06 21:09

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Mellem 80 - 90% af de unge, som er anbragt på Sølvager er af anden
> etnisk herkomst end dansk.

(det hedder Sølager)

Fra : Patruljen

Dato : 02-09-06 21:15

ThomasB wrote:
> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> (det hedder Sølager)

Jo

Er det der, du arbejder ? Eller Egevang ...

Hilsen Bruun

Fra : ThomasB

Dato : 03-09-06 14:32

>Jo
>
>Er det der, du arbejder ? Eller Egevang ...

Nix, ingen af delene.

Jeg kender Sølager fordi jeg overvejde, at investere i et par grunde i
Lynæs.

Fra : JensenDenmark

Dato : 03-09-06 09:18

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Jeg pløjede en omend gammel rapport igennem, som her kan læses i sin fulde
ordlyd.

http://www.ombudsmanden.dk/inspektioner/alle_inspektioner/Soelager/

Selv om at det må betragtes som et absolut nederlag for samfundet hver
eneste gang, at en ung person måtte blive sendt til et sådan sted, da
risikoen for at de unge får deres egen sub-kultur med egne værdier er
tilstede, så kan jeg godt forstå at de trods alt har gode forhold i forhold
til hvad vi ser andre steder. De er der ofte en måned.

Når jeg i det forslag til en ungdomsdomstol
(http://www.center-validering.dk/ungdomsdomstolen.htm), som jeg har bidraget
til peger på et opholdscenter med væsentlig færre muligheder til rådighed
for den indsatte (Kun en computer med tekstbehandlingsprogram ud over seng
og toilet http://www.center-validering.dk/opholdscenter.htm), så er det ud
fra en betragtning om at der skal være tale om enten et kort ophold i
forbindelse med første fase af afsoning af en dom eller blot overnatning for
et barn, som forældrene ikke kan holde hjemme om natten. (De flestes hjem er
ikke et fængsel.).

Når sigtet for at gribe ind i et barns liv altid må være at få det til at
leve et normalt liv på sigt, så er næsten umuligt at opnå dette gennem en
længerevarende anbringelse. Det vil altid blive en kunstig affære.

Jeg kan på sin vis godt forstå at man ikke skal fixere de unge på deres
værelse og i afdelingen. Men i forbindelse med transport kan det have sin
fordel.

Jeg er glad for at man tilsyneladende ikke anvender isolationsceller. Fra
USA, hvor forældre kan outsource barnets liv fra det er ca. 12 år til det er
myndig uden begrundelse overfor myndighederne bruges
isolationsceller/områder i stor stil.

(Niveau 1: Impact på www.turnaboutranch.com er en slags isolation. Ungerne
må ikke tale. De må ikke ligge ned. De skal blot sidde der hele dagen i 2-3
døgn. Dette link viser området:
http://www.turnaboutranch.com/virtualtours/roundy.mov. En reklameudsendelse
om stedet har været vist på TV-Danmark.)
(WASSP er kendt for brugen af isolationsceller
http://www.rickross.com/reference/teenboot/teenboot32.html. Deres officielle
annoncer http://www.vpp.com/teenhelp/scl.html står i kontrast til
virkeligheden http://www.heal-online.org/springcreek.htm,
http://springcreeklodgeexperience.blogspot.com/,
http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_Creek_Lodge_Academy)

Selv om kun har forståelse for at en voldsperson bliver låst inde af hensyn
til vores sikkerhed, er jeg trods alt glad for for at vi giver dem en eller
anden form for liv.

Jeg kan godt forstå personalets bekymring og jeg ville selv have
betænkeligheder ved at arbejde et sådant sted. Men restriktionerne skal
afvejes i forhold til at der skal være værdige forhold for de indsatte.

Jeg ville dog håbe at vi i lang højere grad ville skride ind, når de unge
første gang træder ved siden af dydens smalle vej. Derved ville de i højere
grad kunne fastholdes i lokalområdet og behovet for lukkede institutioner
være mindre.

Mvh
JensenDenmark

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 03-09-06 10:09

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Mellem 80 - 90% af de unge, som er anbragt på Sølvager er af anden
> etnisk herkomst end dansk.

Skal vi ikke gå tvind i bedene og oprette sådan en institution?

Vi kan bare ansætte nogen arbejdsløse indvandrere til at styre
ungerne (a la fædregruppen), og dem kan vi nok få tilskud til.

Med det antal utilpassede indvandrer-ungen i DK, kunne vi
blive hurtigt rige.

Fra : JensenDenmark

Dato : 03-09-06 12:22

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:5_idnY01hJs-BmfZRVnygg@giganews.com...
> [...]
> ungerne (a la fædregruppen), og dem kan vi nok få tilskud til.
>
> Med det antal utilpassede indvandrer-ungen i DK, kunne vi

Jeg tror at det du har i tankerne er en dansk kopi af: Tranquilty Bay på
Jamaica. Her kan amerikanske forældrer outsource deres børns opvækst til fra
de er 12 år og de behøver ikke engang at have brudt loven.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tranquility_Bay

Her lærer de at slappe rigtigt af, imens at de ligger på maven hele dagen.
Eneste eftervirkning, som man har konstateret med sikkerhed er, at de når de
fylder 18 og ikke længere skal være nervøse for at forældrene kan sende dem
tilbage, så går de amok i druk, sex og stoffer. En mindre bivirkning, som
man kan omgå ved at presse dem til at forblive i systemet, selv om de er
myndige med truslen om at de er forment adgang til hjemmet, hvis de går
deres vej fra behandlingen. Går deres vej skal tages bogstavlig. De får en
flybillet hjem til USA og 50 dollars, hvorefter de må tomle den hjem til
deres hjemby.

Forældrene kan hyre professionelle til at hente børnene hjemme fra sengen om
nødvendig med brug af håndjern (http://www.nospank.net/labi.htm). Hvis
Danelaw får gang i foretagende, så er der grobund for lidt følgeindustri.

Her er lidt video til inspiration inden at du får indretningsarkitekterne
for godt i gang.
(Klik i feltet nederst på siden. http://www.tbfight.com/)

Og her er en ide til hvordan du præsenterer foretagende for offentligheden.
Så kan du spare lidt på annoncebudgettet.
http://www.vpp.com/teenhelp/tb.html

De tager efter sigende ca. 25.000 dollars om året for at opbevare ungerne.
Det ville komme som en lettelse for de forældre, som sidder på bænken uden
at foretage sig noget som helst jvf. Stifstidende. Tænk på at sidde og se på
at ungerne ødelægger ens omdømme og laver gratis reklame for Pia og
kompagni.

Du bliver meget rig, hvis du kan narre socialforvaltningen til at sende børn
dertil og det skulle være pærenemt. Kan de præstere at finansiere Tvind i en
menneskealder, så burde du også kunne få held med et sådant usympatisk
foretagende.

Mvh
JensenDenmark

Fra : JensenDenmark

Dato : 03-09-06 12:44

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
> "-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
> meddelelse news:5_idnY01hJs-BmfZRVnygg@giganews.com...

Hvis du gør det rigtigt ... (Citat fra en indsat)
----
I hated to go to sleep because I always woke up again in the
morning.
By: Ryan Pink

Graduate of Tranquility Bay August 2001

----