Hvem taler om boligmangel?
Fra : Jesper

Dato : 02-09-06 13:50

25.000 lejligheder står tomme i HT området

http://www.berlingske.dk/privatokonomi/artikel:aid=785734/

--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : John Doe

Dato : 02-09-06 18:56

Jesper wrote:
> 25.000 lejligheder står tomme i HT området
> http://www.berlingske.dk/privatokonomi/artikel:aid=785734/

Læs også følgende citat fra artiklen:
"Cheføkonom i BRFkredit, Ulrikke Ekelund, siger dog, at det er dyre boliger,
der står tomme."

Fra : Jesper

Dato : 02-09-06 19:23

John Doe <a5d5hf2bkdxvgxw@jetable.net> wrote:

> Læs også følgende citat fra artiklen:
> "Cheføkonom i BRFkredit, Ulrikke Ekelund, siger dog, at det er dyre boliger,
> der står tomme."

Er der ledige boliger eller ledige boliger ikk'?

Fra : Allan Riise

Dato : 02-09-06 19:39

Jesper wrote:

> Er der ledige boliger eller ledige boliger ikk'?

Det er jo noget vrøvl.

Ville du sidde i en lejelejlighed til over 7500.- pr. md. når du kan eje dit
eget til samme pris eller billigere?

Ville du bo i en lejelejlighed som er under standard og til overpris?

Ville du f.eks. også købe en pris der med nød og næppe kan gå igennem syn,
men som koster over 30.000.-

Det jeg vil sige, det er at der selvf. findes lejligheder som ikke kan
udlejes, enten p.g.a. udlejers grådighed, eller fordi at de som lejligheden
henvender sig til, ikke har råd til det.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 02-09-06 20:30

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> udlejes, enten p.g.a. udlejers grådighed, eller fordi at de som lejligheden
> henvender sig til, ikke har råd til det.

Jamen er det ikke godt nok at få skiftet ud på klientellet i Københanvs
Kommune så de ikke sidder med alle de sociale tilfælde? Var det ikke på
tide at få lokket nogle velbjergede til kommunen?

Og så er der ikke fri prisdannelse på lejeboliger i Danmark, med mindre
de bliver sat i stand for en mindre bondegård, vistnok 10.000 kr/m2.

Fra : Michael Weber

Dato : 02-09-06 21:57

> Jamen er det ikke godt nok at få skiftet ud på klientellet i Københanvs
> Kommune så de ikke sidder med alle de sociale tilfælde? Var det ikke på
> tide at få lokket nogle velbjergede til kommunen?

Kan du ikke lige poste formularen for at tiltrække velbjergede til en
kommune,
der gerne vil leje boliger til overpriser ?
Husk at formularen skal være omkostningsneutral eller peg venligst på,
hvilke,
f.eks. plejehjem, der skal skæres i.

> [...]
> --
> Jesper
>
> Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : John Doe

Dato : 03-09-06 14:57

Jesper wrote:
> Jamen er det ikke godt nok at få skiftet
> ud på klientellet i Københanvs
> Kommune så de ikke sidder med alle
> de sociale tilfælde? Var det ikke på tide
> at få lokket nogle velbjergede til kommunen?

Det fremgår af artiklen at de fleste ledige boliger er ejerlejligheder i den
dyre prisklasse. Hvor mange af "klientellet" tror du køber den slags
lejligheder???

Det er altså de "velbjergede" som afholder sig fra at købe de mange ledige
boliger, "klientellet" vil næppe have råd.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-09-06 20:59

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> kan udlejes, enten p.g.a. udlejers grådighed, eller fordi at de som
> lejligheden henvender sig til, ikke har råd til det.

Indfør markedsfrihed og alt løser sig selv.

Hvis nogen kun kan bo, hvor det regner ind, har vi boligmngel. Det har
vi aldrig haft.

Alle vil helst bo billigt ,luksuriøst og med kort afstand til alt, og
klynker om "mangel" når den utopi er umulig

Som udlejer kan jeg hævde at vi har mangel på bolig-ansøgere - der er
ikke nok der vil give en million pr m2 pr dag - efter min smag.

Fra : Kim2000

Dato : 03-09-06 08:45

> Er der ledige boliger eller ledige boliger ikk'?

For kassedamen til 14000 kroner i månedsløn er lejligheden til 8000 kroner i
husleje ikke til rådighed uanset om nogen bor i den eller ej.

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 03-09-06 10:54

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> For kassedamen til 14000 kroner i månedsløn er lejligheden til 8000 kroner i
> husleje ikke til rådighed uanset om nogen bor i den eller ej.
>
> mvh
> Kim

For det første: Kassedamen får idag min 17.456 kr/md
For det andet: Kan hun have en mand med et godt job.

Fra : Kim2000

Dato : 03-09-06 12:24

> For det første: Kassedamen får idag min 17.456 kr/md
> For det andet: Kan hun have en mand med et godt job.

I hvilken butik dog? Da jeg var filialleder i Aldi i 2005 var lønnen typisk
på 12-14000 kr.

Fra : Allan Riise

Dato : 03-09-06 12:36

Kim2000 wrote:

> I hvilken butik dog? Da jeg var filialleder i Aldi i 2005 var lønnen
> typisk på 12-14000 kr.

Korrekt Kim.
Derudover er det efterhånden også mere normalen end det modsatte at mange i
disse job's bliver tilbudt fra 20 til 25 timer om ugen.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 03-09-06 21:41

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> I hvilken butik dog? Da jeg var filialleder i Aldi i 2005 var lønnen typisk
> på 12-14000 kr.

Så har det været et deltidsarbejde, ikke fuldtidsarbejde.

Fra : Allan Riise

Dato : 03-09-06 21:44

Jesper wrote:

> Så har det været et deltidsarbejde, ikke fuldtidsarbejde.

Mange gange kan man som kassedame/mand ikke få det som fuldtidsarb.
derudover så ligger lønnen, med fuldtid nok omkring hvad Kim2000 skriver,
omkring 90.- i timen.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 03-09-06 21:59

> Mange gange kan man som kassedame/mand ikke få det som fuldtidsarb.
> derudover så ligger lønnen, med fuldtid nok omkring hvad Kim2000 skriver,
> omkring 90.- i timen.

Jamen så skifte enten erhverv eller arbejdsgiver. Netto søger hyppigt
fuldtidsarbejdere.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 02-09-06 22:29

On Sat, 2 Sep 2006 14:49:47 +0200, Jesper skrev:

> 25.000 lejligheder står tomme i HT området
>
> http://www.berlingske.dk/privatokonomi/artikel:aid=785734/

Det stopper snart. Håbet om at opnå en høj pris ved salg
brister indenfor det næste års tid. Så går der panik i
spekulanterne, og priserne på ejerboliger kaster sig ud i et
frit fald.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Michael Weber

Dato : 02-09-06 22:47

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det stopper snart. Håbet om at opnå en høj pris ved salg
> brister indenfor det næste års tid. Så går der panik i
> spekulanterne, og priserne på ejerboliger kaster sig ud i et
> frit fald.

Og duften af tvangsaktioner vil være i luften.
Et opportunt moment til at score en billig bolig :)

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-09-06 08:00

On Sat, 2 Sep 2006 23:46:41 +0200, Michael Weber skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Og duften af tvangsaktioner vil være i luften.
> Et opportunt moment til at score en billig bolig :)

Jep. Man kan hurtigt spare en million, og når så priserne
ryger op igen, kan man lægge en million i værdistigning til
den sparede million.

Sørgeligt at så mange mennesker nægter at se sig for og igen
og igen kaster deres guld efter den ene bobbel efter den
anden. Alt for mange mennesker er alt for lette at narre. Det
er det, der holder bondefangerne ved magten og muffen.

Med så mange lette ofre i verden, får man næsten lyst til også
at blive bondefanger.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Joakim

Dato : 06-09-06 15:37

> Jep. Man kan hurtigt spare en million, og når så priserne
> ryger op igen, kan man lægge en million i værdistigning til
> den sparede million.

"Når så priserne ryger op igen" forudsætter ligesom at priserne først
er på vej ned, ikk', Henri? Indtil videre tegner indeværende år til at
blive en ny danmarksrekord for husprisstigningerne. Men næste år
vender udviklingen altså, siger du. Okay, vi får se om det holder
stik.

> [...]
> er det, der holder bondefangerne ved magten og muffen.
>
> Med så mange lette ofre i verden, får man næsten lyst til også

haha..... pas på med det. Det kan meget hurtigt vise sig, at du selv
ender med at blive "bondefanget". For mangen en spekulant er tiltro
til egne evner endt med økonomisk ruin.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-09-06 11:24

On Wed, 6 Sep 2006 16:36:33 +0200, Joakim skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> "Når så priserne ryger op igen" forudsætter ligesom at priserne først
> er på vej ned, ikk', Henri?

Ih, hvor er du hurtig ... suk.

> Indtil videre tegner indeværende år til at
> blive en ny danmarksrekord for husprisstigningerne.

Vrøvl. Huspriserne steg med 14 procent i 2005, og der er
intetsomhelst, der tyder på, at 2006 kommer i nærheden af
skyggen af den stigningstakt.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Joakim

Dato : 07-09-06 20:33

> Ih, hvor er du hurtig ... suk.

> Vrøvl. Huspriserne steg med 14 procent i 2005, og der er
> intetsomhelst, der tyder på, at 2006 kommer i nærheden af
> skyggen af den stigningstakt.

Huspriser i ny historisk himmelflugt
http://borsen.dk/650.93324

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-09-06 09:05

On Thu, 7 Sep 2006 21:32:34 +0200, Joakim skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Huspriser i ny historisk himmelflugt
> http://borsen.dk/650.93324

Ha. Det nonsens kommer ikke til at holde en meter, der er med
garanti ikke talet om andet end de priser, husene er stillet
til salg for, og ca. alle tidligere prognoser har også talt om
en stigning i nabolaget 6 procent, hvilket jeg heller ikke
tror på kommer til at holde.

Husene handles ganske enkelt til en lavere pris, end de bliver
stillet til salg for.

På samme side finder du da også denne artikel:
http://borsen.dk/650.92998

Du bør også læse denne (sandelig også noget Børsen skriver):

Huspriserne falder i hver anden kommune i Danmark. Nu er det
ikke bare de tyndt befolkede egne, der viser prisfald.
Afmatningen på boligmarkedet har sneget sig helt ind i flere
store byer som eksempelvis Frederiksberg, Århus, Fredericia,
Svendborg, Fåborg og Nyborg. Det skriver dagbladet Børsen.

http://www.netposten.dk/?pageid=5&articleid=988710

--
"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon

Fra : Kim2000

Dato : 03-09-06 08:47

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Og duften af tvangsaktioner vil være i luften.
> Et opportunt moment til at score en billig bolig :)

Niks, hvis regeringen opdager at det er ved at gå galt, så indføres der vel
40 års lån, 20 års afdragsfrihed eller lignende. Regeringen vil gøre hvad
som helst for at boligboblen ikke brister mens de er i regering og heller
end gerne ser det sker mens socialdemokraterne har magten.

mvh
Kim

Fra : Tony

Dato : 03-09-06 10:16

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad som helst for at boligboblen ikke brister mens de er i regering og
> heller end gerne ser det sker mens socialdemokraterne har magten.

Jeg tror nærmere det bliver 50 års lån, hvilket samtidig vil medføre større
stigning af huspriserne.
For mig at se, er det skruen uden ende.

Tony

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-09-06 12:15

On Sun, 3 Sep 2006 11:16:24 +0200, Tony skrev:

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nærmere det bliver 50 års lån, hvilket samtidig vil medføre større
> stigning af huspriserne.
> For mig at se, er det skruen uden ende.

Huspriserne kan dårligt stige mere, da priserne nu er et godt
stykke højere end det, det koster at bygge et nyt hus.

Vi har da også en situation, hvor ca. 30.000 nye boliger vil
blive færdiggjort i løbet af det næste års tid. 30.000 ekstra
boliger oveni de 175.000, som allerede står ubenyttede hen.

Loven om udbud og efterspørgsel tilsiger, at priserne skal
meget langt ned nu - ligegyldigt hvad man gør ved lånetyper.
200.000 boligenheder, der ikke kan finde køber, og som står og
koster i lejeværdi og grundskyld ...

Meget snart kommer nålen og prikker til boblen.

Fra : Tony

Dato : 03-09-06 13:53

> Huspriserne kan dårligt stige mere, da priserne nu er et godt
> stykke højere end det, det koster at bygge et nyt hus.

Ikke desdo mindre stiger boligpriserne stadigvæk.
Ikke i samme tempo som hidtil, men de stiger.

> [...]
> koster i lejeværdi og grundskyld ...
>
> Meget snart kommer nålen og prikker til boblen.

Det er ikke ligegyldigt hvilke lånetyper vi har.
Med 50 års lån, vil den månedlige husleje falde, så flere end nu har råd.
Det er det, jeg mener at regeringen kan se sig nødsaget til, hvis vi oplever
en kraftig stigning i tvangsauktionerne.
Så vil der igen komme gang i boligsalget.

Tony

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-09-06 23:56

On Sun, 3 Sep 2006 14:53:08 +0200, Tony skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ikke desdo mindre stiger boligpriserne stadigvæk.
> Ikke i samme tempo som hidtil, men de stiger.

Er det tallene for andet kvartal 2006, du taler om?

> Det er ikke ligegyldigt hvilke lånetyper vi har.
> Med 50 års lån, vil den månedlige husleje falde, så flere end nu har råd.

Alt andet lige, ja. Men alt andet er ikke lige. 50 års lån
betyder en forøget risikopræmie på lånene. Låner vil f.eks.
være over middellevealderen før lånet er tilbagebetalt.

Disse "flere" lånere/boligkøbere vil være dem, der er for
svage til at låne på dagens meget lempelige vilkår. Det vil
være dem, der er meget stor risiko ved - og afdragene skal
altså falde punktligt i 50 år.

Der er meget, der ikke er "lige"; men værst af alt støder
markedet altså hele tiden på loven om udbud og efterspørgsel,
og der er altså 175.000 - snart 200.000 ledige _boliger_ i
Danmark.

Så medmindre en masse folk pludseligt meget gerne vil eje _to_
af de afsindigt dyre boliger (og betale af på dem i 50 år), så
står der altså en hulens bunke investorer, som _ikke_ under
_nogen_ omstændigheder kan komme af med boligerne til de
nuværende høje priser. Køberne er der ikke. Behovet er der
ikke. Vi har flere boliger i Danmark, end landets befolkning
har behov for.

> Det er det, jeg mener at regeringen kan se sig nødsaget til, hvis vi oplever
> en kraftig stigning i tvangsauktionerne.
> Så vil der igen komme gang i boligsalget.

Nej. Det vi har oplevet er netop det, du beskriver vil ske.
Det er allerede sket - boblen er i zenith, og vi skal en tur
rundt om nadir.

Historisk lave renter og nye farlige lånetyper parret med lav
arbejdsløshed bankede boligpriserne i top.

Men nu stiger renten altså. Lånene bliver dyrere. De er
allerede blevet dyrere, og det bliver værre.

Om man så helt fjernede afdragene og sagde, at folk kunne bo i
deres huse så længe, de bare betaler renterne, ville det
heller ikke fjerne det faktum ... at der snart er 200.000
tusinde tomme boliger i Danmark. De boligløse i Danmark har
_ikke_ råd til dem, og alle de andre _har_ jo en bolig.

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : Kim2000

Dato : 04-09-06 06:45

> [...]
> nuværende høje priser. Køberne er der ikke. Behovet er der
> ikke. Vi har flere boliger i Danmark, end landets befolkning

Det skal nok passe, men mange unge under 40 har en ide om at man skal bo i
århus eller kbh. Jeg har studiekammerater fra lærerseminariet der går rundt
på dagpenge i århus, 2 fra en tidligere årgang er endda havnet på bistand,
men bo i århus skal de fandme, selvom der ikke er arbejde der til dem.

mvh
Kim

Fra : Michael Weber

Dato : 04-09-06 22:15

Kim2000 wrote:
> [...]
> på dagpenge i århus, 2 fra en tidligere årgang er endda havnet på bistand,
> men bo i århus skal de fandme, selvom der ikke er arbejde der til dem.

Man skal have boet i Århus for at forstå deres holdning.
Én gang Århus, altid Århus.
:P

> mvh
> Kim

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : GB

Dato : 04-09-06 23:04

Michael Weber <michael@fjernmichaelweber.dk> wrote in

> Én gang Århus, altid Århus.

Unsubscribe!!!

GB

Fra : Michael Weber

Dato : 04-09-06 23:41

GB wrote:
> Michael Weber <michael@fjernmichaelweber.dk> wrote in

> Unsubscribe!!!

Baaah..!!

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : GB

Dato : 06-09-06 16:23

Michael Weber <michael@fjernmichaelweber.dk> wrote in news:44fcab2c$0$3544
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Baaah..!!

Bare fis åp a trappern', ikk' å'?

GB

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-09-06 09:58

On Mon, 4 Sep 2006 07:45:07 +0200, Kim2000 skrev:

> [...]
> på dagpenge i århus, 2 fra en tidligere årgang er endda havnet på bistand,
> men bo i århus skal de fandme, selvom der ikke er arbejde der til dem.

Det er også efter min mening en tåbelig holdning. De ville
garanteret blive glade for at bo i en mindre by langt fra
Århus eller København, hvor der er arbejde og billige boliger
til dem.

I lige præcis København og Århus er der heller ikke flere
boliger end folk, der gerne vil bo i dem, hvis de havde råd;
men når priserne styrtdykker i provinsen, så vil der trods alt
være masser fra Århus og København, som vil vælge at smutte,
og så kommer der også prisfald i Århus og København.

Efter min overbevisning vil det kun være velhaverkvartererne i
Gentofte og Hellerup osv. , der vil kunne holde prisen.
Køberne til de huse har penge nok, og den øgede ulighed i
samfundet har også medført et stigende antal velhavere - og et
stigende antal fattige.

Det bliver fremdeles middelklassehusene, som får hammeren.

Fra : Croc®

Dato : 03-09-06 11:45

On Sun, 3 Sep 2006 09:46:40 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>som helst for at boligboblen ikke brister mens de er i regering og heller
>end gerne ser det sker mens socialdemokraterne har magten.

Hvem sad i regering i 1986, og hvad indførte de dengang?

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse