MS Windows
briani 27239
Harddisk vil ikke formateres
Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 01-09-06 12:15

Windows XP nægtede i går pludselig at starte.

Geninstallering med genopretning uden at formatere lykkedes ikke.

Nu forsøger jeg at geninstallere med formatering, men den indledende
formatering af harddisken stopper ved 91 procent.

Er harddisken til udsmidning, eller er der håb om at få liv i disken
på én eller anden måde uden at sende maskineriet til reparation?

Mvh. Henrik.

Fra : Henning

Dato : 01-09-06 14:25

>Er harddisken til udsmidning, eller er der håb om at få liv i disken
>på én eller anden måde uden at sende maskineriet til reparation?

Spørgsmålet hører retteligt til i en hardwaregruppe, formodentlig
news:dk.edb.hardware.drev ?
Under alle omstændigheder starter du med at køre et
harddisk-diagnosticprogram. Når du er færdig med det, kan du spørge
igen i ovennævnte gruppe

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 01-09-06 21:11

On Fri, 01 Sep 2006 15:25:23 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>Under alle omstændigheder starter du med at køre et
>harddisk-diagnosticprogram. Når du er færdig med det, kan du spørge

Mjah, hardware eller software - det var det jeg prøvede at skyde mig
lidt ind på, men tak for henvisningen. Mvh. Henrik.

Fra : Martin

Dato : 01-09-06 20:24

"Hans Henrik Pedersen" <dkw@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er harddisken til udsmidning, eller er der håb om at få liv i disken
> på én eller anden måde uden at sende maskineriet til reparation?

Prøv at skifte IDE kaplet ud...
Mvh Martin

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 01-09-06 21:14

On Fri, 1 Sep 2006 21:24:05 +0200, "Martin" <nomail@orangenet.dk>
wrote:

>"Hans Henrik Pedersen" <dkw@ofir.dk> wrote in message

>Prøv at skifte IDE kaplet ud...
>Mvh Martin

Tak for hintet, men det viste sig at være en "død" disk - og altså et
hardwareproblem som en tidligere skribent antydede. Jeg prøvede at
sætte en udfaset (3GB er ikke meget nutildags....)disk på kablet - og
hopla: Windows og et par nødvendige programmer blev installeret som
en leg. Så jeg skal ud for at finde en ny disk på mandag, men min
datter kan bruge maskinen i weekenden. Tak for hjælpen. Mvh. Henrik.