/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Omdrejningsmoment på jeres biler
Fra : Dak


Dato : 31-08-06 20:59

Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...


Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m


Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap




 
 
Martin Vollert (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 31-08-06 21:06

Dak skrev:
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>
>

220nm ved 4250 omdr/m Ford Mondeo 2,5 V6 Iflg. fabrik.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Klaus D. Mikkelsen (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-08-06 21:08

Dak skriver:
>
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m

Fabrikken siger 250Nm ved 1900rpm, målinger siger ofte noget andet
(~270Nm ved 2000 rpm)


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Dak (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 31-08-06 21:39

og bilmodellen?


"Klaus D. Mikkelsen" <moppe@post6.tele.dk> wrote in message
news:44F7418B.5472E75F@post6.tele.dk...
> Dak skriver:
>>
>> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>>
>> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
> Fabrikken siger 250Nm ved 1900rpm, målinger siger ofte noget andet
> (~270Nm ved 2000 rpm)
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



Klaus D. Mikkelsen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-09-06 05:19

Dak skriver:
>
> og bilmodellen?

Golf V 1,9TDI med 105 (115) HK


KLaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 31-08-06 21:09

In article <44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:

> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m

Et sted omkring de 350Nm v.1800 på min.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Dak (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 31-08-06 21:39

Og bil modellen?


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
news:martinlj-2538D0.22085231082006@sunsite.dk...
> In article <44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> "Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
>
>> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>>
>>
>> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
> Et sted omkring de 350Nm v.1800 på min.
>
> --
> Med venlig hilsen,
> Martin Johansen, Kolding
> http://tuxx.dk/
> http://tuxx.dk/rodekassen.php



Martin Johansen [600~ (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 31-08-06 22:43

In article <44f748fb$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:

> Og bil modellen?

Hov det glemte jeg.. det er en modificeret SAAB 9000 årgang 94.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ukendt (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-08-06 21:22

On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
<dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:

>Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
>Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
>
Ifølge Citroen noget med 250 Nm ved 1750 o/min.
Knallerten noget med 2.9 Nm ved 7000 o/min
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Men det er nu hunden, der er chippet

Henrik B. (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-08-06 21:54

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m

Fabrikken siger: 330 Nm v. 1.800 rpm.
Måligen sagde: 370 Nm v. 2.350 rpm.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Henrik B. (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-08-06 22:03

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44f74c54$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Målingen sagde: 370 Nm v. 2.350 rpm.

Og det helt original.

Idag ser det lidt anderledes ud. )

Bilen: Saab 9000 2,3T

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Martin Johansen [600~ (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 31-08-06 22:44

In article <44f74ea5$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> Og det helt original.

Bliver spændende at se hvad jeg ender på, på onsdag.

> Idag ser det lidt anderledes ud. )

Fortæl fortæl :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-08-06 23:15

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-8FDBAB.23440131082006@sunsite.dk...

>> Og det helt original.
>
> Bliver spændende at se hvad jeg ender på, på onsdag.

På onsdag??

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Martin Johansen [600~ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 01-09-06 06:20

In article <44f75f54$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:martinlj-8FDBAB.23440131082006@sunsite.dk...
>
> >> Og det helt original.
> >
> > Bliver spændende at se hvad jeg ender på, på onsdag.
>
> På onsdag??

Ja der skal jeg til Galten.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-09-06 06:54

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-13CE7A.07195101092006@sunsite.dk...

>> På onsdag??
>
> Ja der skal jeg til Galten.

*LOL* Kan ikke vente hva'? )

Jeg skal vist også snart forbi.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Martin Johansen [600~ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 01-09-06 07:08

In article <44f7cafb$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> *LOL* Kan ikke vente hva'? )

Nope :) Er jo ikke medlem af den famøse indespiste klub længere jo :)

> Jeg skal vist også snart forbi.

Er der blevet rettet op på det?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-09-06 07:12

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-BC91DA.08075101092006@sunsite.dk...

>> Jeg skal vist også snart forbi.
>
> Er der blevet rettet op på det?

Jep, returnerer den anden famøse boks idag.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Martin Johansen [600~ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 01-09-06 07:14

In article <44f7cf2f$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> Jep, returnerer den anden famøse boks idag.

Super der. Bliver spændede at se hvad den yder med en anden boks.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-09-06 07:34

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-50DDED.08133601092006@sunsite.dk...
> In article <44f7cf2f$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:
>
>> Jep, returnerer den anden famøse boks idag.
>
> Super der. Bliver spændede at se hvad den yder med en anden boks.

Kan ihvertfald tydeligt mærkes i toppen af skalaen...

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Peter Brandt Jørgens~ (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Jørgens~


Dato : 31-08-06 21:56

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>
>

300 Nm ved 1800-2600 o./min

MB 220CDI

--
Med venlig hilsen

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)



Broegger (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 31-08-06 22:00

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev news:44f73f8e$0$146
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m

min 320Nm ved 1750 o/min. (Octavia 2,0 TDI)

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Lars Ehlers (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 31-08-06 23:07

On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
<dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:

>Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...

386 Nm ved 3500 omdrejninger.

98 Mustang GT


--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 00:29


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>
>
>

382Nm ved 2600 o/m



--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99



Per Riber (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Riber


Dato : 04-09-06 19:55

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> 382Nm ved 2600 o/m

Pas på din gearkasse. Den er dimensioneret til 350 nm, har jeg læst et
eller andet sted.

mvh Per


Ukendt (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-09-06 16:05


"Per Riber" <nospam@none.invalid> skrev i en meddelelse
news:44fc7699$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
>
>> 382Nm ved 2600 o/m
>
> Pas på din gearkasse. Den er dimensioneret til 350 nm, har jeg læst et
> eller andet sted.
>
>


Har hørt rygter om det, men har også hørt rygter om DSG gearkasser i
Golf/Turan og Altea/Toledo der er testet med op mod 500 Nm !


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99



Per Riber (06-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Riber


Dato : 06-09-06 22:21

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> "Per Riber" <nospam@none.invalid> skrev i en meddelelse
> news:44fc7699$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...
>> Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
>>
>>> 382Nm ved 2600 o/m
>> Pas på din gearkasse. Den er dimensioneret til 350 nm, har jeg læst et
>> eller andet sted.

> Har hørt rygter om det, men har også hørt rygter om DSG gearkasser i
> Golf/Turan og Altea/Toledo der er testet med op mod 500 Nm !

Jo, men koblingerne holder sikkert ikke til det i længden. Mon ikke også
det er grunden til, at Altea FR ikke fås med DSG..?

Jeg er ret godt tilfreds med de 320 nm, min er født med. Den er, bortset
fra bagenden, magen til din - det er en Toledo 2.0 TDI DSG fra maj i år.

Toledo ser åbenbart lidt for speciel ud, for langt de fleste vælger
Altea i stedet

mvh Per

MM (01-09-2006)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 01-09-06 01:13


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
>

200 nm ved 4600 rpm.
Honda Accord '97 2.2

~MM



Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 17:18


"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:44f77ac0$0$75038$14726298@news.sunsite.dk...


> 200 nm ved 4600 rpm.
> Honda Accord '97 2.2

Hvornår begyndte Honda med Vtec ?
Accord 93 kørte med engelsk udviklede motorer,
af hvilke jeg mener der var 4 ud af 5 motorvalg ialt,
den største 2.2 var en Vtec af de første..eller ??



MM (02-09-2006)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 02-09-06 01:12


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:44f85d4e$0$20235$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> news:44f77ac0$0$75038$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> 200 nm ved 4600 rpm.
>> Honda Accord '97 2.2
>
> Hvornår begyndte Honda med Vtec ?
> Accord 93 kørte med engelsk udviklede motorer,
> af hvilke jeg mener der var 4 ud af 5 motorvalg ialt,
> den største 2.2 var en Vtec af de første..eller ??
Så vidt jeg har kunne læse mig til er det en helt ny motor som kom i '97 som
erstatning for den 2,3'er som hidtil var brugt i accorden, min er i hvert
fald en Vtec hvis man skal tro på hvad der står på blokken :)



Ukendt (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-06 07:00


"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:44f8cc43$0$75032$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Olsen" <-> skrev i en meddelelse
> news:44f85d4e$0$20235$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
>> news:44f77ac0$0$75038$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>>> 200 nm ved 4600 rpm.
>>> Honda Accord '97 2.2
>>
>> Hvornår begyndte Honda med Vtec ?
>> Accord 93 kørte med engelsk udviklede motorer,
>> af hvilke jeg mener der var 4 ud af 5 motorvalg ialt,
>> den største 2.2 var en Vtec af de første..eller ??
> Så vidt jeg har kunne læse mig til er det en helt ny motor som kom i '97
> som erstatning for den 2,3'er som hidtil var brugt i accorden, min er i
> hvert fald en Vtec hvis man skal tro på hvad der står på blokken :)
>
Ja din er også en 2.2 som jeg mente var den eneste vtec fra '93.
Men din er jo også nyere.
Mig bekendt blev en del tidlige 90'er motorer i Honda'er
udviklet og fremstillet af Rover.



Torben Scheel (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-09-06 06:58

Dak wrote:
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
186Nm v. 4000(!) Det er jo ikke en diesel..

Audi 2,3E (række 5).

--
vh
Torben

Henrik B. (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-09-06 07:12

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44f7cbf3$0$75031$14726298@news.sunsite.dk...
> Dak wrote:
>> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>>
> 186Nm v. 4000(!) Det er jo ikke en diesel..
>
> Audi 2,3E (række 5).

Nej og?

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Torben Scheel (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-09-06 09:07

Henrik B. wrote:
>> 186Nm v. 4000(!) Det er jo ikke en diesel..
>>
>> Audi 2,3E (række 5).
>
> Nej og?
>
...og maxmomentet ligger derfor højere oppe. Trådte jeg dig over dine
olieindsmurte tæer? I så fald meget undskyld

--
vh
Torben

Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 17:19


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44f7ea3e$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. wrote:
>>> 186Nm v. 4000(!) Det er jo ikke en diesel..
>>>
>>> Audi 2,3E (række 5).
>>
>> Nej og?
>>
> ..og maxmomentet ligger derfor højere oppe. Trådte jeg dig over dine
> olieindsmurte tæer? I så fald meget undskyld

Er det ikke 'lidt' for en 2.3 med 5 cylindre ???
Ved godt den går godt, men er det ikke lidt Nm ???



Henrik B. (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-09-06 22:33

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:44f85d84$0$20225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>>>> Audi 2,3E (række 5).
>>>
>>> Nej og?
>>>
>> ..og maxmomentet ligger derfor højere oppe. Trådte jeg dig over dine
>> olieindsmurte tæer? I så fald meget undskyld
>
> Er det ikke 'lidt' for en 2.3 med 5 cylindre ???
> Ved godt den går godt, men er det ikke lidt Nm ???

Tjaaah, Saab'en med 2,3-liters motor har da 212 Nm v. 3.800 rpm.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Torben Scheel (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-09-06 08:01

Olsen wrote:

> Er det ikke 'lidt' for en 2.3 med 5 cylindre ???
> Ved godt den går godt, men er det ikke lidt Nm ???
>
Jo, den er absolut ikke hurtig (133hk). Til det formål foretrækker jeg MC.

Men Audiens motorkonstruktionen er også en _gammel_ sag, der er valgt ud
fra soliditeten og motorgangen. Deres 2,6 V6 er noget mindre holdbar og
har såmænd ikke mere end 212Nm/150hk (tror jeg).

--
vh
Torben

Henrik B. (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-09-06 22:34

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44f7ea3e$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...

>>> 186Nm v. 4000(!) Det er jo ikke en diesel..
>>>
>>> Audi 2,3E (række 5).
>>
>> Nej og?
>>
> ..og maxmomentet ligger derfor højere oppe. Trådte jeg dig over dine
> olieindsmurte tæer? I så fald meget undskyld

Nope, og vask så den mund i sæbe - jeg kører sgutte oliebrænder.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Ian Matheson (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ian Matheson


Dato : 01-09-06 07:45

338 Nm

--
Ian Matheson
Astro Awd



Christian B. Andrese~ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-09-06 07:53


Dak wrote:
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m

205 Nm ved 1950 o/min
Det er en Peugeot 306 Hdi 2.0 90 HK

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Hr. Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 01-09-06 08:29

Den Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200 sendte "Dak"
<dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> følgende røgsignaler:

>Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
>Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m

Getz 1,3: 117 Nm ved 3200 o/min.

--
- The final countdown of this sad life has begun -
33-34 år....var det virkelig det hele?
Jeg klager til Gud, når jeg ser ham.
Er der nogen der skal have noget med?

Hans Paulin (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 01-09-06 09:49

Hr. Jensen skrev:

> 33-34 år....var det virkelig det hele?
> Jeg klager til Gud, når jeg ser ham.

Tør man spørge hvad diagnosen lyder på?

> Er der nogen der skal have noget med?

Du må da godt holde en god plads!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/sendemail/



Hr. Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 01-09-06 10:23

Den Fri, 1 Sep 2006 10:48:42 +0200 sendte "Hans Paulin"
<me@privacy.net> følgende røgsignaler:

>Hr. Jensen skrev:
>
>> 33-34 år....var det virkelig det hele?
>> Jeg klager til Gud, når jeg ser ham.
>
>Tør man spørge hvad diagnosen lyder på?

Ventrikulær takykardi (fordansket latin).
Kort sagt betyder det at A/V-knuden som er hjertets
"omdrejningsbegrænser" til tider bliver sat ud af spillet pga. nogle
områder i hjertekammeret, der sender "piratsignaler" direkte til det
His'ske (nerve-)bundt, der får hjertet til at pumpe blodet ud af
hjertet.
Det får så pludseligt hjertet til at buldre ukontrolabelt af sted med
250-300 slag i minuttet (vi kan jo kalde det en ulovlig chiptuning).

Disse "anfald" kan have en varighed af 30-100 minutter (for mit
vedkommende). Hvis hjertet ikke får et elektrisk stød, så kan det med
stor sandsynlighed medføre hjerteflimmer -> bevidstløshed -> koma ->
død. (worst case scenario).
Men eftersom mine anfald bliver længere og længere og pulsen hurtigere
og hurtigere, så kan jeg godt se (og det kan kardiologerne på Riget
også) hvor det bærer henad.

Jeg har så fået en mini-defibrillator (ICD) indopereret, og den
forsøger at fange hjerterytmen inden det går galt. Hvis det mislykkes
(den har ca. 10 sekunder til det), så giver den mig et stød, så
hjerterytmen bliver neutraliseret.

Problemet er at jeg desværre er ved fuld bevidsthed, når det sker.
Og sådan et stød svarer til at blive sparket i brystet af en hest, og
hjernen slukker og tænder lynhurtigt, som når man får et spark i
skridtet.
Rent fysisk er det det bedste for hjertet, men psykisk bliver jeg til
gengæld hårdt belastet.

Udover smerten, så dør man faktisk i den brøkdel af et sekund hjernen
er slukket. Men det føles som længere tid.

Det er nu sket 19 gange siden 26. december, hvor jeg fik de første 18
stød inden for 10 minutter....og nej, man vender sig ikke til det -
tværtimod.
Så nu har jeg besluttet at få standset ICD'en og få den pillet ud.
Hvilket betyder at jeg risikerer dø ved næste ubehandlede "anfald",
men da det svarer til at falde i søvn og så ikke mere, så frygter jeg
det ikke. Hellere det end at få stød.

Jeg har endda forudbetalt min begravelse, så alt er klappet og klart,
når det uundgåelige sker før eller siden.

(Desuden får jeg medicin, der sløver kroppen så meget ned at jeg
bliver dårlig, bare jeg skal gå 6 m ud til toilettet (med indlagt stop
undervejs))

>> Er der nogen der skal have noget med?
>
>Du må da godt holde en god plads!

Jeg skal se hvad jeg kan gøre.

--
- The final countdown of this sad life has begun -
33-34 år....var det virkelig det hele?
Jeg klager til Gud, når jeg ser ham.
Er der nogen der skal have noget med?

Klaus D. Mikkelsen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-09-06 15:22

"Hr. Jensen" skriver:
>
> Ventrikulær takykardi (fordansket latin).

Det er sku ikke særligt fedt.....
Er det ikke det samme en tidligere kvindelig tophåndboldspiller (og
nuværende træner for et mindre hold på Sydsjælland) lider af ?

Personligt håber jeg da at der går længe inden du "himler", ikke fordi
du skal lide, men fordi du er en "usenethustler" af den bedste skuffe,
der vil mangle.....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hr. Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 01-09-06 15:31

Den Fri, 01 Sep 2006 16:22:12 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<moppe@post6.tele.dk> følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" skriver:
>>
>> Ventrikulær takykardi (fordansket latin).
>
>Det er sku ikke særligt fedt.....

Nej, jeg er lykkelig for at jeg hverken har kone/kæreste eller børn...

>Er det ikke det samme en tidligere kvindelig tophåndboldspiller (og
>nuværende træner for et mindre hold på Sydsjælland) lider af ?

Just präcis, hende dér der ikke kan beslutte sig for, hvor hun vil
være træner.

Men så vidt jeg har forstået, så er hun én af de "heldige", der lige
når at besvime inden den støder, så hun ser den nok som en redning.

Måske er det en sygdom, der kun rammer folk der er til piger...

--
- The final countdown of this sad life has begun -
33-34 år....var det virkelig det hele?
Jeg klager til Gud, når jeg ser ham.
Er der nogen der skal have noget med?

Klaus D. Mikkelsen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-09-06 15:37

"Hr. Jensen" skriver:
>
> Just präcis, hende dér der ikke kan beslutte sig for, hvor hun vil
> være træner.

ROFL...

> Måske er det en sygdom, der kun rammer folk der er til piger...

Måske.... man forstår dem nu godt. Prøv at tænke dig at gå i bad med 15
toptrænede unge piger en 3-4 gange om ugen, tror du så ikke også at du
ville falde for en af dem ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hr. Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 01-09-06 15:43

Den Fri, 01 Sep 2006 16:37:11 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<moppe@post6.tele.dk> følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" skriver:
>>
>> Just präcis, hende dér der ikke kan beslutte sig for, hvor hun vil
>> være træner.
>
>ROFL...
>
>> Måske er det en sygdom, der kun rammer folk der er til piger...
>
>Måske.... man forstår dem nu godt. Prøv at tænke dig at gå i bad med 15
>toptrænede unge piger en 3-4 gange om ugen, tror du så ikke også at du
>ville falde for en af dem ?

Jo, men prøv engang at skifte køn på de implicerede, så tror jeg at du
vil se at logikken forsvinder...

Hvis ikke, så må vi håbe at din kone ikke læser med her...

--
- The final countdown of this sad life has begun -
33-34 år....var det virkelig det hele?
Jeg klager til Gud, når jeg ser ham.
Er der nogen der skal have noget med?

Klaus D. Mikkelsen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-09-06 15:48

"Hr. Jensen" skriver:
>
> Jo, men prøv engang at skifte køn på de implicerede, så tror jeg at du
> vil se at logikken forsvinder...

Århforsatan !
Konen i bad med en flok herspillere ?

> Hvis ikke, så må vi håbe at din kone ikke læser med her...

Nu er jeg ikke til så meget sport (altså ud over damehåndbold, kender
blandt andet en sød pige der netop har spillet i den sydsjællandske
klub), så det er der ikke store chancer for......

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hr. Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 01-09-06 15:59

Den Fri, 01 Sep 2006 16:48:20 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<moppe@post6.tele.dk> følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" skriver:
>>
>> Jo, men prøv engang at skifte køn på de implicerede, så tror jeg at du
>> vil se at logikken forsvinder...
>
>Århforsatan !
>Konen i bad med en flok herspillere ?

Næh, som jeg forstod det, var det frk. Andersen, der faldt for en
anden kvinde.

Skifter man kønnet, så ville det være en mandlig træner for et
herrehold....

Og så vil det nok være "lidt sværere" at se sig selv i den situation,
ikke?....

--
- The final countdown of this sad life has begun -
33-34 år....var det virkelig det hele?
Jeg klager til Gud, når jeg ser ham.
Er der nogen der skal have noget med?

Klaus D. Mikkelsen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-09-06 16:02

"Hr. Jensen" skriver:
>
> Og så vil det nok være "lidt sværere" at se sig selv i den situation,
> ikke?....

Jo tak...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans Paulin (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 01-09-06 15:47

Hr. Jensen wrote:

> Ventrikulær takykardi (fordansket latin).

> Så nu har jeg besluttet at få standset ICD'en og få den pillet ud.
> Hvilket betyder at jeg risikerer dø ved næste ubehandlede "anfald",
> men da det svarer til at falde i søvn og så ikke mere, så frygter jeg
> det ikke. Hellere det end at få stød.

Okay.

Har selv engang - uden sammenligning i øvrigt - været dér, at jeg havde så
mange smerter, at jeg hellere ville dø end fortsætte hvis de blev ved, så
jeg forstår dig udmærket godt.

Mine pinsler blev så til gengæld lettede.

Al respekt hér fra!
--
Med venlig hilsen
Hans



Kent Glerup (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 01-09-06 09:15

On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
<dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:

>Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...


138NM ved ehrmm 4600rpm.

Standard: 126NM v. 4400rpm.

Fabia 1,4 16V

P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
suge-benziner??

/Kent Glerup

Hr. Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 01-09-06 09:29

Den Fri, 01 Sep 2006 10:14:50 +0200 sendte Kent Glerup
<kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> følgende røgsignaler:

>On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
><dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
>
>>Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
>138NM ved ehrmm 4600rpm.
>
>Standard: 126NM v. 4400rpm.
>
>Fabia 1,4 16V
>
>P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
>suge-benziner??

Spørg inde i MC-gruppen og du vil forbløffes over hvor mange der kan
svare "ja" på det spørgsmål...

--
- The final countdown of this sad life has begun -
33-34 år....var det virkelig det hele?
Jeg klager til Gud, når jeg ser ham.
Er der nogen der skal have noget med?

Kent Glerup (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 01-09-06 11:55

On Fri, 01 Sep 2006 10:28:39 +0200, Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

>Den Fri, 01 Sep 2006 10:14:50 +0200 sendte Kent Glerup
><kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> følgende røgsignaler:
>
>>On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
>><dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
>>
>>>Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>>
>>
>>138NM ved ehrmm 4600rpm.
>>
>>Standard: 126NM v. 4400rpm.
>>
>>Fabia 1,4 16V
>>
>>P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
>>suge-benziner??
>
>Spørg inde i MC-gruppen og du vil forbløffes over hvor mange der kan
>svare "ja" på det spørgsmål...

Synes det er mere relevant med biler

/Kent Glerup

Hr. Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 01-09-06 12:04

Den Fri, 01 Sep 2006 12:55:02 +0200 sendte Kent Glerup
<kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> følgende røgsignaler:

>>>P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
>>>suge-benziner??

>Synes det er mere relevant med biler

Ja, men det var ikke det du spurgte om.

--
- The final countdown of this sad life has begun -
33-34 år....var det virkelig det hele?
Jeg klager til Gud, når jeg ser ham.
Er der nogen der skal have noget med?

Torben Scheel (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-09-06 07:53

Hr. Jensen wrote:

>> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
>> suge-benziner??
>
> Spørg inde i MC-gruppen og du vil forbløffes over hvor mange der kan
> svare "ja" på det spørgsmål...
>


Yamaha FJ 1200 107,9Nm v. 7500. 16 ventilet R4 på 1188ccm - produceret
fra 1985.
Yamaha TDM 900 89Nm v. 6000. 10 ventilet 270 grader Twin på 897ccm -
produceret fra 2002.

--
vh
Torben



Peter Dalgaard (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 01-09-06 10:25

Kent Glerup <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> writes:

> On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
> <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
>
> >Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> 138NM ved ehrmm 4600rpm.
>
> Standard: 126NM v. 4400rpm.
>
> Fabia 1,4 16V
>
> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
> suge-benziner??

Joda. Toyota's 1,3'er siger 121NM ved 4200 og 1,0'eren har 93NM ved
3600.


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Klaus D. Mikkelsen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-09-06 15:25

Kent Glerup skriver:
>
> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
> suge-benziner??

Golf V 1,6FSI 155Nm ved 4000 RPM

Golf V 2,0FSI 200Nm ved 3500 RPM


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hr. Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 01-09-06 15:39

Den Fri, 01 Sep 2006 16:25:05 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<moppe@post6.tele.dk> følgende røgsignaler:

>Kent Glerup skriver:
>>
>> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
>> suge-benziner??
>
>Golf V 1,6FSI 155Nm ved 4000 RPM
>
>Golf V 2,0FSI 200Nm ved 3500 RPM

Ja, og Chevro....nej, jeg kan sgu ikke få mig selv til det....
Daewoo Matiz 0,8 (796 ccm) 72 Nm ved 4400 o/min.

--
- The final countdown of this sad life has begun -
33-34 år....var det virkelig det hele?
Jeg klager til Gud, når jeg ser ham.
Er der nogen der skal have noget med?

Kent Glerup (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 01-09-06 16:28

On Fri, 01 Sep 2006 16:25:05 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<moppe@post6.tele.dk> wrote:

>Kent Glerup skriver:
>>
>> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
>> suge-benziner??
>
>Golf V 1,6FSI 155Nm ved 4000 RPM
>
>Golf V 2,0FSI 200Nm ved 3500 RPM

På oktan 98 vel at mærke... :)
Ja ja, jeg er vist ikke alene.

/Kent Glerup

Benny Højvælde (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Benny Højvælde


Dato : 03-09-06 10:11


"Klaus D. Mikkelsen" <moppe@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44F842C1.C70EE441@post6.tele.dk...
> Kent Glerup skriver:
>>
>> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
>> suge-benziner??
>
> Golf V 1,6FSI 155Nm ved 4000 RPM
>
> Golf V 2,0FSI 200Nm ved 3500 RPM
>
>

Toyota Celica T Sport 1,8 VVTL-i 180 Nm ved 6800 RPM

Benny



Brian Sørup (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 01-09-06 19:49


"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:2sqff25clr1k4eaj46k25bvcvbsopee36k@4ax.com...
> On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
> <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
>
> >Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> 138NM ved ehrmm 4600rpm.
>
> Standard: 126NM v. 4400rpm.
>
> Fabia 1,4 16V
>
> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
> suge-benziner??
>

433CUI (7,1L), BigBlock Chevy lettere (host) modificeret :
565 Hk/ 6200rpm
740Nm / 4500rpm

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.







Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 20:00

[snip]
> 433CUI (7,1L), BigBlock Chevy lettere (host) modificeret :
> 565 Hk/ 6200rpm
> 740Nm / 4500rpm

Respekt!

Mvh
Michael



Kent Glerup (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 01-09-06 23:07

On Fri, 1 Sep 2006 20:48:55 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>
>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
>news:2sqff25clr1k4eaj46k25bvcvbsopee36k@4ax.com...
>> On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
>> <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
>>
>> >Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>>
>>
>> 138NM ved ehrmm 4600rpm.
>>
>> Standard: 126NM v. 4400rpm.
>>
>> Fabia 1,4 16V
>>
>> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
>> suge-benziner??
>>
>
>433CUI (7,1L), BigBlock Chevy lettere (host) modificeret :
>565 Hk/ 6200rpm
>740Nm / 4500rpm

NYYYYDELIGT :)
Sidder der monstro en katalysator i numsen af sådan et dyr?

/Kent Glerup

Brian Sørup (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 01-09-06 23:46


"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:smbhf2d0pn8m97gtjhk1h2rshedhnh9d4b@4ax.com...
> >> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
> >> suge-benziner??
> >>
> >
> >433CUI (7,1L), BigBlock Chevy lettere (host) modificeret :
> >565 Hk/ 6200rpm
> >740Nm / 4500rpm
>
> NYYYYDELIGT :)
> Sidder der monstro en katalysator i numsen af sådan et dyr?
>

Næh - den blev ikke engang målt da jeg var til syn med den.
Den blev solgt for 3 år siden pga. ønske om MC.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Kim Kristensen (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 02-09-06 00:38


"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:2sqff25clr1k4eaj46k25bvcvbsopee36k@4ax.com...
> On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
> <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
>
> >Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> 138NM ved ehrmm 4600rpm.
>
> Standard: 126NM v. 4400rpm.
>
> Fabia 1,4 16V
>
> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
> suge-benziner??
>
> /Kent Glerup

Det kommer jo an på hvor tæt man skal på.

Uden modifikationer har Fabia'en jo 90,65 Nm pr. liter, og uden
modifikationer ligger der vel en del biler i det område. Hvis jeg skifter
til brugt nå min nuværende bil inden for den nærmeste fremtid skal skiftes
bliver det enten til brugt Civic 1,4 eller 1,6 af den forrige model, de
ligger på 93,12 Nm og 95,60 Nm pr. liter. Eller også den nye 1,8 som ligger
på 96,72 Nm pr. liter, og der findes flere inden for samme familie som
ligger tæt på eller over de 100 Nm pr. liter uden modifikationer.

Med venlig hilsen Kim



Martin Sørensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 01-09-06 09:31


Dak skrev:

Har ikke lige manualen ved hånden, men hvis vi går ud fra at det er
samme motor som den tidligere model brugte har jeg 159NM @ 3700o/min

Min manual siger godt nok 115hk og linket 111,5, men mon ikke det er
den samme?

http://72.14.221.104/search?q=cache:5g2evcoYFNwJ:www.carfolio.com/specifications/models/car/%3Fcar%3D28952%26Honda+torque+accord+2.0&hl=en&gl=uk&ct=clnk&cd=3&client=firefox-a

/Martin

Honda Accord 2.0 fra 1994


Leo_Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 01-09-06 10:02


Kent Glerup wrote:
> On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
> <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
>
> >Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> 138NM ved ehrmm 4600rpm.
>
> Standard: 126NM v. 4400rpm.
>
> Fabia 1,4 16V
>
> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
> suge-benziner??

Ja da:

298 Nm, 3.2 liter Jag XJ6

MVH Leo


Kent Glerup (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 01-09-06 11:56

On 1 Sep 2006 02:01:58 -0700, "Leo_Jensen"
<maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote:

>
>Kent Glerup wrote:
>> On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
>> <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
>>
>> >Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>>
>>
>> 138NM ved ehrmm 4600rpm.
>>
>> Standard: 126NM v. 4400rpm.
>>
>> Fabia 1,4 16V
>>
>> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
>> suge-benziner??
>
>Ja da:
>
>298 Nm, 3.2 liter Jag XJ6

Også nydeligt!
Hvor hurtigt skal den rotere for at præstere det?

/Kent Glerup

Leo_Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 01-09-06 10:06


39 Nm ved omkring 5000 o/m Citroen 2CV6
298 Nm ved 4000 o/m Jag XJ6 3.2

MVH Leo

I gennemsnit kører jeg Golf...


Keld Rasmussen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 01-09-06 11:24

Dak skrev:
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>
>
>
377 nm ved 2000
406 HDI 2.2 med boks

--
Keld

Leo_Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 01-09-06 12:32


Kent Glerup wrote:
> On 1 Sep 2006 02:01:58 -0700, "Leo_Jensen"
> <maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote:
>
> >
> >Kent Glerup wrote:
> >> On Thu, 31 Aug 2006 21:59:11 +0200, "Dak"
> >> <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
> >>
> >> >Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
> >>
> >>
> >> 138NM ved ehrmm 4600rpm.
> >>
> >> Standard: 126NM v. 4400rpm.
> >>
> >> Fabia 1,4 16V
> >>
> >> P.S. Er der andre der kan præstere næsten 100NM pr liter på en
> >> suge-benziner??
> >
> >Ja da:
> >
> >298 Nm, 3.2 liter Jag XJ6
>
> Også nydeligt!
> Hvor hurtigt skal den rotere for at præstere det?

4000 o/m. Der bliver skiftet gear ved godt 6000 o/m når jeg laver kick
down, så det er meget passende at momentet ikke ligger helt nede i
kælderen. Til almindelig kørsel er der moment nok uanset
omdrejningstallet...

MVH Leo


Torben E (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 01-09-06 12:32


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>

Fabrikken siger 330 ved 1900 rpm.

Måling (tunet) på 581 nm ved 4800 rpm.

Torben E
91´er Saab 9000 2.3 T



Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 12:56


"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:44f81a47$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Fabrikken siger 330 ved 1900 rpm.
>
> Måling (tunet) på 581 nm ved 4800 rpm.
>
> Torben E
> 91´er Saab 9000 2.3 T
>


Hemm....flot, hvor meget er momentet ved de 1900 omd. efter pilleriet ?


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99



Torben E (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 01-09-06 13:10


"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:87bd$44f81fe1$55183f7d$18185@news.arrownet.dk...
>
> Hemm....flot, hvor meget er momentet ved de 1900 omd. efter pilleriet ?

Jeg vil skyde på 200 stykker.

Torben E




Rasmus \(2600\) (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus \(2600\)


Dato : 01-09-06 13:16

Fiat Punto 1.3 Multijet: 180Nm ved 1750 rpm.
Peugeot 406 2.0: 190Nm ved 4100 rpm.

Fabriksoplysninger, begge biler i standardtrim.

Rasmus



Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 17:16


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Min havde vidst 122 Nm for en 1.6 75 HK OHC'er.



Brian Sørup (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 01-09-06 19:37


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
Fabriksopgivelser:

290Nm1800-4500rpm

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 19:58

310 Nm ved 2000 o/min.

Mvh
Michael (Mazdarati 6 2.0 DE Touring -136 HK)



Kim Kristensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 01-09-06 20:00


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>
>
>
Bil Revyen 1990 siger 170 Nm ved 3000 omd. for sådan en fætter som din.


Honda Civic 1,4i S 1997 124 Nm ved 4500 omd. eller 88,83 Nm pr. liter (1396
ccm).

Honda HR-V 1,6i ES 2001 135 Nm ved 3400 omd. eller 84,91 Nm pr. liter (1590
ccm).

Hvis den tohjulede også skal med så:

Honda CBR1000F 1990 104 Nm ved 8500 omd. eller 104,21 Nm pr. liter (998 ccm)

Med venlig hilsen Kim



Per Beer Hansen (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 02-09-06 16:48

Kim Kristensen wrote:
>>
>> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>>
>>
>> Dak
>> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>>
>>
>>
> Bil Revyen 1990 siger 170 Nm ved 3000 omd. for sådan en fætter som
> din.
>

Min bilrevy '92 siger 171 Nm ved 2500 o/m.
Det er også hvad jeg har set andre steder.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Kim Kristensen (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 02-09-06 18:59


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:4JhKg.77$ih7.23@news.get2net.dk...
> Kim Kristensen wrote:
> >>
> >> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
> >>
> >>
> >> Dak
> >> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
> >>
> >>
> >>
> > Bil Revyen 1990 siger 170 Nm ved 3000 omd. for sådan en fætter som
> > din.
> >
>
> Min bilrevy '92 siger 171 Nm ved 2500 o/m.
> Det er også hvad jeg har set andre steder.
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
>
Ford ændre vel også deres biler engang imellem. Ser jeg på min egen bil to
år senere står der +3 Nm ved +100 omd, nøjagtigt det samme gør der i den
originale brochure.

Med venlig hilsen Kim



Per Beer Hansen (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 03-09-06 11:20

Kim Kristensen wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:4JhKg.77$ih7.23@news.get2net.dk...
>> Kim Kristensen wrote:
>>>>
>>>> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>>>>
>>>>
>>>> Dak
>>>> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>>>>
>>>>
>>>>
>>> Bil Revyen 1990 siger 170 Nm ved 3000 omd. for sådan en fætter som
>>> din.
>>>
>>
>> Min bilrevy '92 siger 171 Nm ved 2500 o/m.
>> Det er også hvad jeg har set andre steder.
>>
>> --
>> Mvh Per
>> www.perbeer.dk - Motorsport
>> Masser af bil videoer
>>
>>
> Ford ændre vel også deres biler engang imellem. Ser jeg på min egen
> bil to år senere står der +3 Nm ved +100 omd, nøjagtigt det samme gør
> der i den originale brochure.

Jeg har ikke bilrevyen '90, men alle mine andre bilblade fra '90, de siger
også 171 Nm ved 2500 o/m.
Jeg har aldrig set den omtalt med de 170/3000 før nu (fra dig).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Kim Kristensen (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 03-09-06 20:18


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:4JhKg.77$ih7.23@news.get2net.dk...
> Kim Kristensen wrote:
> >>
> >> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
> >>
> >>
> >> Dak
> >> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
> >>
> >>
> >>
> > Bil Revyen 1990 siger 170 Nm ved 3000 omd. for sådan en fætter som
> > din.
> >
>
> Min bilrevy '92 siger 171 Nm ved 2500 o/m.
> Det er også hvad jeg har set andre steder.
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
>
90 og 91 skriver det først skrev, 92 og 93 det du skrev. Jeg har ikke kigget
i flere, eller andre steder så jeg ved ikke om det er facts eller fejl.

Med venlig hilsen Kim



Per Beer Hansen (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 04-09-06 16:22

Kim Kristensen wrote:
>>
> 90 og 91 skriver det først skrev, 92 og 93 det du skrev. Jeg har ikke
> kigget i flere, eller andre steder så jeg ved ikke om det er facts
> eller fejl.

Jeg tror det er fejl, da "alle" mine danske/svenske/tyske/engelske blade fra
den tid, skriver 171/2500.
Det er for alle 2,0i DOHC maskinerne med EFI og kat fra 1989 og frem.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Per Beer Hansen (08-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 08-09-06 15:15

Kim Kristensen wrote:
>>>>
>>> Bil Revyen 1990 siger 170 Nm ved 3000 omd. for sådan en fætter som
>>> din.
>>>
>>
>> Min bilrevy '92 siger 171 Nm ved 2500 o/m.
>> Det er også hvad jeg har set andre steder.
>>
>>
> 90 og 91 skriver det først skrev, 92 og 93 det du skrev. Jeg har ikke
> kigget i flere, eller andre steder så jeg ved ikke om det er facts
> eller fejl.

Jeg opdagede så lige i dag, at de 171nm/3000 omd. gælder for karburator
versionen af DOHC'eren.
Måske det er der, de er gået galt "i byen" ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Michael Kirkegaard (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 01-09-06 21:31


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
>
Mazda 626 DiTD 2,0
220 NM. 101 HK

VW Touareg V10 har sgu 750 NM...!



Brian Fisker [8900] (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 01-09-06 21:54

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...

410 nm ved 2650 omdr. (Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10v)

\Mandal


Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 19:10


"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERN_MIGedb.dk> skrev i en meddelelse
news:44f89dde$0$146$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> 410 nm ved 2650 omdr. (Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10v)

Den må være tunet?

Iøvrigt er jeg meget overrasket over, hvor lidt sån een rykker
på motorvejen (over 180 km/t). Står stille ift. min BMW,
hvilket jo knuser mit alfisthjerte

/Mogens
410 Nm v/1.750 omdr - stik lige den
'03 BMW 530d touring



Henrik B. (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-09-06 21:45

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:PZZKg.15274$E02.6061@newsb.telia.net...

> /Mogens
> 410 Nm v/1.750 omdr - stik lige den

Det er så hvad fabrikken siger, men hvad siger et felt?

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Mogens... (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-09-06 05:40

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44fc9030$0$12662$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det er så hvad fabrikken siger, men hvad siger et felt?

I Tyskland er det således, at en vogn kan leveres tilbage og handlen
om nødvendigt ophæves, hvis ikke bilens specs stemmer overens
med opgivelserne. Derfor kan man ofte opleve, at de tyskproduce-
rede biler yder mere end opgivet - VAG er et got eksempel på det.

Jeg har ingen brund til at tro, at min BMW yder mindre end opgivet.
Og da slet ikke, når den fysisk "måles" ift. medtrafikanterne



Henrik B. (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-09-06 06:39

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:hc7Lg.15311$E02.5996@newsb.telia.net...

> Jeg har ingen brund til at tro, at min BMW yder mindre end opgivet.
> Og da slet ikke, når den fysisk "måles" ift. medtrafikanterne

Det kan være svært at vurdere, ud fra fornemmelse, om bilen f.eks. "kun" har
380 Nm ved 1750 rpm og måske 430 Nm ved 2100 rpm. Min havde f.eks. - ab
fabrik - 40 Nm mere end opgivet, dog ved lidt flere rpm.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Per Beer Hansen (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 05-09-06 15:42

Mogens... wrote:
>
> /Mogens
> 410 Nm v/1.750 omdr - stik lige den
>

Så sent som i dag, var jeg da ude og køre i en med Max. moment:
2.100 Nm mellem 1.100 og 1.350 o/min


--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Mogens... (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-09-06 20:41


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:O0gLg.29$JA4.18@news.get2net.dk...

> Så sent som i dag, var jeg da ude og køre i en med Max. moment:
> 2.100 Nm mellem 1.100 og 1.350 o/min

Ja, en lastvogn/bus har den slags kræfter...



Hr. Jensen (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 05-09-06 21:15

Den Tue, 05 Sep 2006 19:41:07 GMT sendte "Mogens..." <no@reply.dk>
følgende røgsignaler:

>
>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
>news:O0gLg.29$JA4.18@news.get2net.dk...
>
>> Så sent som i dag, var jeg da ude og køre i en med Max. moment:
>> 2.100 Nm mellem 1.100 og 1.350 o/min
>
>Ja, en lastvogn/bus har den slags kræfter...

Gad vide hvad en Leopard 2A6 kan præstere...

Jeg mener sådan en turboladet 47,6 liters diesel-V12'er må da kunne
yde en del mere end Tom K.'s Audi R10'er.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

Peter Brandt Jørgens~ (06-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Jørgens~


Dato : 06-09-06 16:38


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:ghmrf2h5b9lu33ffgnpr4t2beo2megantc@4ax.com...
> Den Tue, 05 Sep 2006 19:41:07 GMT sendte "Mogens..." <no@reply.dk>
> følgende røgsignaler:
>
>>
>>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
>>news:O0gLg.29$JA4.18@news.get2net.dk...
>>
>>> Så sent som i dag, var jeg da ude og køre i en med Max. moment:
>>> 2.100 Nm mellem 1.100 og 1.350 o/min
>>
>>Ja, en lastvogn/bus har den slags kræfter...
>
> Gad vide hvad en Leopard 2A6 kan præstere...
>
> Jeg mener sådan en turboladet 47,6 liters diesel-V12'er må da kunne
> yde en del mere end Tom K.'s Audi R10'er.
>
Jeps, der er lidt mere moment i sådan en svend iflg. denne side, faktisk en
hel del: 4.700 Nm: http://forum.fok.nl/topic/403410/3/100

Desuden findes der også en endnu heftigere MT883; 1210 kW (1650 mHp) at 3000
rpm with a maximum torque of 5000 Nm at 2000 rpm.
(http://www.defense-aerospace.com/cgi-bin/client/modele.pl?prod=11617&session=dae.22695828.1157556804.RP7qRMOa9dUAAAjzJKI&modele=jdc_1)

Klippet fra siden http://forum.fok.nl/topic/403410/3/100 (hvor der også er
billeder af bæstet), det er hollandsk, men det går nok alligevel:

Motor is een MTU MB 873
V 12 47,6 L 4 takt voorkamer injectie
twin-turbo en intercooler.

Motor rijdt trouwens ook (tijdelijk) op andere vloeibare brandstof indien
nodig.
(MTU = dochter onderneming van Mercedes)

max vermogen 1500 PK @ 2600 TPM (onbegrenst 3000+ PK)
max koppel 4700 Nm. @ 1600 TPM
copressie 22:1
boring x slag: 170mm x 175mm

Gewicht van de motor compleet met vulling: 6120 kg.
langste lengte: 2141 mm.
Breedste breedte: 1801 mm.
Hoogtste hoogte: 1121 mm
110 liter olie
160 liter koel vloeistof
dynamo levert 20 kW.
Voltage 24 v.

De krachtbron is compleet met motor, transmissie, eindaandrijving en
koelsysteem. Deze kan binnen 30 min. vervangen worden in een Leopard 2.
Ook kan de motor buiten de tank gewoon draaien, indien er brandstof toevoeer
is en bediending.

Verbruik:
Kouwde start,............................... iets van 40 liter Diesel
op de weg, constante snelheid,... 3 liter op 1 km
in zwaar terrein,........................... 8+ liter op 1 km
stationair,.......................................12,5 liter per uur
tank inhoud,....................................+/- 1500 liter Diesel



--
Med venlig hilsen

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)




Hr. Jensen (06-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 06-09-06 21:01

Den Wed, 6 Sep 2006 17:37:30 +0200 sendte "Peter Brandt Jørgensen"
<peter@FJERNESpeterbj.dk> følgende røgsignaler:

>Verbruik:
>Kouwde start,............................... iets van 40 liter Diesel
>op de weg, constante snelheid,... 3 liter op 1 km
>in zwaar terrein,........................... 8+ liter op 1 km
>stationair,.......................................12,5 liter per uur
>tank inhoud,....................................+/- 1500 liter Diesel

Godt at det ikke er min tegnebog, der skal betale dieselen...

Men sådan én kan vel køre på alt hvad der har en vis mængde kJ...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

martin (07-09-2006)
Kommentar
Fra : martin


Dato : 07-09-06 09:09


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
news:n3auf295grskmofnf0gddl22bjpn8d2obi@4ax.com...
> Den Wed, 6 Sep 2006 17:37:30 +0200 sendte "Peter Brandt Jørgensen"
> <peter@FJERNESpeterbj.dk> følgende røgsignaler:
>
>>Verbruik:
>>Kouwde start,............................... iets van 40 liter Diesel
>>op de weg, constante snelheid,... 3 liter op 1 km
>>in zwaar terrein,........................... 8+ liter op 1 km
>>stationair,.......................................12,5 liter per uur
>>tank inhoud,....................................+/- 1500 liter Diesel
>
> Godt at det ikke er min tegnebog, der skal betale dieselen...
>
> Men sådan én kan vel køre på alt hvad der har en vis mængde kJ...
>
> --
> Hr. Jensen.
> Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
> Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
> fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

OK når vi nu er på over drevet :

http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/

Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm ( 7595222,10 NM)

25,480 liter slagvolumen.

så er der vist moment nok...

Martin




Hr. Jensen (07-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 07-09-06 12:54

Den Thu, 07 Sep 2006 08:08:54 GMT sendte "martin" <nej@mail.dk>
følgende røgsignaler:

>http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/
>
>Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
>Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm ( 7595222,10 NM)
>
>25,480 liter slagvolumen.

Det er jo ikke et køretøj, men okay en Leopard 2A6 er jo heller ikke
en bil...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

Ebbe Kristensen (07-09-2006)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 07-09-06 13:15

martin wrote:

> OK når vi nu er på over drevet :
>
> http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/
>
> Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
> Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm ( 7595222,10 NM)

Hmm, når vi nu er kommet herud, så er der faktisk en der er større - og så
er det ovenikøbet dansk design:

http://www.manbw.com/web/engines/TwoStrokeLowSpeedPropMEEngines.asp?model=K108ME-C

For den største model (14K108ME-C) er maximum power 97300 kW = 130481 hp ved
94 o/m

Moment er ikke angivet men tro mig, der er *nok*

Ebbe



martin (08-09-2006)
Kommentar
Fra : martin


Dato : 08-09-06 07:26


"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message
news:45000d3e$0$75028$14726298@news.sunsite.dk...
> martin wrote:
>
>> OK når vi nu er på over drevet :
>>
>> http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/
>>
>> Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
>> Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm ( 7595222,10 NM)
>
> Hmm, når vi nu er kommet herud, så er der faktisk en der er større - og så
> er det ovenikøbet dansk design:
>
> http://www.manbw.com/web/engines/TwoStrokeLowSpeedPropMEEngines.asp?model=K108ME-C
>
> For den største model (14K108ME-C) er maximum power 97300 kW = 130481 hp
> ved 94 o/m
>
> Moment er ikke angivet men tro mig, der er *nok*
>
> Ebbe


hold da bøtte .... den kører med ladetryk på 18 BAR !!!
nåh men.. lidt løs hoved-regning giver 97300KW@94 rpm giver 9884023.83
Nm !!!

Imponerende




Jan Vennike (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 02-09-06 08:04

190 Nm/2200 o/m - med boks omkring 240 Nm/2200 o/m

VW Lupo 1.4 TDi

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)
"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
>
>
> Min er vistnok 174Nm ved 2500 o/m
>
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>
>
>



Claus DN (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Claus DN


Dato : 02-09-06 16:58


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:44f73f8e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
| Er bare lige interesseret i de forskellige bilmodeller...
|

210 vilde NM ved 1900 omd. Føles af meget mere, ikke mindst når den er
nyvasket og poleret

Vh. Claus
2004 Octavia TDi



Leo_Jensen (08-09-2006)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 08-09-06 10:26


>
> hold da bøtte .... den kører med ladetryk på 18 BAR !!!

Næ, mep er altså ikke ladetryk...

http://en.wikipedia.org/wiki/Mean_effective_pressure

Leo


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste