|
| Så er den gal igen... Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 08:15 |
|
Ja så er den gal igen :(
Når der kobles ud kommer der støj fra motorrummet, det lyder som om
en rem kører "forkert" - måske i venstre side af motorrummet - og i
morges pev det som om jeg holdt på en kattehale... Hylene holdt op da
jeg begyndte at køre, larmen fortsatte dog ved udkobling.
Så snart koblingen slippes forsvinder lyden, selv hvis motoren kører
i frigear og tomgang.
Hvad skal jeg kigge efter denne gang ? :(
XPost: dk.fritid.bil, dk.teknik.bil - sæt selv FUT.
| |
Ukendt (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-08-06 08:16 |
|
Hvad skal jeg kigge efter denne gang ? :(
udrykkerlejert ved koblingen... det er mit bud..
Mvh
Morten
| |
Karsten Feddersen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 31-08-06 08:34 |
|
Hej
Henrik Stidsen wrote:
> Hvad skal jeg kigge efter denne gang ? :(
http:\\ www.bilbasen.dk
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 08:46 |
| | |
Ukendt (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-08-06 08:55 |
|
>Helt seriøst så overvejer jeg noget i stil med
> http://www.fdm.dk/public/medlemsfordele/radgivning/Juridisk+r%c3%a5dgivning/juridisk.htm
>Jeg sidder i hvert fald med en følelse af at være blevet snydt af
>forhandleren, at bilen simpelthen ikke lever op til det den blev solgt
>som :(
Hehe, hver gang der går noget galt på en brugt bil, så tuder folk bare løs..
DET ER EN BRUGT TING !!
INGEN kan forudse hvad der går i stykker på biler, en generator kan dø fra
en køretur til en anden uden at der har været nogle varsler, det samme kan
alt muligt andet..
Mvh
Morten
| |
Brian (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 31-08-06 09:08 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Jeg sidder i hvert fald med en følelse af at være blevet snydt af
> forhandleren, at bilen simpelthen ikke lever op til det den blev solgt
> som :(
Blev den solgt som garanteret fejlfri 1 år frem ?
Når du pendler mellem Vejle-Esbjerg hver dag (så hut jeg visker?) bliver de
jo hurtigt lagt nogle kilometer på tælleren.
Når man køber brugt, er det altid lidt af et lotteri... og før du har set
dig om, har du puttet så mange penge i bilen, at det er for dyrt at sælge
den
/Brian
| |
Karsten Feddersen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 31-08-06 15:47 |
|
Hej
Henrik Stidsen wrote:
> Helt seriøst så overvejer jeg noget i stil med
> http://www.fdm.dk/public/medlemsfordele/radgivning/Juridisk+r%c3%a5dgivning/juridisk.htm
Det gjorde jeg i forbindelse med købet af min sidste bil. Med alt det
bøvl jeg havde med min Fiesta, så turde jeg nærmest ikke andet.
> Jeg sidder i hvert fald med en følelse af at være blevet snydt af
> forhandleren, at bilen simpelthen ikke lever op til det den blev solgt
> som :(
Netop samme følelse havde jeg. Havde jeg haft medlemsskabet fra starten,
så ville jeg nok have pudset FDM på dem tidligt i forløbet. Jeg håber
bare at nu hvor jeg har meldt mig ind, at jeg så aldrig for brug for dem
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 17:14 |
|
Karsten Feddersen used his keyboard to write :
>> Jeg sidder i hvert fald med en følelse af at være blevet snydt af
>> forhandleren, at bilen simpelthen ikke lever op til det den blev solgt
>> som :(
> Netop samme følelse havde jeg. Havde jeg haft medlemsskabet fra starten, så
> ville jeg nok have pudset FDM på dem tidligt i forløbet. Jeg håber bare at nu
> hvor jeg har meldt mig ind, at jeg så aldrig for brug for dem
Spørgsmålet er om jeg er for sent på den til at de vil hjælpe med den
aktuelle bil hvis jeg først melder mig ind nu. Har længe overvejet at
skulle have mig meldt ind i både FDM og noget vejhjælp men har brugt så
mange penge på reperationer at der ikke har været råd til det (og det
er lige før det ikke er en overdrivelse...)
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Karsten Feddersen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 31-08-06 20:17 |
|
Hej
Henrik Stidsen wrote:
> Spørgsmålet er om jeg er for sent på den til at de vil hjælpe med den
> aktuelle bil hvis jeg først melder mig ind nu. Har længe overvejet at
> skulle have mig meldt ind i både FDM og noget vejhjælp men har brugt så
> mange penge på reperationer at der ikke har været råd til det (og det er
> lige før det ikke er en overdrivelse...)
Svigerfar havde en meget fejlfyldt Kia og den ville de ikke tage den
fulde hjælp på fordi den ikke var i stalden fra starten af. Af samme
grund meldte han sig ind inden han skaffede sig af med den.
Men ellers er der ikke andet end at ringe. Selvom de ikke vil køre en
eventuel fuld sag, så har du stadig adgang til juridisk hjælp med hensyn
til hvilke rettigheder og muligheder du har.
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 21:13 |
|
on 31-08-2006, Karsten Feddersen supposed :
> Men ellers er der ikke andet end at ringe. Selvom de ikke vil køre en
> eventuel fuld sag, så har du stadig adgang til juridisk hjælp med hensyn til
> hvilke rettigheder og muligheder du har.
Hvis ikke jeg kan få mere så er det også nok - så må jeg skaffe
advokaten et andet sted hvis der er brug for sådan en.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Kent Nielsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 31-08-06 20:38 |
|
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.fc457d683f669d3f.34878@news.hs235.dk...
> Spørgsmålet er om jeg er for sent på den til at de vil hjælpe med den
> aktuelle bil hvis jeg først melder mig ind nu. Har længe overvejet at
> skulle have mig meldt ind i både FDM og noget vejhjælp men har brugt så
> mange penge på reperationer at der ikke har været råd til det (og det er
> lige før det ikke er en overdrivelse...)
Hej Henrik,
Som udgangspunkt skal du være medlem når du foretager handlen for at kunne
få dybere juridisk hjælp.
(Betragt det som en slags forsikring)
Dog ved jeg at teknisk/juridisk afdeling altid er friske på "råd og
vejledning" til medlemmer, der får et problem.
Hvis du vil melde dig ind, så tag ud til et testcenter, der er en
kampagnepris pt. på 395.- for det første års medlemsskab.
(Kun når det tegnes på et testcenter) Så kan du også få en uformel snak med
en testassistent om din bil.
Hvornår har du handlet ?
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 21:14 |
|
Kent Nielsen wrote on 31-08-2006 :
> Hvis du vil melde dig ind, så tag ud til et testcenter, der er en
> kampagnepris pt. på 395.- for det første års medlemsskab.
> (Kun når det tegnes på et testcenter) Så kan du også få en uformel snak med
> en testassistent om din bil.
Det lyder som noget der er værd at gøre, tak for tippet :)
> Hvornår har du handlet ?
Fik bilen 26 januar.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Klaus D. Mikkelsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 31-08-06 08:56 |
|
Henrik Stidsen skriver:
>
> Så snart koblingen slippes forsvinder lyden, selv hvis motoren kører
> i frigear og tomgang.
En kollegas 307'er er lige blevet kureret efter sådan en omgang, det var
noget remhalløj og et leje.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 09:20 |
|
Juel skrev:
> >Helt seriøst så overvejer jeg noget i stil med
> > http://www.fdm.dk/public/medlemsfordele/radgivning/Juridisk+r%c3%a5dgivning/juridisk.htm
> >Jeg sidder i hvert fald med en følelse af at være blevet snydt af
> >forhandleren, at bilen simpelthen ikke lever op til det den blev solgt
> >som :(
> Hehe, hver gang der går noget galt på en brugt bil, så tuder folk bare løs..
Det kan godt være, men det er altså ikke tilfældet her.
> DET ER EN BRUGT TING !!
Ja, det er en brugt ting til over 100.000kr, kun 6 år gammel. Jeg har
brugt snart 7.000kr på et halvt år til reperationer af ting der
pludseligt har fejlet. Peugeot har brugt omkring 10.000kr (et skud) på
garantireperationer.
> INGEN kan forudse hvad der går i stykker på biler, en generator kan dø fra
> en køretur til en anden uden at der har været nogle varsler, det samme kan
> alt muligt andet..
Nej, det er rigtigt - derfor klandrer jeg heller ikke Peugeot for at
min dieselpumpe stod af i fredags, jeg klandrer dem heller ikke for at
min tågelygte blev ramt af en sten eller at mine bremseskiver blev
skæve.
Men jeg er tæt på at hade dem fordi aircondition anlægget var defekt
(kondensor utæt, rustede og ødelagte rør), det aftagelige træk var
rustet fast, fjernbetjeningen af centrallåsen virkede kun periodisk,
bremseklodserne havde mindre end 15.000km tilbage (hvilket jeg ikke
blev oplyst om selvom sælger udemærket viste jeg skulle køre 1000km
om ugen), røret før og efter katalysatoren brændte igennem efter
mindre end 2 måneder og dækkene blev ødelagt fordi bilen ikke var
sporet korrekt (og sandsynligvis ikke var det ved købet heller). Jeg
er ganske overbevist om at bilen ikke har været undersøgt på deres -
iøvrigt udemærkede - værksted før de købte den retur. Jeg tvivler
også på de har lavet andet før jeg fik den end lige den ene
specifikke ting jeg - som ikke er specielt bil-kyndig - påpegede efter
en prøvetur. Mao, de har købt og solgt en bil uden overhovedet at
kigge på den.
Er det hvad DU forventer af en 6 år gammel bil til over 100.000kr ?
| |
Torben Scheel (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 31-08-06 09:31 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Nej, det er rigtigt - derfor klandrer jeg heller ikke Peugeot for at
> min dieselpumpe stod af i fredags, jeg klandrer dem heller ikke for at
> min tågelygte blev ramt af en sten eller at mine bremseskiver blev
> skæve.
>
> Men jeg er tæt på at hade dem fordi aircondition anlægget var defekt
> (kondensor utæt, rustede og ødelagte rør), det aftagelige træk var
> rustet fast, fjernbetjeningen af centrallåsen virkede kun periodisk,
> bremseklodserne havde mindre end 15.000km tilbage (hvilket jeg ikke
> blev oplyst om selvom sælger udemærket viste jeg skulle køre 1000km
> om ugen), røret før og efter katalysatoren brændte igennem efter
> mindre end 2 måneder og dækkene blev ødelagt fordi bilen ikke var
> sporet korrekt (og sandsynligvis ikke var det ved købet heller). Jeg
> er ganske overbevist om at bilen ikke har været undersøgt på deres -
> iøvrigt udemærkede - værksted før de købte den retur. Jeg tvivler
> også på de har lavet andet før jeg fik den end lige den ene
> specifikke ting jeg - som ikke er specielt bil-kyndig - påpegede efter
> en prøvetur. Mao, de har købt og solgt en bil uden overhovedet at
> kigge på den.
>
Det var en farlig masse den fejlede - deraf en del synlige ting. Købte
du den ubeset?
> Er det hvad DU forventer af en 6 år gammel bil til over 100.000kr ?
>
Min ellers så udskældte Rover 620ti klarede skærene langt bedre, selvom
den var 7½ og kostede 110.
--
vh
Torben
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 09:23 |
|
Brian skrev:
> Henrik Stidsen skrev:
> > Jeg sidder i hvert fald med en følelse af at være blevet snydt af
> > forhandleren, at bilen simpelthen ikke lever op til det den blev solgt
> > som :(
> Blev den solgt som garanteret fejlfri 1 år frem ?
Nej, 6 mndr - og det var sælger ikke engang villig til at overholde -
deres 6 mndr garanti galdt pludselig kun fejl der med sikkerhed var til
stede ved salgstidspunktet. MAO, ingen garanti, kun reklamationsret.
> Når du pendler mellem Vejle-Esbjerg hver dag (så hut jeg visker?) bliver de
> jo hurtigt lagt nogle kilometer på tælleren.
Hvilket sælger vidste og alligevel ikke oplyste om de ting hans
værksted burde have opdaget var tæt på at gå i stykker - f.eks.
nedslidte bremseklodser.
> Når man køber brugt, er det altid lidt af et lotteri... og før du har set
> dig om, har du puttet så mange penge i bilen, at det er for dyrt at sælge
> den
Det er for sent...
| |
Ukendt (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-08-06 10:08 |
|
>Hvilket sælger vidste og alligevel ikke oplyste om de ting hans
>værksted burde have opdaget var tæt på at gå i stykker - f.eks.
>nedslidte bremseklodser.
hvis den kunne gå 15000km på de bremser er de jo ikke næsten nedslidt !! det
kunne jeg da køre på i over et år, næsten 2 hehe...
Mvh
Morten
| |
kazz (31-08-2006)
| Kommentar Fra : kazz |
Dato : 31-08-06 16:41 |
|
Henrik Stidsen skrev
"Nej, 6 mndr - og det var sælger ikke engang villig til at overholde -
deres 6 mndr garanti galdt pludselig kun fejl der med sikkerhed var til
stede ved salgstidspunktet. MAO, ingen garanti, kun reklamationsret."
De første 6 md af reklamationsperioden er det SÆLGER som skal bevise at
fejlen IKKE var tilstede på købstidspunktet.
Jeg er ret sikker på at noget sådan ikke er helt nemt at bevise i en evt.
retsag
Kazz
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1157012568.177932.178320@h48g2000cwc.googlegroups.com...
Brian skrev:
> Henrik Stidsen skrev:
> > Jeg sidder i hvert fald med en følelse af at være blevet snydt af
> > forhandleren, at bilen simpelthen ikke lever op til det den blev solgt
> > som :(
> Blev den solgt som garanteret fejlfri 1 år frem ?
Nej, 6 mndr - og det var sælger ikke engang villig til at overholde -
deres 6 mndr garanti galdt pludselig kun fejl der med sikkerhed var til
stede ved salgstidspunktet. MAO, ingen garanti, kun reklamationsret.
> Når du pendler mellem Vejle-Esbjerg hver dag (så hut jeg visker?) bliver
> de
> jo hurtigt lagt nogle kilometer på tælleren.
Hvilket sælger vidste og alligevel ikke oplyste om de ting hans
værksted burde have opdaget var tæt på at gå i stykker - f.eks.
nedslidte bremseklodser.
> Når man køber brugt, er det altid lidt af et lotteri... og før du har set
> dig om, har du puttet så mange penge i bilen, at det er for dyrt at sælge
> den
Det er for sent...
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 17:12 |
|
kazz formulated on torsdag :
> De første 6 md af reklamationsperioden er det SÆLGER som skal bevise at
> fejlen IKKE var tilstede på købstidspunktet.
> Jeg er ret sikker på at noget sådan ikke er helt nemt at bevise i en evt.
> retsag
Hans argument var: opdagede du fejlen da du fik den ? nå ikke, så var
den der nok heller ikke. At betale ved kasse 1.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 31-08-06 17:40 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> Blev den solgt som garanteret fejlfri 1 år frem ?
>
> Nej, 6 mndr - og det var sælger ikke engang villig til at overholde -
> deres 6 mndr garanti galdt pludselig kun fejl der med sikkerhed var
> til stede ved salgstidspunktet. MAO, ingen garanti, kun
> reklamationsret.
Du misforstår - man kan aldrig give en garanti mod fejl.
>> Når du pendler mellem Vejle-Esbjerg hver dag (så hut jeg visker?)
>> bliver de jo hurtigt lagt nogle kilometer på tælleren.
>
> Hvilket sælger vidste og alligevel ikke oplyste om de ting hans
> værksted burde have opdaget var tæt på at gå i stykker - f.eks.
> nedslidte bremseklodser.
Han er sælger - skal han så oplyse at der "kun" er 15.000Km tilbage på
klodserne ?
Hvis det var min butik, ville jeg ikke have sådan en sælger rendende.
Når du nu kører 1000Km om ugen, kan man spørge sig selv om det var en god
idé at købe en brugt bil overhovedet... endda fra en fabrikant, der ikke er
kendt for at lave fejlfrie biler.
Du har haft et uheldigt bilkøb, eller også har du for høje forventninger til
holdbarheden på en 6 år gammel bil, der har været 5 gange rundt om jorden.
/Brian
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 17:51 |
|
Brian brought next idea :
>> Nej, 6 mndr - og det var sælger ikke engang villig til at overholde -
>> deres 6 mndr garanti galdt pludselig kun fejl der med sikkerhed var
>> til stede ved salgstidspunktet. MAO, ingen garanti, kun
>> reklamationsret.
> Du misforstår - man kan aldrig give en garanti mod fejl.
Næ, men man kan give garanti mod at varen er i for dårlig stand til at
klare det den købes til. Sælger var på intet tidspunkt i tvivl om hvad
den skulle bruges til.
>> Hvilket sælger vidste og alligevel ikke oplyste om de ting hans
>> værksted burde have opdaget var tæt på at gå i stykker - f.eks.
>> nedslidte bremseklodser.
> Han er sælger - skal han så oplyse at der "kun" er 15.000Km tilbage på
> klodserne ?
Han burde nok have nedskrevet købsprisen da han købte den af den
tidligere ejere og så fixet dem istedet for at sige at der ud over
service om 20.000km var noget særligt ved den. Jeg spurgte ham direkte
hvad jeg skulle regne med til service og vedligehold af den. 5000 om
året - så jeg regner ikke med flere udgifter resten af i år og hele
næste år...
> Når du nu kører 1000Km om ugen, kan man spørge sig selv om det var en god idé
> at købe en brugt bil overhovedet... endda fra en fabrikant, der ikke er kendt
> for at lave fejlfrie biler.
Hvem laver fejlfrie biler ?
> Du har haft et uheldigt bilkøb, eller også har du for høje forventninger til
> holdbarheden på en 6 år gammel bil, der har været 5 gange rundt om jorden.
Sandsynligvis det første - ellers havde jeg nok rendt sælger på dørene
med småting som f.eks. bremseklodserne.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Martin Johansen [600~ (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 31-08-06 18:04 |
|
In article <mn.fc6b7d68c7b91864.34878@news.hs235.dk>,
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Hvem laver fejlfrie biler ?
Det er der ingen der gør, men PSA er en af dem med langt flest fejl.. og
det ved _alle_.
Det er som et spil i lotteriet..enten får man en som er fejlfri eller
også holder den på værksted hele tiden..
Noget helt andet... de småbeløb du har ofret skal du ikke pive over ..
hehe.. jeg har ofret en faktor 10 på min over samme tid...
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 18:19 |
|
Martin Johansen [6000] explained on 31-08-2006 :
> Noget helt andet... de småbeløb du har ofret skal du ikke pive over ..
Jamen det gør jeg...
> hehe.. jeg har ofret en faktor 10 på min over samme tid...
Det gør det da ikke bedre...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Martin Johansen [600~ (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 31-08-06 18:24 |
|
In article <mn.fc877d684b9e3c21.34878@news.hs235.dk>,
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Det gør det da ikke bedre...
Ikke for mig ihvertfald.. hehe
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Brian (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 31-08-06 18:24 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
> Noget helt andet... de småbeløb du har ofret skal du ikke pive over ..
> hehe.. jeg har ofret en faktor 10 på min over samme tid...
Men det er forhåbentlig ikke kun til reparationer
/Brian
| |
Martin Johansen [600~ (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 31-08-06 18:26 |
|
In article <44f71b02$0$75037$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:
> Martin Johansen [6000] skrev:
>
>
> > Noget helt andet... de småbeløb du har ofret skal du ikke pive over ..
> > hehe.. jeg har ofret en faktor 10 på min over samme tid...
>
> Men det er forhåbentlig ikke kun til reparationer
Nej.. men har da ofret lidt over 40kilo på rep... men jeg er også
krakilsk og havde jeg været ligesom "alle andre" bilister så kunne jeg
nok havde nøjes med at ofre 1/4-del.. men jeg er bare typen for hvem min
bil skal spille 100% hele tiden.
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Brian (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 31-08-06 18:21 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Han burde nok have nedskrevet købsprisen da han købte den af den
> tidligere ejere og så fixet dem istedet for at sige at der ud over
> service om 20.000km var noget særligt ved den. Jeg spurgte ham direkte
> hvad jeg skulle regne med til service og vedligehold af den. 5000 om
> året - så jeg regner ikke med flere udgifter resten af i år og hele
> næste år...
Du lyder helt ærlig en kende naiv... no offence.
> Hvem laver fejlfrie biler ?
Ingen, men du har valgt et mærke med svingende kvalitet. Andre mærke ville
bringe dig tættere på en fejlfri bil - måske
/Brian
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 18:38 |
|
Brian submitted this idea :
>> Han burde nok have nedskrevet købsprisen da han købte den af den
>> tidligere ejere og så fixet dem istedet for at sige at der ud over
>> service om 20.000km var noget særligt ved den. Jeg spurgte ham direkte
>> hvad jeg skulle regne med til service og vedligehold af den. 5000 om
>> året - så jeg regner ikke med flere udgifter resten af i år og hele
>> næste år...
> Du lyder helt ærlig en kende naiv... no offence.
Måske du ikke skal læse det som du gør, måske du ikke skal tro jeg ikke
forventer at bruge flere penge på at reparere dytten, måske du ikke
skal tro jeg er så naiv. Ja, jeg stiller krav til forhandlere, ikke kun
af biler, at det de sælger at er iorden og at de vedkender sig deres
ansvar hvis det ikke er det.
>> Hvem laver fejlfrie biler ?
> Ingen, men du har valgt et mærke med svingende kvalitet. Andre mærke ville
> bringe dig tættere på en fejlfri bil - måske
ja, måske... Man kan få en Ferrari der ikke kan køre, end ikke de laver
perfekte biler...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 31-08-06 18:52 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Måske du ikke skal læse det som du gør, måske du ikke skal tro jeg
> ikke forventer at bruge flere penge på at reparere dytten, måske du
> ikke skal tro jeg er så naiv.
Du plejer heller ikke at virke naiv, men når du fremfører at forhandleren
(af alle) har sagt til dig at du kan regne med 5000 om året for at holde den
kørende, virker det naivt.
> ja, måske... Man kan få en Ferrari der ikke kan køre, end ikke de
> laver perfekte biler...
Som skrevet før, er det et lotteri at købe brugt - det har du så lært på den
hårde måde
/Brian
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 20:13 |
|
Brian explained :
>> Måske du ikke skal læse det som du gør, måske du ikke skal tro jeg
>> ikke forventer at bruge flere penge på at reparere dytten, måske du
>> ikke skal tro jeg er så naiv.
> Du plejer heller ikke at virke naiv, men når du fremfører at forhandleren (af
> alle) har sagt til dig at du kan regne med 5000 om året for at holde den
> kørende, virker det naivt.
Det var det han sagde - og nu har jeg så brugt 7000 på 7 måneder og
står nu overfor endnu en rep der sandsynligvis også nærmer sig mindst
3.000kr. Dvs, UD OVER normale serviceting har jeg snart brugt det
firedobbelte af hvad han sagde jeg skulle regne med...
>> ja, måske... Man kan få en Ferrari der ikke kan køre, end ikke de
>> laver perfekte biler...
> Som skrevet før, er det et lotteri at købe brugt - det har du så lært på den
> hårde måde
Ja det er noget af en nitte jeg har trukket - og det værste (eller
bedste ?) er næsten at jeg vil have det skidt med at sælge den til en
intetanende køber... ...og en køber der ved hvordan bilen er vil jo
ikke give noget der bare ligner det jeg skal have for den :(
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Hans L. Jørgensen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 31-08-06 20:25 |
|
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.fcf87d681b98d529.34878@news.hs235.dk...
>
> Ja det er noget af en nitte jeg har trukket - og det værste (eller bedste
> ?) er næsten at jeg vil have det skidt med at sælge den til en intetanende
> køber... ...og en køber der ved hvordan bilen er vil jo ikke give noget
> der bare ligner det jeg skal have for den :(
>
Uha hvor er det surt Henrik. Jeg føler med dig, at du hænger på sådan en
mandagsbil.
--
MVH Hans
| |
Brian (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 31-08-06 20:32 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Ja det er noget af en nitte jeg har trukket - og det værste (eller
> bedste ?) er næsten at jeg vil have det skidt med at sælge den til en
> intetanende køber... ...og en køber der ved hvordan bilen er vil jo
> ikke give noget der bare ligner det jeg skal have for den :(
Udover det aircon værk, har du så fået skiftet andet end sliddele, eller
andre velkendte Peugeot ting ?
Jeg poster også selv en helvedes masse penge i min Golf (knap 1800,- idag -
en lille regning) men det er altsammen sliddele - så er det til at leve med.
Ellers kan du da prøve at sælge bilen som en "alle sliddele skiftet" model
/Brian
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 21:12 |
|
Brian wrote :
> Udover det aircon værk, har du så fået skiftet andet end sliddele, eller
> andre velkendte Peugeot ting ?
Anhængertrækket og nøglefjernbetjening på Peugeots regning.
På egen regning: katalysator (er det en sliddel ?) og dieselpumpen
(hvis den heller ikke tæller som sliddel.
Jeg fornemmer måske at jeg har overtaget bilen lige som alle delene
begynder at "falde fra hinanden" - det er et trist tidspunkt og absolut
ikke det jeg havde forventet :(
> Ellers kan du da prøve at sælge bilen som en "alle sliddele skiftet" model
Snart kan jeg sælge den som "alle dele skiftet" :(
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Klaus D. Mikkelsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 31-08-06 21:12 |
|
Henrik Stidsen skriver:
>
> På egen regning: katalysator (er det en sliddel ?)
Ja
> og dieselpumpen (hvis den heller ikke tæller som sliddel.
Dybest set er den også en sliddel....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 21:15 |
|
Klaus D. Mikkelsen brought next idea :
>> På egen regning: katalysator (er det en sliddel ?)
> Ja
>> og dieselpumpen (hvis den heller ikke tæller som sliddel.
> Dybest set er den også en sliddel....
Hva er så ikke en sliddel ? Aircondition er jo også noget man slider
på... (skal jo lige være sikker på vi definerer tingene ens, ellers er
det lidt omsonst at snakke om det...)
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Klaus D. Mikkelsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 31-08-06 21:18 |
|
Henrik Stidsen skriver:
>
> Hva er så ikke en sliddel ? Aircondition er jo også noget man slider
> på... (skal jo lige være sikker på vi definerer tingene ens, ellers er
> det lidt omsonst at snakke om det...)
Aircon skal du regne med at genfylde. Ikke reparere på tærede rør.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 21:38 |
|
Klaus D. Mikkelsen submitted this idea :
>> Hva er så ikke en sliddel ? Aircondition er jo også noget man slider
>> på... (skal jo lige være sikker på vi definerer tingene ens, ellers er
>> det lidt omsonst at snakke om det...)
> Aircon skal du regne med at genfylde. Ikke reparere på tærede rør.
Jamen rørerne slider man da også på ligesom man slider på
udstødningsrørene - en stor del af udstødningen er jo blot metalrør der
transporterer udstødningen videre.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-09-06 05:17 |
|
Henrik Stidsen skriver:
>
> Jamen rørerne slider man da også på ligesom man slider på
> udstødningsrørene - en stor del af udstødningen er jo blot metalrør der
> transporterer udstødningen videre.
Som for det første sidder meget udsat, for det andet oplever
kæmpemæssige temepratursvingninger.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Brian (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 31-08-06 21:24 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> og dieselpumpen (hvis den heller ikke tæller som sliddel.
>
> Dybest set er den også en sliddel....
Men normalvis ikke en 150.000Km sliddel, som Landberg mener er normalt for
en HDi... den forstår jeg udemærket man er rigtig træt af.
Cirka lige så træt som jeg var af en vandpumpe, der blev utæt efter blot
42.000Km...
/Brian
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 21:37 |
|
Brian expressed precisely :
>>> og dieselpumpen (hvis den heller ikke tæller som sliddel.
>> Dybest set er den også en sliddel....
> Men normalvis ikke en 150.000Km sliddel, som Landberg mener er normalt for en
> HDi... den forstår jeg udemærket man er rigtig træt af.
Og for nu at gøre det rigtig sjovt (!!) så står der på regningen at de
har skiftet BENZINpumpen - jeg overvejer stadig at skrive en mail til
dem med besked om at jeg nægter at betale for udskiftning af en del der
ikke findes på bilen - om ikke andet så for at se hvordan de reagerer
på det :)
> Cirka lige så træt som jeg var af en vandpumpe, der blev utæt efter blot
> 42.000Km...
Det er også ret tidligt syns jeg.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 01-09-06 17:49 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Og for nu at gøre det rigtig sjovt (!!) så står der på regningen at de
> har skiftet BENZINpumpen - jeg overvejer stadig at skrive en mail til
> dem med besked om at jeg nægter at betale for udskiftning af en del
> der ikke findes på bilen - om ikke andet så for at se hvordan de
> reagerer på det :)
Joo... det er da ikke helt utænkeligt at der er en prisforskel på en diesel
og benzinpumpe - undersøg først, om det er til din fordel
/Brian
| |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 18:14 |
|
Brian submitted this idea :
>> Og for nu at gøre det rigtig sjovt (!!) så står der på regningen at de
>> har skiftet BENZINpumpen - jeg overvejer stadig at skrive en mail til
>> dem med besked om at jeg nægter at betale for udskiftning af en del
>> der ikke findes på bilen - om ikke andet så for at se hvordan de
>> reagerer på det :)
> Joo... det er da ikke helt utænkeligt at der er en prisforskel på en diesel
> og benzinpumpe - undersøg først, om det er til din fordel
Selve pumpen står på regningen som "tanklegeme" - det andet er timeløn,
"udskiftning af benzinpumpe". Så det får jeg nok ikke meget prisforskel
ud af...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 09:25 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> > Så snart koblingen slippes forsvinder lyden, selv hvis motoren kører
> > i frigear og tomgang.
> En kollegas 307'er er lige blevet kureret efter sådan en omgang, det var
> noget remhalløj og et leje.
Har du nogen ide om hvilket prisleje reperationen endte i ?
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 09:36 |
|
Torben Scheel skrev:
> Det var en farlig masse den fejlede - deraf en del synlige ting. Købte
> du den ubeset?
Jeg er ikke mekaniker og jeg fik den ikke testet på et andet værksted
- hvilket jeg fortryder nu. Min bilviden rækker stort set til at
prøvekøre den og se om den kører ordentligt, bremser lige, lyder
"rigtig" og den slags. Ting som f.eks. AC er jo nærmest umuligt at
teste om vinteren hvor kold luft udefra er koldere end det AC'en
laver...
| |
Ukendt (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-08-06 10:06 |
|
> Det var en farlig masse den fejlede - deraf en del synlige ting. Købte
> du den ubeset?
>Jeg er ikke mekaniker og jeg fik den ikke testet på et andet værksted
>- hvilket jeg fortryder nu. Min bilviden rækker stort set til at
>prøvekøre den og se om den kører ordentligt, bremser lige, lyder
>"rigtig" og den slags. Ting som f.eks. AC er jo nærmest umuligt at
>teste om vinteren hvor kold luft udefra er koldere end det AC'en
>laver...
En bil kan blive slået ud at sporing, hvis man kommer lidt hårdt over en
kantsten eller lign..
jeg er egentligt ligeglad med om du har giver 10K eller 300000k, en brugt
bil er en brugt bil.. og 6år er jo også en alder..
De eneste 2 fejl min bil havde som jeg ikke opdagede ved køb var:
1. klimaanlæg var løbet næsten tomt (som dig var det vinter, og svært at
teste)
2. en lille bule i kofangeren, nedenunder (man ser den aldrig)
Ellers blev ALT gået igennem.. at den så nu skal ha nye bærearme, er jo ren
slidtage, og må forventes..
mange af de fejl du nævner kan man jo hurtigt konstatere, hvis du handlede
på et aut værksted kunne du jo også prøve klima i et varmt værksted..
Mvh
Morten **som er træt af folk som brokker sig over deres brugtbil køb, de
kan sq bare se sig for eller betale sig fra at andre kigger den igennem**
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 17:11 |
|
Juel presented the following explanation :
> mange af de fejl du nævner kan man jo hurtigt konstatere, hvis du handlede på
> et aut værksted kunne du jo også prøve klima i et varmt værksted..
Det kan man ganske givet hvis man ved noget om det. Det må også
forventes at en autoriseret forhandler med et stort værksted har kigget
på bilen før den er sat til salg og at småting er ordnet. Alt andet er
da at forsøge at snyde kunden.
Men du har det jo utroligt nemt når du er så sindsygt klog på brugte
biler - måske du skulle slå dig ned som brugtbilskonsulent og tage med
de stakkels motordumme danskere når de skal ud og købe bil.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Ukendt (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-09-06 07:59 |
|
> Men du har det jo utroligt nemt når du er så sindsygt klog på brugte
> biler -
Man bliver klog af erfaringen, har haft over 15biler på 10år, så jeg ved
godt hvad man skal kigge efter´..
> måske du skulle slå dig ned som brugtbilskonsulent og tage med de stakkels
> motordumme danskere når de skal ud og købe bil.
Tjaa det kan folk jo bare betale en mekaniker for.
Mvh
Morten
| |
Christian B. Andrese~ (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 31-08-06 09:46 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Ja så er den gal igen :(
>
> Når der kobles ud kommer der støj fra motorrummet, det lyder som om
> en rem kører "forkert" - måske i venstre side af motorrummet - og i
> morges pev det som om jeg holdt på en kattehale... Hylene holdt op da
> jeg begyndte at køre, larmen fortsatte dog ved udkobling.
> Så snart koblingen slippes forsvinder lyden, selv hvis motoren kører
> i frigear og tomgang.
>
> Hvad skal jeg kigge efter denne gang ? :(
Det kan være remskiven, den fik vi skiftet på vore for 2-3 mdr siden.
De holder ca. 200.000 km.
Kostede omkring 2000-2500 kr hos et aut. værksted.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 09:49 |
|
Christian B. Andresen skrev:
> > Hvad skal jeg kigge efter denne gang ? :(
> Det kan være remskiven, den fik vi skiftet på vore for 2-3 mdr siden.
> De holder ca. 200.000 km.
Ja så nærmer det sig jo, har kørt ca. 176.000...
> Kostede omkring 2000-2500 kr hos et aut. værksted.
Hvor ofte skal man have dytten på værksted før man får mængderabat
? :( :( :(
| |
Klaus D. Mikkelsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 31-08-06 09:53 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 31-08-06 09:53 |
|
Henrik Stidsen skriver:
>
> Har du nogen ide om hvilket prisleje reperationen endte i ?
Pas, jeg kan undersøge det.
Men nu Christian skriver remskive, var det vidst det...jeg undersøger
lige !
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Christian B. Andrese~ (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 31-08-06 10:01 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>
> > > Hvad skal jeg kigge efter denne gang ? :(
>
> > Det kan være remskiven, den fik vi skiftet på vore for 2-3 mdr siden.
> > De holder ca. 200.000 km.
>
> Ja så nærmer det sig jo, har kørt ca. 176.000...
Er dens lyd blevet mere dieselagtig ?
Lyder det som om den skramler fra motoren ?
Remhjulet sidder udenpå det dæksel hvor tandremmen sidder inden i.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 10:08 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Henrik Stidsen skriver:
> > Hvor ofte skal man have dytten på værksted før man får mængderabat
> Kommer vel an på værstedhumoren det givne sted ?
Så tror jeg næsten jeg vil foreslå dem en abonnementsordning næste
gang jeg besøger dem :)
| |
Henrik Stidsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-08-06 10:09 |
|
Christian B. Andresen skrev:
> Henrik Stidsen wrote:
> > Christian B. Andresen skrev:
> > > > Hvad skal jeg kigge efter denne gang ? :(
> > > Det kan være remskiven, den fik vi skiftet på vore for 2-3 mdr siden.
> > > De holder ca. 200.000 km.
> > Ja så nærmer det sig jo, har kørt ca. 176.000...
> Er dens lyd blevet mere dieselagtig ?
Nej det syns jeg ikke
> Lyder det som om den skramler fra motoren ?
Kun når jeg kobler ud, der er ingen mislyde ellers.
> Remhjulet sidder udenpå det dæksel hvor tandremmen sidder inden i.
Det må jeg lige se om jeg kan finde så.
| |
Kent Glerup (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 31-08-06 15:49 |
|
On 31 Aug 2006 02:09:13 -0700, "Henrik Stidsen"
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:
>> Lyder det som om den skramler fra motoren ?
>
>Kun når jeg kobler ud, der er ingen mislyde ellers.
Hvis du kun kan få lyden frem ved at træde koblingen ned, eller ved
bare at trykke let på koblingen, kan det næsten kun være koblingens
udrykkerleje.
Prisniveau for udskiftning aner jeg ikke noget om, men få endelig
skiftet hele koblingen i samme ombæring. Muligvis SKAL koblingen
skiftes sammen med.
/Kent Glerup
| |
Arne Riis (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Arne Riis |
Dato : 31-08-06 16:42 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1157008491.894167.152950@p79g2000cwp.googlegroups.com...
Ja så er den gal igen :(
Når der kobles ud kommer der støj fra motorrummet, det lyder som om
en rem kører "forkert" - måske i venstre side af motorrummet - og i
morges pev det som om jeg holdt på en kattehale... Hylene holdt op da
jeg begyndte at køre, larmen fortsatte dog ved udkobling.
Så snart koblingen slippes forsvinder lyden, selv hvis motoren kører
i frigear og tomgang.
Hvad skal jeg kigge efter denne gang ? :(
XPost: dk.fritid.bil, dk.teknik.bil - sæt selv FUT.
Hej
det kan næsten kun vere en af to ting:
som nævnt udrykkerleje
eller styrelejet i svinghjulet, dette leje er aktivt samtidig med
udrykkerlejet
Arne
| |
Christian B. Andrese~ (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 01-09-06 07:51 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
> > Henrik Stidsen wrote:
> > > Christian B. Andresen skrev:
> > > > > Hvad skal jeg kigge efter denne gang ? :(
> > > > Det kan være remskiven, den fik vi skiftet på vore for 2-3 mdr siden.
> > > > De holder ca. 200.000 km.
> > > Ja så nærmer det sig jo, har kørt ca. 176.000...
>
> > Er dens lyd blevet mere dieselagtig ?
>
> Nej det syns jeg ikke
>
> > Lyder det som om den skramler fra motoren ?
>
> Kun når jeg kobler ud, der er ingen mislyde ellers.
>
> > Remhjulet sidder udenpå det dæksel hvor tandremmen sidder inden i.
>
> Det må jeg lige se om jeg kan finde så.
Det lyder ikke som om det er remhjulet.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 08:18 |
|
Juel skrev:
> > Men du har det jo utroligt nemt når du er så sindsygt klog på brugte
> > biler -
> Man bliver klog af erfaringen, har haft over 15biler på 10år, så jeg ved
> godt hvad man skal kigge efter´..
Og jeg står med min første bil - kan du se hvor forskellen er ?
> > måske du skulle slå dig ned som brugtbilskonsulent og tage med de stakkels
> > motordumme danskere når de skal ud og købe bil.
> Tjaa det kan folk jo bare betale en mekaniker for.
Helt sikkert - og det sker også næste gang...
| |
Ukendt (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-09-06 08:28 |
|
>> Man bliver klog af erfaringen, har haft over 15biler på 10år, så jeg ved
>> godt hvad man skal kigge efter´..
>Og jeg står med min første bil - kan du se hvor forskellen er ?
Ja bestemt, men forstår ikke forfor du ikke har taget en mekker eller en bil
ven i hånden og så taget ud og kigge.. ham du køber den af er en sælger som
er interesseret i salg og er jo IKKE på din side..
Du går vel heller ikke ned i fona og spørger hvad det bedste tv er? de er
sælgere, og vil sælge dig det de tjener mest på (og så fatter de btw intet
om det som regel..
Lige meget hvad man skal købe så skal man undersøge markedet, og sætte sig
ind i hvad man køber og hvad fordele/ulemper der er ved de forskellige
modeller..
>> > måske du skulle slå dig ned som brugtbilskonsulent og tage med de
>> > stakkels
>> > motordumme danskere når de skal ud og købe bil.
>> Tjaa det kan folk jo bare betale en mekaniker for.
>Helt sikkert - og det sker også næste gang...
God ide
Mvh
Morten
| |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 08:22 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Henrik Stidsen skriver:
> > Jamen rørerne slider man da også på ligesom man slider på
> > udstødningsrørene - en stor del af udstødningen er jo blot metalrør der
> > transporterer udstødningen videre.
> Som for det første sidder meget udsat, for det andet oplever
> kæmpemæssige temepratursvingninger.
At den sidder udsat gør det vel ikke til en sliddel - for så er
sidespejlene også en sliddel i nogen områder...
| |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 08:25 |
|
Christian B. Andresen skrev:
> Det lyder ikke som om det er remhjulet.
Ok, så er det jo nok koblingen :(
| |
Christian B. Andrese~ (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 01-09-06 08:46 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>
> > Det lyder ikke som om det er remhjulet.
>
> Ok, så er det jo nok koblingen :(
Se det fra den lyse side, du skal sikkert ikke skifte kobling i den bil
mere, med mindre du kommer til at køre mange kilometre.
--
Christian
Peugoet 306 HDi 2.0 stc.
MSN: spørg...
| |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 09:45 |
|
Juel skrev:
> Du går vel heller ikke ned i fona og spørger hvad det bedste tv er? de er
> sælgere, og vil sælge dig det de tjener mest på (og så fatter de btw intet
> om det som regel..
Jo det gør jeg fordi jeg ikke er helt uvidende om sådan noget og
derfor nemmere kan gennemskue salgs-bullshit. En god sælger vil
fortælle dig hvad det bedste er i forhold til dine behov så du får
det du har brug for - så kommer du igen næste gang du skal handle. En
dårlig sælger er ligeglad med foretningens ry, han skal bare af med
en dyr vare uanset om det er det modsatte af hvad køberen har brug
for. Peugeot har opnået en ting ved at sælge en dårlig bil: jeg
køber ikke bil der igen og hvis folk spørger anbefaler jeg dem ikke.
Havde de nu gjort det ordentligt så havde jeg anbefalet dem til andre.
> Lige meget hvad man skal købe så skal man undersøge markedet, og sætte sig
> ind i hvad man køber og hvad fordele/ulemper der er ved de forskellige
> modeller..
Og uanset hvor meget jeg havde undersøgt om modellen kunne det ikke
have fortalt mig at den ville gå så meget i stykker... For jeg
undersøgte faktisk hvilke problemer der var kendte ved den model - og
det er ikke de ting der er problemer med.
| |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 09:47 |
|
Christian B. Andresen skrev:
> > Ok, så er det jo nok koblingen :(
> Se det fra den lyse side, du skal sikkert ikke skifte kobling i den bil
> mere, med mindre du kommer til at køre mange kilometre.
Med >50.000km om året så tæller det vist som "mange kilometre" -
meeen, jeg er ikke sikker på jeg gider blive ved at pendle så langt,
det tager for lang tid.
| |
Christian B. Andrese~ (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 01-09-06 11:11 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
> > > Ok, så er det jo nok koblingen :(
>
> > Se det fra den lyse side, du skal sikkert ikke skifte kobling i den bil
> > mere, med mindre du kommer til at køre mange kilometre.
>
> Med >50.000km om året så tæller det vist som "mange kilometre" -
> meeen, jeg er ikke sikker på jeg gider blive ved at pendle så langt,
> det tager for lang tid.
Jeg kører også +40.000 km om året, og det er i en bil magen til din.
Den kører til gengæld godt, og der har ikke været andet end
sliddele.
Der var lidt i starten, A/C, en blæsermotor og bremseklodserne bagpå,
men det fik vi ordnet.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 11:48 |
|
Christian B. Andresen skrev:
> > Med >50.000km om året så tæller det vist som "mange kilometre" -
> > meeen, jeg er ikke sikker på jeg gider blive ved at pendle så langt,
> > det tager for lang tid.
> Jeg kører også +40.000 km om året, og det er i en bil magen til din.
> Den kører til gengæld godt, og der har ikke været andet end
> sliddele.
Hvor gammel er den ?
Min kører sådan set også godt, der er ingen problemer med selve
motoren - det er alt det udenom der er problemer med :/
| |
Christian B. Andrese~ (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 01-09-06 12:06 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
> > > Med >50.000km om året så tæller det vist som "mange kilometre" -
> > > meeen, jeg er ikke sikker på jeg gider blive ved at pendle så langt,
> > > det tager for lang tid.
>
> > Jeg kører også +40.000 km om året, og det er i en bil magen til din.
> > Den kører til gengæld godt, og der har ikke været andet end
> > sliddele.
>
> Hvor gammel er den ?
Den er fra 11/2001.
Vi har haft den i 2 år til december og har kørt omkring 60.000 km i
den nu.
Den har kørt 218.000 km nu, og kører i snit 17,5 km/l med 80 %
motorvej med 120-130 km/t.
> Min kører sådan set også godt, der er ingen problemer med selve
> motoren - det er alt det udenom der er problemer med :/
Jeg kan da godt finde nogle småting, men det er virkelig småting i
forhold til den Xsara vi havde før.
Hvis det er ønskeligt kan vi fortsætte på enten mail eller MSN, vi
har måske forskellige råd til hinnanden.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 12:53 |
|
> Hvis det er ønskeligt kan vi fortsætte på enten mail eller MSN, vi
> har måske forskellige råd til hinnanden.
Jeg har smidt en mail til dig - men det har du nok opdaget :)
| |
Christian B. Andrese~ (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 01-09-06 12:55 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> > Hvis det er ønskeligt kan vi fortsætte på enten mail eller MSN, vi
> > har måske forskellige råd til hinnanden.
>
> Jeg har smidt en mail til dig - men det har du nok opdaget :)
Nææ, men det er nok til tiscali adressen, den bruger jeg ikke mere.
Men jeg kan godt læse den.
Jeg skriver tilbage fra den adresse som jeg bruger nu.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 13:07 |
|
Christian B. Andresen skrev:
> Jeg skriver tilbage fra den adresse som jeg bruger nu.
Ellers virker min afsenderadresse på usenetindlæg udemærket.
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-09-06 15:17 |
| | |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 17:13 |
|
Klaus D. Mikkelsen formulated the question :
>> At den sidder udsat gør det vel ikke til en sliddel
>
> Det er med til at forkorte levetiden.
Korrekt, men så er et sidespejl også en sliddel for det sidder også
udsat.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 01-09-06 17:48 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Korrekt, men så er et sidespejl også en sliddel for det sidder også
> udsat.
Nææ, det er jo ganske passivt - den laver ikke andet end at sidde der.
Desuden giver det efter, hvis du knalder en cyklist med det - så er det bare
at sætte det fast igen, til den næste cykeltosse
/Brian
| |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 18:13 |
|
Brian was thinking very hard :
>> Korrekt, men så er et sidespejl også en sliddel for det sidder også
>> udsat.
> Nææ, det er jo ganske passivt - den laver ikke andet end at sidde der.
Jamen det sidder stadig udsat :) Og ret beset så laver katalysatorRØRET
heller ikke andet end bare at sidde der.
> Desuden giver det efter, hvis du knalder en cyklist med det - så er det bare
> at sætte det fast igen, til den næste cykeltosse
Ja hvis det slaget kommet forfra - hvis bilen er parkeret og en idiot
rammer det bagfra så giver det svjv ikke efter.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 01-09-06 19:08 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Jamen det sidder stadig udsat :) Og ret beset så laver
> katalysatorRØRET heller ikke andet end bare at sidde der.
Der passerer gasser igennem - det gør der ikke i spejlet.
> Ja hvis det slaget kommet forfra - hvis bilen er parkeret og en idiot
> rammer det bagfra så giver det svjv ikke efter.
Nææ, men hvor tit sker det ?
/Brian
| |
Henrik Stidsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-09-06 23:30 |
|
Brian explained on 01-09-2006 :
>> Jamen det sidder stadig udsat :) Og ret beset så laver
>> katalysatorRØRET heller ikke andet end bare at sidde der.
> Der passerer gasser igennem - det gør der ikke i spejlet.
Til gengæld flyver der ind i mellem sten forbi sidespejlet, der kører
biler og cyklister forbi...
>> Ja hvis det slaget kommet forfra - hvis bilen er parkeret og en idiot
>> rammer det bagfra så giver det svjv ikke efter.
> Nææ, men hvor tit sker det ?
Det ved jeg ikke, hvor tit rammer katalysatoren imod noget ?
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 03-09-06 12:37 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> Der passerer gasser igennem - det gør der ikke i spejlet.
>
> Til gengæld flyver der ind i mellem sten forbi sidespejlet, der kører
> biler og cyklister forbi...
Er du gået i Rasmus Modsat mode, eller hva ?
Du kan da ikke sammenlinge en konstant påvirkning, med noget der sker
indimellem.
>>> Ja hvis det slaget kommet forfra - hvis bilen er parkeret og en
>>> idiot rammer det bagfra så giver det svjv ikke efter.
>
>> Nææ, men hvor tit sker det ?
>
> Det ved jeg ikke, hvor tit rammer katalysatoren imod noget ?
Det sker vel heller aldrig...
/Brian
| |
Henrik Stidsen (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 03-09-06 12:55 |
|
Brian explained :
> Du kan da ikke sammenlinge en konstant påvirkning, med noget der sker
> indimellem.
Og du kan heller ikke kalde det en sliddel fordi den sidder udsat...
>>>> Ja hvis det slaget kommet forfra - hvis bilen er parkeret og en
>>>> idiot rammer det bagfra så giver det svjv ikke efter.
>>> Nææ, men hvor tit sker det ?
>> Det ved jeg ikke, hvor tit rammer katalysatoren imod noget ?
> Det sker vel heller aldrig...
Godt så, skal vi blive enige om at udsat placering IKKE gør en del til
en sliddel ?
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 03-09-06 15:04 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> Du kan da ikke sammenlinge en konstant påvirkning, med noget der sker
>> indimellem.
>
> Og du kan heller ikke kalde det en sliddel fordi den sidder udsat...
Kalde hvad for en sliddel ? Jeg har ikke kaldt et sidespejl for en sliddel,
det var dig der begyndte at filosofere...
At sige et aktivt rør ikke er en sliddel, er ude i hampen, IMO.
> Godt så, skal vi blive enige om at udsat placering IKKE gør en del til
> en sliddel ?
Njaa... når det sidder under de forhold som udstødningssystemet gør,
forlænger det ihvertfald ikke levetiden.
/Brian
| |
Henrik Stidsen (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 03-09-06 15:19 |
|
on 03-09-2006, Brian supposed :
> At sige et aktivt rør ikke er en sliddel, er ude i hampen, IMO.
Det sagde jeg heller ikke - jeg sagde det ikke var en sliddel FORDI det
sidder udsat.
>> Godt så, skal vi blive enige om at udsat placering IKKE gør en del til
>> en sliddel ?
> Njaa... når det sidder under de forhold som udstødningssystemet gør,
> forlænger det ihvertfald ikke levetiden.
Tjaa, med mindre man er så uheldig at køre over noget der rammer imod
det kan jeg ikke se det sidder mere udsat end så mange andre ting.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Martin Johansen [600~ (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 03-09-06 13:09 |
|
In article <44fabe42$0$75028$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:
> Er du gået i Rasmus Modsat mode, eller hva ?
Hva.. er jeg blevet opgraderet uden at have lagt mærke til det??
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Brian (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 03-09-06 15:07 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
>> Er du gået i Rasmus Modsat mode, eller hva ?
>
> Hva.. er jeg blevet opgraderet uden at have lagt mærke til det??
Nope, du har tabt terræn til Henrik - så det er vel nærmest en degradering
Jeg ved heller ikke hvad der er højere end en Rasmus Modsat, men den post
sidder Finn Guldmann uhyggelig tungt på... måske det bare skal hedde en Finn
Guldmann
/Brian
| |
Martin Johansen [600~ (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 03-09-06 15:13 |
|
In article <44fae178$0$75029$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:
> Nope, du har tabt terræn til Henrik - så det er vel nærmest en degradering
>
Sejt :)
> Jeg ved heller ikke hvad der er højere end en Rasmus Modsat, men den post
> sidder Finn Guldmann uhyggelig tungt på... måske det bare skal hedde en Finn
> Guldmann
Meget må du kalde mig, men.... nej... puha... lol
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Klaus D. Mikkelsen (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 03-09-06 12:43 |
| | |
Henrik Stidsen (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 03-09-06 12:54 |
|
Klaus D. Mikkelsen pretended :
>> Korrekt, men så er et sidespejl også en sliddel for det sidder også
>> udsat.
> Er en forskærm ?
Hvis det er nok at den sidder udsat for at den er en sliddel så er det
meste af bilen sliddele...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Klaus D. Mikkelsen (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 03-09-06 15:05 |
| | |
Henrik Stidsen (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 03-09-06 15:19 |
|
Klaus D. Mikkelsen used his keyboard to write :
>> Hvis det er nok at den sidder udsat for at den er en sliddel så er det
>> meste af bilen sliddele...
> Det er ikke nok.
Godt, jamen så spildte vi 30 indlæg på at blive enige om det ;)
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
|
|