Ny bil :-)
Fra : Bjørn

Dato : 31-08-06 00:26

Halløjsa NG!

Så er der landet et nyt vogntøj til undertegnede Valget faldt denne gang
efter mange overvejelser på en Opel Vectra igen... denne gang en faceliftet
B'er fra 1999. Naturligvis med V6 motor - mindre kan vel ikke gøre det

Mine overvejelser med henblik på køb af bil var mange... Jeg har haft en
Vectra A 2.5 V6 m. ~195hk siden januar 2004 - på de 32 måneder jeg havde den
nåede jeg at tilbagelægge 85.000km... Pragtfuldt vogntøj. Lysten til at
prøve noget nyere meldte sig, ikke fordi jeg var utilfreds med performance
på den gamle sorte - men bare for at prøve noget nyt. Jeg går fra starten af
ikke efter noget der er hurtigere end det jeg har, men det er en del af
planen at det måske skal ende således.

Mine idéer var:
1. Købe noget hurtigere og nyere
2. Købe noget mere "økonomisk", herunder evt. diesel.
3. Tune Vectraen, og få den kosmetisk til at se pissegodt ud.

Jeg prøvekøre nyere diesler, bl.a. Altea FR - meeeeen efter et par forsøg
blev jeg hurtigt enig med mig selv om at diesel, nej tak. Herefter går
jagten ind på noget der kan være en 100hk 1.6... Dette prøver jeg også, men
kan ikke helt komme overens med manglende overhalingsmuligheder.... Jeg får
kigget på kontoudtoget og så går jagten ind på noget spændende... Jeg vil
gerne have noget nyt, men kriteriet for at handle er at min egen Vectra
forsvinder først... Jeg sætter hende til salg; og efter kun 3 dage på
markedet, står jeg med en kuvert med en pæn slat pengesedler i.

Jeg leder så efter en Astra G 2.0 16v sport - evt en 2.2, og muligvis i
coupé... velvidende at jeg ville have performance så de 136/147hk er ikke
nok.... Der skal kastes 20-25.000kr under hjelmen... Efter et par ugers
søgen, blev jeg enig med mig selv om, at det måtte blive 6-bener igen, før
nævnte biler kunne ikke fåes til hvad jeg mener er rimelig pris...

Her når vi så det punkt, at en bekendt sætter hans Vectra B til salg...
prisen er fair, motoren er tunet en anelse, og bilen er skide flot! Den blev
sat til salg 14 dage før jeg fik solgt min egen, og en dag, da han ringede
og spurgte til om jeg ikke skulle have hans, fandt jeg så ud af at prisen på
hans var sænket med et 5-cifret beløb... Herefter gik det stærkt, jeg
spurgte efter den rette pris - og overførte i torsdags pengene til hans
konto... I søndags var jeg så i sønderjylland og hente mit nye legetøj.
Normalt er en VB V6 ikke hurtigere end en VA V6 som jeg havde før.. Men det
kan mange tusinde kroner råde bod på - kraft helvede den kører godt... Og så
har den aircon - luksusproblemer En Sport-model er ikke den der har det
meste udstyr, men det må jeg så undvære, pga motorens effekt her.

Såååå, nu har jeg noget nyt legetøj jeg håber kan holde et par år
- skal jeg efterfølgende have noget hurtigere, så bliver det dælme dyrt :(

Jeg har målt 80-160 på den - men vil ikke nævne tiden, folk tror sq nok ikke
på mig alligevel

Til yderligere info, så blev VA'en solgt, efter 32mdr og 85tkm, for 17tkr
mindre end jeg gav for den "i sin tid".

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : BJ

Dato : 31-08-06 00:31

"Bjørn" <bjorn@opelpower.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Tillykke med "dyret" Bjørn.

God vind, fart samt benzinøkonomi..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jesper

Dato : 31-08-06 01:05

Bjørn wrote:
> [...]
> B'er fra 1999. Naturligvis med V6 motor - mindre kan vel ikke gøre det

Tillykke med det! Det synes jeg ikke, vi har hørt noget om på OpelPower?
Jeg kan jo så kun gætte på, hvem du har købt den af

--
Mvh. Jesper

Fra : Bjørn

Dato : 31-08-06 10:31

"Jesper" <JesperM_remove_@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med det! Det synes jeg ikke, vi har hørt noget om på OpelPower?

Næh De kan jo selv få lov til at kigge når jeg kører til træf i den her
i weekenden

> Jeg kan jo så kun gætte på, hvem du har købt den af

"Målet" var vist så oplagt, at der ingen grund er til at gætte ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-08-06 06:15

Bjørn wrote:
> Jeg har målt 80-160 på den - men vil ikke nævne tiden, folk tror sq
> nok ikke på mig alligevel

Jo - sig du bare 15,45 sek...

> Til yderligere info, så blev VA'en solgt, efter 32mdr og 85tkm, for
> 17tkr mindre end jeg gav for den "i sin tid".

Ikke helt dårligt...
Dog 20.000 kr. for meget for mig...

Fra : Bjørn

Dato : 31-08-06 10:39

meddelelse news:44f67042$0$75039$14726298@news.sunsite.dk...

> Jo - sig du bare 15,45 sek...

Jeg er en anelse hurtigere end 15,45
--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Brian Sørup

Dato : 31-08-06 15:34

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:44f67042$0$75039$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg er en anelse hurtigere end 15,45

Hmmm - 15,41 ?

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-08-06 06:21

Bjørn skrev:

> Og så har den
> aircon - luksusproblemer

Velkommen i klubben

- og tillykke med at du fik din egen skudt af
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-08-06 06:33

"Bjørn" skriver:

> Jeg har målt 80-160 på den - men vil ikke nævne tiden, folk tror sq nok ikke
> på mig alligevel

Under 16 ?
En Ford "Fuckus" 1,6TDCI er 33 sekunder om operationen

> Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Tilykke med den ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-06 07:15

> Under 16 ?
> En Ford "Fuckus" 1,6TDCI er 33 sekunder om operationen

*ROFL* Klaus, du skulle ikke lave målingen op ad bakke, i modvind, i femte
gear! )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-08-06 08:55

"Henrik B." skriver:

> *ROFL* Klaus, du skulle ikke lave målingen op ad bakke, i modvind, i femte
> gear! )

Det gjorde jeg heller ikke

Fladt langt stykke (afspærret bane selvfølgelig , næsten ingen vind
og en måling hver vej. 33,3 og 33,6 sekunder (+/- min rektionsevne),
selvfølgelig i 5 gear.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 31-08-06 09:30

[snip]

> Det gjorde jeg heller ikke
>
> Fladt langt stykke (afspærret bane selvfølgelig , næsten ingen vind
> og en måling hver vej. 33,3 og 33,6 sekunder (+/- min rektionsevne),
> selvfølgelig i 5 gear.

Den bil er sgu' da defekt! Det svarer jo næsten til min Colt 1.3 med 69 HK.
Og det selvom den topper ved ca. 170

Så vidt jeg ved er det samme motor der ligger i en Picasso 1.6 HDi - 110 HK
/ 240 Nm (med overboost), og dén tager ikke 33 sekunder om jobbet (har dog
ikke målt det, men gætter på 20-22 sekunder).

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-08-06 09:45

"Michael Jørgensen" skriver:

> Den bil er sgu' da defekt! Det svarer jo næsten til min Colt 1.3 med 69 HK.
> Og det selvom den topper ved ca. 170

Hey 2 målinger på samme dag.

80-100 fra sømmet rammer bunden, til den når 100 = 8 skeunder

> Så vidt jeg ved er det samme motor der ligger i en Picasso 1.6 HDi - 110 HK
> / 240 Nm (med overboost), og dén tager ikke 33 sekunder om jobbet (har dog
> ikke målt det, men gætter på 20-22 sekunder).

Prøv at mål...

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 31-08-06 10:31

[snip]
> Hey 2 målinger på samme dag.
>
> 80-100 fra sømmet rammer bunden, til den når 100 = 8 skeunder

Yikes! Det kan man da ikke leve med...

Hvad har du i bagagerummet? 1 m3 sand??

HK

> Prøv at mål...

Ville jeg gerne. Desværre har jeg ikke lige adgang til den bil for tiden,
men jeg er 98% sikker på at den ikke bruger 8 sekunder fra 80-100...

Har du løsnet håndbremsen?

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-08-06 11:05

"Michael Jørgensen" skriver:

> Hvad har du i bagagerummet? 1 m3 sand??

Den er tilnærmelsesvis tom. Lidt værktøj og nogle reservedel (det er en
gulpladebil).

> Har du løsnet håndbremsen?

Jeps

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 31-08-06 11:29

[snip]

> Den er tilnærmelsesvis tom. Lidt værktøj og nogle reservedel (det er en
> gulpladebil).

> Jeps

Var der ikke nogen med lignende biler der var med i Jan W's 80-160 målinger
for nogen tid siden?

Der må simpelthen være noget galt...

Mvh
Michael

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-06 22:05

> selvfølgelig i 5 gear.

*Tsk tsk* Målingen skal ske "gennem gearene" - IKKE i femte. )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-06 05:16

"Henrik B." skriver:

> *Tsk tsk* Målingen skal ske "gennem gearene" - IKKE i femte. )

Var en af målingerne ikke netop i højeste gear ?

Fra : Henrik B.

Dato : 01-09-06 06:53

"Klaus D. Mikkelsen" <moppe@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik B." skriver:

> Var en af målingerne ikke netop i højeste gear ?

Ikke i den 80-160 Km/t tråd, som Jan W lavede.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 31-08-06 07:14

"Bjørn" <bjorn@opelpower.danmark> wrote in message
> Halløjsa NG!
>
> Så er der landet et nyt vogntøj til undertegnede Valget faldt denne
gang

Tillykke med det

> efter mange overvejelser på en Opel Vectra igen... denne gang en
faceliftet
> B'er fra 1999. Naturligvis med V6 motor - mindre kan vel ikke gøre det

Nej ikke når det nu SKAL være en morfarbil (Opel

[snip]
> Jeg har målt 80-160 på den - men vil ikke nævne tiden, folk tror sq nok
ikke
> på mig alligevel

Morfar

Mvh
Michael

Fra : Brian

Dato : 31-08-06 09:57

Bjørn skrev:

> [...]
> denne gang efter mange overvejelser på en Opel Vectra igen... denne
> gang en faceliftet B'er fra 1999. Naturligvis med V6 motor - mindre

Tillykke med dyret

Betyder det, at jeg ikke skal holde min dieselkværn tilbage længere, men
godt kan sælge den til anden side ?

/Brian

Fra : Bjørn

Dato : 31-08-06 10:45

> Tillykke med dyret
>
> Betyder det, at jeg ikke skal holde min dieselkværn tilbage længere, men
> godt kan sælge den til anden side ?

*spark i kuglerne*

Ja, gør du bare det

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Bjørn

Dato : 04-09-06 14:43

Til interesserede, er der uploadet et par billeder her:
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : BJ

Dato : 04-09-06 14:48

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Til interesserede, er der uploadet et par billeder her:
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1

Nydelig, virkelig nydelig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bjørn

Dato : 04-09-06 14:53

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nydelig, virkelig nydelig..

Takker :D

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 17:51

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> Til interesserede, er der uploadet et par billeder her:
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1

Tillykke

Ser ud til at du har foretaget et fornuftigt bilvalg med en ordentlig
motorisering

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-09-06 20:18

Tom wrote:
> [...]

Det vækker jo helt minder... .-)

> Ser ud til at du har foretaget et fornuftigt bilvalg med en ordentlig
> motorisering

Jep.

Lær af det...

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 21:03

meddelelse news:44fc7bce$0$75039$14726298@news.sunsite.dk...

> Jep.
>
> Lær af det...

Jeg har da også lige ejet et køretøj i denne kaliber

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-09-06 21:10

Tom wrote:

> Jeg har da også lige ejet et køretøj i denne kaliber

Ja, den var HOT...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 04-09-06 21:22

meddelelse news:44fc8830$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, den var HOT...

Uha ja, den glemmer man ikke :)

Nej du, skal det være turboladet Ford, så er det Cossie der gælder :)

--
-M
'06 BMW 325Ci E92

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 21:32

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Uha ja, den glemmer man ikke :)
>
> Nej du, skal det være turboladet Ford, så er det Cossie der gælder :)

hehe den har jo kun det samme antal heste som en st200 og koster stadig det
samme som en st

--
Tom

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 06-09-06 18:08

> hehe den har jo kun det samme antal heste som en st200 og koster stadig
> det samme som en st

Tjaa, men vejer noget mindre, og har en noget anderledes levering af
hestene. :)

-M
'06 BMW 325Ci E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Bjørn

Dato : 05-09-06 08:09

meddelelse news:44fc7bce$0$75039$14726298@news.sunsite.dk...

> Det vækker jo helt minder... .-)

Svjh var det en 2.0 16v du havde?

> Jep.
>
> Lær af det...

Onde mand

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-09-06 17:54

Bjørn wrote:
> Svjh var det en 2.0 16v du havde?

Jep.

> Onde mand

Jep.

Fra : Bjørn

Dato : 05-09-06 08:08

> "Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tillykke
>
> Ser ud til at du har foretaget et fornuftigt bilvalg med en ordentlig
> motorisering

Takker!

--
Mvh Bjørn :)