Mobiltelefon købt i Polen
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-06-01 10:12

Hejsa,

en af min fars kammerater har købt en Panasonic mobiltelefon i Polen.
Den er købt som ikke låst med et polsk taletidskort,
men den virker ikke når han sætter sit eget danske simkort i, den virker
fint med det polske.

Kender nogen til dette?
Han vil jo gerne kunne tage telefonen med hjem og bruge.

Hjælp ønskes.

Mvh.
Mikael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-06-01 10:13

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

>Kender nogen til dette?

Ja, så *er* den åbenbart låst. Det er set før, at nogle forhandlere
ikke aner hvad de snakker om. Hvis han stadig er i Polen skal han da
gå ned og vise forhandleren problemet.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-06-01 10:28

> Ja, så *er* den åbenbart låst. Det er set før, at nogle forhandlere
> ikke aner hvad de snakker om. Hvis han stadig er i Polen skal han da
> gå ned og vise forhandleren problemet.

Det har jeg fortalt ham

Mange tak for svaret ellers.

Mvh.
Mikael

Fra : Claus Christiansen

Dato : 21-06-01 10:59

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Det har jeg fortalt ham

Det skal måske lige nævnes, at det danske SIM han forsøger at anvende ikke
må være en taletids-ting - da disse, fra nogle selskaber (hvis ikke alle),
ikke virker i udlandet.

Claus

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-06-01 11:59

> Det skal måske lige nævnes, at det danske SIM han forsøger at anvende ikke
> må være en taletids-ting - da disse, fra nogle selskaber (hvis ikke alle),
> ikke virker i udlandet.

Ja, det er jeg klar over.
Ellers mange tak.

Mvh.
Mikael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-06-01 12:20

Claus Christiansen skrev:

>Det skal måske lige nævnes, at det danske SIM han forsøger at anvende ikke
>må være en taletids-ting - da disse, fra nogle selskaber (hvis ikke alle),
>ikke virker i udlandet.

Korrekt, men man skal jo stadig kunne 'komme ind i' telefonen. Hvis
telefonen brokker sig og siger den er låst, så er den låst - hvis den
siger den ikke kan finde netværk - så er man 'inde'.

venligst,
Lasse Hedegaard