Leder efter dielsel-dunke.....
Fra : Kent

Dato : 28-08-06 15:56

Hej

Om ca. en 3 ugers tid skulle vores spritnye Fabia Combi 1,9 TDI
gerne stå klar til os.

Min kammerat kører også diesel, og han sparer meget ved at fylde
diesel i flere dunke, han har i bag i bilen, når brændstoffet er billigt.
Der har tidligere være petroleum i dunkene, da de har en kamin.

Hvor hulen får man fat i nogle ordentlige dunke????? De skal have
et rigtigt godt skruelåg, som man stole på! Har ikke lyst til at få en
dielsel-sø bag i bilen . Og så skal de selvfølgelig gerne være billige.

Tænker på om 20-liters-dunke måske var bedst. 4-5 stykker rækker
nok.

Kent.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 16:05

Kent wrote:
> [...]
> billige.
> Tænker på om 20-liters-dunke måske var bedst. 4-5 stykker rækker

Det har jeg prøvet - men man kommer til at stinke af dieselolie i flere
dage, når man tømmer en sådan dunk, at det ikke er pengene værd...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-08-06 16:20

Den Mon, 28 Aug 2006 17:04:40 +0200 sendte "Morten Fruergaard" <mit
fornavn @ mit efternavn . com> følgende røgsignaler:

>Det har jeg prøvet - men man kommer til at stinke af dieselolie i flere
>dage, når man tømmer en sådan dunk, at det ikke er pengene værd...

Er der ikke noget med at man ikke må opbevare mere end 20-25 liter
brændstof i dunke....noget med brand eller eksplosionsfare i tættere
bebyggelse.

--
Hr. Jensen

-The final countdown of this sad life has begun...-

Fra : Kent

Dato : 28-08-06 16:37

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der ikke noget med at man ikke må opbevare mere end 20-25 liter
> brændstof i dunke....noget med brand eller eksplosionsfare i tættere

Er det ikke ved benzin? Jeg mener, at man må opbevare meget mere
diesel.

Kent.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 17:22

Hr. Jensen wrote:
> Er der ikke noget med at man ikke må opbevare mere end 20-25 liter
> brændstof i dunke....noget med brand eller eksplosionsfare i tættere
> bebyggelse.

Gælder ikke diesel...

Fra : Deaster

Dato : 28-08-06 16:46

Kent skrev:
> [...]
> dielsel-sø bag i bilen . Og så skal de selvfølgelig gerne være billige.
>
> Tænker på om 20-liters-dunke måske var bedst. 4-5 stykker rækker

Bare lige husk at det er ulovligt svjv. må man vist ikke køre rundt med
meget mere end omkring 10L benzin/diesel i dunke.

Jesper

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 17:22

Deaster wrote:
> Bare lige husk at det er ulovligt svjv. må man vist ikke køre rundt
> med meget mere end omkring 10L benzin/diesel i dunke.

Forkert. Gælder ikke diesel...

Fra : Kent

Dato : 28-08-06 17:45

meddelelse news:44f31830$0$75041$14726298@news.sunsite.dk...

> Forkert. Gælder ikke diesel...

Men hvor meget så? Jeg har ledt en del på nettet nu for at finde
oplysninger om, hvor meget diesel man selv må transportere
i godkendte dunke, men jeg har sgutte fundet noget.

Nogen der ved det? Og dokumentation?

Må må max opbevare 6000 liter dieselolie selv, har jeg
fundet ud af. Kan ikke lige finde siden igen...........

Kent.

Fra : Deaster

Dato : 28-08-06 18:33

Morten Fruergaard skrev:

> Forkert. Gælder ikke diesel...

Ok, synes bare jeg kunne huske noget om i forbindelse med den der
transportstrejke i 99.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : tb

Dato : 28-08-06 18:08

> [...]
> et rigtigt godt skruelåg, som man stole på! Har ikke lyst til at få en
> dielsel-sø bag i bilen . Og så skal de selvfølgelig gerne være

Jeg har købt nogle røde ved thansen. 20l for 99 og fratræk derfra de 12%
fdmrabat = ca 87kr
Jeg har ikke noget at udsætte dem på. Bliver brugt flittigt ved en stander
i Harrislee

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 28-08-06 18:36

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke noget at udsætte dem på. Bliver brugt flittigt ved en
> stander i Harrislee

ja ja http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Krimi/2006/08/15/101503.htm
/ad

Fra : tb

Dato : 28-08-06 19:34

> ja ja http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Krimi/2006/08/15/101503.htm

Hæ, jeg har har prøvet at stoppe i padborg med traileren fuld af fyringsolie
og så holdt der en bus fyldt med toldere ved siden af. Jeg er udenmærket
godt klar over det er ulovligt Omvendt lød det til at bøden var meget
begrænset, så får jeg en bøde er den også velfortjent... Besparelsen er
markant!

Fra : Bruno

Dato : 28-08-06 21:27

tb wrote:

> [...]
> godt klar over det er ulovligt Omvendt lød det til at bøden var meget
> begrænset, så får jeg en bøde er den også velfortjent... Besparelsen er

Godt at høre du er stolt over at bedrage os allesammen, det er virkelig
stort.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-08-06 21:31

Den Mon, 28 Aug 2006 22:26:34 +0200 sendte Bruno
<dont.use@this.address.ever> følgende røgsignaler:

Tag en www.kinagrill.dk !

Fra : Kent

Dato : 28-08-06 21:47

> Den Mon, 28 Aug 2006 22:26:34 +0200 sendte Bruno
> <dont.use@this.address.ever> følgende røgsignaler:

> Tag en www.kinagrill.dk !

LOL!!!!!!

Fra : Bo Andersen

Dato : 29-08-06 22:24

> ja ja http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Krimi/2006/08/15/101503.htm

Endnu tåbligere er det da at manden, ifølge artiklen, hælder fyringsolie i
benzin-tanken !!
Det er vist endnu en ikke_teknisk_forfatter...

-Bo Andersen-

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-08-06 23:02

"Bo Andersen" <no_spam@gmail.com> writes:

> Endnu tåbligere er det da at manden, ifølge artiklen, hælder fyringsolie i
> benzin-tanken !!
> Det er vist endnu en ikke_teknisk_forfatter...

Den er selvf. til dieselbenzin...

Nåja, her i gruppen diskuteredes fornylig hvor meget olie
dieselmotorerne brugte. Nogle få liter pr tusindvis af km lød det.

(pornografica musca domesticus)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-08-06 18:46

> Min kammerat kører også diesel, og han sparer meget ved at fylde
> diesel i flere dunke, han har i bag i bilen, når brændstoffet er billigt.
> Der har tidligere være petroleum i dunkene, da de har en kamin.

Har du prøvet at regne på det? Personligt ville jeg aldrig gide besværet.
Hvis du kan spare 1 kr pr. liter (jeg kører benzin, så jeg kender ikke så
meget til diesel besparelserne pt.), så kan du med andre ord spare 100 kr
ved at fylde dunkene. Så langt så godt.
Til gengæld skal du køre rundt med 85 kg ekstra, og du har ingen
bagageplads.
Hvis du kører 18 km/l og 20.000 km årligt kan du spare ca. 93 kr om måneden.

Jeg skal ikke blande mig i din økonomi - men hold kæft hvor gad jeg ikke
køre rundt med en stor-skvulpende bil med 85 kg ekstra dødvægt for 90 kr pr
md. Så hellere køre rundt med et eller andet dumt reklamebanner i bagrunden
og tjene det samme (men det gad jeg nu heller ikke).

/Kasper Hansen
Der selv kører 8-9 km/l på benzin.

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 28-08-06 19:01

> Min kammerat kører også diesel, og han sparer meget ved at fylde
> diesel i flere dunke, han har i bag i bilen, når brændstoffet er billigt.

Og jeg som troede at fordelen ved at køre diesel, netop var den lave
pris på brændstoffet? Der er åbenbart ingen grænser for hvor langt
folk vil gå for at spare et par håndører......

Hornsved

Fra : Anders Majland

Dato : 28-08-06 19:37

> Og jeg som troede at fordelen ved at køre diesel, netop var den lave
> pris på brændstoffet? Der er åbenbart ingen grænser for hvor langt
> folk vil gå for at spare et par håndører......

Den "rigtige" løsning må da være at investere i en tank-trailer som dem
der bruges til at hente fyringsolie i ... Men investeringen bliver nok
aldrig tjent ind igen.... Det skulle da lige værre hvis man har en god
trailer og så lige finder en gammel tæt på udtjent fyringsolietank til
at sætte ovenpå ....

Imho så glem det. Der vil ikke være besværet værd ...

Fra : KMH

Dato : 28-08-06 20:08

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44f337d8$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> at sætte ovenpå ....
>
> Imho så glem det. Der vil ikke være besværet værd ...

jow jow!!!! .... jeg kan da godt forestille mig forestille mig projektet
..... og vist også resultatet
Gamle olietanke er så hut jeg visker oftest set i størrelsen 1000L
Pokkers også - det bliver så mere en traileren må læsse
Nå skidt - fylder da bare til ~½ fuld + en slat. Så er det da ikke et
uanstændigt overlæs.
Nu ved jeg ikke lige hvorfor, men jeg har på fornemmeren at der ligger en
overraskelse og venter ved første opbremsning.
Lur mig om ikke at "skvulp" efekten vil have en udpræget negativ indflydelse
på den bette trailers køreegenskaber.

Der er rigeligt med "humor" i trafikken uden den slags hjemmefusk - Det kan
hurtigt blive nogle _dyre_ sparede kroner.

Kim

Fra : spamsen

Dato : 30-08-06 09:42

"KMH" <no@spam.dk> wrote in message
> [...]
> forestille mig projektet .... og vist også resultatet
> Gamle olietanke er så hut jeg visker oftest set i
\o/ jeps ligesom dem man "lejer" hos dk eller ok benzin?
man kan jo bare lade være med at aflevere den tilbage igen, så har man også
sparet DE penge som sådan en monstrum koster :))
den kan jo også efterfyldes efter "behov" :)

> [...]
> Lur mig om ikke at "skvulp" efekten vil have en udpræget
> negativ indflydelse på den bette trailers køreegenskaber.
Nejda? :)

> Der er rigeligt med "humor" i trafikken uden den slags
> hjemmefusk - Det kan hurtigt blive nogle _dyre_ sparede
> kroner.
Hvis man selv fremstillede den, kunne man måske bare lave lidt flydespær i
dem, men det koster nok for meget til at der er sparet egentlig noget :)
man kunne selvfølgelig nok også bare lade sin bil stå derhjemme eller sælge
den (nok mere rentabelt i sidste ende) :)

> Kim
Vh.
Flemming
(der kun glæder sig over at hans bil kører 7-8km/L benzin, fremfor måske
4-5km/L benzin :) )

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 20:14

On 28 Aug 2006 11:01:08 -0700, hornsved@post6.tele.dk wrote:

>Og jeg som troede at fordelen ved at køre diesel, netop var den lave
>pris på brændstoffet? Der er åbenbart ingen grænser for hvor langt
>folk vil gå for at spare et par håndører......

You ain't seen nothin' yet. Den største griner fik jeg for ca. 5 år
siden - da en Ludo 3L holdt ved fyringsoliestanderen
Jeg sad og tænkte: "hmmm...kompliceret teknik, 33 km/l og så vil man
spare ekstra 2 øre/km* og risikere en 20 kkr's rep. pga. svovl i
fyringsolien"

*lige på det tidspunkt var der priskrig og prisforskellen var knap 60
øre/liter
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 21:13

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> billige.
>
> Tænker på om 20-liters-dunke måske var bedst. 4-5 stykker rækker

Suk, du køber en spritny bil og har ikke råd til ind imellem at give 1 Kr
mere pr liter.

Hvis det havde været mig så havde jeg bare købt en brugt bil i stedet for at
hamstre..... og spare nogle få kroner på et bilbudget der i forvejen vil
være meget højt

--
Tom

Fra : Kent

Dato : 28-08-06 21:20

> [...]
>
> Hvis det havde været mig så havde jeg bare købt en brugt bil i stedet for
> at hamstre..... og spare nogle få kroner på et bilbudget der i forvejen

Nej, jeg begynder at se, at det sparede vist ikke helt står
mål med besværlighederne med dunkene .

Jeg tror, jeg kasserer den ide .

Kent.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-08-06 21:41

Tom formulated on mandag :
> Suk, du køber en spritny bil og har ikke råd til ind imellem at give 1 Kr
> mere pr liter.

Ja, han har lige købt en spritny bil,hvorfor tror du han ikke har råd
til brændstoffet ? ;)

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 21:48

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Tom formulated on mandag :
>
> Ja, han har lige købt en spritny bil,hvorfor tror du han ikke har råd til
> brændstoffet ? ;)

Jeg husker det fra min egen barndom, når man spurgte om man måtte få en
is......neeej det var der da ikke råd til når vi lige havde købt ny bil og
campingvogn

--
Tom

Fra : Kent

Dato : 28-08-06 22:42

> [...]
> is......neeej det var der da ikke råd til når vi lige havde købt ny bil og

Hold lige!

Der er vel ikke noget galt i at ville spare. Det er ikke noget med ikke
at have råd. Men som skrevet andetsteds, er det vist ikke besværet
værd - kan jeg indse nu.

Kent.

Fra : tb

Dato : 29-08-06 07:10

> Der er vel ikke noget galt i at ville spare. Det er ikke noget med ikke
> at have råd. Men som skrevet andetsteds, er det vist ikke besværet
> værd - kan jeg indse nu.

Jeg bruger 5 tanke pr måned, og med op til 1½krs fald pr liter giver det
godt 300kr pr måned. En tank på en Dieselbil burde kunne holde en uge for
de fleste, og her omkring er søndag eftermiddag/mandag morgen en sikker
"gevinst", således at man kan slippe for at køre med dunke.

Og hvorfor ikke tage de 300kr/mdr med ? Det er jo næsten 75.000 på et
realkreditlån

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-06 16:56

> [...]
> "gevinst", således at man kan slippe for at køre med dunke.
>
> Og hvorfor ikke tage de 300kr/mdr med ? Det er jo næsten 75.000 på et

Du forudsætter så at diesel lige netop er 1½ Kr billigere når du tanker end
den ellers er på andre tidspunkter. Jeg ved ikke hvor du bor, men jeg
fornemmer at dit regnskab et temmelig optimistisk i forhold til hvordan de
reelle priser er.

--
Rom

Fra : tb

Dato : 29-08-06 18:58

> [...]
> fornemmer at dit regnskab et temmelig optimistisk i forhold til hvordan de

Den lokale idag : Diesel 9,28

Sidste tankning : Shell silkeborg : 7,69 - 28 øres fast rabat via APM
Forbrug pr md : 250l diesel (kører ca 5.500km/md)

Jeg har endnu ikke oplevet ikke at kunne finde en god pris når jeg kører ind
mandag morgen (skal dog siges at på en 100km stræk kommer jeg også forbi en
del tankstationer)

Fra : Leif Langgaard

Dato : 28-08-06 22:20

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Tænker på om 20-liters-dunke måske var bedst. 4-5 stykker rækker
> nok.

Drop alt det bøvl, køb en 20l dunk i Biltema, og tank når dieselprisen er
rigtig, også hvis tanken kun er halv tom, og brug så de 20l hvis du absolut
ikke vil give fuld pris.
Du tænker nok ikke på at du kommer til at køre over 400 km på resservedunken
alene!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Kent

Dato : 28-08-06 22:43

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> absolut ikke vil give fuld pris.
> Du tænker nok ikke på at du kommer til at køre over 400 km på

Du har måske også en Fabia TDI?

Kent.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 29-08-06 08:16

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Du har måske også en Fabia TDI?

Hej

Nej, Toledo 1,9 TDI, og den kører i mellem 19,6-21,1, dog uden aircon!

Fra : Kent

Dato : 29-08-06 14:35

> Hej
>
> Nej, Toledo 1,9 TDI, og den kører i mellem 19,6-21,1, dog uden aircon!

Ok. Ja, det er jo samme motor.

Kent.

Fra : tb

Dato : 29-08-06 16:50

> Ok. Ja, det er jo samme motor.

njae, fabia'en fås jo med både 1,4 og 1,9 tdi....

Fra : Kent

Dato : 29-08-06 21:20

> njae, fabia'en fås jo med både 1,4 og 1,9 tdi....

Nogle gange kan det betale sig at læse fra starten af tråden

Kent.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-08-06 22:00

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> "tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nogle gange kan det betale sig at læse fra starten af tråden
>
> Kent.

Men det er værre endnu; der er faktisk 3 diesella'er til Fabia'en - 1,4 TDI,
1,9 TDI og 1,9 SDI

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Kent

Dato : 30-08-06 14:32

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er værre endnu; der er faktisk 3 diesella'er til Fabia'en - 1,4
> TDI, 1,9 TDI og 1,9 SDI

Jeg ved det, men som skrevet tidligere i tråden får vi en 1,9 TDI'er.

Kent.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 29-08-06 07:34

tb wrote:

> [...]
> de fleste, og her omkring er søndag eftermiddag/mandag morgen en sikker
> "gevinst", således at man kan slippe for at køre med dunke.

Nemlig ja. Det vil sige at du tanker hver gang det er billigt uanset om
tanken er meget eller lidt tom. Med en + 20km/l dieselbil er der ret
mange km i en tankfuld, mon ikke det rækker en uge for de fleste ? Dem
i Patrol, Tuareg og den slags har sgu selv været ude om det, man har
vel godt en fornemmelse af at de er tørstige ?

MVH Leo

Fra : mohr

Dato : 26-09-06 12:17

> [...]

> diesel i flere dunke, han har i bag i bilen, når brændstoffet er billigt.
> Der har tidligere være petroleum i dunkene, da de har en kamin.

Fabia har en tank på 45L (inkl. 7,5L reservetank) plus 10L i
udligningsbeholderen. Den kan du fylde med diesel ved at holde den lille tap
nede med tankpistolen mens du tanker; se link:
http://home.eplus-online.de/olbe/images/Tankentlueftungsnippel.jpg

Det er godt nok kun 10L, men det gør en forskel hvis du fx. skal en tur på
Autobahnen.

\Morten

Fra : Leo_Jensen

Dato : 26-09-06 12:39

mohr wrote:

> [...]
> http://home.eplus-online.de/olbe/images/Tankentlueftungsnippel.jpg
>
> Det er godt nok kun 10L, men det gør en forskel hvis du fx. skal en tur på

Og denne udligningstank har ingen funktion, så derfor kan man bare
fylde den med diesel når den er billig ??

Leo

Fra : KMH

Dato : 26-09-06 14:25

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

mohr wrote:

> [...]
> Autobahnen.

Og denne udligningstank har ingen funktion, så derfor kan man bare
fylde den med diesel når den er billig ??

Nu ved jeg ikke lige hvad den specifike funktion er. Men jeg har da
opserveret at når jeg tanker min diesel Fabia fuld, og derefter vipper lidt
på den "knap" så kan man høre at luften bliver lukket ud. Resultater er at
der er plads til noget mere end bare "almindelig fuld" - hvor meget mere -
? - det har jeg ikke målt på, men det bliver da til nogle litter.

M.v.h.
Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-06 12:00

KMH wrote:

> [...]
> Resultater er at der er plads til noget mere end bare "almindelig
> fuld" - hvor meget mere - ? - det har jeg ikke målt på, men det

Hvis der skal hældes ekstra meget på tanken - i mit tilfælde en Golf III -
fylder jeg den først op ved at vippe den knap du skriver om (det gjorde jeg
også på min Golf II), kører en lille tur på omkring 20 km og fylder derefter
omkring 3,5 liter på. Derefter er tanken fuld.

Bevis: Når man drejer til venstre med normal hastighed, sviner det ud af
tankdækslet.

Længste distance tilbagelagt efter påfyldning efter ovennævnte metode til
tanken var tørlagt: 1.612 km målt med gps.

--
Per, Esbjerg

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-09-06 13:29

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Bevis: Når man drejer til venstre med normal hastighed, sviner det ud af
> tankdækslet.

Du har ingen anelse om hvor ubehagelig overraskelsen kan være for
motorcyklisten der kommer bag dig. Totalt ansvarsløst IMHO.

Se disse tråde om konsekvenserne af anstrengelserne :
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/3b4f16d36fb7325d/29592a95322b1c88?lnk=gst&q=denise&rnum=2#29592a95322b1c88
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/b9cbf4dfb4f0cd88/d34c63e72cc0c5d0?lnk=gst&q=olie&rnum=3#d34c63e72cc0c5d0

--
vh
Torben - med let hovedrysten

Fra : mohr

Dato : 28-09-06 13:14

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev:

> Og denne udligningstank har ingen funktion, så derfor kan man bare
> fylde den med diesel når den er billig ??

Well - det er i hvertfald hvad jeg gør, sammen med mange andre på
www.skodaforum.de.

Ved benzin versioner af Fabia, sidder der et aktivt kulfilter i forbindelse
med udligningsbeholderen, hvilket skulle kunne tage skade med kraftig
udnyttelse af overfyldningen - altså at der indholdsmængden i tanken er
+55L. Filteret tilbageholder benzindampe. Dette filter er der ikke i diesel
versionerne.

Jeg har endnu ikke oplevet at der er løbet diesel ud ved sving; for så ville
jeg aldrig gentage dette! Dog kan der vel være problemer med udsivning ved
høje ude temp. og kold brændstof - som du selv skriver. Ligeledes hvis bilen
vælter rundt. Endelig passer kørecomputeren ikke før indholdet af tanken når
ned på 45L.

\Morten

Fra : Leo_Jensen

Dato : 26-09-06 14:45

KMH wrote:
> [...]
> der er plads til noget mere end bare "almindelig fuld" - hvor meget mere -
> ? - det har jeg ikke målt på, men det bliver da til nogle litter.

Når denne funktion er lavet tilgængelig for brugeren af bilen må det
vel være OK at bruge den, jeg var bare lidt bekymret for om denne
ekstra kapacitet blev brugt til at undgå spild når den kolde diesel
fra jordtanken udvider sig i sommervarmen...

Leo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-09-06 12:05

Kent wrote:
> [...]
> dielsel-sø bag i bilen . Og så skal de selvfølgelig gerne være billige.
>
> Tænker på om 20-liters-dunke måske var bedst. 4-5 stykker rækker

Jeg ville aldrig risikere at spilde 20 liter diesel bag i min bil, og
slet ikke en spritny bil.
Tank på det rigtige tidspunkt, eller lev med det.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Leo_Jensen

Dato : 27-09-06 12:07

> [...]
> omkring 3,5 liter på. Derefter er tanken fuld.
>
> Bevis: Når man drejer til venstre med normal hastighed, sviner det ud af

Og det skal det absolut ikke. Dermed er det også bevist, at man ikke
skal lave dette lille trick.

Leo

Fra : KMH

Dato : 27-09-06 12:51

> [...]
> tankdækslet.

Og det skal det absolut ikke. Dermed er det også bevist, at man ikke

Det skulle ikke undre mig at det nok er de sidste "omkring 3,5 liter" der
gør forskellen.
Jeg har ikke prøvet metoden med de sidste "omkring 3,5 liter" og metoden med
manuel udluftning af tanken er også kun noget der bliver brugt i en
situation.
Og der ved jeg at der ligger ca. 450 km (det meste mortorvej) forude - og
det samme hjem igen. Fabiaens forbrug ligger lige i omegnen af 19 km/L ved
"små frisk" mortorvejs kørsel, så de par ekstra litter sparer mig for et
"unødigt" stop til tankning.
Grunden til at jeg tror at det nok er de "omkring 3,5 liter" der er
synderen, er at jeg _aldrig_ har opserveret spild - hverken fra tankdæksel
eller andre steder. Min ellers sarte næse har heller ikke opdaget noget
omkring den umiskendelige diesel lugt.

Omvendt vil jeg nok heller ikke på nogen måde anbefale at tanke efter
"manuel udluftnings" metoden for derefter at parkere bilen ude i
sommervarmen.
Så kunne det godt tænkes at "jordtanks-kold" diesel kunne udvide sig nok ved
den opvarmning, til at det kunne være en grim/lugtende overraskelse.

M.v.h.
Kim