Lydpot og andre ting=)
Fra : Hanne B

Dato : 27-08-06 21:42

Hej NG

Skal have skiftet lydpotten på astraen. Men jeg synes nu ikke jeg kan
finde sådan en hos THansen (og ja jeg skal købe den i Thansen)

Det er en astra 1,6 fra 1993.

Er det meningen jeg skal købe en hel ny udstødning så ??

Jeg skal også have skiftet olie på Dytten, hvilken skal jeg vælge? (Og
ja jeg ved jeg skal huske at købe et olie filter)

Så har jeg et problem med mit soltag som er lidt utæt, listerne i døren
ved ruderne er også lidt utætte.

Det er sikkert grunden til at min bil dugger til i regnvejr? (men gud
det er skide irriterende). Nogen som har et godt tricks? Kan man ikke
gøre et eller andet med Silikone.

På forhånd mange tak =)

Hanne

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 22:05

"Hanne B" <min@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er en astra 1,6 fra 1993.
>
> Er det meningen jeg skal købe en hel ny udstødning så ??

Jada, man kan dårligt skrue en gammel rusten del sammen med en ny.....derfor
skifter man det hele fra katten af.

> Jeg skal også have skiftet olie på Dytten, hvilken skal jeg vælge? (Og ja
> jeg ved jeg skal huske at købe et olie filter)

En fuldsyntetisk 10W/40 plejer at passe til alle biler

> Så har jeg et problem med mit soltag som er lidt utæt, listerne i døren
> ved ruderne er også lidt utætte.

Så køb nye lister (originale så passer de)

> Det er sikkert grunden til at min bil dugger til i regnvejr? (men gud det
> er skide irriterende). Nogen som har et godt tricks? Kan man ikke gøre et
> eller andet med Silikone.

Kraftig ventilation op til forruden, så forsvinder det

--
Tom

Fra : Helge Christiansen

Dato : 27-08-06 22:10

Hej, du kan da sagtens få løse potter,
www.thansen.dk/products.asp?c=741261088&n=360675125
tryk på info, alt efter hvilken model din Astra er,
og løsdelene kommer frem i bunden af billedet. Iøvrigt kan det være meget
fornuftigt
at skifte det hele, da det tit går i stykker kort efter hinanden.

Mvh. Helge

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-06 23:11

Hanne B skrev:
> [...]
> Det er en astra 1,6 fra 1993.
> Er det meningen jeg skal købe en hel ny udstødning så ??

Astra F 92-96 Komplet udstødning kr 579,- (569,- for st.car)
Astra F 92-96 Mellempotte kr 299,-
Astra F 92-96 Bagpotte kr 249,-
Astra F 92-96 Monteringssæt kr 49,-

Så der er vist ikke megen mening i kun at købe enkeltdelene.

Har lige skiftet på min '86 Ascona. Og da jeg ikke havde haft lejlighed
til at kigge ud hvor hullet var, inden købet, købte jeg et komplet sæt,
så jeg var forberedt. (Det er surt at stå lørdag eftermiddag med det
halve afmonteret og så mangle et stykke.)

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at

Fra : Christian Hansen

Dato : 28-08-06 18:15

"Hanne B" <min@mail.dk> wrote in message
> [...]
> er skide irriterende). Nogen som har et godt tricks? Kan man ikke gøre et

Udstødningen har du fået svar på :)

Olie - find en delsyntetisk 10w/40 (husk nyt oliefilter også)

Listen ved soltaget er formentlig mørnet..
Listerne ved dørene kan være noget der kan få blodtrykket op i det røde
felt.. har selv bøvlet en del med dem i min Astra.
Dugger i regnvejr.. lyder helt sikkert som et vådt pollenfilter - åben
motorhjelmen - tag den store gummiliste af øverst på torpedopladen - nu kan
du se der sidder en plastikplade man kan løfte op og ud, under den sidder
pollenfilteret og det er garanteret det som er vådt når den dugger (min har
lige gjort det samme) - nyt filter (koster ca 100 kr) - og så modsat
rækkefølge (sørg for at plastikpladen sidder ordentlig ind i den store
plastikplade hvor vinduesvisker armene sidder på, ellers har du samme
problem igen).

Håber du kan bruge hjælpen :)

mvh
Christian Hansen
www.nmweb.dk

Fra : Hanne B

Dato : 01-09-06 14:51

Hej allesammen

Tusind tak for rådene..

Jeg har nu fået udskiftet hele udstødningen. Så nu lyder dytten bare
dejlig.

Mvh Hanne