Fiat Multipla
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 26-08-06 23:54

Hejsa.

Jeg læste lige et svar til et indlæg ang. en bil til 6-7 pers. Hertil blev
Fiat Multipla nævnt som en mulighed.

Nu spørger jeg mig selv: Hvordan kan designere, der kommer fra et land der
også har tegnet smukke Alfa´er, Ferrari´er oma., opfostre et totalt
misfoster som en Multipla? Jeg har to sønner... en på 6 og en på 2. Jeg vil
vædde på, at hvis jeg gav min mindste dreng en kasse Dublo klodser, ville
han på tre kvarter, lave et flottere design!

Dette er bestemt ikke et "angreb" på multipla ejere (jeg læste også den tråd
ang. franske biler , smag og behag er forskelligt, og der er da sikkert
også mange der vil mene at min egen bil grim som ind i h... Men det er da
heller ikke negativt det hele fra min side.. jeg kørte i en Multipla som
taxa i Tyrkiet, og jeg må indrømme, at den er en drøm, hvad angår rum,
kasser, net og alt muligt andet til børnefamilier. Men for dælen hvor er den
dog grim

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-08-06 01:03

Jasper Norman Ahrensbach skriver:

> Nu spørger jeg mig selv: Hvordan kan designere, der kommer fra et land der
> også har tegnet smukke Alfa´er, Ferrari´er oma., opfostre et totalt
> misfoster som en Multipla?

Der er kommet meget andet grimt ud af italienske designere.

> Men for dælen hvor er den dog grim

En skønhed er den ikke, men nyeste aftapning har ikke "dellen" under
forruden og er blevet en del kønnere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-08-06 09:04

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> [...]
> den er en drøm, hvad angår rum, kasser, net og alt muligt andet til
> børnefamilier. Men for dælen hvor er den dog grim

Jeg tror ikke, at Multipla er designet udfra ideen at den skulle vinde
skønhedskonkurrencer
Derimod er den designet til at være praktisk (og anderledes ).
Jeg synes den kører ganske udemærket og er meget praktisk/anvendelig til
f.eks. børnefamilier, men den er alt for anderledes (specielt
instrumenteringen) til at den falder i min smag.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 09:32

> Jeg tror ikke, at Multipla er designet udfra ideen at den skulle vinde
> skønhedskonkurrencer

Det må man så bekræfte er lykkedes 112% for fiat

> Derimod er den designet til at være praktisk (og anderledes ).

Indvendig er den ok, men den er godt nok tudegrim udvendig. En af de biler
som aldrig skulle have været sat i produktion med det udseende. Verden havde
nok klaret sig uden.

> Jeg synes den kører ganske udemærket og er meget praktisk/anvendelig til
> f.eks. børnefamilier, men den er alt for anderledes (specielt
> instrumenteringen) til at den falder i min smag.

Ja man skal også lige venne sig til gearskiftet der sidder oppe ved rattet.

--
Tom

Fra : TDN

Dato : 27-08-06 09:32

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Multipla som taxa i Tyrkiet, og jeg må indrømme, at den er en drøm, hvad
> angår rum, kasser, net og alt muligt andet til børnefamilier. Men for

Enig den er ikke for køn. Se dog denne Honda, den er bygget på samme måde
med plads til seks. Så tror jeg også kvaliteten et niveau over Fiat'en
hvilket prisen desværre også er:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7C4A2531-8878-47F4-BEA0-4A1B449B1260/0/4445.pdf

http://www.honda.dk/sw7901.asp

Mvh
Thomas

Fra : Bruno

Dato : 27-08-06 10:57

> [...]
> kasser, net og alt muligt andet til børnefamilier. Men for dælen hvor er den

En Multipla er ikke grim den er bare ikke traditionel, mange af de ting
vi i dag anser som design klassikere blev der rynket på næsen af da de
var nye. Jeg siger ikke det nødvendigvis sker med Multipla'en, og jeg
mener modellen inden faceliftet, blot, at den i modsætning til meget
andet design ikke var noget ligegyldigt karakterløst sjask.

Mvh

Bruno