Citroën Xsara Picasso 1,6 HDi Exclusive Va~
Fra : Thomas Kaarup

Dato : 25-08-06 22:54

jeg takker kent for kommentaren på den anden vi hart kigget på, men vi har
nu kig på denne grundet netop benpladsen i passagersiden da vi begger er
over de 185cm.

hvad med denne.

noget at holde øje med ?

thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-08-06 07:40

On Fri, 25 Aug 2006 23:53:51 +0200, "Thomas Kaarup"
<thomas@thomaskaarup.com> wrote:

>jeg takker kent for kommentaren på den anden vi hart kigget på, men vi har
>nu kig på denne grundet netop benpladsen i passagersiden da vi begger er
>over de 185cm.

Prøvede I det af i Scenic'en først?

>hvad med denne.

Narhh.. Er den ikke lidt grim i det? Sådan lidt kugleformet? :)
Seriøst: Jeg synes Picasso'en virker lidt for billig i det, med lidt
for bløde sæder. Men det er måske bare mig...

På den positive side: Den nye 1,6 HDI går rigtig godt, i hvertfald i
110HK versionen.

>noget at holde øje med ?

Den er vistnok Citroën's mest problemløse bil. Efter sigende skulle
den ikke byde på nogle generelle ubehaeligheder, ud over designet
selvfølgelig....

/Kent Glerup

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-08-06 11:24

Kent Glerup wrote:
> [Picasso] Narhh.. Er den ikke lidt grim i det? Sådan lidt kugleformet? :)

Smag og behag. Jeg synes den er flot

Mvh Rune

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-08-06 20:25

On Sat, 26 Aug 2006 12:23:39 +0200, Rune Larsen <tazlyold@hotmail.com>
wrote:

>Smag og behag. Jeg synes den er flot

He he! Derfor smiley'en!
Design er og bliver jo smag og behag.
Generelt er det jo lidt svært at sætte en finger på Picasso'en.

/Kent Glerup

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-08-06 11:22

Thomas Kaarup wrote:
> [...]
> nu kig på denne grundet netop benpladsen i passagersiden da vi begger er

Hvis du er til de lidt højere biler, er Picassoen eminent til prisen og
ligger i bund i ADAC's nedbruds-statestik. Du skal dog nok lige vende
dig til instrumenterne. Få en med intercooler (110 hk), da de gamle uden
er for sløve (90hk). De nyeste motorer har partikelfilter, så du kan
have ligeså god samvittighed ved bykørsel som benzin-bilisterne.

Mvh Rune
Honda Civic

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 12:34

> Hvis du er til de lidt højere biler, er Picassoen eminent til prisen og
> ligger i bund i ADAC's nedbruds-statestik.

Hvis jeg husker rigtigt var det den mest pålidelige bil i MPV-klassen ?
Ikke dårligt for en franskmand. Men bygger en den ikke stadigt på den
noget bedagede Xsara ?

--
Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 27-08-06 16:27

Det lyder som en god bil og vi har også selv en god fornemmelse i maven ;)
omkring den....

så skal jeg bare smide nogle alu på den og solfilm i bagen...

hvor får man det lavet BTW.... solfilmen

thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-08-06 20:05

On Sun, 27 Aug 2006 17:27:03 +0200, "Thomas Kaarup"
<thomas@thomaskaarup.com> wrote:

>Det lyder som en god bil og vi har også selv en god fornemmelse i maven ;)
>omkring den....

Så har I jo fundet jeres vogn!

>så skal jeg bare smide nogle alu på den og solfilm i bagen...

yessir

>hvor får man det lavet BTW.... solfilmen

Hvor i landet er vi?

/Kent Glerup

Fra : Rune Larsen

Dato : 29-08-06 01:05

Jesper wrote:

> Hvis jeg husker rigtigt var det den mest pålidelige bil i MPV-klassen ?

Korrekt. I 2004 var picasso nummer 1. Her er alle i kategorien MPV/Vans
i rækkefølge:

Citroen Picasso
Mazda Premacy
Mitsubishi Space Star
Mercedes Vaneo
Nissan Almera Tino
VW Sharan
VW T4/T5
Opel Zafira
Citroen Berlingo
Renault Scenic
Ford Galaxy
Renaut Kangoo
Maercedes V-klasse/Vito
Renault Espace

> Ikke dårligt for en franskmand. Men bygger en den ikke stadigt på den
> noget bedagede Xsara ?

Jo, men der er stadigt himmelvid forskel på køreegenskaberne, da
picassoen ligger så meget højere. Sjovt nok er den almindelige Xsara
langt mindre driftssikker end Picasso'en, men jeg synes nu at Xsara VTS
ligger rigtigt godt på vejen - bedaget platform eller ej. ;)

Mvh Rune