Køb af ny bil, 6-7 sæder
Fra : Aardvark

Dato : 25-08-06 22:02

Hej Gruppe.

Overvejer køb af en sådan bil. Hvad erfaringer har i mht. dette, hvad er
bedst at købe ? Har nærkigget de forskellige mærkers modelserier, og blev
bare mere forvirret.

/Aardvark

* Peugeot 306 2.0 HDI *

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 25-08-06 22:35

Den nye Mercedes R klasse skulle snildt kunne fragte 7 personer i
førsteklasses sæder.

/Jasper

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk

Fra : Aardvark

Dato : 25-08-06 22:42

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote in news:44ef6cfa
$0$929$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Den nye Mercedes R klasse skulle snildt kunne fragte 7 personer i
> førsteklasses sæder.
>
> /Jasper

Skulle måske nævne at prisen gerne må være under 350.000 kr hehe

/Aardvark

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-08-06 23:26

> "Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote in
> $0$929$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Skulle måske nævne at prisen gerne må være under 350.000 kr hehe

Hvad med sådan en chrysler grand voyager som camper?
Min brormand har lige købt sådan en familiebus som camper - han gav lige
under 300for en spritny benziner. Mener skilteprisen var omkring 365k på den
Der er 2 rækker sæder bagi til at have alle ungerne gemt væk :)

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Aardvark

Dato : 27-08-06 20:15

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> wrote in

> [...]
> lige under 300for en spritny benziner. Mener skilteprisen var omkring
> 365k på den Der er 2 rækker sæder bagi til at have alle ungerne gemt

Nok for "stor" en bil.
Har selv været ude og prøve en Peugeot 307 1.6 HDI SW i dag. Det var et
overordentligt rart bekendtskab.
Nogen der har nogle (saglige) kommentarer til den ?

/Aardvark

Fra : KASO

Dato : 29-08-06 20:46

> [...]
> overordentligt rart bekendtskab.
> Nogen der har nogle (saglige) kommentarer til den ?

Du får mine overvejelser, da vi skulle købe for ca. 1 år siden:

Zafira (gl. model) : For: bagageplads, velkørende
Imod: ringe sikkerhed, bænksæde i 2. række (3
enkeltsæder er mere praktisk), rust?

Voyager: For: størrelse, pris
Imod: Elendig sikkerhed, brændstofforbrug

Multipla: For: køreegenskaber
Imod: Elendig sikkerhed, design, bagageplads

Corolla Verso: For: Kvalitet, design ude og inde, Sikkerhed frontalt
Imod: ringe bagageplads - selv med 5 sæder, bagerste
sæder for tæt på bagrude i tilfælde af kollision

307SW : For: Pris, design, bagageplads, udstyr
Imod: Pladsforhold i kabine, "kardantunnel" tager benplads
på 2. række, bagsæder skal afmonteres, når de ikke er i brug, sikkerhed på
3. række

Touran: For: plads, brændstoføkonomi
Imod: "kardantunnel", lidt "kedelig"

Grand Scénic: For: Sikkerhed - også på 3. række, rustbeskyttelse, plads,
fleksibilitet, komfort
Imod: "spøjs" instrumentering,

Nye spillere (var ikke på markedet, da jeg købte):

Mazda 5: kører godt, beskeden bagageplads

ZafiraII : ser fin ud - men fortsat bænksæde på 2. række

Outsider - SSang Yong Rodius: Kolosal plads for pengene, MB diesel/gearkasse
(på licens), mulighed for 4WD - ukendt sikkerhed (plejer ikke at være
Koreanernes stærke side), rustbeskyttelse?, brændstoføkonomi, gensalgsværdi?

Vi endte med en Renault Grand Scénic 1.9dCi - og det har vi ikke fortrudt.
Ekstremt komfortabel med gode sæder, lavt støjniveau og fremragende
affjedring - men ikke så "sjov" at køre som en Mazda 5. Ferieturen sydpå er
en fornøjelse - og dieselmotoren er kraftig, støjsvag og nøjsom. Trods
bilens størrelse har vi på de seneste 13.500km holdt et gennemsnitligt
forbrug på 16,5km/l - trods en del km i den kolde vintertid. Seneste
tankfuld, hvor jeg havde kørt økonomikørsel (dog altid maks. tilladt
hastighed) viste 18,7km/l. Vi har tidligere haft 2 Scénic'er af forrige
generation - og de kørte hver 4 år/80.000km uden problemer, så vi har gode
erfaringer med bilerne. Kan varmt anbefales!

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-06 17:58

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Corolla Verso: For: Kvalitet, design ude og inde, Sikkerhed frontalt
> Imod: ringe bagageplads - selv med 5 sæder,
> bagerste

Jeg er slet ikke enig. Er du sikker på, at bagsædet var kørt helt tilbage?
Jeg har ingen problemer med at være der, hverken med ben eller i højden. Og
jeg er trods alt 190 cm.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : KASO

Dato : 30-08-06 20:27

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er slet ikke enig. Er du sikker på, at bagsædet var kørt helt tilbage?
> Jeg har ingen problemer med at være der, hverken med ben eller i højden.
> Og jeg er trods alt 190 cm.

Øhhh - plejer du at sidde i bagagerummet?

(Hint: Jeg udtalte mig kun om bagagerummet...)

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-06 07:12

> Øhhh - plejer du at sidde i bagagerummet?

DOH! *LOL*

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 30-08-06 20:57

> [...]
> Jeg har ingen problemer med at være der, hverken med ben eller i højden.

Er du da bagage?

--
Mvh,

Martin Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski.

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-08-06 23:33

Aardvark skrev:
> "Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote in news:44ef6cfa
> $0$929$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Skulle måske nævne at prisen gerne må være under 350.000 kr hehe
>
> /Aardvark

Jeg mener nu at en Ford S-Max ligger lige en smule over 350.000kr men
ikke meget ??

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-06 07:21

Aardvark skriver:

> [...]
> bedst at købe ? Har nærkigget de forskellige mærkers modelserier, og blev

Fiat Multipla, eller Honda (modelnavn mangler) begge med 2 rækker af 3
sæder.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-08-06 09:10

> Overvejer køb af en sådan bil. Hvad erfaringer har i mht. dette, hvad er
> bedst at købe ? Har nærkigget de forskellige mærkers modelserier, og blev
> bare mere forvirret.

Gør dig selv en tjeneste og køb det nyeste nummer af Autobild.dk - der er en
stor artikel om de såkaldte "Campere". Altså helt almindelige personbiler
(store godtnok) der er ombygget med et feltkøkken og vippetag, og dermed
ryger ned i 60% afgift. Eksempelvis kan du få en Kia Carnival 2,9 HPDi med
185hk og plads til 7 personer for 300.000 - det er 150.000 sparet i forhold
til en uden køkken.

/Kasper Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-06 09:23

"Kasper Hansen [8270]" skriver:

> [...]
> 185hk og plads til 7 personer for 300.000 - det er 150.000 sparet i forhold

Med en svækket tagkosntruktion og en tyk jernplade i bunden ?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-08-06 10:04

> "Kasper Hansen [8270]" skriver:

> Med en svækket tagkosntruktion og en tyk jernplade i bunden ?

Den jernplade i bunden skal du ikke være sikker på der bliver der.
En bekendt havde fat i et stort firma der byggede campere om - der fik han
direkte besked på han kunne låne vægtene når den skulle vejes op men han fik
ikke lov at beholde dem.
Det er åbenbart gængs praksis at de bliver pillet ud efter vejning.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-08-06 11:13

> [...]
> bedst at købe ? Har nærkigget de forskellige mærkers modelserier, og blev

En fin mulighed kunne være Toyota Corolla Verso:
http://www.toyota.dk/cars/new_cars/corolla_verso/index.asp

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : TDN

Dato : 27-08-06 11:19

> [...]
> bedst at købe ? Har nærkigget de forskellige mærkers modelserier, og blev

Hvad med Honda FR-V med 6 sæder.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7C4A2531-8878-47F4-BEA0-4A1B449B1260/0/4445.pdf

http://www.honda.dk/sw7901.asp

Mvh