Pris for tandram skift, døvelenme dyrt
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-08-06 10:52

Hej

Jeg kontaktede VW for at høre hvad de skulle have for at skifte tandremmen i
Gålfen (en 2'er TD). For skift af tandrem, pakdåse ved mellemaksel og ny
kile rem... 2999,- ex moms. Der gik lang tid inden jeg holdt med at grine,
tror bare jeg alligevel sætter en eftermiddag til at ordne det

Stef

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-08-06 11:06

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kile rem... 2999,- ex moms. Der gik lang tid inden jeg holdt med at grine,
> tror bare jeg alligevel sætter en eftermiddag til at ordne det

Hej, er der ikke nogle remstrammerhjul du også bør skifte?

Min gamle Escort Diesel døde fordi disse hjul ikke var skiftet ved sidste
"remskift"

Det er ikke sikkert det er samme system, jeg ville bare lige nævne det!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Carsten Andersen

Dato : 22-08-06 12:02

Hej,

Sådan er det ihvertflad på min Octavia TDI, man kan godt undlade at skifte
hjulene, men det indebærer en risiko.

Carsten Andersen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-08-06 12:25

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Sådan er det ihvertflad på min Octavia TDI, man kan godt undlade at skifte
> hjulene, men det indebærer en risiko.

For Himlens skyld, husk at skifte dem. Det er en dum risiko at løbe, og de
koster ikke alverden alligevel.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Christopher Stein

Dato : 22-08-06 15:02

Kim Frederiksen skrev:
> "Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> For Himlens skyld, husk at skifte dem. Det er en dum risiko at løbe, og de
> [...]
nej, det gør de nemlig ikke.. de skulle gerne følge med remmen hvis du
køber den i et sæt.. :D

Fra : Stefan

Dato : 22-08-06 16:59

De blev skiftet ved sidte tandremsskift, så det burde kunne køre lidt endnu.

Stef

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-08-06 17:51

Stefan wrote:

> De blev skiftet ved sidte tandremsskift, så det burde kunne køre lidt endnu.

Men er det et motorhavari at lade være? (husk på at et skift af
remstrammerhjulet er lig et skift af tandremmen) Det koster 200kr hos
Krogslund, det samme som selve tandremmen. Jeg kan ikke huske om
vandpumpen på en TD'er er drevet af tandremmen, men hvis den er ville
jeg skifte denne også (den er hvert fald ikke på en alm. benziner)

Thomas

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-08-06 18:24

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> De blev skiftet ved sidte tandremsskift, så det burde kunne køre lidt
> endnu.

Så du ikke mit indlæg?

Men hvis du ved bedre!

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 21:30

Stefan wrote:

> De blev skiftet ved sidte tandremsskift, så det burde kunne køre lidt
> endnu.

Jeg vil stadig , på det kraftigste, anbefale dig at skifte de
opstrammerhjul. Går det galt går det RIGTIG galt. Jeg har selv været der.
Kostede 9k.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Stefan

Dato : 22-08-06 21:55

> Jeg vil stadig , på det kraftigste, anbefale dig at skifte de
> opstrammerhjul. Går det galt går det RIGTIG galt. Jeg har selv været der.
> Kostede 9k.

Ja ja skal nok, men en anden motor kan nu skaffes for 5-7kkr og så var det
jo værd at over veje en 1,9er

Stef

Fra : Klaus G.

Dato : 22-08-06 16:27

> [...]
> kile rem... 2999,- ex moms. Der gik lang tid inden jeg holdt med at grine,
> tror bare jeg alligevel sætter en eftermiddag til at ordne det

Du kan også prøve at få en pris hos et andet værksted, evt. en du ved er god
til at skrue i VW. Deres timeløn er somregl meeget lavere end aut..

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-06 16:32

Stefan Jacobsen skriver:

> [...]
> kile rem... 2999,- ex moms. Der gik lang tid inden jeg holdt med at grine,
> tror bare jeg alligevel sætter en eftermiddag til at ordne det

Prøv at hør andre værksteder.

VW Randers skulle have 2450 for et 30kkm eftersyn på min Golf V TDI
VW Ålestrup skød det til ca 1500 og jeg endte med en regning på 1308,08.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Stefan

Dato : 22-08-06 16:58

> VW Randers skulle have 2450 for et 30kkm eftersyn på min Golf V TDI
> VW Ålestrup skød det til ca 1500 og jeg endte med en regning på 1308,08.

ok, det vil jeg, det var nemlig i Randers de skulle ha kassen.

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-06 18:51

Stefan skriver:

> ok, det vil jeg, det var nemlig i Randers de skulle ha kassen.

Tag lige og ring til Ålestrup....

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 16:35

> [...]
> kile rem... 2999,- ex moms. Der gik lang tid inden jeg holdt med at grine,
> tror bare jeg alligevel sætter en eftermiddag til at ordne det

¨på nogle folkewogne skal vandpumpen skiftes ved samme lejlighed, det bør du
tage med i overvejelserne hvis det også skal på en goller

--
Tom

Fra : Mads Stetter

Dato : 22-08-06 18:22

Tom wrote:
> ¨på nogle folkewogne skal vandpumpen skiftes ved samme lejlighed, det
> bør du tage med i overvejelserne hvis det også skal på en goller

På golf 2 1,6 TD er vanpumpen drevet af kileremmen, Så den behøver han ikke
skifte!

Men enig med at han SKAL skifte strammerhjul... Dumt sted at spare!

MVH Stetter

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-08-06 18:53

> [...]
> kile rem... 2999,- ex moms. Der gik lang tid inden jeg holdt med at grine,
> tror bare jeg alligevel sætter en eftermiddag til at ordne det

Det er muligvis til at få billigere, men det lyder ikke helt ved siden af.
Fra en norsk brugtbilstest fremgår det at det (i norske bananer og for tre
år siden) kostede 7639 kr. på for Octavia TDI 90 hk på et autoriseret
værksted.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Stefan

Dato : 22-08-06 20:41

> [...]
> Fra en norsk brugtbilstest fremgår det at det (i norske bananer og for tre
> år siden) kostede 7639 kr. på for Octavia TDI 90 hk på et autoriseret

Det er sgu da også hul i hovedet, jeg mener vi gav 2200,- for mitsubishien
da den skulle skiftes.

Stef

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 22-08-06 21:03

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:44eb4433$0$3455$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Fra en norsk brugtbilstest fremgår det at det (i norske bananer og for tre
> år siden) kostede 7639 kr. på for Octavia TDI 90 hk på et autoriseret

Originalt tandremssæt (inkl. diverse strammere/hjul) til sådan en fætter
kostede for en 14 dages tid siden 1800,- + moms.

/Jakob

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-08-06 22:32

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Originalt tandremssæt (inkl. diverse strammere/hjul) til sådan en fætter
> kostede for en 14 dages tid siden 1800,- + moms.

Det er muligt men her skrives der 3002 kr. for delene alene, testen med de
pågældende tal kan i øvrigt ses her
http://www.bilnorge.no/pdf/2003_-_BRUKT-TESTER/04-03_Skoda_Octavia.pdf

Med venlig hilsen Kim

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 22-08-06 20:49

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> kile rem... 2999,- ex moms. Der gik lang tid inden jeg holdt med at grine,
> tror bare jeg alligevel sætter en eftermiddag til at ordne det

Gav for et år siden 3000,- excl. moms for skift af tandrem, vandpumpe, 4
tændrør, oliefilter og motorolie på en Mazda 121. Ifølge faktura tog den
omgang 4 timer - plus reservedelene - så det synes jeg egentlig er fair nok.

Knus
Regnar