Nye bilafgifter :o)
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 15:44

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=462662/

LOL, de (politikerne) holder da heller aldrig op med deres afgifter og pjat.
Hvor må det bare være hårdt for en RØD oposition at se at der findes folk i
dette land der kan have en "federe" bil end resten af borgerne.

--
Tom

Fra : ena

Dato : 21-08-06 16:00

> [...]
> pjat. Hvor må det bare være hårdt for en RØD oposition at se at der findes
> folk i dette land der kan have en "federe" bil end resten af borgerne.

Lad os da bare følge sossernes og venstrefløjens plan om at hæve skatter og
afgifter på bilerne - så kan alle fattigrøvene lære at tage busser og tog og
der bliver mere plads til os andre på vejene.

Resultatet af den specielle Danske brandbeskatning af biler er jo at
fattigrøvene ikke har råd til at køre i en bil - så øgede afgifter vil da
skabe mere fremkommelighed på vejene for Mercedesèrne og Bimmerne.

Et andet kuriosum er de specielle gule nummerplader man har opfundet i DK -
afskaffes de vil udenlandske håndværkere jo få en endnu klarere
konkurancefordel da de ikke skal betale flere 100% afgift på firmaøsen, i Dk
er der nemlig "kun" 90% afgift på gulpladebiler mod 180% på hvide - i de
fleste andre EU lande er der 0% registreringsafgift - ja order eksisterer
slet ikke.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-08-06 18:25

Den Mon, 21 Aug 2006 17:00:13 +0200 sendte "ena" <ekk@nomail.com>
følgende røgsignaler:

> [...]
>fattigrøvene ikke har råd til at køre i en bil - så øgede afgifter vil da
>skabe mere fremkommelighed på vejene for Mercedesèrne og Bimmerne.

God idé, for så kan I betale det hele....I har jo råd til det, ikke
sandt?

I øvrigt skulle det kun være tilladt at køre biler til mere end 10
millioner kroner, så alle fattigrøvene i deres BMW'er og Mercedes'er
kunne blive hjemme, så der er plads til rigtige biler på vejene....

--
-"Jeg hedder Arne, og hvad hedder du så?"
-"Jeg hedder Stewart, og jeg kan godt li' kusser."

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 18:27

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> I øvrigt skulle det kun være tilladt at køre biler til mere end 10
> millioner kroner, så alle fattigrøvene i deres BMW'er og Mercedes'er
> kunne blive hjemme, så der er plads til rigtige biler på vejene....

Du har helt ret.

Lad os få nogen flere love og regler der direkte fører til flere ansatte i
den offentlige sektor.

Vi har så hårdt brug for.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 16:02

> [...]

> pjat. Hvor må det bare være hårdt for en RØD oposition at se at der findes
> folk i dette land der kan have en "federe" bil end resten af borgerne.

Mon ikke der er lige så mange røde som blå, der udnytter gulpladereglen.

Jeg er 100% overbevist derom, så de redder nok mange stemmer på den
front..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : alexbo

Dato : 21-08-06 16:46

"Tom"skrev

> LOL, de (politikerne) holder da heller aldrig op med deres afgifter og
> pjat. Hvor må det bare være hårdt for en RØD oposition at se at der findes
> folk i dette land der kan have en "federe" bil end resten af borgerne.

Jeg synes det er fuldstændigt åndsvagt at køre til bageren i
en 4 hjulstrækker, hvis hjemmebane er det indre Island.
Nu er politiske indlæg efter min mening ikke velanbragt her, men fritid bil
er alligevel en pladderballe Ng, så jeg vil foreslå politikerne at reservere
gulpladebiler til erhverv.
Ganske enkelt gøre det forbudt at køre privat i en gulpladebil, uanset
ejerskabet.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 16:54

KLIP

> [...]
> bil
> er alligevel en pladderballe Ng, så jeg vil foreslå politikerne at

Så må vi hellere udvidde pladderet.

> Ganske enkelt gøre det forbudt at køre privat i en gulpladebil, uanset
> ejerskabet.

Fjern registreringsafgiften , uanset ejerskabet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 21-08-06 17:46

> [...]
bil
> er alligevel en pladderballe Ng, så jeg vil foreslå politikerne at

LOL - god humor (og iøvrigt HELT enig)

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 20:30

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg synes det er fuldstændigt åndsvagt at køre til bageren i
> bil
> reservere
>
> LOL - god humor (og iøvrigt HELT enig)

Han skulle hellere sætte sig ud på en mark og skide i en spand, for alt hans
lukken uigennemtænkt lort ud, er sku snart for meget.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 21-08-06 20:43

BJ skrev:

> Han skulle hellere sætte sig ud på en mark og skide i en spand, for
> alt hans lukken uigennemtænkt lort ud, er sku snart for meget.

Så vil jeg have lov at mene det samme om dit konstante personfnidder.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 20:47

KLIP

> Så vil jeg have lov at mene det samme om dit konstante personfnidder.

Du kan mene lige, hvad du lyster.

Jeg er så forbandet træt af han forbudsliderlighed, så det halve kunne være
nok.

Dernæst udmønter hans forbudslidderlighed sig konstant i øget ansættelse af
offentlige ansatte...... til at overvåge forbuddene overholdes.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-06 20:52

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:44ea0962$0$2089
> Han skulle hellere sætte sig ud på en mark og skide i en spand, for alt
> hans lukken uigennemtænkt lort ud, er sku snart for meget.

Det skulle da være for at du kunne trække den ned om ørene, hint; find lige
kammertonen.

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 20:52

KLIP

> find lige kammertonen.

Jeg vil medgive dig i, kammertonen blev lidt skinger.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Basil

Dato : 21-08-06 20:52

BJ forklarede den 21-08-2006:
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg vil medgive dig i, kammertonen blev lidt skinger.

Respekt!
Kai

Fra : Basil

Dato : 21-08-06 18:32

alexbo har bragt dette til os:
> Ganske enkelt gøre det forbudt at køre privat i en gulpladebil, uanset
> ejerskabet.
>
> mvh
> Alex Christensen

Ja, den støtter jeg også.
Kai

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-08-06 17:14

Tom wrote:
> [...]
> og pjat. Hvor må det bare være hårdt for en RØD oposition at se at
> der findes folk i dette land der kan have en "federe" bil end resten

Christian Wedell, var det ikke ham tåben som foreslå bøder på 5000 kr for
larmende udstødningsrør på motorcykler?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-08-06 17:26

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> writes:

> Christian Wedell, var det ikke ham tåben som foreslå bøder på 5000
> kr for larmende udstødningsrør på motorcykler?

Jow, manden er tilsyneladende desperat efter at komme i medierne :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Bruno

Dato : 21-08-06 18:22

Tom wrote:
> [...]
> Hvor må det bare være hårdt for en RØD oposition at se at der findes folk i
> dette land der kan have en "federe" bil end resten af borgerne.

En børstraktor er ikke en fed bil, den er bare plat og vulgær.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 18:40

On Mon, 21 Aug 2006 16:44:01 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>Hvor må det bare være hårdt for en RØD oposition at se at der findes folk i
>dette land der kan have en "federe" bil end resten af borgerne.

Man kan jo et eller andet sted godt forstå det. Jeg kalder det et
forfærdeligt ressourcespild, at den blærbare og attachemappen skal
transporteres i et lokum, der går 6 km/l og vejer over 3 ton. Det
kunne gøres noget mere elegant ( i min verden) i en Lexus hybrid. Der
er stadig klasse over køretøjet - og oliesheikerne griner knap så
meget
Det vi trænger til er naturligvis en grundig revision af
bilafgifterne, så må de for min skyld gerne flytte en del af afgiften
over som løbende afgift afhængig af forbrug. Evt. lægge det oveni
benzin/dieselprisen, så frådserne fik regningen direkte - desværre er
vi jo en hel del med ret nye biler, der vil råbe og skrige......eller
kræve refusion. I disse arbejdskraftsfattige tider kan man jo ikke
bare oprette et nyt kontor til at håndtere den slags
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Bjarke Søgaard

Dato : 23-08-06 12:48

> [...]
>over som løbende afgift afhængig af forbrug. Evt. lægge det oveni
>benzin/dieselprisen, så frådserne fik regningen direkte

Dette ville så gå noget ud over arbejdskraftens mobilitet
Straks vil vi herovre i det tyndt befolkede midtjylland begynde at
råbe "hovedstadsfavoritisering" - Men den diskussion skal nok ikke
tages her

/bjarke

Fra : BJ

Dato : 23-08-06 12:59

"Bjarke Søgaard" <bjarke@post2dottele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dette ville så gå noget ud over arbejdskraftens mobilitet

Ikke entydig.

> Straks vil vi herovre i det tyndt befolkede midtjylland begynde at
> råbe "hovedstadsfavoritisering" - Men den diskussion skal nok ikke
> tages her

Derfor nytter det heller ikke noget at flytte en massiv afgift over på én
anden ting og gøre den lige så massiv beskattet.

Det skal (og bliver garanteret) spredt ud over gamle og nye tiltag, ellers
render man da først ud i problemer ad åre.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-08-06 18:57

Ivan Madsen <> writes:

> Evt. lægge det oveni benzin/dieselprisen, så frådserne fik regningen
> direkte

Du glemmer vist at det allerede er gjort. Vi er bare så heldige at vi
ikke får lov til at nøjes med det.
--
mvh Jes Vestervang - der kun har mc og derfor kan ryste på hovedet af
alle dem, der kører alene rundt i tonstunge metaldåser

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 19:41

On Mon, 21 Aug 2006 19:57:14 +0200, Jes Vestervang
<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

>Du glemmer vist at det allerede er gjort. Vi er bare så heldige at vi
>ikke får lov til at nøjes med det.

Så er det vist heller ikke værre, hvis man kigger Europa rundt. Men
der er selvfølgelig ikke meget luft til at kompensere for
registreringsafgiften
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : per_biker@hotmail.co~

Dato : 21-08-06 20:34

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> kunne gøres noget mere elegant ( i min verden) i en Lexus hybrid. Der
> er stadig klasse over køretøjet - og oliesheikerne griner knap så

Helt enig, jeg kan godt forstaa at det ville vaere godt for miljoet at
komme privat
brug af Gul plade bilerne til livs, der er jo mange der har set 'lyset'
og har 2 stk SUV's
staaende i indkoerslen, det er jo lig saa billigt som at have en flad
hvid plade bil staaende.

Jeg har boet i USA (er flyttet til Holland nu) mest pga de danske
udlaendinge regler.
(jeg hader forskels behandling). Men I USA skulle jeg sku da proeve at
eje en 'rigtig mande bil'. Ford F150 Lariat modellen med 5.4 liters V8
(300 dejlige heste). Jeg lover jer for at selv i Texas hvor bensin
prisen er rimelig, var det sku paen post paa budgettet.
link til nogle billeder

http://www.axaptamodules.com/family/pictures.htm

De MC interesserede vil se et billede at en HD fatboy, parkeret ved
siden af enn Suzuki Gsxr 750.

Tilbage til emnet saa kunne er jeg tilhaenger af at afgifterne fjernes
helt fra hvidplade biler. og laegger dem paa forbrug (road prising
ect.). Hvorfor ?. Danmark skal kunne konkurerer med Europas uddannede
arbejdskraft i fremtiden, og der er da ingen der vil flytte til DK, vel
vidende at det foerste de skal betale er to gange prisen for den bil de
allerede har betalt en gang. ?. Ja man ville sku vaere dummere end en
roed poelse hvis man gjorde det.

At noget saa er interesseret i noget luksus i bilen, skal de heller
straffes for det. Jeg har sku ikke ondt i roeven over en der koerer
Lexus, BMW, eller Mercedes, dem om det, jeg vaelger istedet at have en
okay bil og en Harley Davidson.

Jeg tror at en af de ting der holder regeringen fra at droppe de hoeje
afgifter, er nok det faktum at alle nuvaerende bilejere, hvad enten de
er financierede eller ej staar til mega tab paa deres vaerdier, mit
synspunkt er nok lidt hen af. TO BAD, deal with it. Jeg havde
ihvertfald selv koert op til AutoFinans eller hvad de nu hedder idag i
DK. Smidt bilnoeglerne ind af brevspraekken og sige paent tak for laan,
her har i jeres pant, hvilket jeg tror at 90 % af alle med
finanscierede biler nok ville goere, saa de selvskaber ville staa med
et giga tab.

Konklusionen er helt klart at bilafgiften er en doed sild inden for 10
aar, det toer jeg godt vaedde en FL god wiskey paa.

Mvh

Per Jakobsen
Ejer af foelgende (i forhold til DK) afgiftsfri koeretoejer.

2006, Harley Davidson VRSCR Street Rod.
2006, Citroen C4 Exclusive 2.0 hdif Diesel (bliver leveret om 3 uger)

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 20:39

<per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>og har 2 stk SUV's
>staaende i indkoerslen, det er jo lig saa billigt som at have en flad

Sæt dig ind i, hvad gulpladebiler bl.a. også bruges til i Danmark og sæt dig
dernæst ind i de Hollandske regler.

Jeg er glad for, du har fået en firmapotte, den beskattes nemlig lige så
hårdt i Holland som i Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-08-06 21:11

"ena" <ekk@nomail.com> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...

> Hmm da jeg havde motorcykel gik den nu ikke længere literen end min
> bil - så så meget besparelse er der vist ikke

Min 95 hestes 600'er går nu også kun omkring 18-20 km/l, men samme
kørestil i en bil ville nok få de fleste ned på det halve. Ydede bilen
noget sammenligneligt ville den nok kun gå en fjerdedel. Omvendt er
cyklen nu også næsten umulig at få over 22 km/l. Nogle motorcykler,
typisk 1-cylindrede firtaktere med omkring 20-25 hk, går dog snildt
over 30 km/l og er enormt praktiske til bykørsel (og -parkering).

> - og så er man meget mere udsat ved en ulykke

Jep. Heldigvis har jeg i løbet af mine 80k km på mc aldrig været
involveret i et uheld på trods af at jeg kører i al slags vejr (sne
inklusive, omend jeg prøver at undgå det). Mine bilkammerater på
omkring 25 år har alle været involveret i en eller flere ulykker. De
fleste er dog sluppet uden alvorlige skrammer, hvilket jo ikke
nødvendigvis havde været tilfældet hvis ulykkerne var sket på mc.

> = man er dyrere for samfundet så også tohjulede burde lægge flere
> penge i den evigt slunkne statskasse.

Det gør de skam også allerede. Svjh. er der 180% afgift allerede fra
12.000,- på motorcykler, men den først stiger dertil ved 60-80.000 for
personbiler.

Men ud fra den logik burde ski og lignende jo også brandbeskattes, da
folk jo også ofte kommer galt afsted på dem.

Generelt irriterer det mig nu også at staten vil opdrage på
befolkningens befordringsvaner, for folk betaler jo selv deres
køretøjer (og en hel del til).
--
mvh Jes Vestervang

Fra : per_biker@hotmail.co~

Dato : 21-08-06 21:27

BJ wrote:
> <per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Sæt dig ind i, hvad gulpladebiler bl.a. også bruges til i Danmark og sæt dig
> dernæst ind i de Hollandske regler.

Jeg er godt klar over at hvad de bruges til . Men jeg fik nok ikke
udtrukt mig klart nok
i mit svar (min fejl). Jeg mener faktisk at de nuvaerende regler er som
de er, og boede jeg i DK, havde jeg ogsaa en SUV staaende. Det jeg er
fortaler for, er at den eneste maade at komme det til livs er at
afskaffe alle de uretfaerdige afgifter paa biler, saa vil det sikkert
tilpasse sig selv da mange nok ville skille sig af med "bensin
slugerne".

> Jeg er glad for, du har fået en firmapotte, den beskattes nemlig lige så
> hårdt i Holland som i Danmark.

Ja de goer, men vaerdien de bliver beskattet af er jo langt under det
Danske niveau.
Dernaest saa er jeg paa speciel skatte regel, hollandsk 30% regel i de
naeste 10 aar ( gives til personer med en uddannelse/evner der er
mangel paa).

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 22:49

<per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>udtrukt mig klart nok
>i mit svar (min fejl).

O.k. ..

> [...]
>afskaffe alle de uretfaerdige afgifter paa biler, saa vil det sikkert
>tilpasse sig selv da mange nok ville skille sig af med "bensin

Se du på bilparken i Holland og sammenligner med Danmark (hus NL ca. 18
mill. og DK ca. 6 mill. mennesker), er vi ikke forskellige.

Bilerne er blot gennemsnitlige nyere og af alle fabrikater og modeller.

Danmark og Holland i mangt og meget "uhyggelige" ens..

Vor velfærdssamfund er blot mere omfangsrigt og anseelig dyrere.

Om det er bedre i DK end i NL, det er vist for meget at komme ind på
her..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 22-08-06 14:39

> Han skulle hellere sætte sig ud på en mark og skide i en spand, for alt hans
> lukken uigennemtænkt lort ud, er sku snart for meget.

LOL - lige ud af posen...

(jeg fölger ikke så meget med at jeg kender hans rygte!)

VH Esben

Fra : Frederik Carøe

Dato : 23-08-06 12:17

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> pjat. Hvor må det bare være hårdt for en RØD oposition at se at der findes
> folk i dette land der kan have en "federe" bil end resten af borgerne.

Som jeg ser det, kan man ikke seriøst hævde, at nogle bilafgifter i Danmark
skal stige, så længe langt størstedelen af bilparken udsættes for den
beskatning, som vi har i dag.

Hovedmålet må være, at almindelige biler (gerne miljørigtige) beskattes med
et minimum. Når det er sket, kan de for min skyld gerne indføre incitamenter
til, at man ikke køber store 4-hjulstrækkere over 3 tons i totalvægt, eller
hvor grænsen nu skal gå.

mvh.

Frederik

Fra : Frederik Carøe

Dato : 23-08-06 12:22

"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in message

> [...]
> incitamenter til, at man ikke køber store 4-hjulstrækkere over 3 tons i
> totalvægt, eller hvor grænsen nu skal gå.

Faktisk burde der være tilskud fra staten til slige køretøjer:

http://www.pistonheads.com/lotus/default.asp?storyId=14856

Lav vægt og miljøbrændstof...

Mvh.

Frederik