Dunkelyde på VW Polo Classic
Fra : Peer

Dato : 20-08-06 19:52

Hej NG,

Min VW Polo (1,6 som har kørt 80.000) giver nogle kraftige dunke-lyde fra
sig.

Det sker kun når jeg lige har været på motorvejen og kørt godt til. Når jeg
så holder på rampen og skal igang kommer der nogle dunke-lyde fra
undervognen når jeg slipper koblingen og begynder at trække i 1. og lidt
inde i 2. gear. Det lyder som sådan et lidt hult dunk og lyder som om det
kommer ca. midt fra bilen.
Første gang troede jeg det var potten som var faldet at ophænget, men det så
fint ud.
Det mærkelige er at der ikke kommer nogen lyde når jeg kører på andre
tidspunkter...

Er der nogen af jer som har et bud på hvad det kan være?

Tak skal I have

Fra : alexbo

Dato : 21-08-06 08:47

"Peer" skrev

> Første gang troede jeg det var potten som var faldet at ophænget, men det
> så fint ud.

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige, din motor ligger på tværs, det
betyder at når den vipper ved igangsætning kan den slå udstødningen op i
bunden.

At det kun er efter motorvejen kan enten skyldes at det er det eneste sted
du starter opad, så motoren skal tage hårdere fat, eller at efter hutig
motorvejskørsel er motorophængene varmere og lidt blødere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peer

Dato : 21-08-06 16:42

Det lyder rigtigt!

Er der noget man kan gøre for at stoppe det ?
(ud over ikke at give så meget gas? eller slippe koblingen for hårdt?)

Fra : Jens

Dato : 21-08-06 17:36

"Peer" <mesteren@[fjernlige]mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder rigtigt!
>
> Er der noget man kan gøre for at stoppe det ?
> (ud over ikke at give så meget gas? eller slippe koblingen for hårdt?)
>
> Mvh

Udskifte motorophængene det er en kendt fejl på VWs biler. dyrt men sikkert
den kur du har brug for.
MVH
Jens

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-06 18:56

"Jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Udskifte motorophængene det er en kendt fejl på VWs biler.

Enig...

dyrt men sikkert
> den kur du har brug for.

Find en uautoriseret som er til at stole på, så bliver regningen til at
betale, de findes ;). Det er ikke rocketscience selvom der står VW på ;)).

Fra : Peer

Dato : 22-08-06 19:02

OK, det prøver jeg at finde og få lavet.
Hvad skal jeg regne med at det koster?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-08-06 12:40

> [...]
> tidspunkter...
>
> Er der nogen af jer som har et bud på hvad det kan være?

Kunne være din skytsengel, der i arrigskab sparker bilen bagi, fordi du ikke
har reageret på hans vedvarende prikken på skulderen

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Peer

Dato : 21-08-06 16:44

Så må jeg hellere husle at sætte frisk motorolie frem til ham til jul så...
; )

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-06 21:00

"Peer" <mesteren@[fjernlige]mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så må jeg hellere husle at sætte frisk motorolie frem til ham til jul
> så... ; )

Jeps, 5W40, så køre kanen, bedre, så kommer han igen med lys i øjnene ;).