Hvad skal man have i sin bil?
Fra : Thomas S

Dato : 18-08-06 23:20

Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man
simpelthen ikke køre rundt uden?

Min liste indtil videre:

Advarselstrekant
Førstehjælpsudstyr
Multitool (Leatherman)
Twist
Lommelygte
Pulverslukker (er den nødvendig)?
Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...

Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

Mvh Thomas

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 18-08-06 23:25

"Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
>

> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

Er der ikke noget med en lysreflekterende vest kunne være rar at have i
handskerummet så man kan blive set af andre i mørket... Det er vist et krav
i nogle andre lande..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-08-06 23:48

u.m.s [3460] formulated the question :
> Er der ikke noget med en lysreflekterende vest kunne være rar at have i
> handskerummet så man kan blive set af andre i mørket... Det er vist et krav i
> nogle andre lande..

Den er en god ide at have med, gerne 2 stk så en evt. passager kan
hjælpe med. Den er lovkrav i flere lande syd for grænsen.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 23:44

> [...]
> Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
>

> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

JA
man skal bare have en mobil med og så de vigtigste numre på folk der kan
hjælpe en

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-06 23:52

In article <44e63d18$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Thomas S <test@mail.dk> wrote:

> Pulverslukker (er den nødvendig)?

Kun hvis du vil redde konen ud og totalskade bilen over tid...

Pulveret totalskader bilen over tid og forsikringen dækker _ikke_
sådanne følgeskader.

Så har du den så brug den KUN hvis der er liv på fare, ellers lad lortet
brænde og lav forsikringen betal en ny bil med det samme istedet for du
selv kommer til det om 2 år.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : C. Caspersen

Dato : 19-08-06 00:00

"Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

Lad mig gætte: En Peugeot ?

/Caspersen

Fra : Thomas S

Dato : 19-08-06 07:52

C. Caspersen wrote:
> "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Lad mig gætte: En Peugeot ?
Næ - en C3 :)

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 11:25

> Næ - en C3 :)

PULVERSLUKKER!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 19-08-06 12:53

Hej

Thomas S wrote:
> Næ - en C3 :)

Husk også brandtæppe, branddasker, brandmandsuddannelse og ikke mindst
en professionel racerkørerdragt som er brandhæmmende

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Kent

Dato : 19-08-06 00:10

> [...]
> Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
>

> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

Vi har også en lille nødhammer med indbygget seleskærer
i bilen. Skulle uheldet være ude, er den rar at have ved hånden.

T.Hansen har en smart én her:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=738500633&n=1199130711&pn=1222878598

Det er ikke den, vi har.

Kent.

Fra : Klaus G.

Dato : 19-08-06 00:28

> Advarselstrekant
Fornuftigt

> Førstehjælpsudstyr
Igen meget fornuftigt, og er man medlem af falck, så mener jeg man kan hente
en fin forhjælpskasse.

> Multitool (Leatherman)
Er jeg ikke helt klar over hvad er..

> Twist
Er det ikke slik? :)

> Lommelygte
Man kan få en lommelygte som også kan bruges som gul blink på taget, måske
det var en løsning?
http://www.bygmabutik913.dk/product.asp?product=46&sub=2

> Pulverslukker (er den nødvendig)?
Ja hvis bilen brænder, og der er liv i fare, ellers lad bilen brænde, så kan
forsikringen æde den. Hvis ikke, så æder pulverslukkeren bilen på få år. Det
går nemlig i alle el-dele.

> Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
donkraft er jo standard udstyr, det samme med krydsnøgle, eller det er det
ikke så tit mere, men der er altid en nøgle så du kan skifte hjul. Strips og
tape kan sikkert være nyttige engang, men ligenu kan jeg ikke helt
gennemskue til hvad.

> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
Olie og vand? Bare lidt af hvert, en liter f.eks.. Om vinteren kunne det
måske være godt med et kraftigt tæppe(Vente på falck i lang tid, kan godt
blive koldt), og måske et sæt startkabler, da batterier har det med at vise
deres svaghed når det bliver koldt først. Neon Gul vest(er), til når man er
kørt i stykker.

Men man kan jo blive ved, og til sidst har du fyldt bilen med alt muligt :)

Jeg ville gennemlæse alle folks forslag, og så må du prioitere hvad du mener
er mest vigtig, og hvad du måske forventer at du kan komme ud for. Umildbart
behøver du jo ikke ekstra olie og vand på så ny en bil.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-08-06 00:35

> [...]
> Lommelygte
> Pulverslukker (er den nødvendig)?
> Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...

Kort, evt. kompas, eller GPS navigator.
Vand eller andet drikkeligt, evt. også lidt spiseligt.
Varmt tøj/støvler/tæppe om vinteren, hvor også en skovl er en god ting. Evt.
snekæder.
Slæbetov, startkabler.
Kilerem.
Sikringer og pærer.
Skvulpesikret kaffekop m.12V varmelegeme, og/eller 12V dyppekoger.
Nogen har olie og vand til bilen med.
Benzinfolket har muligvis noget kondensfjernende spray og/eller
tændrør/tændrørsnøgle med. Evt. også karburatorsprit.
Sprinklervæske/isfjerner. Isskraber.
Jeg har en affaldssæk med, til evt. nedkørte fugle/dyr af spiselig art.

Hvis max. totalvægt ikke overskrides derved, og hvis pladsen tillader det,
kan du muligvis også tage konen/kæresten med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-08-06 01:07

Thomas S <test@mail.dk> writes:

> Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan
> man simpelthen ikke køre rundt uden?

Hvis du har forstand på at aflive dyr, så noget egnet værktøj til
det. Alternativt findes et telefonnummer til nogen der, vistnok
gratis, kommer ud og afliver gratis. Kan nogen huske det.

Mine fangster, alle under mc-kørsel, begrænser sig til småfugle og så
et par fasaner på venstre skulder med hhv. 80 og 125 km/t (fartgale
dyr). En skam jeg ikke har forstand på at tilberede dem, ellers ville
det være en god bar-historie
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-08-06 11:10

Jes Vestervang expressed precisely :
> Alternativt findes et telefonnummer til nogen der, vistnok
> gratis, kommer ud og afliver gratis. Kan nogen huske det.

De hedder Falck og har tlf 70 10 20 30. Det er dem der administrerer
den slags og ja, det er ganske gratis.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-08-06 12:13

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev
> De hedder Falck og har tlf 70 10 20 30. Det er dem der administrerer
> den slags og ja, det er ganske gratis.

Nej, det er det ikke. Men Dyrenes Beskyttelse financierer det, så det er
gratis for alle der ringer.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-08-06 13:33

Preben Riis Sørensen presented the following explanation :

> Nej, det er det ikke. Men Dyrenes Beskyttelse financierer det, så det er
> gratis for alle der ringer.

Så er det jo også gratis...

Ellers er det heller ikke gratis at ringe til et 80 nummer...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-08-06 16:34

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev

> Så er det jo også gratis...

Jeg synes bare det skulle frem, at det ikke er Falck der har flottet sig med
gratis service, det ligger ligesom heller ikke til dem.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-08-06 00:29

on 19-08-2006, Preben Riis Sørensen supposed :

> Jeg synes bare det skulle frem, at det ikke er Falck der har flottet sig med
> gratis service, det ligger ligesom heller ikke til dem.....

Ok, syns nu det fremgik af det når jeg skrev at det var dem der
administrerede det - lidt ligesom de administrerer ambulancer mv på
vegne af det amtslige beredskab. Men uddybninger og præciseringer er
som regel velkomne :)

Fra : Henrik

Dato : 20-08-06 07:46

On Saturday 19 August 2006 14:32, Henrik Stidsen wrote in dk.fritid.bil:

> Preben Riis Sørensen presented the following explanation :

> Så er det jo også gratis...
>
> Ellers er det heller ikke gratis at ringe til et 80 nummer...

Nu starter '70 10 20 30' det jo også med 70 og ikke 80... ;)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik

"Stay down bitch!"
-- Samuel L. Jackson as Elmo McElroy in '51st State'

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-08-06 11:44

Henrik explained on 20-08-2006 :

> Nu starter '70 10 20 30' det jo også med 70 og ikke 80... ;)

Næ, men det var der jo sådan set heller ikke nogen der påstod ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-08-06 22:19

Henrik Stidsen wrote:
> Jes Vestervang expressed precisely :
>
> De hedder Falck og har tlf 70 10 20 30. Det er dem der administrerer
> den slags og ja, det er ganske gratis.

Hmm. Hvilken bil og årgang taler lige vi om her?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-08-06 23:38

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev

> Hmm. Hvilken bil og årgang taler lige vi om her?

Dem Falck kører i, stammer fra kort efter sidste krig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik

Dato : 20-08-06 07:49

On Saturday 19 August 2006 23:18, Uffe Ravn wrote in dk.fritid.bil:

> Hmm. Hvilken bil og årgang taler lige vi om her?

De har nu mange forskellige slags, alt efter hvor du kører det stakkels dyr
ned henne:
http://www.beredskabsinfo.com/billedgalleri/thumbnails.php?album=search&type=full&search=falck+dyr

--
Med Venlig Hilsen: Henrik

"I want you to make your self as home. You can have sex anywhere"
-- Mimi Kennedy as Abigail "Abby" O'Neil in 'Greg & Dharma'

Fra : Stefan

Dato : 19-08-06 01:22

> [...]
> Lommelygte
> Pulverslukker (er den nødvendig)?
> Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...

Et reservehjul?

Stef

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-08-06 06:11

"Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse news:44e63d18$0$160

> Twist

Brug servietter, køkkenrulle evt gl. t.shirt, det er mere "universelt". Du
kan fx. erstatte forbindinger med med tape, gaffa, og subj. :).

> Lommelygte

Anskaf en diode-nøglering, Biltema sælger dem til en ~10'er.

> Pulverslukker (er den nødvendig)?

Sjældent, jeg køre rundt med en 3 kg. gl. sag, som aldrig er prøvet - men
jeg tør ikke tage den af læsset ;).

> Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...

Udvælg værktøjet til det som bruges og er univeselt, fx. har du ikke brug
for en tændrørsnøgle,. men måske en Torx.. En vandpumpetang kan gøre det ud
for en stor svensknøgle i en snæver vending etc.

> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

En plade, klods som donkraften kan stå på uden at synke i, lidt stift
ståltråd, en magnet til at sætte på det ( til at fiske tabte skruer op), et
lille billigt universalinstrument er svært at undvære i en bil med alt_i_el.
.. Det sidste kræver at du ved hvordan det bruges, og der er strøm på.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-08-06 07:17

Thomas S skriver:

> Advarselstrekant

Sådan en kan da være rar at have med, i tilfælde af uhel. JEG har dog
ikek en i bilen.

> Førstehjælpsudstyr

Som er ?

> Multitool (Leatherman)
> Twist
> Lommelygte
> Pulverslukker (er den nødvendig)?
> Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...

Til ?
Donkraft, hjulnøgle og en skruetrækker er standardudstyr i min bil, ud
over det har jeg her om sommeren kun et landkort og min
dieselregnskabsbog med (nåh ja og en lader til mobilen).

> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

At du forhåbentligt ikke behøver værktøj til så ny en bil.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-08-06 07:52

> Thomas S skriver:

> Sådan en kan da være rar at have med, i tilfælde af uhel. JEG har dog
> ikek en i bilen.

Den er vel heller ikke lovpligtig før du holder et uheldigt sted og har brug
for den ??

Leo

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-08-06 08:11

> Donkraft, hjulnøgle og en skruetrækker er standardudstyr i min bil,

Hvad vil du bruge det til?. Er din ikke en af dem, der kun er udstyret med
en dåse DækPilot og en pumpe? ;). Og hvis skruetrækkeren er magen til den
der fulgte med min, passer den så få steder, at du er lige så godt hjulpet
uden- show but no go ;).

> At du forhåbentligt ikke behøver værktøj til så ny en bil.

Eller du køber dig til hjælp hos fx. Falck, DK.Autohjælp ;). Men det er nu
rart at "kunneselv", hvis man kan, der er altid brug for det på det mest
ubelejlige tidspunkt- Det er dumt at være grounded pga. en detalje, stå og
spejde ud i horisonten efter hjælp :(. Og værktøj kan bruges i anden
sammenhæng, jeg har ofte brugt det, men, 7-9-13, kun til bilen 1-2 gange.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-08-06 08:38

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Hvad vil du bruge det til?.

Intet - hjulnøglen bruges ved dækskifte sommer <-> vinterdæk.

> Er din ikke en af dem, der kun er udstyret med
> en dåse DækPilot og en pumpe?

Jo

> Og hvis skruetrækkeren er magen til den
> der fulgte med min, passer den så få steder, at du er lige så godt hjulpet
> uden- show but no go ;).

Bagenden af skruetrækkeren passer over en hjulbolt og bruges dertil.

Fra : Leonard

Dato : 19-08-06 07:48

Thomas S <test@mail.dk> wrote:

>Multitool (Leatherman)

Sådan noget skrammel vil jeg ikke bruge til noget som helst.

>Twist

Køkkenrulle er mere universielt.

>Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

5-liters dunk med brændstof.

--
Leonard

Aldrig mere holde i kø: http://oy-blu.dk/

Fra : Thomas S

Dato : 19-08-06 08:01

Leonard wrote:

> Sådan noget skrammel vil jeg ikke bruge til noget som helst.

Den jeg har er jeg nu slemt glad for - har flere gange erstattet en tur
i værktøjskassen. Det eneste jeg har haft behov for som den ikke kunne
hjælpe med var ibankning af søm ;)

Mvh Thomas

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 19-08-06 08:31

">
> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

På en tre år gammel bil skal du kan have advarselstrekant, kortet til
vejhjælpsabbonnementet, mobiltelefon og gerne en ½ liter cola.

Hvad er det du vil bruge gaffertape, Multitools og lign på, på en så ny bil?
Jeg kunne forstå det hvis det var en gammel Kadett eller lign.

Michael

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-08-06 08:49

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det du vil bruge gaffertape, Multitools og lign på, på en så ny
> bil?
> Jeg kunne forstå det hvis det var en gammel Kadett eller lign.

Fx. til at holde på stumperne af en smadret forrude.

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 19-08-06 10:14

Michael Kirkegaard wrote:
> [...]
>
> Hvad er det du vil bruge gaffertape, Multitools og lign på, på en så
> ny bil? Jeg kunne forstå det hvis det var en gammel Kadett eller lign.

Så at jeg osse foreslår:
-Gearkasseolie
-Hydraulikolie
-2 liter motorolie
-Godt med klude (bomuld)
-Mobiloplader til bil
-En ekstra skjorte til at trække over ved reparationer
-2 liter vand
-WD40
-Kabelsko og ledning

virker overflødigt. Men hvorfor er der ikke nogen der lige laver disse
lister færdige og evt. opdeler dem efter bilens alder og mærke? Det kan jo
være at bilmærker særligt ramt af bål og brand bør prioritere et
slukningsanlæg (en 1½ liter danskvand er iøvrigt fortrinlig).

Det er jo lige til en hjemmeside. Hvem stjæler ideen?

FOCs
RR 84´
Escort 81´
Honda Mtx 125 86´

Fra : Christopher Stein

Dato : 22-08-06 10:39

Freddy O. Christensen skrev:

> [...]
> slukningsanlæg (en 1½ liter danskvand er iøvrigt fortrinlig).
>
> Det er jo lige til en hjemmeside. Hvem stjæler ideen?

så burde jeg med mondeoen altid køre rundt med en halv kvm plade bagi +
et svejseapperat..

Jeg kunne godt se det sjove i en hjemmeside :D

Fra : Bo Velschow

Dato : 19-08-06 09:51

> [...]
> Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
>

> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

Så vidt jeg kan læse, er der ingen, der endnu har foreslået
arbejdshandsker - så det vil jeg da bestemt foreslå!

Hjulskift og deslige foregår per definition altid i regn- eller snevejr (og
hjul er _altid_ rigtig snavsede!), så derfor kan et par arbejdshandsker være
en rigtig god ide.

I vintertiden er det i øvrigt også snildt at have en sneskovl med...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-08-06 10:24

Den Sat, 19 Aug 2006 00:20:05 +0200 sendte Thomas S <test@mail.dk>
følgende røgsignaler:

>Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man
>simpelthen ikke køre rundt uden?

>Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

Min liste:
Advarselstrekant
Neongul vest med reflekser
GPS
Mobiltelefon
Abonnement på autohjælp

Der er jo ingen grund til at få beskidte fingre, når man kan betale
sig fra det.

--
"Charlie.....?
Kunne du ikke tænke dig at købe din

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 19-08-06 11:21

Thomas S wrote:
> [...]
> Lommelygte
> Pulverslukker (er den nødvendig)?
> Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...

Engangshandsker til tankning af diesel, der er aldrig nogen tilbage ved
tanken.

M.v.h
Niels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-08-06 11:45

Niels Jacobsen expressed precisely :
> Engangshandsker til tankning af diesel, der er aldrig nogen tilbage ved
> tanken.

Hvad skal man også bruge dem til ? Jeg har aldrig haft brug for dem til
de 1600+ liter diesel jeg har tanket på det sidste halve år...

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 19-08-06 12:08

Henrik Stidsen wrote:
> Hvad skal man også bruge dem til ? Jeg har aldrig haft brug for dem
> til de 1600+ liter diesel jeg har tanket på det sidste halve år...

Pistol håndtaget er da altid fedtet ind i ildelugtende diesel.

M.v.h
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-08-06 12:09

Niels Jacobsen skriver:

> Pistol håndtaget er da altid fedtet ind i ildelugtende diesel.

Næh.

Fra : spamsen

Dato : 20-08-06 00:58

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>
wrote in message news:44E6F135.330EA8A9@du.kan.finde.den
> Niels Jacobsen skriver:

> Næh.
Må nok give den herre ret, det er nok kun pistolen til benzin der er
oversnasket med diesel :)

> Klaus
vh.
Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-08-06 13:34

Niels Jacobsen brought next idea :

> Pistol håndtaget er da altid fedtet ind i ildelugtende diesel.

Så tanker du det forkerte sted, jeg har aldrig oplevet det.

Fra : Brian

Dato : 19-08-06 21:29

Henrik Stidsen skrev:

> Så tanker du det forkerte sted, jeg har aldrig oplevet det.

Tanker du på de samme tanke hele tiden ?

Jeg vil ikke sige det er alle steder, men på nogle tanke (især dem hvor der
kun er et håndtag med diesel) kan de nu godt være lidt namset, for mine
bløde hænder.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-08-06 00:31

Brian brought next idea :

> Tanker du på de samme tanke hele tiden ?

Tanker som regel på den samme Metax tank ja, men jeg har også tanket på
andre og har aldrig oplevet beskidte, snuskede eller ulækre
pumpehåndtag.

Fra : Brian

Dato : 20-08-06 16:43

Henrik Stidsen skrev:

> Tanker som regel på den samme Metax tank ja, men jeg har også tanket
> på andre og har aldrig oplevet beskidte, snuskede eller ulækre
> pumpehåndtag.

Nå, så er det nok bare mig der er følsom.

/Brian

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-08-06 20:45

Brian wrote:

> Nå, så er det nok bare mig der er følsom.

Næh. jeg bruger nu også altid engangshansker når jeg tanker firmaøsen, man
kan ikke rende rundt med kundernes apparater og efterlade dieselolieaftryk
på dem.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-08-06 21:31

Uffe Ravn expressed precisely :
> man
> kan ikke rende rundt med kundernes apparater og efterlade dieselolieaftryk
> på dem.

Så må man jo bare nøjes med at hælde diesel i tanken og ikke på
fingrene ,)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-08-06 21:44

Henrik Stidsen wrote:

> Så må man jo bare nøjes med at hælde diesel i tanken og ikke på
> fingrene ,)

Sig det til ham der tanker før mig!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-08-06 22:01

After serious thinking Uffe Ravn wrote :

> Sig det til ham der tanker før mig!

Hvis han hælder diesel på dine fingre så syns jeg du skal tage en
alvorlig snak med ham for det er da ubehøvlet ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-08-06 22:11

Henrik Stidsen wrote:

> Hvis han hælder diesel på dine fingre så syns jeg du skal tage en
> alvorlig snak med ham for det er da ubehøvlet ;)

Behøves ikke, for jeg pisser til gengæld i hans sprinklertank imens han er
inde for at betale ;0)

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-08-06 00:31

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis han hælder diesel på dine fingre så syns jeg du skal tage en
> alvorlig snak med ham for det er da ubehøvlet ;)

Heldigvis er man 'ene-ansvarlig' når man tisser.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 11:24

"Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man
> simpelthen ikke køre rundt uden?

Det vigtigste i min vogn er min B.B. King CD ...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-08-06 09:38

Hr. Jensen skrev:

> Min liste:
> Advarselstrekant
> Neongul vest med reflekser
> GPS
> Mobiltelefon
> Abonnement på autohjælp

Det er lidt tættere på hvad jeg har. Dog har jeg et stykke
plastic-skum-materiale til at anbringe knæerne på ved evt hjulskift,
passer oven på hjulet.

Jeg har ingen GPS, kan ikke se den er strengt nødvendig. Og kompas?
Virker alligevel halvdårligt i en bil.

Så har jeg også en ildslukker - den fulgte med bilen og vil blive
brugt i givet fald, jeg har ikke kasko. 1hjælp skal forresten
suppleres op.

Ekstra brændstof er imho inderligt overflødigt - jeg har aldrig haft
mindre end 5l i tanken (i forhold til instruktionsbogen), det er
50-60km, og bruger både triptæller og måler - begge dele er ret
nøjagtige i min bil.

/Martin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-08-06 09:44

u.m.s [3460] wrote:

> Er der ikke noget med en lysreflekterende vest kunne være rar at have i
> handskerummet så man kan blive set af andre i mørket... Det er vist et krav
> i nogle andre lande..

Det er lovpligtigt hernede i Spanien, og det skal være muligt at tage
den på inden man stiger ud af bilen så må man ikke bare smide den om
bagi.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-06 13:27

Thomas S wrote:
> Lommelygte

Pandelampe, uundværlig.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-06 13:49

Henrik Stidsen wrote:
> Niels Jacobsen expressed precisely :
>
> Hvad skal man også bruge dem til ? Jeg har aldrig haft brug for dem til
> de 1600+ liter diesel jeg har tanket på det sidste halve år...

Jeg har altid brugt dem go det må være nogle svin som tanker der hvor
jeg gør det (er det mig selv....?) og jeg tanker alligevel ca. 2.300
liter diesel.
Hvis ikke man bruger dem kommer ens hånd til at lugte af diesel i lang
tid.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-06 13:51

Christian B. Andresen wrote:

> Pandelampe, uundværlig.

Og en engangsovertrækskedeldragt

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 21-08-06 15:45

Thomas S skrev:

> [...]
> Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
>

> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

Et par handsker. Jeg har bare et par engangs plastic handsker liggende
til et evt. hjulskift eller pærebytte.
En rulle toiletpapir, kan bruges til mange ting, ikke mindste det man
mest bruger det til, hvis det går helt galt.
Som andre har nævnt en sikkerhedsvest i gul, ikke orange, de kan ikke
ses så godt når der er orange lys på vejen.

Mikael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-06 16:24

Thomas S skrev:

> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?

Tæppe, pude, en god bog, lidt kontanter, nummeret på redningstjenesten, et
engangskamera, tandbørste og -stikkere
Hans
http://kortlink.dk/2hsd