Aftagelig krog ?
Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 18-08-06 20:23

Jeg er lige midt i en lille debat, hvor der bliver sagt at en aftagelig
trækkrog SKAL afmonteres når den ikke er i brug. Er det korrekt og
hvor står det i givet fald.

På forhånd tak

Mikael

Fra : brian

Dato : 18-08-06 20:29

den skal ikke afmonteres, med mindre at den er monteret så nummerpladen ikke
er fuldt synlig

vh Brian

Fra : Kito

Dato : 19-08-06 07:46

[...]

Hvorfor skulle den det, grunden til at jeg har købt aftagelig, er at jeg
ikke vil have olie på mine bukser når jeg er bag bilen. Bliver krogen ikke
demonteret kan den sætte sig fast, hvis der ikke er fedt inde i
montagehullet.

vh
Poul

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-08-06 08:32

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Bliver krogen ikke
> demonteret kan den sætte sig fast, hvis der ikke er fedt inde i
> montagehullet.

Hvis du kommer fedt i, risikere du at låsen svigter og du taber krogen +
påhæng, been there- done it :(((. Til alt held skete der ikke noget videre,
materielt, men jeg fik en forskrækkelse af dimensioner. Hvis du smøre, skal
den kunne holde til at en voksen hopper oven på den.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 19-08-06 08:28

[...]

Som brian netop skriver, kan den dække for nummerpladen og SKAL derved
afmonteres.

Nogle bilen har nummerpladen monteret så langt nede, at det ikke er lovligt
at montere anhængertræk med fast krog.
Så har du kun muligheden at afmontere krogen efter hvert brug, for at følge
loven.
Loven siger: at nummerpladen skal være fuld belyst og fuld synlig.

mvh
Bri@n

Fra : GiWeo

Dato : 19-08-06 11:12

Hejsa

>Jeg er lige midt i en lille debat, hvor der bliver sagt at en aftagelig
>trækkrog SKAL afmonteres når den ikke er i brug. Er det korrekt og
>hvor står det i givet fald.

Kun hvis den dækker for nummerplade eller lygter (fx en midter
placeret tågelygte)

--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk

Fra : npw

Dato : 19-08-06 11:28

> [...]
> loven.
> Loven siger: at nummerpladen skal være fuld belyst og fuld synlig.

Man ser af og til biler, hvor krogen (fast) dækker en del af
nummerpladen. Hvordan mon de klarer et syn?

mvh
Niels W (som overvejer at få krog på sin Punto (til cykelholder).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-08-06 11:51

npw skriver:

> Man ser af og til biler, hvor krogen (fast) dækker en del af
> nummerpladen. Hvordan mon de klarer et syn?

Hvilke biler ?

Dem jeg ser med "knop foran pladen" har alle aftageligt træk....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : npw

Dato : 19-08-06 13:54

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hvilke biler ?
>
> Dem jeg ser med "knop foran pladen" har alle aftageligt træk....

Jeg har ikke bidt mærke i hvilke biler det er, men det vil jeg da
prøve. Det er måske ikke nemt at se, om det er aftageligt træk, som
man "har glemt" at tage af? Man må så håbe at det ikke gror fast,
så det ikke kan fjernes når bilen skal til syn.

mvh
Niels W.