En brugt Polo el. Punto?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-08-06 20:03

Hejsa

Skal have en bil til maks. 50.000 kr. Har kigget på en Polo fra 97-98 og en
Punto fra 98-99. Begge ser ud til at kunne fåes til de penge. Er der noget
man skal være opmærksom på ved disse biler?

mvh Frank

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-08-06 20:30

On Wed, 16 Aug 2006 21:02:55 +0200, "Frank K. Jensen"
<mia-frank@detteskalslettes.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Punto fra 98-99. Begge ser ud til at kunne fåes til de penge. Er der noget
>man skal være opmærksom på ved disse biler?

I en Polo 1,6 skal man være meget forsigtig med gearkassen.
Har den tendens til at synge (eller andre mislyde...) skal du gå langt
uden om bilen!

/Kent Glerup

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-08-06 20:15

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> I en Polo 1,6 skal man være meget forsigtig med gearkassen.
> Har den tendens til at synge (eller andre mislyde...) skal du gå langt
> uden om bilen!

Er det pga. de lidt flere hk, og hvis så, skal man så også passe på de
1,4'ere med lidt flere hk? Eller er det bare en anden gearkasse?

mvh Frank

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-08-06 13:22

On Thu, 17 Aug 2006 21:14:37 +0200, "Frank K. Jensen"

>Er det pga. de lidt flere hk, og hvis så, skal man så også passe på de
>1,4'ere med lidt flere hk? Eller er det bare en anden gearkasse?

Den kan åbenbart ikke helt tåle 1,6'erens moment.
Gearkasserne på 1,4 16V har heller ikke et fantastisk ry for
holdbarhed...

/Kent Glerup

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-08-06 14:14

> Den kan åbenbart ikke helt tåle 1,6'erens moment.
> Gearkasserne på 1,4 16V har heller ikke et fantastisk ry for
> holdbarhed...

Ok.

mvh Frank

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 20:32

"Frank K. Jensen" <mia-frank@detteskalslettes.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:44e36be0$0$3469$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> en Punto fra 98-99. Begge ser ud til at kunne fåes til de penge. Er der
> noget man skal være opmærksom på ved disse biler?

Du får mest bil i Puntoen og mest "navn" i Poloen - imho.
Men til 50, kan man så ikke få en punto 2001 med 140 på klokken (det er så
den nye model) ??
Begge to skal du gå efter en med metallak og tjek grundigt for rust (vælg en
der er undervognsbehandlet)

Mvh Tommy

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-08-06 20:16

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du får mest bil i Puntoen og mest "navn" i Poloen - imho.
> Men til 50, kan man så ikke få en punto 2001 med 140 på klokken (det er så

Nej til 50.000 er det ca ovenstående årgange.

Fra : alten

Dato : 17-08-06 08:55

Her er lidt info fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/62C0CAD3-924A-4CE0-89D9-73803643AFDE/0/6063.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/0563A9EF-DBB6-4AC6-8DAD-C6838C41CFB7/0/7677.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D3E74C40-8E11-4AA8-AC85-F95F2485C74C/0/058059.pdf

mvh,
Henrik

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-08-06 20:23

"alten" <antispam@edew.dk> skrev i en meddelelse
> Her er lidt info fra FDM:
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/62C0CAD3-924A-4CE0-89D9-73803643AFDE/0/6063.pdf

Findes den for årgangene 97-98?

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/0563A9EF-DBB6-4AC6-8DAD-C6838C41CFB7/0/7677.pdf

Ser ud som en god artikkel (har ikke lige læst den grundigt endnu), dog lige
10.000 kr. over mit budget, men sikkert god info alligevel.

mvh Frank

Fra : alten

Dato : 18-08-06 08:46

VW Polo 1995-2000 Brugtbiltest:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F5E41816-4A1B-455A-AAEB-2942C8DCE5F3/0/brugtbiltest.pdf

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-08-06 09:51

"alten" <antispam@edew.dk> skrev i en meddelelse
> VW Polo 1995-2000 Brugtbiltest:
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F5E41816-4A1B-455A-AAEB-2942C8DCE5F3/0/brugtbiltest.pdf

Super tak skal du ha'.

Efter at have læst den der "købt brugt for 65.000 kr." kigger jeg også lidt
efter en Almera. findes der en brugtbiltest af denne? Skal man være medlem
for at søge, for jeg synes ikke lige, at jeg kan finde ud af det?

mvh Frank

Fra : alten

Dato : 18-08-06 13:20

Ja, man skal være medlem af FDM.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A5FE1097-5BF1-4969-A39F-657CE3263228/0/046048.pdf

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-08-06 13:29

> Ja, man skal være medlem af FDM.
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A5FE1097-5BF1-4969-A39F-657CE3263228/0/046048.pdf

Ok, tak.

mvh Frank

Fra : C boy

Dato : 17-08-06 08:53

> [...]
> en Punto fra 98-99. Begge ser ud til at kunne fåes til de penge. Er der
> noget man skal være opmærksom på ved disse biler?

havde selv en punto fra 2002, fin bil...men den rustede samme sted som denne
her:

http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=10488&postdays=0&postorder=asc&highlight=morpehus&start=75

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 20:00

"C boy" <cboy@XOXnospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> message news:44e36be0$0$3469$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> havde selv en punto fra 2002, fin bil...men den rustede samme sted som

Har denne vogn fået suppleret antirust behandling ?
Hvis ja, så er det dårligt udført arbejde.
Hvis nej, så er det sikkert derfor...

Fra : TDN

Dato : 17-08-06 20:37

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Har denne vogn fået suppleret antirust behandling ?
> Hvis ja, så er det dårligt udført arbejde.
> Hvis nej, så er det sikkert derfor...

En 6 år gammel skal sgu ikke være så gennemtæret selvom den ikke har fået
ekstra rustbeskyttelse.....

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 20:46

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> En 6 år gammel skal sgu ikke være så gennemtæret selvom den ikke har fået
> ekstra rustbeskyttelse.....

Enig.
Men netop derfor bør man supplere hurtigst muligt.
Hjulophæng og flere detaljer/svejsninger i bunden
ses næsten altid 'begyndende røde' i flere tilfælde.
Det ses også jævnligt i FDM tests af brugtbiler, de viser
eksempler på "begyndende rust" og "bør hurtigst
muligt få en supplerende behandling" osv.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-08-06 20:17

> [...]
> message news:44e36be0$0$3469$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> havde selv en punto fra 2002, fin bil...men den rustede samme sted som

Det lyder sgu ikke godt.

mvh Frank

Fra : John Sahl

Dato : 17-08-06 20:52

Frank K. Jensen wrote:

> Det lyder sgu ikke godt.

Jeg vil lige pointere at Morpheus, som har fremvist de billeder, lever af at
rustbehandle biler og viser skræmmebilleder af de forskellige mærker frem på
flere forskellige bilmærke-fora i hans jagt på kunder.

Men, hvis du kigger på Punto, så sørg for at købe en der er godt
rustbeskyttet, for ellers undgår man det altså ikke. Men bortset fra det så
er det fine biler, billig i anskafelse og billig i reservedele.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-08-06 22:07

> Jeg vil lige pointere at Morpheus, som har fremvist de billeder, lever af
> at rustbehandle biler og viser skræmmebilleder af de forskellige mærker
> frem på flere forskellige bilmærke-fora i hans jagt på kunder.

Hehe, ja det er godt med skræmme historier

mvh Frank

Fra : C boy

Dato : 17-08-06 22:25

"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> wrote in message

> Jeg vil lige pointere at Morpheus, som har fremvist de billeder, lever af
> at rustbehandle biler og viser skræmmebilleder af de forskellige mærker
> frem på flere forskellige bilmærke-fora i hans jagt på kunder.

Min Punto havde efter to år nøjagtigt rust samme sted, kigger man på brugte
er der også rust der hvor hullet på billedet er...det mest sindssyge var at
Fiat værkstedet dengang sagde....'det skal der ikke gøres noget ved' da jeg
viste dem bilen,og billederne!!!. FDM mente dog den skulle have
rustbeskyttelse med det samme,-så det fik den!.

Bilerne i sig selv her helt fine!, så gå efter en som har fået en
undervognsbehandling!, jeg vil ikke betænke mig selv i at købe en brugt
Punto bare jeg følte den var OK.