/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
skal jeg købe en c3 diesel?
Fra : Thomas S


Dato : 16-08-06 19:27

Kæresten skal til at pendle ca. 200km dagligt. Vi har kig på en citroen
c3 hdi, som er opgivet til ca. 24km/l. Størrelsen og prisen passer os
sådan set udmærket, så mit eneste spørgsmål er nu:

Er der noget ved modellen jeg bør vide? Noget jeg skal være særlig
opmærksom på?

Er der et bedre valg mht. kvalitet, rust etc. men til samme pris og km/l?

Mvh Thomas

 
 
Kent Glerup (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 16-08-06 19:58

On Wed, 16 Aug 2006 20:26:49 +0200, Thomas S <test@mail.dk> wrote:

>Kæresten skal til at pendle ca. 200km dagligt. Vi har kig på en citroen
>c3 hdi, som er opgivet til ca. 24km/l. Størrelsen og prisen passer os
>sådan set udmærket, så mit eneste spørgsmål er nu:
>
>Er der et bedre valg mht. kvalitet, rust etc. men til samme pris og km/l?

Helt generelt:
Når man køber pendlerbil er det et _must_ at få en laaang prøvetur, så
man kan få en realistisk fornemmelse af specielt førersæde og
støjniveau.

En C3 har et "fransk" førersæde, hvilket vil sige relativt blødt. Det
bifalder nogle.

I den anden kategori har vi vognene med "tyske" førersæder: Polo,
Ibiza, Fabia.. De er noget mere faste.

Kvalitet: Yaris..

Pris/økonomi: C3 HDI, Fabia 1,4 TDI.

Som pendlerbil ville jeg personligt se på: Yaris og Fabia.

/Kent Glerup

Henning (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 16-08-06 20:11


>Helt generelt:
>Når man køber pendlerbil er det et _must_ at få en laaang prøvetur, så

Det er samtidig et must, at fartpilot er standard! Jeg ved ikke om det
er det i C3'eren?

Kent (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 16-08-06 23:14


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:5dr6e2960teqhtnvquqnbfh7lt1vn6es70@4ax.com...
>
>>Helt generelt:
>>Når man køber pendlerbil er det et _must_ at få en laaang prøvetur, så
>
> Det er samtidig et must, at fartpilot er standard! Jeg ved ikke om det
> er det i C3'eren?

Fartpilot og aircondition er standard i Fabia. Det vil sige - det er det
faktisk reelt set ikke - men alle forhandlere i Danmark køber bilerne
hjem med fartpilot og aircondition fabriksmonteret, da de kan få begge
dele i en samlet pakke til kun 5.000,00 kr. - og det er noget, folk
generelt gerne vil have.

Kent.



Henrik Stidsen (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 16-08-06 20:26

Kent Glerup submitted this idea :
> Yaris

Og i en Yaris diesel skal man op i en 1,9 eller 2,0 før den er værd at
køre på motorvej med...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Ukendt (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-06 21:49


>
> Og i en Yaris diesel skal man op i en 1,9 eller 2,0 før den er værd at
> køre på motorvej med...
>
> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Nå da da og hvor køber man så sådan en. Er det ikke nok med de 90 hk 1,4 ern
yder? Hvad har din pug?

Mvh Ove som aldrig har set en Yaris diesel med andet end 1,4 motor, med 75
hk i den gamle model og 90 hk i den nye.



Henrik Stidsen (17-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 17-08-06 17:55

Ove submitted this idea :
>> Og i en Yaris diesel skal man op i en 1,9 eller 2,0 før den er værd at køre
>> på motorvej med...

> Nå da da og hvor køber man så sådan en. Er det ikke nok med de 90 hk 1,4 ern
> yder? Hvad har din pug?

Den har 90hk og kører markant bedre over 100 end en spritny Yaris
diesel 1,4.

> Mvh Ove som aldrig har set en Yaris diesel med andet end 1,4 motor, med 75 hk
> i den gamle model og 90 hk i den nye.

Hvis den ikke findes i større end 1,4 så må det jo bare betyde at man
skal købe en anden bil ;)

Kan godt være det har været en 75HK model jeg har haft fat i, den var i
hvert fald rigtig sløv. Senere har jeg kørt i en Pug 206, også 1,4, som
var ligeså død at trille i så jeg tror altså det er 1,4 motoren der er
en trist sag.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Peter Dalgaard (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 16-08-06 21:55

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> writes:

> Kent Glerup submitted this idea :
> > Yaris
>
> Og i en Yaris diesel skal man op i en 1,9 eller 2,0 før den er værd at
> køre på motorvej med...

Whopper? (Som de si'r på Burger King)

Yaris findes da ikke med andet end 1,4, eller hvad? (Tænkte du på
Corolla?)

1,4 motoren har jeg i øvrigt set ret varierende vurderinger af, lige
fra "sløv og larmende" til "endnu bedre end 1,3 benzin".

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Tom K. (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Tom K.


Dato : 20-08-06 14:02

>> Kent Glerup submitted this idea :
>> > Yaris
>>
>> Og i en Yaris diesel skal man op i en 1,9 eller 2,0 før den er værd at
>> køre på motorvej med...
>
> Yaris findes da ikke med andet end 1,4, eller hvad? (Tænkte du på
> Corolla?)

Yaris II med den nye 1.4 D-4D diesel (90HK), der iøvrigt også sidder i
Corolla, er helt kanon.
Den trækker bilen rigtig godt og er ret økonomisk. Selv kører jeg 22km/l ved
blandet kørsel, 20km/l på motorvej. Har lige kørt 2000km i de norske fjelde,
der gik den 23-24km/l.
Selve bilen kører godt. Den er meget sikker. Men den koster.

--
Tom K.
Yaris II 2006 1.4 D-4D



Hans Pedersen (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 16-08-06 21:40

On Wed, 16 Aug 2006 20:26:49 +0200, Thomas S <test@mail.dk> wrote:

>Kæresten skal til at pendle ca. 200km dagligt. Vi har kig på en citroen
>c3 hdi, som er opgivet til ca. 24km/l.

Hvis det er en brugt, så er der i forrige Bilmagasinet en brugttest af
C3. Så ved I lidt om, hvad I skal kigge efter (elektronik, elektronik
og elektronik)

Et alternativ kunne være en Peugeot 206 med samme motor.
--
Hans Pedersen, Varde
Citroën Xantia 1.8 16V Limité Weekend

Thomas S (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas S


Dato : 16-08-06 21:49

Hans Pedersen wrote:
> On Wed, 16 Aug 2006 20:26:49 +0200, Thomas S <test@mail.dk> wrote:
>
>
>>Kæresten skal til at pendle ca. 200km dagligt. Vi har kig på en citroen
>>c3 hdi, som er opgivet til ca. 24km/l.
>
>
> Hvis det er en brugt, så er der i forrige Bilmagasinet en brugttest af
> C3. Så ved I lidt om, hvad I skal kigge efter (elektronik, elektronik
> og elektronik)

Det er det, så den oplysning var jo guld værd - tak :)

> Et alternativ kunne være en Peugeot 206 med samme motor.

Ja - den har vi prøvekørt, men den er lidt for klein i det til os.

Tak for svaret :)

Mvh Thomas

ThomasT (17-08-2006)
Kommentar
Fra : ThomasT


Dato : 17-08-06 19:12

Hvis I synes PUG 206 er for lille er en C3 nok ikke den rigtige bil for jer.
Den er også meget lille!!

Thomas



Peter Dalgaard (17-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 17-08-06 19:38

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERN> writes:

> Hvis I synes PUG 206 er for lille er en C3 nok ikke den rigtige bil for jer.
> Den er også meget lille!!

Yep, især hovedhøjden på bagsædet. Det var derfor vi endte i en
Yaris. C3 er ellers pæn.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Thomas S (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas S


Dato : 16-08-06 21:56


> Hvis det er en brugt, så er der i forrige Bilmagasinet en brugttest af
> C3. Så ved I lidt om, hvad I skal kigge efter (elektronik, elektronik
> og elektronik)

Er der en online mulighed for at se denne test?

Mvh Thoams

Mogens... (17-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 17-08-06 04:30

"Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44e3864c$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er der en online mulighed for at se denne test?

Man kan søge diverse tests her:
www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp



Kasper Hansen [8270] (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 16-08-06 21:49

> Er der noget ved modellen jeg bør vide? Noget jeg skal være særlig
> opmærksom på?

Har netop afleveret min C3 HDI SensoDrive (firmabil) efter 115.000 km på
godt 2 år. Jeg synes virkeligt den har været en fornøjelse... Dog har jeg
aldrig kunnet få den op i nærheden af de 23-24 km/l.
Mit gennemsnit (180 km dagligt) lå på ca. 16-17 km/l. Dog gjorde jeg heller
ikke noget for at køre økonomisk.
Med en kvinde bag rettet havner den nok på ca. 20, afhængigt af
hastigheden...
Iøvrigt sad jeg rigtigt godt - og fartpilot er standard i mange af pakkerne.

Elektriske problemer som folk altid vrøvler op om, når man nævner Citroen
eller Peugeot, har jeg aldrig haft noget af. Heller ikke i den Xantia jeg
havde før.

> Er der et bedre valg mht. kvalitet, rust etc. men til samme pris og km/l?

Skoda fabia kunne være et godt bud i samme prisklasse. Den har ry for at
køre længere pr. liter. Dog har den knap så meget charme.

/Kasper Hansen



Jesper Mehlsen (17-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Mehlsen


Dato : 17-08-06 10:25

Thomas S skrev:
> Kæresten skal til at pendle ca. 200km dagligt. Vi har kig på en citroen
> c3 hdi, som er opgivet til ca. 24km/l. Størrelsen og prisen passer os
> sådan set udmærket, så mit eneste spørgsmål er nu:
>
> Er der noget ved modellen jeg bør vide? Noget jeg skal være særlig
> opmærksom på?
>
> Er der et bedre valg mht. kvalitet, rust etc. men til samme pris og km/l?
>
> Mvh Thomas

Hej Thomas

Vi har haft en C3 nu i 2 1/2 år. Vi har generelt været meget tilfredse
med den. Vi har godt nok benzin udgaven med 1.6 110 HK. Benzinøkonomien
i denne er ved bykørsel 7.1L/100km og ved pendlerkørsel 6.4 L/100 km.

Vi har fartpilot og aircondition. Det er rart. Citroen kører ofte med
kampagnepriser på dette ekstraudstyr så det ikke bliver så dyrt.
Fartpiloten er meget vanedannende

Umiddelbart minder C3'eren om en Peugeot 206. Men en af vores venner har
en 206'er og der er altså mindre plads i den. Især bagagerummet er mindre.

Noget af det vi synes er lækkert ved bilen er, at man sidder højt i den
og har et godt udsyn. Da bilen er lidt "boble-formet" så betyder det dog
også, at den er følsom overfor sidevind. Ikke ubehageligt, men det
rykker dog lidt når det blæser. Det ville man nok undgå i mere flade
biler - som f.eks Skoda Fabia.

Vi har haft lidt bøvl med elinstallationer i bilen - altsammen simple
ting der er dækket på garantien.

Hilsen Jesper

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste