Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PQI USB card reader -Crash ?
Fra : møller

Dato : 21-06-01 08:40

Hej!

Jeg har lige investeret i en PQI USB card reader.

Jeg har installeret softwaren, hvilket gik godt nok. Men idet jeg plukker
USB stikket i går computeren død (Blå skærm)

Hvis jeg genstarter PC med USB stikket i kan jeg godt se "drevet" men når
jeg klikker på det får jeg bare meldingen "Device not ready"

Har i nogele idéer ?

USB porten virker med andre ting bla kameraet. (Canon Powershot A20)

Mvh Møller

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-06-01 08:49

møller skrev...
> [...]
>
> Har i nogele idéer ?
>
> USB porten virker med andre ting bla kameraet. (Canon Powershot A20)

Er der ikke noget med, at usb stikket skal hives ud af læseren, før du
hiver det ud af computeren?
Prøv at starte din computer med ledningen i usb porten på pc'en, men
uden at ledningen på læseren er sat i. Herved skulle windows være
istand til at genkende drevet.
Husk at bruge "skub ud" kommandoen i høje musetast, inden
du hiver kortet ud af læseren, idet du ellers risikerer at beskadige
både kort og læser. (Kortet må kun tages ud når "ready" lampen
er slukket.)
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : møller

Dato : 21-06-01 09:23

Nu er det sådan at der er fast kabel i læseren!
I øvrigt er det vel også ligegyldigt hvad ende man hiver et USB kabel af !

Jeg kan supplerende oplyse at hvergang jeg sætter kablet i får jeg "blå
skærm" !
Hvis jeg genstarter med læseren monteret er den disablet i Device Manageren
og forsøger derfor ikke at få kontakt!

Er der andre forslag?

Mvh Møller

Fra : Rune Baess

Dato : 21-06-01 10:12

"møller" <pmn@digianswer.com> wrote in message
> [...]
> skærm" !
> Hvis jeg genstarter med læseren monteret er den disablet i Device

Prøv, i devicemanageren, at højreklikke på enheden og vælg "enable" ...
Det virkede på min.

Husk iøvrigt at installere driveren før du tilslutter readeren, og hent
desuden den nyeste fra PQI; de første drivere var ret dårlige.

http://www.pqi.com.tw/

Rune

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-06-01 10:23

"Rune Baess" <rune@(removethisthing)baess.dk> wrote in message

> http://www.pqi.com.tw/

Er det bare mig, eller kører den hjemmeside, meget meget langsomt... og var
de første 3 forsøg ikke til at kontakte...

Fra : møller

Dato : 21-06-01 13:04

Det har jeg også prøvet!!

Og jeg har også hentet den nyeste driver!

Men stadigt det samme - Blå skærm!

I øvrigt VIRKER den!
Jeg har prøvet at installere den på en anden PC godt nok med W2000 men det
burde jo også virke på en W98.

Mvh Møller

Fra : Rune Baess

Dato : 21-06-01 15:10

> [...]
>
> I øvrigt VIRKER den!
> Jeg har prøvet at installere den på en anden PC godt nok med W2000 men det

Nåja, win98, (du skrev jo "blå skærm")
- Men USB fungerer bedre på 2000 (og ME), så måske er det tid til at
opgradere...

Nå det er sagt har jeg været ude for ældre PC'er med USB port, som var af en
tidligere revision/HW-version, på hvilke ikke alle USB enheder fungerede...

Prøv at stille spørsmålet i news:dk.edb.hardware.... vi er ved at være ret
off-topic her.

Rune

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-06-01 17:37

Peter Schrøder (spam@spam.dk) expressed in <9gs913$5bi$1@news.inet.tele.dk>:

[...]

> Er der ikke noget med, at usb stikket skal hives ud af læseren, før du
> hiver det ud af computeren?

Hmm - på min PQI-kortlæser er der intet stik i læseren. Ledningen hænger
simpelthen _fast_.

[...]

> [...]
> du hiver kortet ud af læseren, idet du ellers risikerer at beskadige
> både kort og læser. (Kortet må kun tages ud når "ready" lampen

Tror jeg ikke på. Du kan højest risikere at beskadige filsystemet på kortet
eller miste data ved at hive det ud. Jeg bruger _aldrig_ 'skub ud'
kommandoen og hvis jeg har travlt gør jeg det også selv om den røde lampe
lyser.
Det eneste der plejer at ske er at Windows melder om at den ikke var i
stand til at gemme ændringer på kortet - hvilket jeg dybest set er ligeglad
med da filsystemet har overlevet.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h