Svømmebassin i Ford Escort van, hvorfra?
Fra : Niels Andersen

Dato : 14-08-06 19:02

Jeg har fornyligt fået et problem med vand i bunden på føresiden i min Ford
Escort van 1,6 95. Vi har prøvet at hælde vand over tag+ forrude. Er der
nogen der har prøvet tilsvarende. Vi taler altså om at en badeand kan vugge
rundt med største lethed!
:( Berit

Fra : Claus Thorup

Dato : 14-08-06 19:08

"Niels Andersen" <naa@dr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Escort van 1,6 95. Vi har prøvet at hælde vand over tag+ forrude. Er der
> nogen der har prøvet tilsvarende. Vi taler altså om at en badeand kan

Jeg havde samme problem for nogle år siden med en '96 stc. Bilen holdt på en
stejl bakke med næsen opad. Det regnede hele natten og næste morgen var der
vand i førersiden. Vandet blev skovlet udProblemet blev afhjulpet og er ikke
sket siden. Jeg har åbentbart ikke fundet den rette vinkel igen
heldigvis.
Det var åbentbart tid til et bad

Thorup

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-08-06 19:18

> [...]
> der nogen der har prøvet tilsvarende. Vi taler altså om at en badeand kan

Har også oplevet noget sådant, blot i højre.

Købte brugt bil, nyindsmurt i rustbeskyttelse.

Når bilen holdt på skrånende underlag fra højre mod venstre eksempelvis en
nat med regnevejr var der masser af vand i højre side. Da jeg så en dag
selvskulle ind i bilen via højre dør føltes den meget tung.

Det viste sig at man ikke havde sørget for at udluftningshullerne i bunden
var åbne. Da de blev renset for rustbeskyttelse var problemet også væk.

--
MVH Hans

Fra : kazz

Dato : 14-08-06 19:22

> [...]
> der nogen der har prøvet tilsvarende. Vi taler altså om at en badeand kan

Problemet kan løses med en boremaskine, bare bor et hul i bunden, så er der
ikke mere vand til gummianden *SS*

Spøg tilside (-:
Prøv at tjekke om der ikke er en afløbsslange fra torpedoen eller
varmekassen, den kan være stoppet.
Ofte munder den ud lige foran dørstolpen bag inderskærmen

Kazz

Fra : Kito

Dato : 15-08-06 06:40

> [...]
> der nogen der har prøvet tilsvarende. Vi taler altså om at en badeand kan

Hvis du lukker motorhjælmen op og kikker ind under der hvor nederste del af
forruden og luftindtag vil du kunne se om der er begyndende tæring med
huller i. På sigt vil vandet løbe ned bag sikringerne og give dårlige
forbindelse til følge. Jeg har samme problem i min Ford Escort stationscar.

vh
Poul

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-08-06 21:36

Mange tak for alle forslagene nu vil jeg kigge lidt på dem
og så vil jeg skrive svaret når jeg finder ud af det
endnu engang tak

Berit og Niels

Fra : Ncc

Dato : 16-08-06 17:46

> [...]
> der nogen der har prøvet tilsvarende. Vi taler altså om at en badeand kan

Hejsa

Min mors Escort fra 91´havde det samme problem.
Efter en del søgen fandt hendes mekker ud af at vandet løb langs den plade
som batteriet står på i motorrummet, og ind i kabinen.
Lidt tætning (og et nyt batteri) senere, og problemet er løst.

Kan sikkert beskrives mere teknisk, men håber det forstås anyway

Ncc