Renault
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-06 12:21

Hej gruppe,

Af en eller anden grund har jeg forelsket mig i en helt nye model
Espace.. den ser lidt ond ud i sænket udgave med fede fælge.. og så er
der plads til det hele...

Nuvel.. der er vist ingen tvivl om at Peugeot og Citroën er lidt som
vinden blæser... nogle gange får man en bil der bare kører en million
uden at prutte forkert, andre gange får man en bil som ikke engang kan
køre 10 km før den holder på værksted og ingen kan finde ud af at lave
den..

Men hvordan er det med Renault? I Espace? Og hvad med Megane Scenic som
egentlig også er ret fed... ? Er det bare ensartet kvalitet eller
gentager de problemerne fra PSA?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 16:04

> Men hvordan er det med Renault? I Espace?

En brugt Espace topper hitlisten i Tyskland - 75% af bilerne
har fejl, viser TÜV's undersøgelse. Vore hollandske venner
har efter nogle år (2) netop solgt deres - den har aldrig fejlet
noget som helst...

Fra : BJ

Dato : 13-08-06 16:07

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> har fejl, viser TÜV's undersøgelse. Vore hollandske venner
> har efter nogle år (2) netop solgt deres - den har aldrig fejlet

Min franske kollega er Espace-fanatiker.

Han har heller ikke noget at udsætte på den og har netop bestilt den sidste
nye (med diesel).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-08-06 16:33

> [...]
>
> KLIP

> Min franske kollega er Espace-fanatiker.
>
> Han har heller ikke noget at udsætte på den og har netop bestilt den

Det ser ud som om du fik læst indlæget fra Mogens for hurtigt, fra Warranty
Direct lyder det:

"As far as individual models go, Renault does not cover itself in glory. In
the highest position is the Clio (199 in 40th place, while the Espace
(1997-2002) is right at the bottom for the second year running."

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 13-08-06 16:36

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ser ud som om du fik læst indlæget fra Mogens for hurtigt, fra
> Warranty
> Direct lyder det:

Jeg læste og forstod fint Mogens indlæg.

Min franske kollega med hang til Espace, har heller intet at klage over.

Jeg har haft fornøjelsen at køre med ham i den sidste inden skiftet.

Den kører fremragende.

PS: Jeg har jo også haft problemer med min Volvo, men det er jo fordi den
chippet og har intet at gøre med, du kan finde klagesange på nettet, der
direkte er sammenfaldende med min sang.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : TDN

Dato : 13-08-06 17:25

> [...]
>
> Min franske kollega med hang til Espace, har heller intet at klage over.
>
> Jeg har haft fornøjelsen at køre med ham i den sidste inden skiftet.

Muligt den kører godt men den er vist ikke særlig stabil :

http://www.weltzeituhr.com/reise/adac-pannenstatist1.shtml

Men hva' det er en ældre S80 vist heller ikke

Mvh
Thomas

Fra : BJ

Dato : 13-08-06 17:28

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Muligt den kører godt men den er vist ikke særlig stabil :
>
> http://www.weltzeituhr.com/reise/adac-pannenstatist1.shtml

Min kones hedengangne Clio II fra 2000 blev solgt med 99.000 km på klokken.

Den havde kun kostet en gummimanchet som det specielle (og så de pænt mange
specielle forlygtepærer).

> Men hva' det er en ældre S80 vist heller ikke

Nope, ikke før du har fået skiftet alt lortet.

Så kører den og det helt uden problemer og skal kun på værksted ved hver
20.000 km.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : TDN

Dato : 13-08-06 17:33

> [...]
> klokken.
>
> Den havde kun kostet en gummimanchet som det specielle (og så de pænt

Og? Clio'en ligger jo også fint i det grønne felt, så statistiken passer jo
fint så

Mvh
Thomas

Fra : BJ

Dato : 13-08-06 17:37

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og? Clio'en ligger jo også fint i det grønne felt, så statistikken passer
> jo fint så

O.k.

Nu er jeg så spændt på S40(n) om den bliver rød, gul eller grøn..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : TDN

Dato : 13-08-06 18:04

> [...]
>

> KLIP

> O.k.
>
> Nu er jeg så spændt på S40(n) om den bliver rød, gul eller grøn..

Her er 2005 statistiken. Prøv at finde modellen nederst så kan du se hvilke
fejl der er typiske. S40 ligger temmeligt skidt i 2005 udgaven, men trods
alt bedre end tidligere år.

http://www.oeamtc.at/netautor/download/document/auto/ADAC_Pannenstatistik2005.pdf

Mvh
Thomas

Fra : BJ

Dato : 13-08-06 18:37

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Her er 2005 statistiken. Prøv at finde modellen nederst så kan du se
> hvilke fejl der er typiske. S40 ligger temmeligt skidt i 2005 udgaven, men
> trods alt bedre end tidligere år.

O.k. og tak.

Så må jeg lige sikre mig, potten får efterset startspærre og benzinpumpen.

Der er vist også en indkaldelse som vi intet har hørt om fra Volvocars i
Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-08-06 07:06

> [...]
>

> Her er 2005 statistiken. Prøv at finde modellen nederst så kan du se
> hvilke fejl der er typiske. S40 ligger temmeligt skidt i 2005 udgaven, men

Den er sjov læsning. Bla vedr, VW, Skoda,Seat, når man nu ved at biler er
stort set ens, alligevel er der ikke 100% sammenfald. Det må bero på
statistisk usikkerhed, tankevækkende.... . Og som jeg læser/ oversætter,
tæller det med at biler har fået kølerslangen bidt i stykker af en Mår:
Marderverbiss? :)).

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-08-06 18:00

> [...]
>
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og? Clio'en ligger jo også fint i det grønne felt, så statistiken passer

Og er som Warranty Direct skriver den Renault der går mindst i stykker,
blandt godt 150 forskellige bilmodeller ind til det tofte år og/eller
208.000 km.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-08-06 17:56

> [...]
> chippet og har intet at gøre med, du kan finde klagesange på nettet, der

Både og, Mogens skriver jo begge dele. Både at han har kendskab til en som
ingen fejl havde indtil den blev solgt som toårig, og at modellen er den der
bliver fundet flest fejl på nå den trækkes gennem det tyske syn. Det første
er selvfølgelig fint nok men det sidste årsag til bekymring, for der render
jo nok et par stykker gennem de tyske synshaller.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-08-06 12:20

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hej gruppe,
>
> Af en eller anden grund har jeg forelsket mig i en helt nye model
> Espace.. den ser lidt ond ud i sænket udgave med fede fælge.. og så er
> der plads til det hele...

Vi lejede en 2.0t med tomatkasse og hele griseriet, den kunne jeg godt
vænne mig til.

> [...]
> uden at prutte forkert, andre gange får man en bil som ikke engang kan
> køre 10 km før den holder på værksted og ingen kan finde ud af at lave

Hvis min svogers Laguna (nuværende model) er noget at sammenligne med,
så er det ikke for godt. Han kender sin mekaniker efterhånden.

> Men hvordan er det med Renault? I Espace? Og hvad med Megane Scenic som
> egentlig også er ret fed... ? Er det bare ensartet kvalitet eller
> gentager de problemerne fra PSA?

Det er nok nogle _andre_ problemer, men problemer er der vist ofte som
andre også skriver. Jeg kunne ikke lade være med at tænke hvor mange
af deres gadgets der ville virke efter 5 års brug af en energisk
familie.

Men ser man på statistikken er det tilsyneladende svært at lave en
MPV - der er ikke ret mange hæderlige i mellem.

/Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-06 13:42

In article <1155554382.656479.280220@m79g2000cwm.googlegroups.com>,
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

> Vi lejede en 2.0t med tomatkasse og hele griseriet, den kunne jeg godt
> vænne mig til.

Hvordan er automatkassen?

T-udgaven er det ikke 170Hk ?

> Men ser man på statistikken er det tilsyneladende svært at lave en
> MPV - der er ikke ret mange hæderlige i mellem.

Øv bøv. Måske man skal satse på at være heldig til den tid?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : KASO

Dato : 14-08-06 20:02

> [...]
> den..
>
> Men hvordan er det med Renault? I Espace?

Espace er iflg. div. statistikker klart Renaults "problembarn". Det hører
dog med til historien, at de tidligere Espace'r ikke blev bygget på Renaults
fabrikker, men svjh. på den gl. Matra fabrik. Den nuværende bygges på
Renaults egen fabrik, men om det ændrer noget, tør jeg ikke sige.

> Og hvad med Megane Scenic som
> egentlig også er ret fed... ? Er det bare ensartet kvalitet eller
> gentager de problemerne fra PSA?

Vi har haft 3 stk. Scénic siden 1997:

1: 1.6e 8V, solgt efter 4 år/80.000km. Fejl v. vindafviser på forreste
soltag v. levering (rettet på garanti), derudover kun alm. service.
2: 1.6 16V, solgt efter 4 år/80.000km. Kun alm. service.
3. Grand Scénic 1.9 dCi. Foreløbig 1 år/30.000km. Årets gennemsnitlige
brændstofforbrug ligger på ca. 16,5 km/l.
Har haft nogle irriterende småfejl, men de fleste skyldtes eftermonteret
udstyr - monteret af Bilia Nærum (deres værksted kan ikke anbefales -
salgsafdelingen fejler intet).

Jeg ville ikke være nervøs ved at købe en Renault - høj sikkerhed,
fremragende komfort og særdeles praktisk.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-06 21:26

In article <44e0c8c2$0$851$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"KASO" <a@b.dk> wrote:

> Jeg ville ikke være nervøs ved at købe en Renault - høj sikkerhed,
> fremragende komfort og særdeles praktisk.

Vi er just kommet hjem fra Frankrig og der kører altså nogle ret
"snedige" Megane'er rundt... :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-08-06 20:09

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvordan er automatkassen?

God, rigtig god. Jeg savnede ikke noget ekstra ryk - det er heller ikke
en bil der indbyder til ræs IMHO

> T-udgaven er det ikke 170Hk ?

Jo Den klæder bil og tomatkasse rigtig godt. Hvis du googler kan
du se jeg har skrevet om den før. Det var i Schweiz, selv med 6
personer savnede vi ikke noget i bjergene. Heller ikke i 2000m

Den gik i øvrigt 10km/l, ikke dårligt.

> Øv bøv. Måske man skal satse på at være heldig til den tid?

Honda Shuttle skulle være godt bygget - men den er ved at være
gammel. Ellers er der HR-V.

Det er stadigt muligt vi finder en pæn Shuttle næste gang - den er
heller ikke så dyr.

/Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-06 21:27

In article <1155582528.222342.28890@m79g2000cwm.googlegroups.com>,
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

> Honda Shuttle skulle være godt bygget - men den er ved at være
> gammel. Ellers er der HR-V.

Ja men ikke lige min stil i design.. :/

--
Med venlig hilsen,