Revurdering af reg. afgift ?
Fra : Brian Hansen

Dato : 11-08-06 23:28

Hej

Jeg har kig på en BMW 318i touring E30 fra 1990. 124.000 Km.

Den har været til toldsyn i dec. 05 og blev vurderet til 14.000 og afgift på
ca. 20.000,-
Der er ingen udstyr i og lakken er meget mat, dog er der 15" alu på. Der er
lagt en nyere motor i fra en E36 '95.

Kan jeg på nogen måde få afgiften længere ned ?
Og hvad med de nye regler pr. 1. april ?
Hvor meget kan man forvente at afgiften falder på et år, da jeg pga. af
forsikring sikkert først får plader på om et halvt år ?

Jeg kan ser på skat.dk at for hver 1.000,- vurderingen er mindre, falder
afgiften ca. med 2.000,-

Hvad er forskellen på AG71, AG81 og AG82 ? ud fra stilnummer går jeg ud fra
at det er en AG71 jeg har kig på.

Brian

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 06:06

"Brian Hansen" <blh@aabnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ca. 20.000,-
> Der er ingen udstyr i og lakken er meget mat, dog er der 15" alu på. Der

Find en anden bil - der må være noget helt galt. Ny motor
efter 124.000 km?
Desuden importerer man ikke en bil uden udstyr, IMO - spild af tid.

> Den har været til toldsyn i dec. 05 og blev vurderet til 14.000 og afgift
> på
> ca. 20.000,- Kan jeg på nogen måde få afgiften længere ned ?

Det kan du ved at dokumentere prisniveauet - at T&S har ramt det
forkerte. Du må altså på jagt efter forhandlerbilannoncer

> Og hvad med de nye regler pr. 1. april ?

Hvilke nye regler?
Vi hentede en '99 BMW 328i i sidste måned, og hele menageriet
"foregik" på samme måde som med Omega 3.0i-24'eren for ÅR tilbage

> Hvor meget kan man forvente at afgiften falder på et år, da jeg pga. af
> forsikring sikkert først får plader på om et halvt år ?

Hvis du spørger Holten, så steg hans fars MB 500 SEL ved at vente.
Jeg tror ikke, du vil opleve noget drastisk - bilens pris og dermed
afgift er jo relativ lav