Hvilken bil kan I anbefale.
Fra : Mø||er

Dato : 11-08-06 18:05

Hej NG,

Jeg har haft en lortespand .... Undskyld mit ... hihi... Fransk - Jeg
havde denne bil: www.s-b.dk/C5 og vil have en ny. Den skal bare være
iorden og have en pris på max 300-350.000,- med det hele. Jeg tænke VW
eller Seat. Bare ikke denne www.s-b.dk/C5 .

På forhånd tak!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-08-06 18:36

> [...]
> havde denne bil: www.s-b.dk/C5 og vil have en ny. Den skal bare være
> iorden og have en pris på max 300-350.000,- med det hele. Jeg tænke VW

Alle bilmærker har mandagsbiler.

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-08-06 18:36

On Fri, 11 Aug 2006 19:05:03 +0200, Mø||er <mail..No:sPAm@s-b.dk>
wrote:

> [...]
>havde denne bil: www.s-b.dk/C5 og vil have en ny. Den skal bare være
>iorden og have en pris på max 300-350.000,- med det hele. Jeg tænke VW

Benzin: Skoda Octavia 2,0 FSI Elegance
Diesel: Skoda Octavia 2,0 TDI Elegance

Er begge indenfor grænsen, dog må der ikke puttes noget udstyr i
TDI'eren..

/Kent Glerup

Fra : Tom K.

Dato : 11-08-06 18:49

BMW og TOYOTA ejerer har gang på gang vist sig at være de mest tilfredse. Så
det var måske en idé at besøge en forhandler af disse.

--
Tom K.
Yaris II, 1.4 D-4D

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 19:03

"Tom K." <@.dk> skrev i en meddelelse

> BMW og TOYOTA ejerer har gang på gang vist sig at være de mest tilfredse.
> Så det var måske en idé at besøge en forhandler af disse.

Ja, det kan jeg kun gi' dig ret i - at han skal vælge en BMW.
Gennemført i jeden Detail - uanset årgang :)

Erfaringsgrundlag:
'83 BMW 323i
'93 BMW 325i cabrio (alt i udstyr)
'99 BMW 328i sedan (alt i udstyr)
'03 BMW 530d touring steptronic (alt i udstyr)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-08-06 19:17

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> '93 BMW 325i cabrio (alt i udstyr)
> '99 BMW 328i sedan (alt i udstyr)
> '03 BMW 530d touring steptronic (alt i udstyr)

Ja de er gennemført, men - dog til tider lidt underlige måder, har i dag set
en BMW 318 hvor turboen var placeret i højdeniveau med bundkaret/oliesumpen,
derfor er det nødvendigt af sætte en elektrisk oliepumpe på for at olien kan
cirkulere, da turboen sidder lavere end olieniveauet i bundkaret.

Jo i sandhed gennemtænkt ;-/

--
MVH Hans

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 19:32

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oliepumpe på for at olien kan cirkulere, da turboen sidder lavere end
> olieniveauet i bundkaret. Jo i sandhed gennemtænkt ;-/

Jeg taler om BMW'er i original stand uden eftermontage af tingel tangel

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-08-06 19:35

> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg taler om BMW'er i original stand uden eftermontage af tingel tangel

Men dog en eftermontering BMW siger god for...

MVH Hans

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 12:13

> ...en eftermontering BMW siger god for...

Hvordan skal det forstås - oliekøling af turbo?
I så fald skulle der under alle omstændigheder monteres en pumpe...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-08-06 12:35

> Hvordan skal det forstås - oliekøling af turbo?
> I så fald skulle der under alle omstændigheder monteres en pumpe...

Hvem udover dig Mogens har nævnt "oliekøling", jeg taler alene om smøring af
turbo, nej der er ikke tale om speciel oliekøling, kun smøring af lejer i
turboen.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 19:34

> [...]
> bundkaret/oliesumpen, derfor er det nødvendigt af sætte en elektrisk
> oliepumpe på for at olien kan cirkulere, da turboen sidder lavere end

Er der ikke lidt østtysker over mange gamle BMW'ere ?
Design af motorklappen og når man står og kikker ned
i motorrummet, hvordan det hele se ud...lidt wartburgsk:,o)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-08-06 19:40

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Er der ikke lidt østtysker over mange gamle BMW'ere ?
> Design af motorklappen og når man står og kikker ned
> i motorrummet, hvordan det hele se ud...lidt wartburgsk:,o)

Har dukket dig *LOL*

--
MVH Hans

Fra : C boy

Dato : 11-08-06 20:29

"Olsen" <-> wrote in message

> [...]
> Design af motorklappen og når man står og kikker ned
> i motorrummet, hvordan det hele se ud...lidt wartburgsk:,o)

Wartburg har jo BMW histore og har lavet BMW biler!!,senere EMW (BMW kopi)
og så Wartburg! Audi fabrikken blev til Trabant...

http://www.team.net/www/ktud/wartburg.html

Kommmunisme var vist ikke så godt for de bilfabrikker...det gik kun ned af
bakke...

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 19:32

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "Tom K." <@.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan jeg kun gi' dig ret i - at han skal vælge en BMW.
> Gennemført i jeden Detail - uanset årgang :)

Hvad er prisen for den mindste 6 cylindrede BMW egentlig ?

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 19:36

www.bmw.dk/nybil/pris.asp?bilmerke=BMW&serie=1%2Dserien&karosseri=Sedan

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 20:09

> "Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> www.bmw.dk/nybil/pris.asp?bilmerke=BMW&serie=1%2Dserien&karosseri=Sedan

350.000,- for noget (316i), som ikke engang minder om en BMW..damn.
OG 511.000,- for en 320i'er...pæn pris..)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-08-06 20:02

Hej

> [...]
> havde denne bil: www.s-b.dk/C5 og vil have en ny. Den skal bare være
> iorden og have en pris på max 300-350.000,- med det hele. Jeg tænke VW

En Mazda 6. Den eneste bil som har overlevet Autobilds 100.000km test
uden en eneste fejl.

Du kan få den som 2,3'er med 166hk i det prisleje du nævner. I den model
finder du også Bose musikanlæg, 17" alu, xenon, fartpilot,
fuldautomatisk klima, sportsæder og meget andet.

Og, ja, jeg har en, så det er en fuldstændig subjektiv vurdering om at
vi her taler om ikke mindre end verdens bedste bil

Godt nok har jeg kun haft den i 2½ måned (7100km), men ikke desto mindre
er det et par år siden der sidst er gået 2½ måned uden værkstedsbesøg .

Den kører rigtig godt, men nykker, mangler og andet utøj kan jeg ikke
udtale mig om da jeg ikke har nok erfaring omkring dette. Den kører dog
normalt længere på literen end opgivet

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 20:06

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> En Mazda 6. Den eneste bil som har overlevet Autobilds 100.000km test uden
> en eneste fejl.

Dét mener jeg også Mitsubishi Galant 2,0 GLSi gjorde.
('91 - '93 modellen)

> finder du også Bose musikanlæg

Det er vel blot højttalerne, der er Bose?

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 20:16

> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Dét mener jeg også Mitsubishi Galant 2,0 GLSi gjorde.
> ('91 - '93 modellen)

> Det er vel blot højttalerne, der er Bose?

BOSE har aldrig kunnet lave ordentlig lyd.
Det er blot en mærkevare og gir et vist
imageløft i biler nu tildags.
Læs evt. test af BOSE/-anlæg i div.
hifiblade og døm selv...BOSE er et navn/brand
og ikke så meget andet.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-08-06 20:24

Hej

Mogens... wrote:
> Dét mener jeg også Mitsubishi Galant 2,0 GLSi gjorde.
> ('91 - '93 modellen)

Nix - kun Mazda 6.

Her er listen med den seneste test fra Avensis:
<http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=11632&artikel_seite=4>

> Det er vel blot højttalerne, der er Bose?

Faktisk ikke. Under rengøringen af bilen fandt jeg en Bose-forstærker
under passagersædet.

Se her fra Boses egen hjemmeside:
http://www.bose.eu/EU/en/Images/Mazda6_EN_tcm42-6193.pdf

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 20:28

> Nix - kun Mazda 6.

Skrev de det i artiklen?

Jeg ret sikker på, at jeg har ret - jeg har haft 2 Galanter
af dén udgave, hvorfor mit fokus var dér...

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 20:14

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> En Mazda 6. Den eneste bil som har overlevet Autobilds 100.000km test uden
> en eneste fejl.

hov hov..jeg læste for nogle år siden om en UNO-test som også foregik
over 100000 km. De skilte motoren ad for at tjekke for slid.
Den fejlede bestemt heller ikke alverden...
Så 100000 km. er jo heller ikke noget idag og med
mere eller mindre gennemvarm motor er det sjældent et problem.

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-08-06 10:48

Olsen skrev:
> [...]
> over 100000 km. De skilte motoren ad for at tjekke for slid.
> Den fejlede bestemt heller ikke alverden...

Ja "motorfejl" - i Autobilds test var det fejl i det hele taget :)

Jeg er btw. enig med Karsten, og er heller ikke farvet af selv at køre
Mazda 6 - det er verdens bedste bil i din prisklasse :)

Har heller ikke været på værksted i over 1 1/2 år med andet end det utøj
jeg selv har lavet (småbuler) og så ellers 1 års service...

Ingen problemer, what so ever...

Jeg har dog, fra forhandleren i Vejle, hørt, at der skulle stå nogle
Mazda 6 2.3L rundt om hos forhandlere, hvor der har været motorhaveri -
men det skyldes at kunderne ikke selv har udført check af oliestanden
mellem services, og så ellers bare kørt på....

Lars B

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-08-06 12:38

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i en meddelelse news:44def556$0$3468

> [...]
> 6 2.3L rundt om hos forhandlere, hvor der har været motorhaveri - men det
> skyldes at kunderne ikke selv har udført check af oliestanden mellem

UHA, jeg som troede det var forbeholdt VW at skulle efterfyldes ;).

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-08-06 13:16

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> UHA, jeg som troede det var forbeholdt VW at skulle efterfyldes ;).

Måske - jeg har ikke oplevet at min skulle efterfyldes :)

Lars B

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-08-06 13:42

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i en meddelelse news:44df17e8$0$3470

> Måske - jeg har ikke oplevet at min skulle efterfyldes :)

Det er heller ikke alle VW der skal, nogen, ikke alle ;).