Ford Mondeo hylelyd
Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-08-06 19:19

Min kollega har en Ford Mondeo fra 2002.
Han har et problem med, at der begynder at komme en hylelyd fra højre
forhjul efter nogen tids kørsel. Til tider kan han fjerne den enten ved at
dreje eller trykke på bremsepedalen nogle gange.
Da han formodede det var noget med bremserne tjekkede han kalibrene og de
gik ikke så godt tilbage, så de er skiftet, sammen med skiver og klodser,
alligevel er lyden der.

Nogen fif? Tænkte selv på det måske kunne være et hjulleje?

Niels

Fra : Brian

Dato : 10-08-06 19:44

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alligevel er lyden der.
>
> Nogen fif? Tænkte selv på det måske kunne være et hjulleje?

Hvorfor hulen skiftede han så ikke også lejet når han var igang? Det er
måske ikke en GDS opgave?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-08-06 20:26

> Hvorfor hulen skiftede han så ikke også lejet når han var igang? Det er
> måske ikke en GDS opgave?

Det er jeg ikke klar over, men nu er det ikke noget han selv lavede, for han
er ikke GDS typen.
Men jeg kan selv tjekke det leje for ham.

Niels

Fra : Fam. Olsen

Dato : 10-08-06 20:21

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen fif? Tænkte selv på det måske kunne være et hjulleje?

Er klodsernes bagside smurt med kobberfedt eller alufedt? Det gør man for at
de ikke skal hyle.

Går ankerpladerne fri af skiverne?

Jeg tror ikke på et hjulleje når lyden forsvinder ved aktivering af bremsen.

MVH Niels

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-08-06 21:17

> Er klodsernes bagside smurt med kobberfedt eller alufedt? Det gør man for
> at de ikke skal hyle.

Jeg kan se der er smurt kobberfedt på visse steder på ved kalibrererne, men
jeg kan naturligvis ikke se bagsiden af klodsen.
Bremserne hyler ikke når de bruges, det er vel der kobberfedt på bagsiden
kan gavne, vel ikke når bremsen netop ikke er i brug?

> Går ankerpladerne fri af skiverne?

Det må jeg lige tjekke.

> Jeg tror ikke på et hjulleje når lyden forsvinder ved aktivering af
> bremsen.

Ok.

Niels

Fra : Fam. Olsen

Dato : 11-08-06 16:44

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se der er smurt kobberfedt på visse steder på ved kalibrererne,
> men jeg kan naturligvis ikke se bagsiden af klodsen.

Man smører lidt der hvor klodsen glider i kaliberen og der hvor stemplet og
kaliperens modhold trykker på klodsen.

> Bremserne hyler ikke når de bruges, det er vel der kobberfedt på bagsiden
> kan gavne, vel ikke når bremsen netop ikke er i brug?

Ja det er primært til når man bremser, men det vil også gavne når man ikke
gør. Når man drejer hjulet vil man jo kunne høre klodsen ligge an mod
skiven.

MVH Niels