Slip drømmene løs...
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-08-06 17:37

Hej folkens

Kort spørgsmål:

En af mine kammerater skal vælge ny firmabil.

Den må koste 500.000-600.000 danske kroner, og den skal være 3-4 år gammel.

Han er til lidt specielle biler - har kørt Lancia og Alfa - men kan på den
anden side også godt lide VW Phaeton.

Hvad skal han vælge..?

--
Jan W. Nielsen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-08-06 17:59

Den Thu, 10 Aug 2006 18:36:53 +0200 sendte "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> følgende røgsignaler:

>Hej folkens
>
>Kort spørgsmål:
>
>En af mine kammerater skal vælge ny firmabil.

Ja ja, den er god med dig, hvad skal du have?

Hvad med denne her:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=139700551&page=10

--
"Vi beklager afbrydelsen, men vi har i øjeblikket
et problem med....med....med....Altså hvad skal

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 18:08

On Thu, 10 Aug 2006 18:36:53 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>
>Han er til lidt specielle biler - har kørt Lancia og Alfa - men kan på den

Det er jo et vidt begreb. Skal skidtet kunne flytte sig, se godt ud
eller bare cruise ubemærket. A4 Cabriolet er en mulighed. Eller den
her
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=117500222&page=5

den skriger jo ikke ligefrem firmabil over det hele

Ellers er der sikkert en masse BMW'er, Lexus, Mercedes, Alfa osv. osv.
mulige. FX en Alfa 156 3.2.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-08-06 18:43

> Ivan Madsen,

Hej Ivan og Hr. Jensen

Jeg glemte lige at sige, at bilen skal være på hvide plader, og at den skal
have 4 døre.

--
Jan W. Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 10-08-06 19:03

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Hej Ivan og Hr. Jensen
>
> Jeg glemte lige at sige, at bilen skal være på hvide plader, og at den
> skal have 4 døre.
>
> --
> Jan W. Nielsen

her er den!

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=608900994&page=4

dog 50000 kr for meget, men det betyder intet når vi er oppe i de priser

Mvh

Thomas

Fra : Neser

Dato : 10-08-06 22:05

> her er den!
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=608900994&page=4
>

> dog 50000 kr for meget, men det betyder intet når vi er oppe i de priser

Hvis vi går 70.000 over kan han få en helt ny Subaru Impreza WRX STi... Dén
er sku' da speciel!!
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=538500335&page=1

- Neser

Fra : Deaster

Dato : 11-08-06 07:39

Neser skrev:

> Hvis vi går 70.000 over kan han få en helt ny Subaru Impreza WRX STi... Dén
> er sku' da speciel!!
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=538500335&page=1

Er der overhovedet nogen der læser hvilke krav der bliver stillet,
nemlig at bilen skal være 3-4 år gammel?

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 09:46

> Er der overhovedet nogen der læser hvilke krav der bliver stillet,
> nemlig at bilen skal være 3-4 år gammel?

Godt set - det er nemlig et krav.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:147.29.137.98)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-08-06 19:08

> [...]
> gammel.
>
> Han er til lidt specielle biler - har kørt Lancia og Alfa - men kan på den

Når det nu skal være lidt specielt, så kunne en Jaguar S-type måske være
noget??

Niels

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-08-06 20:24

Hen kunne også købe denne amok-diesel - men modellen er ikke over 3 år
gammel endnu.

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5157&cache=no

--
Jan W. Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 10:20

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Mit valg
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238604937&page=23
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=236900883&page=1

Ack - hvordan ku' jeg glem' den :-/
Jeg ville vælge denne V8'er - min drøm:
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=103600072&page=1

--
/Mogens
Alt om import -> http://bilimport.tkrath.dk

Fra : Jan W NIelsen

Dato : 12-08-06 15:12

> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=103600072&page=1

Også denne - sådan en har han selv snakket om - han har jo en svaghed for
det der italienske sukkertøj.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 16:08

> Også denne - sådan en har han selv snakket om

Han skal prøve den til sidst - ellers får han ikke prøvet de andre.
Jeg ved det, fordi jeg har prøvet een. Min bedste oplevelse ind til nu.
Men Damgård slipper den næppe sån lige :)

Fra : TKK

Dato : 12-08-06 16:57

> Men Damgård slipper den næppe sån lige :)

Den har været "direktionsvogn" derude og stået til salg i vel 5 år tror jeg.
De kan ikke komme af med den... prisen må være lav. Bilen har iøvrigt været
lånt ud til diverse motormagasiner.

Mvh/TK

Fra : Jan W NIelsen

Dato : 12-08-06 15:11
Fra : Deaster

Dato : 12-08-06 17:06

Jan W NIelsen skrev:

> Faktisk nogle gode forslag - dem vil jeg sende videre.

Skulle den ikke være 3-4 år gammel?

Jesper

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 16:01

> Faktisk nogle gode forslag - dem vil jeg sende videre.

Jeg ville finde en Maserati Quattroporto V8...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-06 21:00

Hej!

Jan W Nielsen wrote:

> Kort spørgsmål:
>
> En af mine kammerater skal vælge ny firmabil.
>
> Den må koste 500.000-600.000 danske kroner, og den skal være 3-4 år gammel.

Jamen, der er jo penge nok til en sprit ny Mustang '06 convertible GT 4.6L V8
Endda med automatgear, fartpilot og klima så vidt vides...

Sørg for at vælge den i rød(!).

PS: Jeg modtager gerne en køretur som tak for hjælpen, men det kan vi jo
arrangere når den er købt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Deaster

Dato : 11-08-06 07:37

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!

> Jamen, der er jo penge nok til en sprit ny Mustang '06 convertible GT
> 4.6L V8 Endda med automatgear, fartpilot og klima så vidt vides...

Hrøøm, hvordan hænger det sammen med at den skal være 3-4 år gammel ?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-08-06 10:25

Den Fri, 11 Aug 2006 08:37:13 +0200 sendte Deaster <nospam@deaster.dk>
følgende røgsignaler:

>Hrøøm, hvordan hænger det sammen med at den skal være 3-4 år gammel ?

Fair nok, så lad ham vente i 11 måneder, så kan han købe min Getz til
5-600.000 kr......Årh, shit....den er 3-dørs......Hey, hvis vi nu
tæller motorhjelmen med, then Bob's your uncle.

Mit kontonummer er.....

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-06 10:48

Hej!

Deaster wrote:
> Hrøøm, hvordan hænger det sammen med at den skal være 3-4 år gammel ?

Ikke specielt godt, men det er skisme da også et underligt krav....

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 10:57

> Ikke specielt godt, men det er skisme da også et underligt krav....

Ikke hvis du nu tænker dig bare lidt om...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-06 11:04

Hej!

Mogens... wrote:
> Ikke hvis du nu tænker dig bare lidt om...

Har netop prøvet, og den gik ikke. Hvorfor?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 11:29

> Har netop prøvet, og den gik ikke. Hvorfor?

Afskrivningsregler...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-06 12:37

Hej!

Mogens... wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Afskrivningsregler...

Ok, det kender jeg så ikke specielt meget til. Når jeg køber bli'r det kontant :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 12:43

> Når jeg køber bli'r det kontant

Det kan man da godt gøre for det - der er da ingen sammenhæng !

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 12-08-06 13:51

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> writes:

> Har netop prøvet, og den gik ikke. Hvorfor?

Hr. Jeeensen, her er din næste .sig!

Fra : Deaster

Dato : 12-08-06 13:43

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!

> Ikke specielt godt, men det er skisme da også et underligt krav....

Kunne forestille mig at det er noget vedr. firmabils beskatning og lign.

Jesper

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 10-08-06 21:10

> [...]
gammel.

> Han er til lidt specielle biler - har kørt Lancia og Alfa - men kan på den

Hej!

Jeg ville købe en BMW. 5-serie - gerne med adaptiv fartpilot og en
6-cylindret diesel/benzin.

Perfekt til langtur, perfekt til sjov, super kvalitet, og absolut bedste
teknik på markedet!

VH EjS
P.S. 400 Hk M5 er på vej ned i det prisleje!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-08-06 10:35

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
>
> Han er til lidt specielle biler - har kørt Lancia og Alfa - men kan på den

Mine bud:
Alfa 156 MY 3,2 GTA V6 Sportswagon
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=546800601&page=1

Audi A4 3,0 V6 Cabriolet Multitronic
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=263801513&page=1

Audi A6 2,5 TDi st.car. Quattro Aut/tiptronic
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238604162&page=2

Volvo XC90 2,4 D5 aut. 5D
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=245300486&page=19

VW Passat 4,0 W8 4M 4D
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=220700564&page=19

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Brian

Dato : 11-08-06 10:48

Christian B. Andresen skrev:

> VW Passat 4,0 W8 4M 4D
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=220700564&page=19

Her skriver forhandleren "Sælges for kunde" - er det en måde at smutte uden
om købeloven på, og fralægge sig alt ansvar ?

Jeg synes enormt mange forhandlere, er begyndt at skrive det.

/Brian

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-08-06 11:22

Hej

Brian wrote:
> Her skriver forhandleren "Sælges for kunde" - er det en måde at smutte uden
> om købeloven på, og fralægge sig alt ansvar ?

Det er et forsøg, men det holder ikke. Hvis en forhandler er involveret
og her er en formidling nok, så står du retsligt ligeså godt som at have
købt den direkte hos forhandleren.

> Jeg synes enormt mange forhandlere, er begyndt at skrive det.

Ja hos nogen er det nok at de ikke vil have ansvaret og hos andre kan
det være at de blot ikke ønsker at have kapital i bilen, da den måske
kan være svær at sælge. Netop W8 modellen blev diskuteret for at stykke
tid siden herinde.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Leo_Jensen

Dato : 11-08-06 11:38

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> det være at de blot ikke ønsker at have kapital i bilen, da den måske
> kan være svær at sælge. Netop W8 modellen blev diskuteret for at stykke

Fint, det må så være en fordel for os købere. Ingen kapital
investeret = lavere pris til kunden. Den tidligere ejer betaler...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 12:57

"Leo_Jensen" <mailto:maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Slip drømmene løs..."

> [...]

Det er fordi kunden ikke er tilfreds med den brugtvognspris
forhandlerne vil give. For at holde fast i handlen, tilbyder
forhandleren at sælge kundens bil for ham...

Den er usælgelig - også uden afgift ved vi fra Sverige...

> Fint, det må så være en fordel for os købere. Ingen kapital
> investeret = lavere pris til kunden. Den tidligere ejer betaler...

Ja, du handler som var det en privathandel...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-08-06 18:29

<Mogens> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den er usælgelig - også uden afgift ved vi fra Sverige...

> Ja, du handler som var det en privathandel...

15-20 linier længere oppe i tråden står der at det faktisk ikke er tilfældet
hvis forhandleren er bare lidt involveret. Privat pris og reklamationsret
som købt ved en forhandler, det er da ikke så ringe. At FDM måske skal
snakke med forhandleren før han forstår det er så lidt en ulempe...

Leo

Fra : Tue Jensen

Dato : 11-08-06 18:39

On Thu, 10 Aug 2006 18:36:53 +0200, Jan W Nielsen wrote:

> [...]
>
> Han er til lidt specielle biler - har kørt Lancia og Alfa - men kan på den

Han skal da ha' en:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=116800084&page=14
eller som du/I selv forslåret
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=109300635&page=30
Hvorfor ikke køre med stil når der er penge til det.

Lidt mere neutral:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=226200383&page=27
eller
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=195401044&page=
--
Tue

Fra : Jan W NIelsen

Dato : 12-08-06 15:13

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=109300635&page=30

Ja, den synes han er utrolig smuk - spørgsmålet er, om han kan leve med
bilens motor og køreegenskaber...

Tak for linket.

--
Jan W Nielsen