/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny bil, skadet (se dk.binaer.motor)
Fra : C boy


Dato : 09-08-06 17:52

kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!

midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
(venstre side)

er den færdig (totaltskadet) eller kan den laves OK?.

se billeder i dk.binaer.motor...




 
 
Klaus G. (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 09-08-06 18:40

> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>
> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
> (venstre side)
>
> er den færdig (totaltskadet) eller kan den laves OK?.
>
Kan vi ikke få nogle flere billeder. Såen så man kan se hele bilen f.eks..
For personligt kan jeg ikke helt gennemskue hvor stor skaden er bare ved at
se lidt buler under nogle gummilister :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



C boy (09-08-2006)
Kommentar
Fra : C boy


Dato : 09-08-06 18:47


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:44da1dea$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>>
>> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
>> (venstre side)
>>
>> er den færdig (totaltskadet) eller kan den laves OK?.
>>
> Kan vi ikke få nogle flere billeder. Såen så man kan se hele bilen f.eks..
> For personligt kan jeg ikke helt gennemskue hvor stor skaden er bare ved
> at
> se lidt buler under nogle gummilister :)
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> www.seth-enoch.dk
>
>
der er tre til...



Klaus G. (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 09-08-06 19:01

> der er tre til...
>
Det ser sq ikke så slemt ud, den skal de nok fixe for dig :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



C boy (09-08-2006)
Kommentar
Fra : C boy


Dato : 09-08-06 19:04


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:44da22ee$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>> der er tre til...
>>
> Det ser sq ikke så slemt ud, den skal de nok fixe for dig :)
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> www.seth-enoch.dk
>
>
det er mere værditabet, og om den skal i opretter bænk?.




Jørgen M. Rasmussen (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 09-08-06 19:06


"C boy" <cboy@XOXnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:ebd3qf$n6$1@newsbin.cybercity.dk...
> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>
> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
> (venstre side)
>
Underalleomstændigheder HUSK at du skal have erstatning for
VÆRDIFORRINGELSE, hvis bilen er så ny at du er 1 ejer. Hvis det er en
demo-bil, du har købt - glem det. Umiddelbart tror jeg den er død, de må
ikke reppe så meget på en ny, uden at tilbyde dig en ny- kan ikke lige huske
%'satsen, men den er ikke 63% som hvis det var en demo el. den var > 1år.



Deaster (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 09-08-06 19:47

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "C boy" <cboy@XOXnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:ebd3qf$n6$1@newsbin.cybercity.dk...
>> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>>
>> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
>> (venstre side)
>>
> Underalleomstændigheder HUSK at du skal have erstatning for
> VÆRDIFORRINGELSE, hvis bilen er så ny at du er 1 ejer.

Det gælder vist næppe hvis man har haft bilen i 10 år?

Hvis det er en
> demo-bil, du har købt - glem det. Umiddelbart tror jeg den er død, de må
> ikke reppe så meget på en ny, uden at tilbyde dig en ny- kan ikke lige huske
> %'satsen, men den er ikke 63% som hvis det var en demo el. den var > 1år.

Grænsen er 75% hvor de skal erklære bilen totalskadet, ved 65% skal du
have tilbuddet., enten at få den fixet eller få pengene udbetalt,



--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

C boy (09-08-2006)
Kommentar
Fra : C boy


Dato : 09-08-06 20:01


"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message
news:44da2dc7$0$11966$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Jørgen M. Rasmussen skrev:
>> "C boy" <cboy@XOXnospam.dk> skrev i en meddelelse
>> news:ebd3qf$n6$1@newsbin.cybercity.dk...
>>> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>>>
>>> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
>>> (venstre side)
>>>
>> Underalleomstændigheder HUSK at du skal have erstatning for
>> VÆRDIFORRINGELSE, hvis bilen er så ny at du er 1 ejer.
>
> Det gælder vist næppe hvis man har haft bilen i 10 år?
>
> Hvis det er en
>> demo-bil, du har købt - glem det. Umiddelbart tror jeg den er død, de må
>> ikke reppe så meget på en ny, uden at tilbyde dig en ny- kan ikke lige
>> huske %'satsen, men den er ikke 63% som hvis det var en demo el. den var
>> > 1år.
>
> Grænsen er 75% hvor de skal erklære bilen totalskadet, ved 65% skal du
> have tilbuddet., enten at få den fixet eller få pengene udbetalt,
>
>
bilen er købt fra helt ny (feb 2006)

fra
http://www.ankeforsikring.dk/Typiske_aarsager_til_klager/Motorkoeretoejsforsikring/Totalskade.aspx

Nyværdi
For personvogne, der beskadiges inden for det første år efter første
indregistrering, og som var fabriksnye ved tegningen af forsikringen, ydes
nyværdierstatning, hvis skaden overstiger 50% af vognens nyværdi. Har man
købt en demomodel, vil der hverken være tale om første indregistrering eller
et fabriksnyt køretøj, og for sådanne køretøjer ydes derfor ikke
nyværdierstatning.





Deaster (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 10-08-06 07:51

C boy skrev:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message
> news:44da2dc7$0$11966$c3e8da3@news.astraweb.com...
>> Jørgen M. Rasmussen skrev:
>>> "C boy" <cboy@XOXnospam.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:ebd3qf$n6$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>>>>
>>>> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
>>>> (venstre side)
>>>>
>>> Underalleomstændigheder HUSK at du skal have erstatning for
>>> VÆRDIFORRINGELSE, hvis bilen er så ny at du er 1 ejer.
>> Det gælder vist næppe hvis man har haft bilen i 10 år?
>>
>> Hvis det er en
>>> demo-bil, du har købt - glem det. Umiddelbart tror jeg den er død, de må
>>> ikke reppe så meget på en ny, uden at tilbyde dig en ny- kan ikke lige
>>> huske %'satsen, men den er ikke 63% som hvis det var en demo el. den var
>>> > 1år.
>> Grænsen er 75% hvor de skal erklære bilen totalskadet, ved 65% skal du
>> have tilbuddet., enten at få den fixet eller få pengene udbetalt,
>>
>>
> bilen er købt fra helt ny (feb 2006)
>
> fra
> http://www.ankeforsikring.dk/Typiske_aarsager_til_klager/Motorkoeretoejsforsikring/Totalskade.aspx
>
> Nyværdi
> For personvogne, der beskadiges inden for det første år efter første
> indregistrering, og som var fabriksnye ved tegningen af forsikringen, ydes
> nyværdierstatning, hvis skaden overstiger 50% af vognens nyværdi. Har man
> købt en demomodel, vil der hverken være tale om første indregistrering eller
> et fabriksnyt køretøj, og for sådanne køretøjer ydes derfor ikke
> nyværdierstatning.

Jep, men gad vide om alle selskaber har den mulighed? Det er der noget
som kunne tyde på når den står som en generel regel.

Men i dit tilfælde kommer du næppe i nærheden af 50% af nyværdien på bilen.


--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

C boy (09-08-2006)
Kommentar
Fra : C boy


Dato : 09-08-06 19:48


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message
news:44da23bc$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "C boy" <cboy@XOXnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:ebd3qf$n6$1@newsbin.cybercity.dk...
>> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>>
>> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
>> (venstre side)
>>
> Underalleomstændigheder HUSK at du skal have erstatning for
> VÆRDIFORRINGELSE, hvis bilen er så ny at du er 1 ejer. Hvis det er en
> demo-bil, du har købt - glem det. Umiddelbart tror jeg den er død, de må
> ikke reppe så meget på en ny, uden at tilbyde dig en ny- kan ikke lige
> huske %'satsen, men den er ikke 63% som hvis det var en demo el. den var >
> 1år.
bilen er fra febuar 2006, og jeg fik den spritny.



ena (09-08-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 09-08-06 19:26


"C boy" <cboy@XOXnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:ebd3qf$n6$1@newsbin.cybercity.dk...
> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>
> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
> (venstre side)
>
> er den færdig (totaltskadet) eller kan den laves OK?.
>
> se billeder i dk.binaer.motor...
>
>
Det ser ud til at kunne repareres - nu ved jeg ikke hvad det er for en bil
men de må reppe for 60% af bilens handelsværdi - den skal nok i bænk (det
vil jeg da håbe de sætter den i) det er den eneste måde man kan sikre sig at
reparationen bliver 100% lige og at karoseriet ikke er skævt - det lyder
lidt som om du "frygter" bænken det skal du ikke den er indstillet til bilen
og forskellige fixpunkter passer i karoseriet - de kan så rette den perfekt
op og garantere at den ikke er skæv.




Deaster (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 09-08-06 19:48

ena skrev:
> "C boy" <cboy@XOXnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:ebd3qf$n6$1@newsbin.cybercity.dk...
>> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>>
>> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
>> (venstre side)
>>
>> er den færdig (totaltskadet) eller kan den laves OK?.
>>
>> se billeder i dk.binaer.motor...
>>
>>
> Det ser ud til at kunne repareres - nu ved jeg ikke hvad det er for en bil
> men de må reppe for 60% af bilens handelsværdi - den skal nok i bænk


Det er ikke korrekt. Se mit andet svar.



--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

ena (09-08-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 09-08-06 19:57


>
>
> Det er ikke korrekt. Se mit andet svar.
>
>
Du har ret mht. % satserne - men skaden vil jeg på baggrund af de sparsomme
billeder vurdere til 50-65 kkr (er i branchen så lidt erfaring i opretning
har jeg) så den bliver rettet op



C boy (09-08-2006)
Kommentar
Fra : C boy


Dato : 09-08-06 19:47


"ena" <ekk@nomail.com> wrote in message
news:44da28da$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "C boy" <cboy@XOXnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:ebd3qf$n6$1@newsbin.cybercity.dk...
>> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>>
>> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
>> (venstre side)
>>
>> er den færdig (totaltskadet) eller kan den laves OK?.
>>
>> se billeder i dk.binaer.motor...
>>
>>
> Det ser ud til at kunne repareres - nu ved jeg ikke hvad det er for en bil
> men de må reppe for 60% af bilens handelsværdi - den skal nok i bænk (det
> vil jeg da håbe de sætter den i) det er den eneste måde man kan sikre sig
> at reparationen bliver 100% lige og at karoseriet ikke er skævt - det
> lyder lidt som om du "frygter" bænken det skal du ikke den er indstillet
> til bilen og forskellige fixpunkter passer i karoseriet - de kan så rette
> den perfekt op og garantere at den ikke er skæv.
>
>
det er en fabia combi 1.2, og jeg kører den til FDM efter rep, hvis den
bliver det.

da det er selve stolpen i siden som er skæv, må man rette på den?, er det
ikke en del af sikkerhedsburet?.






ena (09-08-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 09-08-06 20:02



>
> da det er selve stolpen i siden som er skæv, må man rette på den?, er det
> ikke en del af sikkerhedsburet?.
>
>
Man kan sagtens reparere B stolpen og alle andre dele af karoseriet ( og det
du kalder sikkerhedsburet) bare det gøres fagmæssigt korrekt

Det man gør er at man indstiller bænken med jigs til den bilmodel man skal
arbejde på bilen løftes op på en 4 punkt lift og sænkes ned på bænken - nu
kan man hurtigt sde hvilke fixpunkter der passer og hvilke der ikke gør, så
sættes hydraulisk opretterværktøj på bænken og man trækker delene ud - når
svejsningerne begynder at "åbne sig" så stopper man og skærer alt ud der
ikke er rettet vis træk/tryk derefter skarer man nye karoseridele i og så er
bilen færdig og skal til autolakerer og færdigsamles.

Du kan se mere om opretterbænke på http://www.celette.com/



C boy (09-08-2006)
Kommentar
Fra : C boy


Dato : 09-08-06 20:16


"ena" <ekk@nomail.com> wrote in message
news:44da3148$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>>
>> da det er selve stolpen i siden som er skæv, må man rette på den?, er det
>> ikke en del af sikkerhedsburet?.
>>
>>
> Man kan sagtens reparere B stolpen og alle andre dele af karoseriet ( og
> det du kalder sikkerhedsburet) bare det gøres fagmæssigt korrekt
>
> Det man gør er at man indstiller bænken med jigs til den bilmodel man skal
> arbejde på bilen løftes op på en 4 punkt lift og sænkes ned på bænken - nu
> kan man hurtigt sde hvilke fixpunkter der passer og hvilke der ikke gør,
> så sættes hydraulisk opretterværktøj på bænken og man trækker delene ud -
> når svejsningerne begynder at "åbne sig" så stopper man og skærer alt ud
> der ikke er rettet vis træk/tryk derefter skarer man nye karoseridele i og
> så er bilen færdig og skal til autolakerer og færdigsamles.
>

men er bilen så i samme stand og kvalitet som den var før?, den er jo ret
ny!, så alt cut'n'paste er for mig en lappe løsning og en dårliger bil end
jeg havde før, jeg kan se de af mine bekendte som har fået lavet skader, at
de efter nogle år begynder at ruste, lakken er meget dårligere, de steder de
har fået lavet rep!!.



Hans Paulin \(6310\) (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 09-08-06 20:28

C boy skrev:

> men er bilen så i samme stand og kvalitet som den var før?

Nopes!

>, den er jo
> ret ny!, så alt cut'n'paste er for mig en lappe løsning og en
> dårliger bil end jeg havde før, jeg kan se de af mine bekendte som
> har fået lavet skader, at de efter nogle år begynder at ruste, lakken
> er meget dårligere, de steder de har fået lavet rep!!.

Jeg ville alt andet lige foretrække en vogn der *ikke* havde været skadet!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



ena (09-08-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 09-08-06 20:57



>>
>
> men er bilen så i samme stand og kvalitet som den var før?, den er jo ret
> ny!, så alt cut'n'paste er for mig en lappe løsning og en dårliger bil end
> jeg havde før, jeg kan se de af mine bekendte som har fået lavet skader,
> at de efter nogle år begynder at ruste, lakken er meget dårligere, de
> steder de har fået lavet rep!!.
>
Det er vel altid bedst at bilen ikke har været repareret og ingen skrammer
og buler har - men da det er en brugsgenstand så har de fleste biler fået en
skade og ridse nu og da , men man kan lave det næsten som nyt igen,
lakeringen er ofte bedre end den var fra ny specielt hvis de benytter de
malinger med opløsningsmidler som bilfabrikkerne ikke anvender mere - og
ofte er lagtykkelserne bedre end den fabrikkerne påfører - men
galvaniseringen ryger de steder hvor man svejser, det er dog ofte uden
betydning idet svejsesømmene lægges steder hvor det sjældent ruster, en
skadesreparation er meget afhængig af samvittigheden og kundskaberne hos den
der laver arbejdet, men sådan er det jo med så meget håndværk.



Deaster (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 10-08-06 07:52

C boy skrev:
> "ena" <ekk@nomail.com> wrote in message
> news:44da3148$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> da det er selve stolpen i siden som er skæv, må man rette på den?, er det
>>> ikke en del af sikkerhedsburet?.
>>>
>>>
>> Man kan sagtens reparere B stolpen og alle andre dele af karoseriet ( og
>> det du kalder sikkerhedsburet) bare det gøres fagmæssigt korrekt
>>
>> Det man gør er at man indstiller bænken med jigs til den bilmodel man skal
>> arbejde på bilen løftes op på en 4 punkt lift og sænkes ned på bænken - nu
>> kan man hurtigt sde hvilke fixpunkter der passer og hvilke der ikke gør,
>> så sættes hydraulisk opretterværktøj på bænken og man trækker delene ud -
>> når svejsningerne begynder at "åbne sig" så stopper man og skærer alt ud
>> der ikke er rettet vis træk/tryk derefter skarer man nye karoseridele i og
>> så er bilen færdig og skal til autolakerer og færdigsamles.
>>
>
> men er bilen så i samme stand og kvalitet som den var før?,

Nope.

> den er jo ret
> ny!, så alt cut'n'paste er for mig en lappe løsning og en dårliger bil end
> jeg havde før, jeg kan se de af mine bekendte som har fået lavet skader, at
> de efter nogle år begynder at ruste, lakken er meget dårligere, de steder de
> har fået lavet rep!!.

Du kan jo få erstatning for værdiforringelse når bilen ikke er ældre end
den er.



--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

alexbo (09-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 09-08-06 19:55


"C boy" skrev

> er den færdig (totaltskadet) eller kan den laves OK?.

Hvis vi ser bort fra at man hverken kan se hvilken bil det er eller hvor
stor skaden er, synes jeg ikke det ser ud af noget særligt.
Et lille tryk på stolpen, dørene lukker formentlig fint.
Men mon ikke den får to nye døre og så lidt opretning og maling, 33.000 kr.
Du får en ny bil, hvis rep. overstiger halvdelen af nyværdien.
Så kan du selv regne ud hvor meget det er.

mvh
Alex Christensen



C boy (09-08-2006)
Kommentar
Fra : C boy


Dato : 09-08-06 20:13


"C boy" <cboy@XOXnospam.dk> wrote in message
news:ebd3qf$n6$1@newsbin.cybercity.dk...
> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>
> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
> (venstre side)
>
> er den færdig (totaltskadet) eller kan den laves OK?.
>
> se billeder i dk.binaer.motor...
>
>
>

har lige smidt et par nye billeder for underholdningens skyld...




Hans Paulin \(6310\) (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 09-08-06 20:31

C boy skrev:

> har lige smidt et par nye billeder for underholdningens skyld...

Vil tro de retter den - et dørpanel, en stolpe og et par døre, som Alex
skriver...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



C boy (09-08-2006)
Kommentar
Fra : C boy


Dato : 09-08-06 20:36


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
news:44da37e4$0$84024$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>C boy skrev:
>
>> har lige smidt et par nye billeder for underholdningens skyld...
>
> Vil tro de retter den - et dørpanel, en stolpe og et par døre, som Alex
> skriver...
> --
det er også mere ok en at klippe og svejse...



Hans Paulin \(6310\) (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 09-08-06 20:43

C boy skrev:

> det er også mere ok en at klippe og svejse...

Vil tro de skifter mere end de klipper i forhold til da jeg var hos VW for
35 år siden - men både stolpe og panel skal svejses fast.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



C boy (10-08-2006)
Kommentar
Fra : C boy


Dato : 10-08-06 20:50


"C boy" <cboy@XOXnospam.dk> wrote in message
news:ebd3qf$n6$1@newsbin.cybercity.dk...
> kørt 8000 km...bilen er helt ny, og fik et knald idag!
>
> midterstolpen er trykket, og der er flækker på karossen i begge dørbunde
> (venstre side)
>
> er den færdig (totaltskadet) eller kan den laves OK?.
>
> se billeder i dk.binaer.motor...
>
>

en anden ting, bilen blev ved påkørselen slået mod kantstenen i højre side,
så forreste højre forhjul/fælg blev krøllet, og ophænget fik et ordentligt
GOK, jeg har idag taget fat i fjederen/støddæmper og hevet i den, og jeg kan
mærke at hvis jeg tager lidt fat er der er slup og en svagt 'gonk' lyd
(dette er overhoved ikke muligt i venstre side), jeg går ud fra at det er
noget værkstedet laver hvis jeg gør opmærksom på dette!!.

Iøvrigt har mit forsikrings selskab sagt jeg skal køre den til FDM skades
check efter den bliver lavet...




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste