Læderpleje
Fra : Ann & Helge

Dato : 08-08-06 10:07

Hej NG!

Vi er de glade ejere af en MB 230TE (124) fra 89. Den har sort læderstue.

Vi kunne godt tænke os at lære at vedligeholde denne læderstue på bedst
mulig vis - men tænker også at der nok findes bedre plejemetoder end de
"Leather Wipes" som thansen har i sortimentet.

Nogen der har gode erfaringer med andre plejemetoder?

/Ann & Helge

Fra : Brian

Dato : 08-08-06 11:42

"Ann & Helge" <ann_helge@tengstedt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Leather Wipes" som thansen har i sortimentet.
>
> Nogen der har gode erfaringer med andre plejemetoder?

Skum fra sæbespåner pisket i varmt vand... det bruges på lædermøbler i
stuen, så hvorfor ikke også i din "stue" :) Det er altså kun skummet man
bruger til det.
http://www.vagcars.dk/forum/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=525612&TOPIC_ID=78861&FORUM_ID=11

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 08-08-06 22:25

> Vi er de glade ejere af en MB 230TE (124) fra 89. Den har sort læderstue.

Hehe samme her. En E220 CDi 2002. Jeg har endda TV til ungerne i min stue.
Men pas hellere lidt på "stue". Heroppe i nordjylland, virker det lidt
"kvalmende"... en langt bedre beskrivelse er "slidte lædersæder"

> Vi kunne godt tænke os at lære at vedligeholde denne læderstue på bedst
> mulig vis - men tænker også at der nok findes bedre plejemetoder end de
> "Leather Wipes" som thansen har i sortimentet.

Jeg har lige fået noget "plejeskum" fra Sonax. Jeg har endnu ikke prøvet
det, men ifølge beskrivelsen bliver sæderne som nye, så jeg glæder mig til
at give dem en omgang, og dermed slette alle spor af de 350.000 bilen
efterhånden har rullet

> Nogen der har gode erfaringer med andre plejemetoder?

Jeg har tidligere givet dem en gang alm. lunket vand på en opvredet klud.
Det virkede fint. Alle spor af ungernes mudrede støvler forsvandt. Men jeg
må da indrømme, at jeg er ret spændt på resultatet af Sonax-skummet. Jeg
skal bare liiige tage mig sammen til det.

Mvh

Jasper