Kan få noget der dur i prisklassen ca 15.0~
Fra : Henning Lund

Dato : 07-08-06 19:55

Til en ung mand som skal tjene noget forsikringsaccinitet op,
samt bruge bilen til og fra arbejde, ca 50 km pr dag.

Hvad kan i foreslå?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : isfugl

Dato : 07-08-06 20:07

Henning Lund wrote:

> Til en ung mand som skal tjene noget forsikringsaccinitet op,
> samt bruge bilen til og fra arbejde, ca 50 km pr dag.
>
> Hvad kan i foreslå?

kig i Gul og Gratis, efter noget i stil med en 198x Golf II dissel evt på
gule plader

--
steffen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-08-06 20:28

isfugl wrote:

> kig i Gul og Gratis, efter noget i stil med en 198x Golf II dissel evt på
> gule plader

Enig... man kan jo også tage et kig på bilbasen...

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=986954&page=1
11.900

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=996075&page=1
12.900

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=976852&page=1
14.800

De er alle på gule plader... Hvis man kan leve med det, så er de som
regel billige at holde kørende og kører langt på literen. 1.6D m 54 hk.
kan nærmest ikke slides ihjel. Finder man een der er importeret og er
stort set rustfri og nysynet, så kan man have bil i en del år for ikke
ret mange penge. De er også nemme at finde reservedele til, både nye og
brugte. Er man lidt fingernem er de nemme at reparere, ellers findes der
mange værksteder der kender godt til dem.

Har selv haft en Golf2 1.6benziner i 5 år, dejlig billig bil at holde...

Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 07-08-06 20:37

Thomas Rasmussen wrote:

> Har selv haft en Golf2 1.6benziner i 5 år, dejlig billig bil
> at holde...

Jeg er lidt bange for den diesel motor, har unge mennesker ikke
det med at slå dem ihjel?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-08-06 21:50

Henning Lund wrote:

> Jeg er lidt bange for den diesel motor, har unge mennesker ikke det med
> at slå dem ihjel?

Nej egentlig ikke... dem der vil køre ræs, de køber slet ikke den, for
den er nemlig ikke den hurtigste blandt flokken Men den er stabil og
meget økonomisk. Hvis ellers den virker fornuftig holdt og ikke
voldpisket, så er der ikke noget at være bange for.

Thomas

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-08-06 20:49

> Til en ung mand som skal tjene noget forsikringsaccinitet op, samt bruge
> bilen til og fra arbejde, ca 50 km pr dag.

> [...]

Det er jo ret nemt. Ind på bilbasen, vælg eks. maks pris 25.000 årgang nyere
end 1994 og km måske under 150.000 km sorter så efter pris og kig op til
15.000 kr.

Så får man eks. denne kvikke økonomiske bil
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=996075&page=1

Eller denne med service ok
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=977543&page=1

Eller denne flotte en ejers Ford Fiesta fra 1996
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=989262&page=1

Man kunne blive ved. Det er utroligt hvad man får for pengene, så drop en
gammel sur sok som en golf diesel, det kan gøres meget bedre.

Niels

Fra : Henning Lund

Dato : 07-08-06 21:17

Niels Bengaard wrote:

> Man kunne blive ved. Det er utroligt hvad man får for pengene,
> så drop en gammel sur sok som en golf diesel, det kan gøres
> meget bedre.

Tak for svaret, jeg kender ikke så meget i biler i den
prisklasse/alder, så derfor er jeg nød til at høste nogle
erfaringer.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-08-06 08:56

Den Mon, 7 Aug 2006 21:49:04 +0200 sendte "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>15.000 kr.
>
>Så får man eks. denne kvikke økonomiske bil

Så er spørgsmålet om der er misundelsesafgift på eller ej. Bevares,
der kunne vel højest være tale om den lille afgift.

>Eller denne med service ok
>http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=977543&page=1

13 km/l? Damn, det var ikke meget for en 1,3'er....eller det er måske
med ejerens kørsel (fuld fart og bremsen i?)

--
"Vi beklager afbrydelsen, men vi har i øjeblikket
et problem med....med....med....Altså hvad skal

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-08-06 09:32

Hr. Jensen wrote:

> Så er spørgsmålet om der er misundelsesafgift på eller ej. Bevares,
> der kunne vel højest være tale om den lille afgift.

Misundelsesafgiften kommer først hvis bilen er indreg første gang efter
2/6 1998, så det kommer ikke i nærheden af at være et problem.

> 13 km/l? Damn, det var ikke meget for en 1,3'er....eller det er måske
> med ejerens kørsel (fuld fart og bremsen i?)

Næh, og hvis man skal køre 100km/dag så vil jeg altså ikke vælge en der
kun går 13 på literen.

Thomas

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-08-06 11:03

Den Tue, 08 Aug 2006 10:32:27 +0200 sendte Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.too.invalid> følgende røgsignaler:

>Misundelsesafgiften kommer først hvis bilen er indreg første gang efter
>2/6 1998, så det kommer ikke i nærheden af at være et problem.

Doh, jeg læste det som en årgang '98....jeg syntes sgu nok at den var
lidt grim af en 98'er at være...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-08-06 15:00

> [...]
> "Vi beklager afbrydelsen, men vi har i øjeblikket
> et problem med....med....med....Altså hvad skal
> jeg sige?....Hvorfor er det altid mig, der skal

Glem den golf, det var en fejl jeg linkede til den. Skulle have været en
Suzuki Swift.

Niels

Fra : Morten

Dato : 07-08-06 22:40

Der er lidt om at "jo mere kedelig, jo billigere". Ja ja, ingen regel uden
undtagelser, og jeg vil da også sige at vores 99' Ibiza er 100% friskere end
naboen's Hyundai Accident, og stadig billigere i det lange løb...
Hold dig fra BMW M-serie og McLaren.

Har selv haft 2 gamle Golf II'ere. Den ene, en benzin-GT'er, der gik i
stykker hvis den blev kørt hårdt. -det blev den... Den anden en 54hk diesel
der bare kørte og kørte. -sikkert fordi den altid blev kørt pænt. -kan
alligevel ikke andet med 54hk

God jagt!
Morten

Fra : Emer

Dato : 08-08-06 07:36

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Til en ung mand som skal tjene noget forsikringsaccinitet op, samt bruge
> bilen til og fra arbejde, ca 50 km pr dag.
>
> Hvad kan i foreslå?

Se den her:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=994971

Fra : pwh

Dato : 08-08-06 18:54

> Se den her:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=994971

Der er intet som en 16 år gammel bil der er nylakeret,
det kan slet ikke gemme på herlige overraskelser

/Jens

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-08-06 07:57

Morten skrev:

> Hold dig fra BMW M-serie og McLaren.

Specielt dem der sælges til max 15000

Måske en Skoda Favorit, hvis man kan finde en uden for meget rust. 1.3
skulle være sagen for langt liv.

Eller en Pug 309, bare ikke med 1.4 motoren. Bilen kører fremragende
og er mere sikker end en Golf 2 i følge Folksam. Ruster ikke slemt,
men de er jo gamle efterhånden.

/Martin

Fra : Kåre

Dato : 08-08-06 08:43

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Til en ung mand som skal tjene noget forsikringsaccinitet op,
> samt bruge bilen til og fra arbejde, ca 50 km pr dag.
>
> Hvad kan i foreslå?

Med min erfaring med gamle biler, ville jeg (og det gør jeg når jeg skal
have indkøbt bil nr. 2 igen) købe en Corolla fra '91-'92.
Sådan en 1,3 XLi er billig at starte ud med, mht. ansvarsforsikring, er
billig i drift. Og så gik min (1,6 GSi) først i stykker da der var en der
smadrede op bag i den. Efter 8 års problemfri drift.
Og de fås også uden rust i bagskærmene! Gå efter sådan en.

Som en anden nævner, kan en gulpladebil også bruges, men knægten skal vel
have gutterne med rundt en gang imellem... Så er en gulpladebil ikke sagen.

Kåre

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 08-08-06 10:35

> Til en ung mand som skal tjene noget forsikringsaccinitet op,
> samt bruge bilen til og fra arbejde, ca 50 km pr dag.
>
> Hvad kan i foreslå?

Har en nabo der netop har hentet en '90 Golf 1,6D hjem fra sydtyskland (=>
ingen rust). På gule plader kan du få den for ca. 20.000.

Jeg tror det ville være et rigtig godt bud for knægten.

Mvh
Michael

PS: Mener km-tælleren står omkring de 130.000. Dvs. der er nok en 2-300.000
km tilbage i den (= uopslidelig).

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-08-06 11:04

Den Tue, 8 Aug 2006 11:35:15 +0200 sendte "Michael Jørgensen"
<nixenbixen@dukantronej.dk> følgende røgsignaler:

>PS: Mener km-tælleren står omkring de 130.000. Dvs. der er nok en 2-300.000
>km tilbage i den (= uopslidelig).

Med mindre at den fået "speedometer-service"....

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 08-08-06 12:37

[snip]
> Med mindre at den fået "speedometer-service"....

Naturligvis med det forbehold (som jo altid gælder).

Men med det kendskab jeg har til den pågældende ejer (som har købt bilen af
familie i Tyskland som har haft den fra ny), så er jeg rimelig sikker på at
det ikke er tilfældet her.

Mvh
Michael.

Fra : Henning Lund

Dato : 08-08-06 19:49

Jeg takker for alle svarene, og lader dem gå videre til rette
vedkommende.